**Enskat uuteen viikkoon**
Tässä viime viikon jutustelut:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=60&m=12915371&p=2&tmo…
Kommentit (25)
Karssulille ja Ainolle paranemista! Meilläkin tosin sairastetaan, Ainolle nousi perjantaina kuume ja lauantaina oksensikin kertaalleen, ja kuumetta oli taas eilen illalla, eikä tuo tänäänkään näytä ihan kunnossa olevan. Luultavasti saatiin pöpö mukaamme, kun käytiin torstai aamuna allergiatesteissä Ainon kanssa :( Nyt vaan olis ke aamulla maitoaltistus, saapa nähdä päästäänkö eli ehtiikö tyttö parantua ensin!
Edellisessä pinossa oli muistaakseni paljon kommentoitavaa, mutta omanapaisen röyhkeästi en jaksa nyt muistella mitä :/
Meillä oli eilen illalla hauska hetki, kun Aino istuskeli mun sylissä hörppimässä maitoa ja kateltiin samalla uutisia. Ainon vaari (mun isä) oli sitten yht´äkkiä siellä haastateltavana (työnsä puolesta), ja neiti alkoi hihkua ja hytkyä innoissaan kun tunnisti vaarin telkusta! Kun sitten lähetyksessä kuva vaihtui, Aino katseli ihmeissään ympärilleen ja ihan selvästi mietti, minne vaari nyt yht´äkkiä katosi, juurihan se oli tässä ;) Aika yllättävää, että Aino pytyi tunnistamaan vaarin.
Turkulaiset, oliskohan taas aika treffata???
Ai niin, mitäs " naamiaisasuja" teidän taaperoilla on vappujuhliin varattuna? Meilläkin on nimittäin muskarissa ja kerhossa ens viikolla naamiaiset, enkä oikein tiedä mitä tolle ipanalle kehittäis. Tuntuu jotenkin niin tylsältä ostaa kaupasta valmiina joku eläinpuku tms. Jotain puvun " osia" voisin tietysti ostaa valmiinakin, mutta jotenkin olis kiva olla silti vähän " omannäköinen" asu... Amykö se oli Emmille jotain keijukais-juttuja löytänyt, mitä ja mistä?
Mä pistin eilen illalla työhakemuksenkin Turkuun menemään, olis useampia paikkoja tarjolla. Luultavasti kyllä virkoihin valitaan jotain sellaisia, jotka on jo ko. paikassa töissä, mutta jos nyt kuitenkin haastatteluun pääsisi. Sitä kautta voisi vaikka kysellä sitten sijaisuuksia.
Mä oon miehelle koittanut ehdotella, että voitais " tonska-projektia" aloitella, mutta se ei lämpene ollenkaan :( Tylsä ihminen ;) Jokatapauksessa meillä on ollut ajatus (tai mun mielestä ainakin) että jossain vaiheessa toinenkin lapsi olis tervetullut. Miksi sitä lykätä, sitäpaitsi kun ei niitä saa kukaan meistä " kaupan hyllystä" just silloin kun tykkää, kun kyllähän se ihan optimi ajoituksellakin sen kymmenkunta kk vähintään ottaa :DD No, ei tässä varmaan auta muu, kun tasaisin väliajoin ehdotella uudestaan miehelle :) Ainokin osoitti viime viikolla ihan selvää mustasukkaisuutta, kun mulla oli hetken aikaa meidän kaverin pikkusisko (jotain 8 kk) sylissä. Johan tuli neidillekin kiire kesken hiekkalaatikko leikkien kömpiä kainaloon ja syliin :DD
Täytynee jossain välissä vilkuilla mennä viikon pinoa, jos vaikka jaksaisin ryhtyä kommentoimaan jotain :)
Aurinkoista viikon alkua!
t. Ope ja kuumeinen Aino 1,5 v
Piti pikaisesti tulla kirjoittaa omia kuulumisia..
Eve lähtee sit hoitoon 12.5 alkaen. Tänään tuli työkkäristä kirje et pääsen kurssille! Eli musta tulee oikeasti varaosamyyjä! :)
Toisaalta ihanaa et pääsee jossain vaiheessa töihin ja saa enemmän rahaa, mut miten mä pystyn viemään Even hoitoon..?
Se on nyt niin ihana kun osaa jo kaikkea mut oppii koko ajan uutta..
Vapun jälkeen saadaan tietää mihin menee hoitoon, just laitoin netissä hakemuksen. Käytiin kyllä ensin ph toimistossa, mut käski laittaa netissä hakemuksen..
Enää kolme viikkoa aikaa olla kotona.. *nyyh*
Mut jos sit taas ens keväänä sais jäädä kotiin.. :)
Bejpi ja nukkuva Eve 1v 3kk+++
Aivan ihana auringonpaiste taas pihalla! Käytiin eilen kattomassa kolmatta kertaa yhtä paritaloa ja nyt ajateltiin olla niinkin hurjia ja ottaa se. Koitin juuri soittaa välittäjälle ja kertoa tarjoussummasta, mutta eihän se taaskaan vastannut. Sama ukkeli välittää myös vielä toistaiseksi meidän kämppää, (mutta ei todellakaan enää kauan). Meillä siis on edelleen tämä oma myynnissä, eli siinä mielessä ihan rohkea temppu, mutta laskeskeltiin, että kun maksetaan vaan korot niin kauan kun ollaan kahden asunnon kanssa niin saadaan tilit nollille :) Kieltämättä hieman mietityttää, että talo on kaksitasoinen (kaikki makkarit ylhäällä) niin liekkö moinen ihan horror-ratkaisu josmahdollisesti syksyllä on kaksi minimuksua...
Mulla alkaa huomenna valmennuskurssin veto ja jännittä jostain syystä aivan kamalasti jo nyt! Varmaan pitkälti siitä syystä, että Hillan odotusaikana äo laski varmaan parillakymmenellä (koskaan palutumatta ;) ) ja nyt on ihan sama juttu...
Ihan kiva tietää, etten ole ainoa, muksunnukuttaja :D Meillä menikin eilen nukkumaan meno melkeinpä sujuvasti. Kävin itse välillä jopa olohuoneen puolella pyykkejä taittelemassa ja muksu sääti tuttiensa kanssa. Eli selkeää edistystä. Varmaan osasyynä oli, että muksu kiipesi anoppilan portaat ylös noin sata kertaa, eli varmaan väsytti (Pitää muuten mainita sen verran, että anoppilassa siippa alkoi selvittää vanhemmilleen jotain, että meidänkin pitää sitten ostaa KAKSOSTENrattaat, appi-paralla tippu kädessään ollut veitsi lattialle ja sillä oli ihan uskomaton ilme päällä. Miehenlogiikalla se siis tajusi, että meillä olisi tulossa kaksoset...). Ja mikä paljon suurempi juttu, muksu nukkui HERÄÄMÄTTÄ yhdeksästä seitsemään!!!! (normaalisti kuitenkin heräillään ainakin pari kertaa) Heräsin itse varmaan viidesti ja piti toista tökkiä ja tarkistaa hengittäminen :D
Meillä tapahtui myös viikonlopun aikana selkeää edistystä sekä kävely- että puherintamalla. Tyttö on ruvennut ¿syöksähtelemään¿ huonekalulta toiselle noin puolen metrin matkoja. Ja samaten nyt hän osaa yhdistää lampun ja sanan. Lamppu siis on meillä ¿apti¿, mutta musta se passaa ihan riittävän hyvin. Kieltämättä aivan uskomaton tunne kun näkee tällaisia suurempia asioita tapahtuvan lyhyessä ajassa.
Voi [color=purple] AinoAuroraa [/color] saat täydet sympatiani yökkäilyjesi kanssa! Niin on hyvässä muistissa, mutta onneksi se ainakin helpottaa ajan myötä. Ja omasta kokemuksesta voin sanoa, että on ihan uskomaton tunne kun on aloittanut yhdeksän viikon ajan päivän kurkkaamalla pyttyyn ja sitten yhden kerran ei enää tarvitsekaan! Tosin tänään taas olin ihan mielissäni asian suhteen ja eikös aamupala päätynyt pyttyyn :(
Ihana toi [color=purple]Amyn [/color] Emmin matollepissausjuttu. Ei voi kun hihitellä täällä itsekseen :D
[color=purple] Pi-Kin [/color] Arttu kyllä hoksi tuon unikoulun tosi nopeaa :) Ja varmasti on enemmän kuin poikaa, että äitikin saa nukkua täysiä unia! Meillä vaan Hilla on sellainen, että jos itku tulee niin se muuttuu aika pian ihan täysin hysteeriseksi ja sitten rauhoitteleminen onkin jo isompi projekti. Mutta viime ilta loi muhun kyllä kovasti toivoa :)
Vitsi, en olekaan hoksinut [color=purple] Viiperon [/color] Santerin nimeä ennen, erinomainen nimi :D
Lykkyä [color=purple] Ossen [/color] autonetsintään!
[color=purple] MiaMikillä [/color] päin on kyllä olleet kunnon asteet mittarissa! Meillä likka vetelee päikkäreitä toppahaalarissa... Mutta luotan vakaasti, että huomenna on taas lämpimämpi kuin tänään!
Voi, [color=purple] Hermionelle [/color] oli tullut ikäviä uutisia! Mutta onneksi tosiaan juttu tuntuu selviävän. Jaksamisia!
[color=purple] Jepsiksen [/color] Helmi oli saanut kenkiä :) Meillä Hillakin on kovasti kenien perään. Käy aina hakemassa omansa tuolta eteisen kaapista ja yrittää sovitella niitä jalkaan. Ja tarranauhat on tooooosi kivoja :)
[color=purple] Queen[/color] oli laittanut pihan kondikseen! Ja mun pihakuume senkun kasvaa (meillä on toistaiseksi siis vaan toi parveke)
[color=purple] Karssulille [/color] ja Ainolle kovasti paranemisia!
Pidetään peukkuja[color=purple] Open [/color] työhakemuksen kanssa ja ennenkaikkea miehen ympäripuhumisen kanssa! Itsekin bongasin juuri itelle just sopivan työpaikan, hommat olisi alkanut joskus kesällä, mutta sattuneesta syystä en sitten laittanut edes hakemusta vaikka aika lähellä se oli :D
Onnea [color=purple] Bejbille [/color] hyvistä uutisista! On varamsti haikeaa laittaa toinen hoitoon! Mä tässä just laskiskelin, että meillä Hilla on kotihoidossa varmaan 2,5-vuotiaaksi jos tämä kakkonen jaksaa tulla maailmaan. Enpä olisi moista vielä pari kuukautta sitten uskonut ;)
Ei vitsi, vetiin tässä samalla kaamean kasan sipsiä, näppiksetkin on ihan tahmeat... Kaameaa mielenlujuutta...
Coltsfoot, IsoH 1v ja miniH 16+0
Paranemisia karssulille ja ainolle, niin ja open ainolle myös!
Bejbille onnittelut kurssille pääsystä:)
ja coltsfootille paremmista yöunista:)
VOi vitsi, niin ihanaa kun tää kevät ja kesän tulo onkin niin mä tajusin tänään että tässä parin sisällä loppuu meidän kaikki harrastukset, liikuntaleikkikoulu tällä viikolla, perhekahvila seuraavalla ja muskari sitten heti sen jälkeen..höh:( Viime vuonna perhekahvila jatkui toukokuussakin mutta nyt loppuu jo näin aikaisin ja kunta uhkaa lopettaa koko toiminnan..kesällä päivät menee rattoisasti ulkona mutta mitähän sitä sitten syksyllä keksii kahden kanssa jos mitään toimintaa ei enää järjestetä, tänäänkin tyttö touhusi perhekahvilassa niin innoissaan.
Mies mietti tänään kesälomansa ajankohtaa, että pitäiskö se ajoittaa jo sille ajalle kun olen viimeisimmilläni mutta päätettiin kuitenkin että mies aloittaa lomansa vasta kaksi viikkoa la:n jälkeen ja käyttää sitä ennen isyyslomapäiviä sen verran kuin ehtii..Mies luottaa jotenkin täysillä siihen että tämäkin vauva syntyy yhtä täsmällisesti kuin siskonsa;) Niin ja sitten se murehtii jo että miten ehtii mahdollisesti töistä mukaan synnytykseen vaikka sillä on kuitenkin vaan 40minuutin työmatka, höppänä:D
Omaa napaa sen verran että vauva tuntuu musta jo mukamas kauhean isolta, ehkä mä vaan kuvittelen kun pelkään sen olevan iso, hassua kun tämä vauva antaa sellaisia täsmäiskuja virtsarakkoon että saan hilpasta välillä tuhatta ja sataa vessaan, liiasta en tommosta muista vaikka tyttö olikin paljon vilkkaampi liikkeissään..ehkä lihakset tuolla alapäässä ei vaan ole samassa terässä kuin ennen.
Tyttö jo heräsi päiväunilta kertaalleen kiukuttelemaan mutta nukahti vielä hetkeksi joten täytyy lopetella..
Niin kukahan se kyseli että onko enskoissa lapsimessuille menijöitä, me ajateltiin lähteä jos ei nyt ihmeitä tule:)
Nyt vielä kelan sivuille kyttäämään päätöksiä pakkauksesta ja rahoista..
Queen, nukkuva Liia ja veikka rv 28+4
Ja kiitokset Ainoille ja pojille treffeistä, sekä tietty äideillekin!=)
Pesukarhu, mä koitan muistaa salasanan, eli laita postia aauroraa79@hotmail.com, niin laitan sulle sit kunnon sähköpostin osoitteen mihin voidaan sit kirjoitella.
Amy, O ei voi olla yhtään ilman vaippaa enää. pissaa joka paikkaan. pinnistää pari tippaa, nauraa ja juoksee seuraavaan paikkaan ja sama juttu. Kymmenen lätäkköä hetkessä olkkarissa:( osoittaa vaan sormella että pyyhi siitä kohtaa! Ja jos pistän alle vaipan tai jonkun rätin, lopettaa pissaamisen ja jatkaa muualla, eli osaa kyllä pidättää jo aika hyvin. Eli meillä ainakin tuo normaalia, joskin aika kurjaa...;)
Bejpin työura aukeaa, onnittelut! Myös Opelle tsemiä hakuun!
Nyt haukkaamaan jotain kun O nukkuu...
Aurora & O 1v2kk zzzzzzz
Heippatirallaa!
Emmillä oli tänään 1½-vuotisneuvola. Vitsit, että likka jännittää nykyään tuollaisissa tilanteissa. Vissiin pientä kammoa jäänyt korvatulehduksien aikaisista lääkärikäynneistä tai jotain. No, mitattua saatiin: 84,5cm ja 12kg 450g on uudet uljaat mitat. Tasaisesti neiti kasvaa omalla käyrällään eli pituus +1 ja paino 0-käyrällä. Lääkärin luona sitten vähän piirreltiin, etsittiin piilotettua kynää, ja tutkittiin korvia, silmiä jne. Palloa olis pitänyt potkaista, mutta Emmin mielstä oli paljon kivempi ottaa se syliin ja kantaa lääkärille. =) Sorminäppäryyttäkin testattiin edelleen rusinalla. Lääkäri ei edes kerinnyt kysyä loppuun, että saako Emmi syödä sen rusinan, kun likka oli jo tuupannut sen suuhunsa. Sitten neiti jäi hämmästyneenä katsomaan, että vain yksi rusinako?!? ;D Ja loppuhuudot saatiin aikaan tietysti rokotteesta. Mutta kaikki oli kuitenkin hyvin.
Hienon neuvolareissun jälkeen käytiin ostamassa Emmille oma polkupyörä. Ihana pinkki, missä on edessä kori ja aikuisille työntökahva. Se on 12-tuumainen leveärenkainen ja siinä on apupyörät. Mies kun ei halunnut kolmipyöräistä. Sitä sitten kokeiltiin heti omassa pihassa. Eipä tuo neiti todellakaan niistä polkimista tajunnut, mutta ylpeästi istui kyydissä, kun me työnneltiin pitkin pihaa. =)
Viikonloppu oli aivan mahtava: kyllä nuo ilmat vaan tekee paljon. Me käytiin oikeastaan syömässä ja nukkumassa sisällä. Tehtiin urakalla pihatöitä yms.
Ja Emmi nukkui ihan hervottomat päikkärit pihalla molempina päivinä: lauantaina 3½ tuntia ja sunnuntaina 4 tuntia. Aamulla sitten herätys olikin jo kuudelta. =S Me muuten uskaltauduttiin jättämään jo tallvihaalarit narikkaan Emmin päikkyjen ajaksi. Laitettiin bodyn ja sukkisten päälle fleecepuku, tumput, ohut pipo ja villasukat ja sitten likka makuupussiin. Hyvin tarkeni tuossa meidän terassilla.
Mä avasin mun moottoripyöräkauden eilen. Vitsit, että jännitti lähteä, kun viime kesänä ajoin vain kerran ihan vähän. En mä eilenkään pitkään ajanut, mutta sen verran, että sain vähän tuntumaa tuohon miehen uuteen pyörään. Olihan hauskaa!
Ope kyseli naamiaisvaatteita. Mä ostin Emmille ihan H&M:ltä mekon, jota voi sitten käyttää kesälläkin ja samasta paikasta ne siivet, tiaran ja taikasauvan. Oli aika halvat ja voi sitten käyttää joskus myöhemminkin, kun ei ollut koko puku. Eläinpuvut mä jätin pois, kun ne on ehkä aika kuumia, kun noilla sitä sakkia riittää siellä hoitopaikassa. Viikonloppuna kokeiltiin siipiä Emmille, mutta ei tuo oikein perustanut niistä. Täytyy harjoitella vielä ennen kemuja... Ja Ope, pidän peukkuja, että haastattelut kutsuisivat ja saisit viran!
Karssulille ja Ainolle pikaista paranemista!
Coltsfootille tsemppiä valmennuslurssille! Kyllä ne aivosolut sieltä vetristyy...
Queen, kyllähän sun masuvauvan " kuuluukin" olla jo aika iso, kun sullakin alkaa jo olla aika lailla noita viikkoja. Mistä ne on tupsahtaneet? =)
Oliver ja Aleksi ainakin kuuluvat Emmin kanssa mattopissa-clubiin. Jee-jee! Siis, ettei olla ainoita - en mä muuten sitä hehkuttais... ;D
Nyt meillä on keittiön lattialla muutakin kuin Emmin pissaa. Mä meinaan laitoin simaa tulemaan ja kun nostin melkein täyttä ämpäriä tiskipöydältä toiselle pöydälle, töytäsin sitä hellankulmaan ja tokihan sitä loiskahti lattialle ihan kunnolla. Ja vaikka kuinka pyyhin kuivalla ja kostealla ja vaikka millä, niin tahmeahan se on. Pöh!
Jaa-has, josko lopettais tän romaanin ja menis kylvämään vähän basilikaa ruukkuun. Mukavaa keväistä viikkoa kaikille!
-Amy ja Emmi, ylihuomenna 1½ vuotta-
Kyllä taitaa olla kevään kaunein ja lämpimin päivä näillä leveysasteilla. Asteita varjossa näyttää olevan +8 ja auringossa tietysti rutkasti enemmän. Aleksillekin laitoin vaunuihin päikkäreiden ajaksi vain bodyn, sukkikset, collegeasun ja ohuen tuulipuvun (+pipo, lapaset ja villasukat). Saattaa jopa tulla meidän hikihatulle kuuma tuolla varustuksella.
Meillä myös nukutaan lähes joka päivä sellaiset 3t päikkäreitä ulkona, vähän lyhemmät saisi nukkua mutta en ole raaskinut herättääkään.
Yöt jää tosin vähän lyhyiksi, 8-9 tuntia.
Emmi oli käynyt neuvolassa, hienot mitat neidillä! Mua vähän jännittää meidän tuleva 1,5v neuvola tuon painon suhteen, sitä kun on tullut vähänlaisesti viime aikoina. Saas nähdä mitä vaaka nyt näyttää. On pojalle ainakin ruoka tuntunut maistuvan jopa tavallista paremmin (varmaan lisääntynyt ulkoilun määrä vaikuttaa ruokahaluunkin.) Meillä tuota sorminäppäryyttä testattiin jo viimeksi pienen pienillä nomparelleilla, se oli jo niin haastavaa, että meidän kärsimätön poitsu vain pyyhkäisi nomparellit lattialle kun ei heti ensiyrittämällä saanutkaan pyydystettyä yhtä pinseteihin.
Kylläpäs Queenin viikot onkin jo pitkällä, huh! Kiva kun saa taas pian alkaa jännittää kuka jakaantuukaan seuraavaksi :)
Osse, enpäs muistanutkaan että teidän typylläkin oli työnimenä Santeri.
Mutta nyt kun sanoit niin sehän se oli :)
Coltsfootille onnea uudesta asunnosta! Ja Hillakin edistyy siellä hienosti niin puheen kuin liikkumisenkin saralla :)
Bejpille onnea uudesta työpaikasta! Varmasti haikeaa viedä tyttöä hoitoon, mutta eiköhän se hyvin kuitenkin mene.
Karssulin ja Open Ainoille pikaista paranemista! Vai on ope teillä maitoaltistus huomenna, tulehan sitten kertomaan miten kävi.
Meilläkin on kotialtistus parhaillaan meneillään, viidettä päivää annetaan nyt hapanmaitotuotteita. Oireet ei ole olleet suuria enää, mutta niitä kuitenkin on tullut; ilmavaivoja ja vähän itkeskelyä niiden seurauksena. Eli ei varmaankaan vielä oteta maitoa ruokavalioon.
Josko sitä kävisi lattianpesun kimppuun, kun pikku apulainen vielä nukkuu.
Viipero, Aleksi 1v5kk ja Santeri rv12+5
COLTSFOOT, mulla jäi parhaiten mieleen sun miettelöt nukuttamisesta :) Meillä S on aina nukahtanut rinnalle ja tuossa joskus 5-6kk iässä yöt meni tosi risaiseksi, mitä ne on yhä. Mulla ei todellakaan ole mitään neuvoja antaa sulle, kun itsekin pähkäilen, että saakohan tuota ikinä nukahtamaan muuten kuin rinnalle (ja nukuttamisessa menee helposti se pari tuntia). Mutta voin olla vertaistukena! :)
Tosin tein viime yönä päätäksen vieroittaa S yötissistä. Poitsu oli n. viidettä kertaa rinnalla ja kun oli roikkunut siinä yli tunnin putkeen, päätin, että " nyt riittää, kiitos" . Sanoin S:lle että maito on nyt loppu ja pidin tukevasti kainalossa (meillähän siis nukutaan perhepedissä). Hysteeristä huutoa riitti 50 minuutin ajan, kunnes loppui kuin seinään, kun poika simahti mun PÄÄLLE. Kyllä teki pahaa kuunnella pojan lohdutonta itkua, vielä kun S kiskoi välillä paitaa ja nikotteli huudon keskeltä " maito, maito!" :´( Pysyin kumminkin lujana ja poika sai maitoa seuraavan kerran vasta aamupalan jälkeen.
Että toivottakaa onnea. Sitä kyllä tarvitaan tuon tissitakiaisen vieroittamiseen. Päivisin saa syödä tissiä niinkuin ennenkin (oon kyllä sitäkin vähän vähentänyt; saa " vain" kolmesti päivässä rintaa) ja nukahtaa rinnalle illalla, mutta jos yöt saisi pikkuhiljaa rauhoitetuksi nukkumiselle. Tai saisi edes yhden pidemmän pätkän, niin sekin olis jo jotain se :)
BEJPI, onnea työpaikasta.
OPE, meilläkin sai ukkoa pehmitellä mukavan tovin tonskailulle, siksi aloitinkin sen jo hyvissä ajoin :D Toivotaan, että teilläkin mies lämpenee ajatukselle!
VIIPERO, meilläkin yks kuumakalle unilla! S tykkää olla mahdollisimman tiukasti topattuna vällyihin, joten en ole laittanut kuin sisävaatteet (sukkikset ja body) ja kypärämyssyn pojalle ja käärinyt vilttiin ja makuupussiin. S ei tahdo nukkua, jos on liian " avaraa" , joten siksi pitää olla viltit ja makuupussit ja sitten hikoillaan :p
Mitähän vielä... Ei voi muistaa :/ Mullon hyvä, mutta LYHYT muisti ;D
Han ja S 1v2kk
Onpa taas ollut ihana aurinkoinen päivä. Käytiin ekaa kertaa pyöräilemässä. Käytiin myös leikkipuistossa kiipeilemässä, Aino on nyt innostunut kiipeilystä, hyppimisestä ym. vauhdikkaammasta menosta, tähän asti onkin ollut tosi rauhallinen tytteli. Tai sitten äiti ei vaan ole tajunnut kannustaa riittävästi...
Lykkyä tykö Opelle työnhakuun! Joko Aino on tervehtynyt?
Bejpille onnittelut kurssille pääsystä! Kyllä se hoidon aloitus varmasti hyvin menee, se on yleensä äidille kovempi paikka kuin pikkuiselle. Allekirjoitan kyllä täysin sanomasi, että tuo reilun vuoden ikä on loistoaikaa. En itse osannut nauttia niin paljon vauva-ajasta, mutta kun Aino täytti vuoden, sen jälkeen on ollut aivan erityisen mukavaa neitokaisen kanssa. :)
Coltsfoot, omien kokemuksien perusteella en kauhean lämpimästi suosittele kaksitasoratkaisua. Kyllä se ihan asuttava on, mutta itse ollaan todettu monta kertaa kuinka paljon helpompaa olisi yksitasoisessa asua. Tosin, etenkin uudet asunnot aika pitkälti nykyään on kahdessa tasossa. Jos se asunto muuten kuitenkin on ihana, niin ei kai se ole kuin pieni miinus. =)
Queen, toivotaan että perhekahvila jatkaisi toimintaansa syksylläkin! Asuuko siellä päin ketään tuttuja äitejä keiden luona voisi kyläillä? Ettet mökkihöperöidy syksyllä. :)
Amy, sä teet kaikilla noilla touhuilla mut ihan kateelliseksi! Mä en ole koskenutkaan vielä tohon pihamaahan, ja sehän jäi jo viime keväänä laittamatta. :D Voitko lähettää tänne vähän energiasäteitä, pliis!
Viipero, olikos Aleksilla muita allergioita vielä kuin tuo maito? Kananmuna taisi ainakin olla vai muistanko väärin?
Hanille tsemppiä yötissivieroitukseen! Etköhän säkin ole jo yöunesi ansainnut! :)
Pikaisesti vielä kerron täälläkin puolella, että pikkukakkonen olis meillekin tuloillaan... Tosin viikot ovat vasta aivan minimaaliset, joten peukut pystyyn, että kyytiläinen kestää matkassa. Ikäeroksi tulee 2v3kk. La on 27.12. eli joulun aikoihin sitten kärsimättömänä odotellaan, toivottavasti... :)
Jos kaikki menee hyvin, jään varmaan kotiin jo lokakuun alusta, kun työsuhde katkeaa syyskuussa. En tiedä saisinko edes masu pitkällä jatkosopparia, mutta olisi ihan mukava viettää loppuraskaus kotosalla, kun on parempi mahdollisuus levätä.
Täytynee mennä herättämään mies, taisi nukahtaa jo ennen Ainoa! =)
Karssuli rv 4+3 ja Aino 1,5v
[color=#8B008B]Eipä ole ehtinyt juuri nokkaansa täällä näyttää. Huh hah hei! Oonakin pääsi juhlimaan synttäreitään viime viikonloppuna (viikon myöhässä sairastelujen vuoksi) ja kyllä oli neidillä (ja kaikilla muilla) lystiä! :) Yritetään molemmat käydä töissä ja ¿siinä sivussa¿ hoitaa neiti kotona. Aikamoista sukkuloimista. Onneksi Oona on saanut käydä kavereidensa luona leikkimässä päivän tai kaksi viikossa.. Täytyy varmaan pitää vähän useammin noita lomapäiviä niin helpottaisi vähän tilannetta kunnes pappa on taas siinä kunnossa että voi olla päivän neidin kanssa.
Kovasti on tullut tarinaa pinoihin sen jälkeen kun viimeksi ehdin käydä.. Ihana lukea isompien taaperoiden rutiineista & vinkeistä, vähän ehkä saattaa varautua etukäteen. ;) Tyhmä kysymys muuten, millon ne megatreffit on?
Ja vielä kaikille ¿tonskaa¿ odotteleville toivottelen ihanaa odotusta! :))) Ihana lukea teidän plussauutisia ja alkaa kenties itsekin haaveilemaan siitä pikkusisaruksesta Oonalle.. (ei tosin ihan vielä, mutta sitten joskus jos meille vielä toinen suodaan)
Sitten muutama kommentti..
AURORA ¿ milloinkas te suuntaatte sinne Espanjaan? Ai kun tekis mieli varata joku matka jonnekin lämpimään kesällä.. Mies vaihtaa tod.näk. heinäkuun alussa työpaikkaa, joten voi olla sillä lomat vähän epävarmoja, joten jos jonnekin mennään, otetaan sitten joku äkkilähtö.. Ellen sitten päätä lähteä neidin kanssa kahdestaan. ;) Ja hankitteko sen sählymailan O:lle?
HENNA ¿ ihanaa että cuplaton auttoi! Kuinkas teillä nyt sujuu? Kävittekö ¿pikku-enskojen¿ kanssa treffeillä?
MIAMIK ¿ kun niin kehuit että Ida tykkää tarhasta, minkä ikäisenä Ida meni tarhaan? Meillä kun se on sitten edessä elokuussa, Oona on silloin 1v 4kk..
BURDE oli pistänyt pystyyn pottailu-G. :) Meillä alettiin pottailemaan n.6kk iässä, heti kun Oona alkoi itse istua. Hienosti tulee pisua ja kakkaa pottaan. Ei tietenkään aina, mutta suurin osa, jos vaan sinne potalle ehditään ja ¿viitsitään¿ viedä. Nykyään Oonan mielestä pottailu on hieman ¿tylsää¿, joten aika usein pitää lukea kirjaa tms samalla.
KARSSULI-parka on saikulla. :( Ei kivaa. Onko pitkäkin saikku? Toivottavasti selkä paranisi pian! Huiskutukset myös Ainolle ja paranemisia korvalle!
COLTSFOOT ¿ ihan noin ¿vertailun vuoksi¿, Oonan 1v mitat oli 74,5cm ja 10,5kg. Meillä Oona nukahti itse sänkyynsä MONTA kuukautta, mutta sairastelujen aikana ja nyt jälkeen täytyy nukuttaa. Ja viimeisten 2 viikon aikana ei edes isin syli kelpaa, täytyy olla äippä.. =S Ja ihanaa että pääsette uuteen kotiin! Kuinka meni valmennuskurssi?
PI-KI:lle & Artullekin huiskutukset! Kiva kuulla teistä! :)
HERMIONE ¿ jokos sait tuloksia kokeista, siis kilpirauhasesta? Mulla epäiltiin muutama vuosi ihan samaa, mutta ei sitten ollutkaan.. Minä myös lihoin vaikka urheilin about 10h viikossa ja söin tosi terveellisesti, ei siihen mitään selitystä koskaan löytynyt. Edelleen taistelen ylimääräisten kilojen kanssa..
BEJPIlle kovasti onnea kun pääset kurssille!!! Mahtavaa!
VIIPERO ¿ meillä Oona on nukkunut jo pari viikkoa vaunuissa äippäpaketin makuupussissa pitkähihainen body, sukkikset, villasukat, tumput ja pipo päällä. Ollut ihan lämmin tytteli. Tosiaan kun lämpötilat on olleet +5-10c niin hyvin on pärjännyt vähemmällä.. Taitaa olla yhtä lämminverinen kuin isänsä. ;)
HAN ¿ toivotetaan sitä onnea niiden öiden kanssa! :)))
Tulipas pitkä stoori.. Nyt taidan mennä pötkölleen. Huomenna vietän kotitoimistopäivää, jospa vaikka heräisin aikaisemmin tekemään töitä niin voisin käydä Oonan nukuttamassa päikyilleen vaunuihin pienellä hikilenkillä..
Öitä..
Mammis + Oona [/color]
Meillä on Idan kanssa molemmilla ihan tajuton yskö. Huh huh, ottaa niin koville koko ajan yskiä :/ Ida saa sentäs yöt nukuttua kun olen laittanut yöksi Idan huoneeseen pyykit kuivumaan. Mutta itse en kyllä taaskaan saanut yskältä viime yönä nukuttua ja töissäkin oli eilinen iltavuoro ihan tuskaa. Kohta on kyllä lähdettävä apteekkiin ostamaan yskänlääkettä vaikka eipä ne reseptivapaat muhun ole ikinä tehonneet...
Mieleen jäi lähinnä Karssulin plussa :) Onneksi olkoon!
Niin ja Hanille ja Coltsfootille taas vaihteeksi tsemppiä yöhulinoihin ;) Kyllä te kuulkaat joskus saatte taas nukkua! Sampo alkaa ainakin heti nukkumaan kun ei tarvitse yöllä enää syödä, olen ihan varma :D Tuli jotenkin niin mieleen kun Osse sanoi silloin aikoinaan et typy alkoi heti yöt nukkumaan kun ei " tarvinnut/ollut pakko" lutkuttaa yöt tissiä.
Mammis kyseli koska Ida aloitti hoidon. Ida oli 1v5kk eli ihan tuossa maaliskuun alussa aloitti ja huomenna on viimeinen tarhapäivä. Tosiaan olisikohan ekat 5 päivää neiti itkenyt koko ajan tarhassa ja sitten muutamat päivät vain kun vietiin ja pari hassua myötätuntoitkua ja nyt eilenkin jäi niin reippaasti heiluttamaan tädin sylissä äidille. Ne Idan hoitajatkin on kyllä niin ihania ja mua ei yhtään kaduta etten saanut pph-paikkaa. Ida on tosiaan ihan pikkusten ryhmässä missä on 10kk-1v6kk lapsia 6kpl ja ne ei ole aina edes kaikki paikalla ja hoitajia on kaksi :)
Eli eka yötissistävieroitusyö takana. Kahdella herätyksellä mentiin, joista kummallakin kerralla selvittiin alle 30 minuutin itkulla (eikä edes hysteerisellä, vaikkakin äänekkäällä ;D).
Pahin taitaa olla vielä edessä, kun S huomaa, että tämä tissittömyys onkin pysyvä järjestely :p Mutta onpahan ainakin yksi kohtuullisen hyvä yö takana. En muistakaan, milloin oisin viimeksi nukkunut 4h putkeen, niinkuin viime yönä! :)
Han ja S
Ensin ihan omanapaisesti kertomus tän päivän tapahtumista... Mentiin siis aamulla klo 9 kaupungin lasten- ja nuorten pkl:lle maitoaltistukseen. treffattiin ensin mukava lastenlääkäri, joka oli (jopa!) perehtynyt meidän papereihin etukäteen!! Kotona syötettiin Ainolle vaan tosi kevyt aamiainen, että jaksaa horppiä maitoa vast.otolla. Puoli kymmenen maissa neiti sitten sai maitonsa, 50 ml " ehtaa tavaraa" josta about puolet meni suosiolla ja loput väkisin ruiskulla... Aika huudot tuli :)
Aino oli vieläkin viikonlopun sairastelun jäljiltä hiukan toipilas ja väsynyt, mutta varmaan myös huutaminen väsytti. Yhdentoista maissa neiti alkoi jo sylissä pilkkiä, kunnes ehkä 10 yli oksensi kaaressa maidot pihalle (erä 1). Tästä sitten alkoi piiiiitkä iltapäivä, Aino torkkui sylissä lopen uupuneena ja välillä heräsi itkemään ja oksentamaan useita kertoja... Pari tuntia neiti oksenteli, lopuksi mahassa ei enää ollut yhtään mitään :( " Onneksi" oli vaan kevyt aamiainen siellä pohjalla. Kahteen saakka neiti nukkui siellä pkl:lla, sitten heräsi ihan kohtuu iloisena ja " normaalina" ja oltiin vielä kolmeen saakka tarkkailtavana kunnes päästiin kotiin. Tuolla pkl:lla hoitaja antoi Ainolle antihistamiinia suun kautta, joka päätyi odotetusti aivan muualle kuin olis tarkoitus... Sitten A sai myös adrenaliini pistoksen, joka luultavasti hiukan lyhensi/ helpotti reaktion kestoa.
Kotona A nukkui vielä pari tuntia iltapäivällä, sitten saatiin syötettyä vähän hed.sosetta, joka pysyi sisällä. Illan mittaan saatiin neiti sitten vielä syömään hiukkasen ruokaa ja puuroa sekä maitoa (ei siis lehmästä enää!!!). Ainoa vaan, että lääkärin ohjeen mukaan annettiin vielä iltapuuron jälkeen tota allergialääkettä, ja tottahan A sen oksensi, kun oli niin outo maku... (selvennykseksi, että meillä on oksennettu kaikki suun kautta otettava lääkitys, mitä on kokeiltu ikinä, mm. panadol, pamol-f, xylitol-pastilli...) En tiiä millä tota lasta ikinä voi suun kautta lääkitä?! Jos vaikka joskus tulis tarve antaa antibioottia tms???
Lopulta neiti halus vielä yöunille klo 20, vaikka on puoli päivää nukkunut... Jotta oli vähän rankka päivä, meille kaikille. Oltiin miehen kanssa molemmat mukana, kun vähän ennakolta tätä pelättiin. Ei tarvii sit pariin vuoteen " sekaantua" lehmänmaitoon Ainon...
Muuta ei nyt paljon mielessä liiku, sattuneesta syystä! Karssulille kumminkin onnea pikku-tonskan odotukseen, nimimerkillä hiukan kade, mies ei oikeen lämpeä ;) Ja Han:lle onnea yökukkumisen ja nukkumisen opetteluun :D
Mä koitan nyt suoriutua keittiökaaoksen raivauksesta, palajan varmaan huomenna, kun Aino nukkuu :) Huomisen hereilläoloajan kyllä täytyy antaa tytön nyt tehdä kaikkea " super-kivaa" kun tänään on ollut niin kurja päivä. Aamu varmaan alkaa jo viideltä, kun Aino huomaa nukkuneensa riittävästi ja herää masu tyhjänä nälkään :/
Öitä!
t. Uupuneet Ope ja Aino 1,5 v
En oo istunut koneelle kotona kuin ehkä kerran viikossa, joten on ollut palstailut aika vähissä. Iltasin ei vaan jaksa/viitsi ja viikonloppusinkin yritän usein nukkua D' n päikkyajan.
Eli meillä nukutaan edelleen huonosti (ja varmaan seuraavat 10 vuottakin). Viime yönä taas pitkästä aikaa D valvo jonkun ehkä reilun tunnin. Normaalisti vaan pyörii unissaan niin paljon, et heräilen siihen tai nousee istumaan tai itkeskelee/puhuu unissaan. Eli tuttia saa antaa jonkun yli 10 kertaa yössä. Ei tietenkäänoo iso homma, kun ei tarvi nousta sängystä, mut kyllä se omat unet tekee aika rikkonaisiks. Viime yönä ton valvomisen lisäks D pyöri useamman kerran ympäri sänkyä, kerran puhui jotain autosta ja aamulla 5.30 sanoi pari kertaa " banaani loppu" ja heräs sit siihen.
Puhetta D' lta tulee ihan hirvesti. Lyhyitä kahden-kolmen sanan lauseitakin suomeks. Englanti on selvästi heikompi, mutta nyt osaa suunnilleen puhua oikeaa kieltä kummallekin vanhemmalle. Tosin englannin heikon sanavaraston takia sanoo jotain suomeksi daddyllekin (tänään " kato baby" ), mutta nyt mies on alkanut korjaamaan kaikki suomenkieliset sanat D' lle englanniksi eli ehkä sekin sanasto karttuu..
Karssulille ja Ainolle paranemisia! Tai pitää vissiin vaihtaa paranemistoivotukset onnitteluiksi :)!
Open Ainollemyös paranemisia! Meillä ei ole mitään naamiaisia päiväkodissa, kun olivat ajatelleet et lapset on niin pieniä et voivat pelätä naamareita tms. Ihan hyvä niin, kun en ois jaksanut/ehtinyt alkaa mitään pukua väsäämään. Ehtii sit isompanakin. Ja todistettavasti jatkuva jankutus auttaa tossa tonskailuaivopesussa miesten suhteen ;).
Coltsfoot: Tuli yhtäkkiä mieleen, et kirjottelitko sä joskus sinne " ylivilkkaat vauvat" - pinoon? Meillä unikouluiltiin huudattamatta (tosin D ei nuku sen paremmin kuin ennen unikouluakaan, mut eipä syö enää yöllä), kun D oli tasan 1v. (Olin pari kk aiemmin tehnyt itelleni sen päätöksen, et synttäreiden jälkeen alkaa unikoulu). Eli meillä käytettiin tassuttelu-menetelmää, siinähän ei lasta jätetä ollenkaan yksin. Todella helposti sujui. Kotona D' n mennessä nukkumaan on jompi kumpi vanhemmista aina makkarissa sen aikaa, et D nukahtaa. Mun mielestä ei tarvi vielä näin pienenä nukahtaa yksin eikä se nukahtaminen viekään kuin 2-5 min, joskus harvoin 15 (muualla kuin kotona voi sit mennä kauemminkin). (Oon kai vaan liian lälly.)
Emmihän on jo iso tyttö! D oli 1v 7kk neuvolassa 86 cm ja 12,4 kg eli aika samaa kokoluokkaa :). Musta vaan jotenkin tuntuu, et Emmi on aina ollut niin pikkuinen, mutta ehkä se vaan johtuu ikäerosta :).
Han_ille tsemppiä maitomittelöön :). Ja jaksuja öihin.. Saat ainakin mun sympatiat.. alkaa tää pian 2 v kestänyt hyvin huonot yöt vähitellen riittää.. D tosin muistuttaa noissa uniongelmissa niin paljon mun pikkuveljeä, et tää taitaa kestää vielä tonne ala-asteen puoleen väliin asti..
Oonalle 1-v onnittelut!
Hermione: Mulla on kans epäilty joskus tota kilpirauhasjuttua. Se on kuitenkin aika helposti hoidettavissa onneksi (ainakin näin ymmärsin silloin). Montako kk sulla on seurattu veriarvoja? Se voi olla myös ohimenevää stressin helpottamisen jälkeen tulevana " normaalina" elimistön hidastumisreaktiona. Ja tota stressiähän teillä on ollut..
Voi kurja millanen altistus Ainolla oli taas ollut! Ja Ope jatkat vaan sitä aivopesua sen miehen kanssa. Sit hetken päästä siirryt kyselyistä toteamuksiin (" sitten Ainon pikkusisko/-veli voi nukkua tässä pinniksessä" ) niin kyllä se siitä. bd
Jenni ja D (nukkumassa)
Mä tulin ihan pikasesti laittaa tänne saman tekstin minkä kirjottelin tonne odotuspuolen kamuille. Mulla menee kaikki " vapaa-aika" parin artikkelin parissa,kun ne pitäis saada valmiiks mahd. pian että ne saa lähettää taittajalle... Niin en oo ehtiny palstailee ollenkaan.
Tässä siis se teksti...
" Ihan pikasesti meidän kuulumisia sen verran, että huomenna on miehen viimenen isyyslomapäivä ja sit on 3vkoa kulunu! HULLUA! Mä kyllä mielelläni pitäisin sitä vielä täällä kotosalla. :) <3
Anni on kasvanu hurjasti. Mies käytti eilen neuvolassa (ite en päässy kun olin kuumeessa) ja nyt oli painoa 3415g (kotiutumispaino oli 2880g) ja pituutta 50,5cm (syntymäpituuteen +2,5cm). Anni on edelleen hirmu rauhallinen ja tyytyväinen. Masuvaivoja ei oo onneks ollu *koputtaa puuta* ja muutenkin ihan kivasti menny. Oikee silmä rähmii nyt vähän pahasti, mutta se on pientä. Heidillä rähmi silmät ties kuinka kauan ennen ku ne kanavat aukes kunnolla.
Me oltiin koko perhe mahataudissa (Anni ei onneks ollu) tossa muutaman päivän. Tai siis ensin oli Heidi pari-kolme päivää, sit alko mies oksentaa ja ripuloimaan + oli kuumetta ja sit sen jälkeen mä. Mulla tosin suurin ongelma oli kuume, ei niinkään noi vatsajutut. Oli kyllä aika karseeta, mutta onneks meni pian ohi. Ja ONNEKS ei tarttunu Anniin, mut eikös vauvoilla pitäiski olla aika hyvät vastustuskyvyt."
Burde, Anni ~3vkoa ja Heidi 1,5v
Ensin ihan omaa napaa... Me koettiin eilen illalla (ja tänään) kauhunhetkiä. Käytiin eilen kaupassa ja siellä tunsin että jotain lorahti housuun, no autossa sitten ¿tarkistin¿ asian, ja niinpä sitä punaista vaan oli tullut! Tultiin sitten kotiin ja menin suoraa päätä vessaan, ja housut oli ihan veressä. Olin ihan varma, että meni kesken! Lähdin sitten puol kasin jälkeen päivystykseen, jossa sitten lääkäri teki sisätutkimuksen, eikä oikein tienny mitä ¿tehä¿, joten soitti päivystävälle gynelle, joka sano, että joko tunnin päästä ultra taikka sitten tänä aamuna. Valitsin tämän aamun. Aamulla sitten vein Eetun hoitoon, ja pelonsekaisin tuntein ajelin sairaalalle, ensin mut passitettiin verikokeisiin, jonka jälkeen pääsin ultraan, vauva voi hyvin, vastasi viikkoja ja vaikutti hyvin pirteältä. Mulla on nyt sitten mustelma (älkää vaan kysykö mistä se on sinne tullu!) sikiöpussin ja kohdunseinämän välissä, josta tuo vuoto johtuu. Ja sairaslomalla oon nyt sitten 5.5 saakka, ja siitä ehkä jatketaan, jos on tarvetta. Mitään en saa nostaa, joten Eetun JOUDUN viemään hoitoon. Vaikka sydän sanoo toisin, mutta nyt on kuitenkin tärkeintä tää pieni ihme tuolla vatsassa, ja teen mitä vaan, että hän voi hyvin! Todennäköisesti on ihan vaaratonta (mitä en itte usko!), ja voi vuodella 1-2viikkoakin. Nyt vaan pitäs siis ottaa iisisti! Onneksi ensi viikko on lyhyt viikko, niin ei tartte tylsistyä täällä yksin, kun mieskin on kotona torstaista lähtien...
Ja sitten meillä on lauantaina mun mummoni hautajaiset, saa nähä kuka pitelee Eetua kiinni siellä, kun mä en oikein sais, ja mun mies, isä ja veli ovat kantamassa... Ja äitini ei varmaan jaksa, ja mun veljen vaimokin oottaa vauvaa... Ja muille ei olla viel kerrottu... No, täytyy joku ¿lahjoa¿ siellä...
Nyt muihin asioihin.
Ainoille (karssulin ja open) piakaisia paranemisia! Noi korvatulehdukset on ikäviä! Moneskos tulehdus toi on?
Ja karssulille onnittelut masuvauvasta!
Ope kyseli naamiaisasuja, meillä ei oo mitään vielä varattuna Eetulle, ei ole kyllä kuulunut mitään hoidosta että ylipäänsä pitäisivät siellä naamiaisia... Ne nyt ei muutenkaan oikein ¿juhli¿ mitään! Ja onnea työnhakuun, toivottavasti jokin paikka tärppäis ja tietty tonskapuheisiin miehelle... Voi, tuota teidän eilistä altistusta, kuin usein ne niitä tekee? Eikös se oo jo lapsen rääkkäystä!!!
Onnittelut Bejbille opiskelupaikasta ja Evelle hoitopaikasta.
Ikävää, että Queenin ja tytön harrastukset loppuvat, mutta etteköhän jotain keksi päivienne ajankuluksi...
Amyn Emmi oli käynyt neuvolassa, hienosti kyllä teidän neiti kasvaa! (meillä Eetu oli tuon ikäisenä 82,6cm ja painoa huimat 9880g! Kirppu mikä kirppu!) Ja hienoa että Emmilläkin on oma pyörä! (kantsii vissiin pistää se piiloon treffeillä, ettei oo entinen...) Ja olit päässy moottoripyöräilemäänkin, huisia!
Hanille pärjäilemistä yötissivieroitukseen! Toivottavasti saat pian takaisin yöunet, kyllä sä ne ansaitset!
Toivottavasti Jennikin jo saisi yöunensa takaisin!
Hermionelle harmitukset tuosta kilpirauhasjutusta, mutta hyvä jos nyt selviäis syy...
Mutta nyt hakemaan sitä Eetua...
napero ja Eetu 2v2kk sekä pikkutonttu 9+2 (todistetusti taas tänään!)
Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin pikkuisella. Mulla taitaa olla niin kauhea keskenmeno kammo että pelkään sitä ihan kaikkien puolesta. Nyt vaan sitten lepäilet ja toivottavasti vuoto loppuisi pian.
Omaa napaa pikaisesti. Tänään kävin labratestissä siitä kilppari hommasta ja ens viikolla saan tulokset. Jännittää kovasti. Ens viikolla pitäis alkaa menkatkin jollei sitten olisi raskaana. Mutta sitäkin suurenmalla syyllä pitäsi homma selvitä ajoissa, ettei mahdolliselle alkiolle olisi siitä haittaa.
Hermione
hui se vuoto varmasti pelästytti teidät ihan totaalisesti!!!! Meillä oli tuolla huhtihippusissa ainaki kaks jolla oli kans tommonen mustelma, joka vuoti... niillä se meni ihan ok:sti ohi ja raskaus suju muuten ihan norm. loppuun asti! Eiköhän näin käy sullekin!! -uskon niin! :) mut tsemppiä silti saikkulaiselle. ja älä sitä eetua murehdi..se on jo tottunu olee hoidossa ja s oot tärkeestä syystä saikulla ja levossa!!!
burde ja sylissä pilkkivä anni ~3vkoa ja heidi joka on jo yöunilla
Heräsin jo 06:15 ja odottelen että milloin O suvaitsee herätä:) En varmaan ole ikinä herännyt näin aikaisin ilman herätyskelloa, kaikkea tämä kesän tulo teettää!
Mammis, Lähdetään 6 viikon päästä. Ihanaa lähteä kuukaudeksi lämpimään:))
han, tsemiä vieroitukseen! Hyvältähän tuo jo kuulostaa:)
ope, olipa teillä päivä!=( Parasta pysyä vaan kaukana " lehmistä" ;) Mä olin maito- ja vilja-allerginen vauvana. Reilun vuoden ikäisenä meni molemmat ohi. Tosin nyt pari vuotta sit jätin maidon sekä vehnän, ohran ja kauran pois. Tulee niin paljon vatsaoireita, ruis käy onneksi viljoista.
naperolla eletty kauhunsekaisia aikoja, onneksi kaikki on hyvin! Lepäät vain kunnolla ja hyvällä omallatunnolla (tulipas riimitetty lause).
Kysymys: O nukkuu sen 12h yöunet. Nukkuu yleensä 12h putkeen, muutamana yönä viikossa taas herää noin 10h jälkeen jolloin annan maidon ja jatkaa sen 2h. Olen myös kokeillut että otan ylös enkä anna maitoa ja pistä takaisin nukkumaan. Tällöin on kauhea nälkä ja puuro tai maito saatava HETI ja on väsynyt kun jäi unet kesken. Eli nälkään herää! Onko tuo nyt yösyömistä vai mitä? Teenkö väärin? Olisiko vaan otettava ylös kun herää nälkään?
Eilen m eni nukkumaan 20:00 ja aamulla 06:15 heräsi, annoin maidon ja nyt näyttää ääntä huoneesta kuuluvan... Auttakeehan!:)
Nyt Poitsua hakemaan...
Aurora & = 1v2kk
Me ollaan Ainon kanssa saikulla, itselläni selkä prakaa ja Ainolla on taas korvatulehdus. Onneksi tyttö alkaa voida jo paremmin, ollaan vaan jumiuduttu tänne neljän seinän sisään, koska mieskin on ulkomailla niin enpä juuri nyt pääse itsekään ulos.
Palailen paremmalla ajalla, nyt on aamupesun aika.
Karssuli ja Aino 1,5v