JORVISSA synnyttäneet! Pari kysymystä
itse sain edelliset lapset Jorvissa, mutta aikaa siitä on melkein 11 ja 12 vuotta, joten kiinnostaa pari pikku detaljia nyt uuden keikan tullessa...
- vieläkö siellä käytetään siteinä niitä kamalia pitkiä vanhanaikasia " vaippoja" jotka sidotaan vyötäröllä olevalle kuminauhalle kiinni? (vai otanko omat siteet mukaan...)
- käytetäänkö vauvalla vielä sideharsovaippoja, vai saako sieltä kertakäyttövaipat? (vai otanko taas omat mukaan...)
- onko synnytyshuoneita nykyään miten monta, onko ne vielä maalattu silleen että on v.punasia, v.sinisiä ja v.vihreitä huonetia (ympäristökin voi olla tärkeää :-)
- monenko hengen huoneita osastolla on, onko niissä omat vessat ja omat suihkut? (aikoinaan oli vessa mutta suihku oli käytävällä kaukana, oli hankalaa..)
- vierailuajat: miten isä ja sisarukset, entä muut vieraat?
entä jos saa perhehuoneen, miten sisarukset ja muut saa vierailla siellä?
- antaakohan ne perhehuoneita jos on tehty sektio?
Kiitos vastauksista!
Kommentit (5)
vierailuajat edelleen kuudesta seittemään mut isä ja sisarukset saavat vapaasti vierailla.
luin toisesta ketjusta että jorvissa nykyään suihkut huoneissa,kiva tietää ku itsekki menossa sinne.
3.x:
- vieläkö siellä käytetään siteinä niitä kamalia pitkiä vanhanaikasia " vaippoja" jotka sidotaan vyötäröllä olevalle kuminauhalle kiinni? (vai otanko omat siteet mukaan...)
Ei käytetä. On sellaiset verkkopikkuhousut kuin joka paikassa muuallakin ja sinne saa laittaa sellaisen siteen kuin haluaa. On isoja pötkösiteitä ja tavallisia vuokkosia ym.
- käytetäänkö vauvalla vielä sideharsovaippoja, vai saako sieltä kertakäyttövaipat? (vai otanko taas omat mukaan...)
Saa valita itse. Harsoja suosittelevat käytettäväksi siihen saakka kunnes eka pissa on tullut, koska harsosta pissan huomaa helpommin. Kukaan ei kuitenkaan pakota suuntaan eikä toiseen.
- onko synnytyshuoneita nykyään miten monta, onko ne vielä maalattu silleen että on v.punasia, v.sinisiä ja v.vihreitä huonetia (ympäristökin voi olla tärkeää :-)
Synnytyshuoneita on sama 8 kpl kuten aiemminkin. Omani oli ainakin vihreäsävyinen, kuten 2,5v. aiemmin esikoisen synnytyksessä. En siis tiedä ovatko kaikki vihreitä vai sattuiko minulle vain molemmilla kerroilla vihreä. Ihan mukava ja viihtyisä oli, suihku ja WC tietenkin joka huoneessa ja ammehuone erikseen.
- monenko hengen huoneita osastolla on, onko niissä omat vessat ja omat suihkut? (aikoinaan oli vessa mutta suihku oli käytävällä kaukana, oli hankalaa..)
Osastolla N6 on perhehuoneita ja 2-4 hengen huoneita. Osastolla N7 on uskoakseni pelkkiä perhehuoneita. Yhteensä perhehuoneita on 12 kpl ja niihin pääsee myös sektion jälkeen. Kaikissa huoneissa on oma vessa ja suihku.
- vierailuajat: miten isä ja sisarukset, entä muut vieraat?
entä jos saa perhehuoneen, miten sisarukset ja muut saa vierailla siellä?
Isällä ja sisaruksilla on vapaat vierailuajat, muilla joka päivä klo 18-19. Ajat eivät kuitenkaan ole tarkkoja eikä niitä kukaan vahdi. Tietty on kuitenkin kohteliasta kysyä mahdolliselta huonekaverilta mitä tykkää vierailijoista muuhun aikaan.
- antaakohan ne perhehuoneita jos on tehty sektio?
Antaa.
Jonkinasteista synnytyspelkoa potevana kun näinkin pienet tiedot voi yhtäkkiä tuntua jotenkin merkityksellisiltä...
Itse oli 3v sitte jorvissa ja loppukesästä kävin katsomassa sukulaisen vauvaa.Remonttia on tehty ja nykyään muistaakseni 2 ja 3h huoneita.Ei enää sängyn päädyssä " hoitopöytää" vaan joka huoneesa yksi.Suihkuista en osaa sanoa.Siteitä ei kiinnitetty(3v sitten) millään nauhalla,itellä ainaki sellaset verkkohousut jotka pitivät siteen paikalla.Harsovaippoja ei enää käytetä vauvalla.
Oikaiskaa jos olen väärässä.jorviin olen menossa itsekin taas helmikuusa.