IHAN JÄRKYTTÄVÄ HÄMÄHÄKKI!
Meillä tehdään remonttia ja kaiken maailman remonttisälää pahvilaatikoissa on ollut kämppä väärällään.
Tänään tyttö alkoi kirkua hämähäkkiä, eikä syyttä. En ole ikinä koskaan nähnyt sellaista hämähäkkiä. Pienen lapsen kämmenen kokoinen, lihava ja pikkuisen karvainen musta hämähäkki taalusteli lattialla. Se keskivartalokin oli oikein iso pallo. Vähän sellaista punaista "raidoitusta" siinä keskipallukassa.
Ihan järkyttävä, ei ollut äidin itsehillintäkään kovin hyvä huomaamishetkellä (eikä oikein vieläkään). Mies liiskasi hämähäkin heittämällä kirjan sen päälle, eikä elukka kuollut vielä siihenkään vaan jatkoi kävelyään. Jalalla piti painaa kovasti kirjaa, ennen kuin elukka ritisi (yök) liiskaksi.
Aivan varmasti elukka on tullut jostain pahvilaatikosta ja varastosta =ulkomailta. Suomessa en usko tuollaisia olevan ikinä.
Tuolla se on nyt kuistilla liiskana, mutta pitäisikö siitä ilmoittaa johonkin? Mistä sitä tietää, vaikka se olisi joku myrkyllinen? Ja kuinkahan paljon niitä mahtaa kävellä täällä asunnossa lisää? Voiko sellaiset munia jonnekin nurkkaan niin, että kohta täällä on niitä legioonallinen?
Yök, yök, yök!!!
Kommentit (38)
Ihan järkyttävä ap:n "löytö".
Ja Sinun, joka kukkapenkkiä olit möyhentämässä. Olen kerran sellaisen nähnyt parin metrin päässä. Kökki veneen perässä.
Musta on sairasta, että Suomeen saa tuoda ulkomailta kaiken maailman ötököitä.
Miten kukaan täyspäinen niitä voi pitää kotonaan.
PITÄISI EHDOTTOMASTI LAISSA NIIDEN PITÄMINEN JA SUOMEEN TUOMINEN KIELTÄÄ!!!!
Sinuna tilaisin kotiin myrkytyksen samantien. Järkyttävää!
En tosiaankaan halua pelotella mutta niitä on voinut kömpiä piiloon jo ennen tätä pari kappaletta. Sitten kun munivat niin heleveti!
En uskaltaisi jäädä siihen kämppään ennen kuin kaikki on tarkistettu ja myrkytetty.
Tulkaa meille käymään niin saatte vaikka syliin pari sellaista aikuisen kämmenen kokoista pientä karvapalleroa :)
jota Suomessa tavataan harvoin ja sen arvo olisi ollut ELÄVÄNÄ jotain 10 000 euroa, revi siitä sitten:D
Olisit pyydystänyt sen ja ottanut yhteyttä iltalehteen, lisännyt tarinaan muhevan liiottelun ja lopuksi passittanut elikon tunnistettavaksi.
Ota ihmeessä alan ihmisiltä selvää, minkä lajin edustaja oli kyseessä.
Yäk tosiaan. Mä ostin kerran mandariineja ja kohta kämpässä käveli sellainen oikein mehukkaan näköinen, paksujalkainen kirkkaanvihreä hämähäkki. Suorastaan neonvihreä. Laitoin lasipurkin sen päälle ja unohdin. Aamulla se oli kuollut ja ihan täysin ruskea. Jotenkin outoa.
ap, kannattaa varmaan tässä välissä suositella sulle katsottavaksi tuo Araknofobia-leffa... ;DDD
jaiks! itse en siedä mitään vähempää kuin hämiksiä!
Yäk tosiaan. Mä ostin kerran mandariineja ja kohta kämpässä käveli sellainen oikein mehukkaan näköinen, paksujalkainen kirkkaanvihreä hämähäkki. Suorastaan neonvihreä. Laitoin lasipurkin sen päälle ja unohdin. Aamulla se oli kuollut ja ihan täysin ruskea. Jotenkin outoa.
Laita se johonkin purkkiin ja lähetä johonkin missä se tunnistetaan! Mikä sellainen paikka nyt voisi olla? Kysele täältä tai jotain.
Voi luoja, kuin mulla menee vieläkin väreet tosta sun kuvauksesta:(
kai noita kaupoista silloin tällöin voi löytyä joten luulisi elintarvikevalvonnan tietävän. tai jonkun lemmikkmyymälän joka erikoistunut noihin, oiskohan suomessa joku alan harrastusfoorumi minne voisi lähettää kuvan liiskatusta hämiksestä arvottavaksi.
varmin tapa olisi kai saada luotettava tunnistus jos on lähellä yliopisto ja biologian laitos tai joku luonnontieteellinen museo.
mutta kun pelkään hämiksiä (niitä pienempiäkin) kuollakseni ja jos tollanen olis meillä ollut, niin en nukkuis koko yönä.
oisko jonku "lemmikki" päässy karkuun.
yök yök!!
Meilla on niita joskus ja kylla menee jalat vetelaksi kun sellainen eksyy eteen!!
http://images.google.co.uk/imgres?imgurl=http://www.netsonic.fi/~degero…
se ollu tuo mustaleski.
hyi.. menee väristyksiä ku ajatteleeki et törmäis tollaseen..
tosi inhottavia otuksia ihan nuo tavallisetkit hämähäkit..
Arvatkaa kauhistuinko yks ilta, kun olin jo sammuttanut valot ja kävin keittiössä hörppäämässä vesilasista huikan (en siis nähnyt mitä lasissa oli, koska oli pimeää) ja siellä oli sellainen pari senttiä läpimitaltaan (siis jalat mukaan luettuna) hämähäkki! Mä en ikinä enää juo lasista ennen kuin olen varmistanut, ettei siellä ole hämähäkkiä.
oon muutenkin nukkunut pari yötä tosi huonosti.
Mäkin oon miettinyt joskus samaa mitä joku muukin tässä ketjussa, että jos autolla ajaessa näkisin hämiksen killuvan jossain lähistöllä, nin varmaan eka vaistoreaktio ois niin raju että kolari tulis... pelottavaa.
Mutta mulla siis hirvee hämiskammo. Ollut lapsesta asti - niin kuin kai useimmalla.