Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko meitä muita akateemisia täällä, noista kirjaluetteloista päätellen olen ainoa!

Vierailija
03.12.2008 |

.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lasket kauppakorkeakoulun käyneen akateemiseksi.

Olen vastannut lastenkirjaluetteloon... siitä en vielä kyllä päättelisi koulutustaustoja.

Vierailija
2/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta osa sieltä oli ihan klassikoita. Itse en kyllä niinkään jaksa pelkkiä klassikoita lukeakaan.

Vierailija
4/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä, että makuni olisi sen parempi kuin kenenkään siellä vastanneista, itse asiassa en edes osaisi nimetä viittä lempikirjaani.

Mitä omalta listaltasi löytyy?

Vierailija
5/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen. Mutta mitä päättelit jostain kirjaluettelosta?

Vierailija
6/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet edes akateeminen; ). Kyllä itsellä ainakin on vapaa-ajalla mahdollisimman rentoa luettavaa, jossa ei suuremmin tarvitse älynystynöitä vaivata.

Vierailija
7/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuulla Nora Robertsia ja Sidney Shieldonia pullollaan.

Vierailija
8/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinta osaa kirjoista en ollut kuullutkaan ja loputkin kuulostivat hienoilta!

Vierailija
9/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Vierailija
10/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on tohtori ja lempikirjailija on Ben Elton...Ei sekään mitään kovin akateemista luettavaa ole.

Vierailija
11/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgakovia, Marquezia, Ecoa, Kaerstadia, Linnaa ja Kiveä. Mikä saa sut ajattelemaan etten olisi akateeminen?

Vierailija
12/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vapaa-ajalla luen romanttisia hömppäkirjoja! :-)

Vierailija
13/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ovat alempaa tasoa kuin Helsingissä oppinsa saaneet.

Helpompi päästä sisäänkin esim. Tampereen, Joensuun tai Jyväskylän yliopistoon kuin Helsinkiin.

T. Akateeminen helsinkiläinen

Vierailija
14/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskellut humanisti. Ei tosin pääaineena ole noita opiskellut, mutta myös kääntäjäkoulutuksen saaneena olen perehtynyt kirjallisuuteen jonkin verran jo opintojen vuoksi. Suomalaiset (paitsi se prkl Alastalon salissa, jota en koskaan ole saanut loppuun! - onko joku muka oikeasti?!) ja useimmat englanninkieliset klassikot on tullut luettua kyllä. Eli kirjallisuus ei ihan se vierain aihealue ole.

Mutta... noista listoista löytyivät ne omatkin suosikit (Bulkakov ensimmäisenä :-D ) Hömppäkirjatkin ovat kivaa ajanvietettä ja välillä on pitkiäkin aikoja, että mitään vakavampaa ei edes viitsi kokeilla. Olenko siis vajaavaisesti akateeminen tai jotain?

Vierailija
15/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai matemaattis-luonnontieteelliset aineet Helsingissä.

Lisäksi Jyväskylästä löytyy ryhmiä, joissa taso vaan on parempi kuin Helsingissä.

T. Akateeminen Helsingistä valmistunut Jyväskylän yliopistossa työskennellyt

...ovat alempaa tasoa kuin Helsingissä oppinsa saaneet.

Helpompi päästä sisäänkin esim. Tampereen, Joensuun tai Jyväskylän yliopistoon kuin Helsinkiin.

T. Akateeminen helsinkiläinen

Vierailija
16/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan trolli?

Ei kai kukaan enää jaksa lähteä tämmöiseen mukaan? Tämmöisessä ketjussa melkein hävettää olla akateeminen.

Vierailija
17/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä maisterin suositukset

Pirkko Saisio: Pienin yhteinen jaettava

Kiba Lumberg: Musta perhonen

John Irving: Ystäväni Owen Meany

Sisko Istanmäki: Peili

Paulo Colho: Paholainen ja neiti Prym

Vierailija
18/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kina varmaan päättyykin.

Heja Bulkakov!

Vierailija
19/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kina varmaan päättyykin.

Heja Bulkakov!

Amen!

Vierailija
20/33 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

listaltasi Irvingin Ystäväni Owen Meany löytyisi myös omalta listaltani, tosin englanninkielisenä, vaikka käännöskin hyvä. Irvingin muukin tuotanto on kyllä kirvoittanut monta naurua ja itkua. Bulkakov siis ensimmäinen mieleen tullut - sitä en kyllä alkukielisenä osaisi lukea. Ja ne loput kolme... En oikeasti osaisi pikaisesti suosikkejani edes nimetä, nuo kaksi tulisivat ensimmäisinä mieleen ja niiden jälkeen kymmeniä vaihtoehtoehtoja top5 listaan.

Tuolla aiemmassa ketjussa oli tosiaan myös hömppäkirjoja (esim. Tart: Jumalat juhlivat öisin ja monet dekkarit), jotka ovat jääneet mieleen ihan hyvinä ja viihdyttävinä lukukokemuksina, vaikka eivät mitään huippuja olekaan.

Ainoa syy miksi tähän ketjuun alunperinkään kommentoin oli tuo ap:n alentuva suhtautuminen muiden suosikkikirjoihin ihan vain 'akateemisuuden nimissä' .

15 vetäytyy nukkumaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi