Pystyisitkö laittamaan lesbotyttäresi tai homopoikasi
" hääkuvan" kirjahyllyyn? Rehellisesti sanottuna en.
Kommentit (22)
Ihan siinä missä kenen tahansa muunkin läheisen ihmisen kuvan. En vain ole pitänyt tapana pitää kuvia hyllyssä, mutta jos olisin pitääkseni niin tottakai.
Lapset ovat kyllä niin pieniä että tätä asiaa ei ole aikaisemmin tullut mietittyä
... niin jos sellainen tilanne tulisi, niin kyllähän se saattais olla vaikea paikka, mutta koen kyllä, että miun on hyväksyttävä lapseni valinnat tai ainakin yritettävä ja tukea lastani, olkoon se sitten vaikka hääkuvalla kirjahyllyssä.
Mutta jos vieraita tulisi, saattaisin piilottaa sen siksi ajaksi.
mutta totta kai! Jos kuva olisi hyvän kuvaajan ottama, voisin teettää siitä vaikka taulun portaikkoomme.
Outo kysymys.
totta kai laittaisin myös homoparin kuvan muiden joukkoon. Outo kysymys musta =)
Meillä ei muutenkaan ole mitään Sotka-tyyliä...
Jos kuva olisi kaunis, voisin teettää siitä kauniin taidekuvan vaikka isolle canvakselle...
ja vastaavasti toisinpäin
t. lesboäiti
huolimata tästä sujaitsevasta ilmapiiristä, niin perheen sisäistä häpeää ei tarvitse tuoda kaikikkien tiedoksi
Minun luo ei tarvi tulla kylään niiden, jotka asioikseen kyttää hyllystäni ja seiniltäni valokuvat ja arvostelee niiden perusteella lähimpieni taipumuksia ja ominaisuuksia. Jos ketä ahistaa joku homoseksuaalien hääkuva, niin olkoot vierailematta minun tai sen oletetun homolapseni luona. Minä en sitä häpeäisi.
olla tietty sulattelemista, mutta ei se häpeilemällä mihinkään muutu.. Ja ihmiset tekevät itse parisuhde valintansa. Eihän sitä voi vanhempana kauheasti säädellä aikuisen ihmisen valintoja muutenkaan..
Vai mistä tiedätte, miten toimisitte? Voittehan te nyt olla suvaitsevaisia, mutta jos homous tai lesbous osuu oman lapsen kohdalle, niin voi ääni muuttua kellossa.
Omat lapseni ovat vasta 1- ja 3-vuotiaat, joten tietenkään heidän seksuaalisesta suuntaumisestaan ei ole mitään tietoa. Jos jompikumpi olisi homo, niin ei minulla olisi siihen mitään erikoista kommentoimista. Minulle on ihan sama, onko ihminen homo vai hetero. Paras ystäväni on bi ja yksi kollegani lesbo. Minulle asia on ihan sama; Tärkeintä on se, että ihminen saa olla sellainen kuin on. Joten jos lapseni olisi homo, toivoisin hänelle tasapainoista parisuhdetta sen oikean kanssa. Kyse ei ole muka-suvaitsevaisuudesta, vaan itsestäänselvyydestä.
Ja et hyväksy homoutta, pidä lastasi samanarvoisena kuin muut, häpeät häntä? Sääliksi käy sinua.
meillä on kirjahylly täynnä kirjoja, eikä sinne mahdu valokuvia. laittaisin lapsen hääkuvan olkkarin seinälle tauluhyllylle muiden valokuvien joukkoon, tai vaihtoehtoisesti kirjoituspöydälle.
liittyy se että opetamme että Jumala on tarkoittanut miehen ja naisen olevan yhdessä. Joten emme pidä kuvia esillä jos lapsistamme jostain syystä tulee ei-hetero.
..... Siis mulla ei ole vielä kenenkään muunkaan hääkuvaa esillä missään, mutta ei olisi tuossa mitään ongelmaa.
totta kai. Miksi en muka pystyisi?