Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään ylisuurta asuntolainaa suhteessa tuloihin ottanutta? Ihme vouhkaamista.

Vierailija
03.12.2008 |

mutta yhden perheen tunnen missä kuulostaa aika hurjalta lainan määrä. Molemmat suht. pienituloisissa ammateissa ja rakentavat 450 000 e arvoista taloa. En tiedä kuinka paljon tuosta on lainaa mutta vähintään kolmosella alkava summa. Ovat itse sanoneet että jos korko nousee yli 3% eivät pysty enää maksamaan.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pankit joo tietty kirjaa tulevat perinnöt ja ne nostaa näiden 50 vuotta kestävien lainojen takaisinmaksukykyä:) Tähänhän nämä hullut takaisinmaksuajat perustuvat. Laskeekohan kukaan ottaessaan lainaa 30-50-vuodeksi vaikka 150 000€ että paljonko maksavat yhteensä pankille takaisin. Taitaa triplaantua.... eli kyllä kannattaa..

Vierailija
2/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies työssä minä hoitovapaalla ja lainaa ihan liikaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen halusi alkaa esittämään rikasta ja perhe otti ylisuuren lainan. Erohan siitä tuli ja nainen ei edes tajua omaa osuuttaan perheen rikkojana.

(Nainen on veljeni ex-vaimo)

Vierailija
4/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä enää vähän lainaa.

Vierailija
5/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä muuten mitään, hyvin ollaan pärjätty pitkään asuntolainan kanssakin. Nyt on vain otettu iso laina. Molemmilla suht epävarmat tulot, mulla tulot joskus 0 €, joskus tosin useita tonneja kuussa. Tosin vaihtoehtoja ei oikein ollut kun piti olla joku paikka missä asua ja tontti oli maaaaahtavaaa!!

Vierailija
6/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylimenevä laina onkin.

Vierailija
7/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisilapsisen duunariperheen joilla n 240 000 laina. pelkään kuollakseni koska pamahtaa, toivoisin että he pärjäisivät, ihania ihmisiä...

Vierailija
8/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko syy lainojen vai minkä, mut tuntuu, että tosi monet on ihan p.a. Tulee joku parin sadan euron yllättävä meno ja koko talous kaatuu... Ei mun mielestä kovin hyvältä kuulosta.

Vierailija
9/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on jo ylivelkaantumista, kun pariskuntakin on yli nelikymppisiä. Käsittääkseni nykyinen lyhennyserän suuruus on vedetty jo maksimiin.

En ihan tiedä, uskoako moista, ihmettelen pankkia, joka tuohon suostuu.

Vierailija
10/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan ongelmat alkavat, kun tulot syystä tai toisesta yllättäen tippuvat.

Vierailija
11/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä on jotain kolmisenkymmentä tuttavapariskuntaa plus random-tuttuja.

Vierailija
12/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli ero joten minun on koko lysti maksettava omasta pussistani.

Tuloista menee 50%

Onneksi on parin tonnin säätot, ei se kauaa auta jos tulee hätä, mutta on sentään jotain

Vierailija
13/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laina-aika vielä aika pitkä. Olen 67v, kun laina maksettu. Tosin kuvittelemme myyvämme talon aiemmin pienempään muuton vuoksi ja kuittaavan velat pois silloin. Joskus sitten kun olemme 60v. Yksi elämä tässä vaan on elettävänä.

Vierailija
14/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelle uudenkarhea audi uuden omakotitalon pihaan. Velaksi tietenkin, koska "tämä on meidän loppuelämän asunto" ja molemmat duunareita. Sukulaisia on...

Vierailija
15/33 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä on jotain kolmisenkymmentä tuttavapariskuntaa plus random-tuttuja.

Vierailija
16/33 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet duunarit voivat olla yrittäjiä tai sitten paiskivat muuten vain töitä yötä myöten. Ei heillä välttämättä mitkään huonot palkat ole!

Itse oon akateeminen ja mun mies on yrittäjä/duunari. Arvaa kuka tienaa enemmän? Tuplasti enemmän...?

Monilla voi myös olla säästöjä, joista te arvon arvostelijat ette tiedä yhtään mitään. Tai isot perinnöt tulossa, kuten eräillä tutuillamme. Hyvin siinä rakentelee 300 000 € linnoja:).

Vierailija
17/33 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Monilla voi myös olla säästöjä, joista te arvon arvostelijat ette tiedä yhtään mitään. Tai isot perinnöt tulossa, kuten eräillä tutuillamme. Hyvin siinä rakentelee 300 000 € linnoja:).

[/quote]

Vierailija
18/33 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä alkaa tippua jälkipolville perintöinä aika tavalla parinkymmenen vuoden sisällä.

Vierailija
19/33 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tiedän todella monta perhettä jotka ovat rakentaneet viime aikoina uuden talon tai sitten ostaneet "vähän käytetyn". Takuulla heillä jollain on paha taloudellinen tilanne nyt, mutta eipä näistä paljon ääneen huudella.

Tunnen myös muutamia velkasaneerauksessa olevia tai olleita, ja heillä oli todella tiukkaa mutta eipä tuosta ensimmäisenä avauduta puolitutuille.

Vierailija
20/33 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muotia suurten ikäluokkien keskuudessa. Eli jos ette ole jutelleet asioista, taustalla voi olla ihan muuta kuin luulette. Niin meilläkin.

Kyllä mä tiedän todella monta perhettä jotka ovat rakentaneet viime aikoina uuden talon tai sitten ostaneet "vähän käytetyn". Takuulla heillä jollain on paha taloudellinen tilanne nyt, mutta eipä näistä paljon ääneen huudella.

Tunnen myös muutamia velkasaneerauksessa olevia tai olleita, ja heillä oli todella tiukkaa mutta eipä tuosta ensimmäisenä avauduta puolitutuille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan