Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mulla voi olla? Kyse ei ole kilpirauhasen vajaatoiminnasta, vaikka mitä kokeita tehty eikä mitään löydy.

Vierailija
17.04.2008 |

Oireet:

-pää särkee tosi usein

-ärtyisyys

-kekittymiskyvyttömyys

-vaikea saada unta

-jatkuva väsymys

-raju painon nousu

-kuukautiskierto kiihtynyt

-kasvojen iho ja hiukset rasvoittuneet

-muualla iho alkanut hilseillä kuivuuttaan

-ihmeellisiä nivelkipuja välillä

-voimat katoaa välillä käsistä

Lääkäri sanoi ettei usko masennuksen olevan kyseessä. Luulosairaskin kuulemma kehittää yhden sairauden kerrallaan ja käy usein lääkärissä (mulla eka käynti 4 vuoteen). Stressikään ei voi olla, koska ole hoitovapaalla. Lääkäri levittelee käsiään.

Oonko seonnut? Tosi kurjalle tuntuu, kun ei lääkäri osaa auttaa ja tuli tunne ettei edes kiinnosta auttaa tai usko mun vaivoihin.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka omalääkäri on tutkinut kohtuullisen perusteellisesti (mm. labrakokeita). Kohta joku varmaan ehdottaa Armour thyroidia tai veriryhmädieettiä.

5

Vierailija
22/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan mun omalääkäri?

Vierailija:

vaikka omalääkäri on tutkinut kohtuullisen perusteellisesti (mm. labrakokeita). Kohta joku varmaan ehdottaa Armour thyroidia tai veriryhmädieettiä.

5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos muuten TSH on yli 2,5, voi kyse silti olla kehittymässä olevasta kilpirauhasen vajaatoiminnasta, vaikka kilpirauhaskokeet muuten olisivatkin normaalirajoissa!

Vierailija
24/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin sopii tyypillisesti mm. täällä ehdoteltuun Cushingin syndroomaan. Mitä lääkärisi sanoi noista natriumarvoista? Ei ole ihan tavallista, että ne perusterveellä ovat tuolla tavalla koholla.

T. lääkäri

Vierailija
25/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi olla niin, että kaikki muut oireet johtuu painonnoususta? Ja painonnousu nyt johtuu vaan jostain - mistä se nyt ihmisillä yleensä johtuu - iän ja lapsien myötä hidastuneesta aineenvaihdunnasta.

5

Vierailija
26/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta ei usein näy verikokeissa. Ne rajat on tosi korkeat ja paljon pienemmät muutokset voi aiheuttaa selviä oireita. Sen takia monet lääkärit antavat tyroksiinilääkityksen voimakkaisiin oireisiin vaikka kokeet ok. Silloin lääkettä testataan. ts. kontrolloidaan verikokein muuttuvatko arvot. Ja silloinkin lääkitystä jatketaan vaikka arvot ei muuttuisi, mutta jos oireet ovat lienentyneet.

Ja tämä on tietoa. Löydä siis lääkäri joka tietää asiasta ja pyydä tyroksiini lääkitys pariksi kuukaudeksi ja testaa lieventyykö oireet.

Vierailija
27/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. samainen lääkäri

Vierailija
28/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ana tulleen vähintään 40 vuotta lisää kehoon. Olen nyt siis 33v ja olo on kuin vanhalla mummolla.

ap

Vierailija
29/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kilpirauhasen vajaatoiminta ei usein näy verikokeissa. Ne rajat on tosi korkeat ja paljon pienemmät muutokset voi aiheuttaa selviä oireita. Sen takia monet lääkärit antavat tyroksiinilääkityksen voimakkaisiin oireisiin vaikka kokeet ok. Silloin lääkettä testataan. ts. kontrolloidaan verikokein muuttuvatko arvot. Ja silloinkin lääkitystä jatketaan vaikka arvot ei muuttuisi, mutta jos oireet ovat lienentyneet.

Ja tämä on tietoa. Löydä siis lääkäri joka tietää asiasta ja pyydä tyroksiini lääkitys pariksi kuukaudeksi ja testaa lieventyykö oireet.

Vajaatoiminta ei välttämättä näy VAPAAN TYROKSIININ PITOISUUDESSA, mutta lääkityksen edellytyksenä on aina koholla oleva TSH. Puhutaan siis kahdesta eri arvosta, ja kahdesta ihan eri asiasta. Jos molemmat arvot ovat normaaleja, silloin ei ole mitään vikaa kilpirauhasessa eikä lääkitystä edes harkita.

Vierailija
30/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi ei voisi olla niin, että kaikki muut oireet johtuu painonnoususta? Ja painonnousu nyt johtuu vaan jostain - mistä se nyt ihmisillä yleensä johtuu - iän ja lapsien myötä hidastuneesta aineenvaihdunnasta.

5

Vierailija
31/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ärtyisyys

-kekittymiskyvyttömyys

-vaikea saada unta

-jatkuva väsymys

-raju painon nousu

-kuukautiskierto kiihtynyt

-muualla iho alkanut hilseillä kuivuuttaan

-ihmeellisiä nivelkipuja välillä

-voimat katoaa välillä käsistä

Vierailija
32/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on turvotuksia ja korkeat natriumarvot, kyllä tumpeloimmankin idiootin pitää ensimmäisenä mitata verenpaine!! Sitten vasta puhutaan masennuksesta jne.

T. lääkäri

Vierailija
33/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kekittymiskyvyttömyys

-vaikea saada unta

-jatkuva väsymys

-raju painon nousu (60 - 83 kiloa / 2 vuotta)

-kuukautisvuodot runsautuivat, kierto lyheni

-nivelkipuja päivittäin

Vierailija
34/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on kuitenkin näin. Itselläni tämä tilanne ja suvussamme löytyy yksi toinenkin tapaus. Ja lääkäri on perehtynty juuri näihin asioihin, ei siis mikään tk:n kandi. Eli totta on, ja mulla on tosiaan moneen kertaan kontrolloitu ne molemmat arvot. Ja lääkärin kanssa puhuin pitkään (itseäni tilanne kummastutti kun arvot ok ja siksi kyselin paljon) ja sanoi, että ihan normaali tilanne että lääkitystä aloitetaan veriarvojen normaliudesta huolimatta. Sanoi jopa, että tietää úseitä alan lääkäreitä, jotka eivät koe edes tarpeelliseski verikontrolleja jos oireet selvästi lieventyvät lääkityksen aikana. On kuulema tutkittu, että osalla ihmisistä lievät vajaatoiminnat eivät vain niissä arvoissa näy.

" Vajaatoiminta ei välttämättä näy VAPAAN TYROKSIININ PITOISUUDESSA, mutta lääkityksen edellytyksenä on aina koholla oleva TSH. Puhutaan siis kahdesta eri arvosta, ja kahdesta ihan eri asiasta. Jos molemmat arvot ovat normaaleja, silloin ei ole mitään vikaa kilpirauhasessa eikä lääkitystä edes harkita. "

Vierailija
35/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, jos sulla on huono olo niin älä ikinä anna periksi ennen kuin lääkärit ovat löytäneet mikä sinussa on oikein vikana.

Mulla oli kanssa p....a olo vuoden verran, ramppasin lääkärissä mutta mitään ei löytynyt. Kilppariarvotkin (TSH) oli normaalin rajoissa. Tiesin itse että kilpparissa on vikaa, se kun sattuu olemaan meidän suvussa rasitteena yhdellä sun toisella. Onneksi tätini sanoi maagiset sanat, nuo samat mitä minä sinulle sanoin.

Menin sitten uudelleen terveyskeskukseen ja sain lääkärin suostuteltua laittamaan minut sisätautipolille tutkimuksiin. Ehdoksi laittoi kyllä sen että jos siellä ei löydy diagnoosia niin seuraavaksi menen psykiatrille. Siellä sisätautipolilla oli fiksu endo, joka otti kaikki mahdolliset kokeet. Ja löytyihän se syy, autoimmmuuntityreoidiitti ja sen aiheuttama kilpirauhasen vajaatoiminta.

Kaikilla tuo TSH ei näytä reagoivan kunnolla, mullakaan se ei sitä tee. Tällä hetkellä menee joka päivä 2 isoa (aikuisten) tabua joka päivä ja annosta nostetaan pikkuhiljaa vielä kunnes T3-V alkaa olla hyvällä tasolla.

En väitä että sinulla on kilpirauhasongelmia, mutta luota itseesi, sinä tunnet vointisi parhaiten. Itse " menetin" reilun vuoden elämästäni kulkien väsyneenä usvassa kun uskoin lääkäriä liian helpolla.

Itse veikkaisin tuota Cushingia myös...

Vierailija
36/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähäinen juominen. Hikoilu, kuume. Oksentelu, ripuli.

Vierailija
37/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jostain syystä en usko, että tämän ketjun lääkäriallekirjoituksella kirjoittava olisi oikeasti lääkäri.

Vierailija
38/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuukautiset alkoi 13v ja äidin 15v. Raskaaksi olen tullut ekasta tai tokasta kierrosta ja mun suku on tosi hedelmällistä aika myöhäiseenkin ikään asti (siis nuo vanhemmat sukupolvet). Kuukautiskierto on ollut aina tasaista 28pv. E-pillerit ovat saaneet melkoisia mielialavaihteluja aikaiseksi, enkä käytä siksi hormonaalista ehkäisyä. En kärsi PMS-oireista.

Vierailija
39/39 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Jostain syystä en usko, että tämän ketjun lääkäriallekirjoituksella kirjoittava olisi oikeasti lääkäri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän