Menisitkö mammamuskariin?
Heissan kaikille!
Olen musiikkikasvatuksen opiskelija ja suunnitteilla olisi aloittaa ensi syksynä mammamuskari jossain päin pääkaupunkiseutua.
Mammamuskarit ovat melko uusi muskarimuoto, joten minua kiinnostaa lähtisitkö SINÄ kokeilemaan?
Muskarissa laulettaisiin, soitettaisiin ja kuunneltaisiin äitien musiikkia (eli mikä nyt sitten sillä hetkellä maistuu) ja tavoitteena olisi löytää rentoutumiskeinoja vaikeillakin hetkillä musiikin avulla.
Kertokaa vapaasti ajatuksistanne hyvät tulevat, olevat ja toivovat äidit!
Kommentit (9)
Nimi on siis harhaan johtava. Tunneilla keskitytään äiteihin ja heidän hyvinvointiin. Musiikkikasvattajan tehtävän huomioon ottaen musiikki toimii hyvinvoinnin edistäjänä. Sen tahdissa rentoudutaan ja pidetään hauskaa. :)
Mikä idea tässä muuten on taustalla? Miksi muskari juuri odottaville äideille, eikä yleensä ottaen aikuismuskari?
Kohderyhmä: On siis odottavat äidit (vauvat mahassa).
Homman tavoite: On edistää varhaisiän musiikkikasvatuksen antia. Mammamuskareita on jonkin verran jo, mutta ne eivät ole kunnolla päässeet vauhtiin. Musiikinopetuksen näkökulmasta olisi tarkoitus aloittaa musiikkikasvatus mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Terveydellisestä näkökulmasta olisi edistää sekä äidin että lapsen hyvinvointia. Ja omasta näkökulmasta tarjota odottaville äideille myös heille sopiva musiikkiharrastus!
Ja uskokaa pois! On se aikuismuskarinkin perustaminen käynyt mielessä ;) Tämähän voisi olla tavallaan sen esiaste. Aasinsilta sille... Ken tietää. :)
Kyllä minua tuo muskari-sanakin epäilyttäisi. En oikein ymmärrä koko jutun ideaa, eli en sitten kai menisi. Jotenkin tulee sellainen mielikuva, että siellä leikitään käsinukeilla ja taputellaan tekopirteästi. Ei pahalla..
Mieluummin joku tanssi tai vaikka kuorokin, kuin muskari, mutta ei varmaan tarkoiteta samaa.
Non taken. Ihanaa että olette suoria. Olen nimittäin itse miettinyt aivan samaa. Sanat mamma ja muskari saattavat tarjota vääränlaisen kuvan kyseisestä toiminnasta. Sinun sanoin: taputtelua ja käsinukkeja.
Mutta mitä jos se sisältäisikin elementtejä joogasta (joka auttaa kehonhallinnassa), bailatinosta (jota on kehitelty odottaville äideille sopivaksi) sekä kaikesta hauskasta musiikillisesta toiminnasta? Yksinlaulusta kuorolauluun, pääsisit tutustumaan instrumentteihin ja rentoutumaan musiikin parissa.
Kliininen termi + lapsille tarkoitetun musiikkitoiminnan termi... Huh. :)
... että on ihan tutkimuksiakin musiikin vaikutuksesta hyvinvointiin? Mielimusaa vaan kuuntelemaan, ni jo tulee fiksu lapsi :D
Aivan... Tätä minäkin olen epäillyt. Pitäisi siis käyttää ainakin toista termiä.