Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä raja kulkee kun alkoholistin hyysääminen riittää!?!?

Vierailija
16.05.2017 |

Nyt mennyt 32- vuotta. Äite on ryypännyt aina, ollut aina pulassa, aina taloudellisia, henkisiä ja fyysisiä vaikeuksia. Aina olen auttanut, ikäni ja taloudellisen tilanteen mukaan. Oon nostanut sen suosta, potkinut eteenpäin, tukenu, ymmärtäny.

Nyt isäni, hänen miehensä kuoli viime syksynä. Äite ryyppää ryyppää ryyppää ja ryyppää. Minä autan ja tuen ja kuuntelen, käyn siivoamassa ja kaupassa ja koitan ymmärtää.
Järjestin hänelle hoitoa kun pää sekosi, meni taas ihan sekaisin.. Ei apu kelvannut. Kieltäytyi, palasi kotiinsa ryyppäämään ja olemaan ypöyksin. Hänellä ei ole ketään. Pitäisi olla tietty kun on leski ja onneton ja syöpäsairas ja selkäkin vaivaa ja kukaan ei välitä ja on niin kamalaa.
Välillä ei vastaa puhelimeen ja ajan 10 km katsomaan onko hengissä.. Yleensä ongelma on et on niin pöhnässä ettei löydä laturiaan tai puhelintaan. Rahapussit on hukassa.

Joo, on tosi hirveä ihmiskohtalo ja raunio, mutta kun ei jaksaisi. Olenko ihan hirveä???

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mielipiteitä? Pitääkö tukea vai antaa olla?

Vierailija
2/21 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on , että huolehdit liikaa. Ja opettele puhumaan mitä ajattelet myös äidillesi. älä soittele ja käy  viikon välein katsomassa miten menee. jos on rahaa niin älä anna  sitä vaan pyydä kanssasi ravintolaan syömään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneltäkään ei saisi vaatia liikaa. ❤

Vierailija
4/21 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei voi kukaan toinen määritellä, neuvoa tai käskeä milloin pitää luovuttaa. Kun sen päätöksen teet, tulee sinun olla ihan varma. Jos ja kun läheiselle sitten käy jotain ikävää (ja näin tulee tietysti käymään) niin tiedät sitten siinä vaiheessa että olet tehnyt kaiken voitavasi. Itsesyytökset on kauheita kantaa, mutta niitä ei niin voimakkaana tule kun tiedät ja itse uskot että et olisi voinut tehdä mitään enempää. Nostat kädet ilmaan siinä vaiheessa kun SINÄ olet siihen täysin valmis.

Vierailija
5/21 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyysääminen ei auta alkoholisteja, vaan se auttaa lähinnä vain ylläpitämään ongelmaa. Alkoholistia auttaa ainoastaan se että laittaa hänet kohtaamaan itse omat ongelmansa. Usein ei auta sekään, mutta kaikki muu on aivan toivotonta. Parasta mitä voit tehdä on muuttaa kauas.

Vierailija
6/21 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii, en mää tiä oonko auttanut mitenkään.. Mulla on itsellä perhe ja pienet lapset. Usein mummu ei välitä tuon taivaallista onko hänelle mennyt aika lapsilta pois tai rasittaako minua liikaa.. Tuntuu että ajattelee vain itseään.

Jotenkin nuo pää ongelmat on niin vahvoja ja niin karmeita harhoja, että olisi tarvinnut niihin apua mutta puhui itsensä terkkarista pois. Passauttaa itseään mutta ei hae apua. On aina kännissä ja ihmettelee miten kukaan ei käy. On niin harhainen ja sekava ja tietää sen itsekin, ettei uskalla olla kenenkään kanssa tekemisissä. Minulle soittelee vuorokauden ajasta viis.

Vierailija
7/21 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyysääminen ei auta alkoholisteja, vaan se auttaa lähinnä vain ylläpitämään ongelmaa. Alkoholistia auttaa ainoastaan se että laittaa hänet kohtaamaan itse omat ongelmansa. Usein ei auta sekään, mutta kaikki muu on aivan toivotonta. Parasta mitä voit tehdä on muuttaa kauas.

Mut tajuaako ne ikinä ruveta miettimään ongelmiaan?

Tää tuntuu ainakin olevan vaan sitä mieltä, että maailma ja läheiset kohtelee epäreilusti...

Vierailija
8/21 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa tajuaa, osa ei. Et ole äitisi äiti vaan omien lastesi.

Vierailija
9/21 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kuolla pois. Parempi ihan joka osapuolelle.

Vierailija
10/21 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdi itsestäsi ja perheestäsi. Älä juokse juopon asioilla, laita puhelin kiinni aina samaan aikaan illalla äläkä lipsu päätöksistäsi.

Näin mä tekisin. Kerran viikossa voi käydä katsomassa, että on hengissä mutta älä siivoa tai käy kaupassa.

Tärkeintä on oma jaksaminen ja sinun lapsesi. On hirveää jättää oma äiti tuohon kuntoon mutta muista, että mitä tahansa hänelle käykin, se ei ole sinun vikasi.

Vierailija
11/21 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasta itsesi ja lapsesi tuosta. Katkaise välit.

Vierailija
12/21 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt mennyt 32- vuotta. Äite on ryypännyt aina, ollut aina pulassa, aina taloudellisia, henkisiä ja fyysisiä vaikeuksia. Aina olen auttanut, ikäni ja taloudellisen tilanteen mukaan. Oon nostanut sen suosta, potkinut eteenpäin, tukenu, ymmärtäny.

Nyt isäni, hänen miehensä kuoli viime syksynä. Äite ryyppää ryyppää ryyppää ja ryyppää. Minä autan ja tuen ja kuuntelen, käyn siivoamassa ja kaupassa ja koitan ymmärtää.

Järjestin hänelle hoitoa kun pää sekosi, meni taas ihan sekaisin.. Ei apu kelvannut. Kieltäytyi, palasi kotiinsa ryyppäämään ja olemaan ypöyksin. Hänellä ei ole ketään. Pitäisi olla tietty kun on leski ja onneton ja syöpäsairas ja selkäkin vaivaa ja kukaan ei välitä ja on niin kamalaa.

Välillä ei vastaa puhelimeen ja ajan 10 km katsomaan onko hengissä.. Yleensä ongelma on et on niin pöhnässä ettei löydä laturiaan tai puhelintaan. Rahapussit on hukassa.

Joo, on tosi hirveä ihmiskohtalo ja raunio, mutta kun ei jaksaisi. Olenko ihan hirveä???

Anteeks kun sanon mutta sun ois pitäny lopettaa se tukeminen heti alkuunsa. Alkoholisti  ei lopeta juomista  niin kauan kun lähipiiri hoivaa häntä.  Lopeta se hyysääminen tähän.

Vierailija
13/21 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut tajuaako ne ikinä ruveta miettimään ongelmiaan?

Tää tuntuu ainakin olevan vaan sitä mieltä, että maailma ja läheiset kohtelee epäreilusti...

Ei tule tajuamaan. Olen töissä sairaalassa ja samat juopot on aina uudestaan ja uudestaan haimatulehduksen, kaatumisen jne. takia hoidossa. Kunnes tulee se viimeinen niitti

Vierailija
14/21 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kiitos. En mä enää oikeasti jaksa, varsinkaan kun kuvioihin astunut vielä tietty syyllistäminen. En tosiaan usko että näkee omissa toimissaan oikein mitään vikaa mut minkä minä sille voin.

Kauheaa jättää ihminen yksin, mutta en pysty kuuntelemaan niitä sekoilupuheluja.

Vierailija
15/21 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin kertoa sulle minkälainen minun äitini on: Hän on aina valmiina meidän perhettä varten. Hän leipoo ja laittaa ruokaa, kuskaa lapsia harrastuksiin ja pesee pyykkiä. Hän ostaa lapsille vaatteita ja kaikessa sivussa käärii eväsleipiä työmatkalaukkuuni. Hän tuo pihaan kesäkukkia ja leipoo kakut synttäreille.

Sinäkin ansaitsisit samanlaisen äidin.

Sinun ei tarvitse jaksaa. Tärkeintä on että huolehdit omasta perheestäsi ja lapsistasi ja omasta jaksamisestasi. Äitisi ei varmaan koskaan ole pystynyt huolehtimaan sinusta vaikka olet ollut pieni lapsi joka tarvitsee hellyyttä ja huolenpitoa. Et ole mitään äidillesi velkaa. Vaan hän on sinulle.

Jos yrität ymmärtää ja auttaa sairasta sairastut itsekin.

Ei sinun tarvitse äitiäsi hylätä. Käy kerran viikossa tai kahdessa katsomassa että on elossa ja vie ravintolaan syömään. Älä anna syyllistää sinua. Laita esto puhelimeen. Et voi pelastaa äitiäsi, pelasta itsesi ja perheesi.

Vierailija
16/21 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jätät sen hyysäämisen kokonaan.Äitisi on valintansa tehnyt,mikään mitä sinä teet ei häntä auta.

Ehkäpä herää tajuamaan tilanteensa kun sinä et enää mahdollista tuota käytöstä! Parin viikon välein

voit käydä/soittaa mutta muuten keskityt omaan elämääsi.

Vierailija
17/21 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon kuten moni muukin, lopeta heti.

Muuten sinä sairastut itse ja kuka sitten huolehtii lapsistasi/perheestäsi/sinusta itsestäsi.

Juoppoa ei auta, vaikka häntä kantaisi kultatuolissa paikasta toiseen ja tarjoaisi jumalten nektariinia, hän valitsee kuitenkin viinan.

Vierailija
18/21 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon kuten moni muukin, lopeta heti.

Muuten sinä sairastut itse ja kuka sitten huolehtii lapsistasi/perheestäsi/sinusta itsestäsi.

Juoppoa ei auta, vaikka häntä kantaisi kultatuolissa paikasta toiseen ja tarjoaisi jumalten nektariinia, hän valitsee kuitenkin viinan.

Näinhän se on.

Vierailija
19/21 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annappa äitisi elää ihan oman näköistä elämäänsä.

Murrosiässä pitäisi katkaista napanuora ja alkaa elää omaa elämää.

Ehkä hän tahtookin jo kuolla pois ja olla vaan.

Jätä hänet jo rauhaan!

Vierailija
20/21 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annappa äitisi elää ihan oman näköistä elämäänsä.

Murrosiässä pitäisi katkaista napanuora ja alkaa elää omaa elämää.

Ehkä hän tahtookin jo kuolla pois ja olla vaan.

Jätä hänet jo rauhaan!

Juu, sanoin kyllä että annan olla, kun ei vaan toimi. Hän saa todellakin olla nyt ihan rauhassa.