Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vaatemerkkiä äidit suosivat omissa ulkoiluvaatteissaan?

17.04.2008 |

En kertakaikkiaan saa haulla järkeviä hakutuloksia, joten tästä saattaa löytyä keskustelu jo aiemminkin. Tosin ei aihekaan ehkä ihan tänne kuulu.

Olisin kuitenkin kiinnostunut tietämään, minkä merkkiset ulkoiluvaatteet olette itsellänne todenneet hyviksi. Hytisin eilen kylmästä hiekkalaatikon reunalla. Lapsilla oli säänmukaiset, kosteutta ja tuulta pitävät lämpimät vaatteet. Minulla sen sijaan kulahtanut ulkoilutakki, josta menee läpi niin tuuli kuin sadekin. Tulin sitten siihen tulokseen, että uusi ulkoilupuku on hankittava, kun tuolla laatikon reunalla istun vielä vuosikausia. Puku tai edes takki saisi siis pitää tuulta ja jonkin verran sadetta, kun niitä täällä meillä päin riittää. Varsinainen sadetakki on erikseen.

Kommentit (11)

Vierailija
2/11 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo linkki taisi olla tyylikkäisiin kosteussuojatakkeihin, mut vastaanpa minäkin, kun tuskin kaikki muutkaan kaipaa välttämättä sitä tyylikkyyttä. Itse kun voin ihan hyvin työmatkoilla pitää urheilullisia vettä pitäviä takkeja ja en tyylikkyyttä niihin kaipaa, niin mulla takit on aika tavalla samaa juustoa olin sitten lapsien kanssa pihalla tai töihin tai kauppaankin menossa. Olen aina vihannut sateenvarjoja (miehenikin käyttää 100x mieluummin) ja siksikin minusta nuo vettä pitävät takit on olleet loistavia. Kuvaavaa on, että miehelläni ei ollut ainuttakaan vettä pitävää takkia ennen kuin minut tapasi ja " pahoille tavoille" heti hänet opetin, sillä ensimmäinen yllytykseni oli ostaa hälle veden pitävä takki, joka sitten taisi olla H2O:n takki, joka on ollut tosi kovassa käytössä tänä talvenakin (eihän nyt aina ole tänä talvena tarvinnut edes toppatakkia, tosin hällä on nyt vettä pitävät toppatakitkin jo).

Niin mutta merkeistä kysyit, niin olen pitkään suosinut Columbiaa. Niissä on hyvin erilaisia takkeja, mutta -tech lopussa paljastaa, että ovat vettä pitäviä. Saumojen teippauksetkin selviää yleensä kokeilemalla tai sitten niistä lapuista, jotka niissä takeissa riippuu.

Toinen merkki, johon olen paljon viime aikoina siirtynyt ja koko perhekin on IcePeak. Siinä tuntuu olevan hinta-laatu myös kohdallaan (niin kuin on tuossa Columbiassakin) ja niitä olen onnistunut vielä jostain CM:n plussatarjouksesta tai Sokoksen kantistarjouksesta tms. bongaamaan, niin joku 50 e kosteussuojatakista ei ole minusta paha. Mut kannattaa näissäkin toki kurkata, että on sitten vettä pitäviä ja saumat teipattu.

Toki muiltakin merkeiltä löytyy ja alesta voi löytyä niiltä halvallakin, mutta näin keväällä kun ei ole mikään alesesonki, niin veikkaisin, että nuo kaksi em. on ihan parhaita hinta-laatu-suhteeltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tosiaan tuon tyylisiä takkeja kuin Melba mainitsi. Mutta kun katsoin tuota Glorian vinkkaamaa keskustelua ja siellä olleita linkkejä, niin tarve on tuollaisillekin! Vihaan myös sateenvarjoja ja kaupungilla ne ovat hankalia. Tuosta toisesta keskustelusta löytyy taatusti vinkkejä. Iso kiitos avusta siis teille molemmille.

Vierailija
4/11 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kaiken a ja o on kerrospukeutuminen. Eli itse suosin lähinnä kuoritakkia ja alla sitten ihan tavallista puuvillavaatetta. Samoin jalassa colleget/kerrasto+tuultapitävät housut (tänään esim. Niken vuorettomat housut)

Takkeina käytössä minulla on Rukka & Cluba ja sitten lisänä untsikkaliivi jos tarvetta. Kengät on Merellin Goretexit joissa ei ole palellut ikinä!

Niin ja takit on GoreTexiä eli erillisiä sadeasuja ei tarvitse...

Vierailija
5/11 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vihaan sateenvarjoja enkä sellaista oikeastaan koskaan käytä. Mulla on ulkoillessa Haglöfsin Gore-Tex takki, johon olen ollut tosi tyytyväinen. Sään mukaan lisäilen kerroksia alle, esim. fleecen kanssa tuo menee talvenkin ainakin täällä Etelä-Suomen lämmössä. Housut on sään kosteudesta riippuen farkut tai Salomonin kosteussuojatut kuorihousut.

Vierailija
6/11 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tykästynyt Haltin ja Peak Performancen vaatteisiin. Ovat toimivia ja kivan näköisiä!

Vierailija
7/11 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niihin olisi aina varaa, näin hoitovapaalla mies ei katsoisi hyvällä jos käyttäisin jokaiseen vaatekappaleeseen muutaman satasen=) Nyt suosin housuissa Nikeä, kuten joku aikaisemmin kirjoittikin niin kerrospukeutuminen on kaiken a ja o. Nikellä on tosi hyvännäköisiä vuorettomia casual-housuja, sinne sitten keväällä alle jotain ja kesällä ei mitään. Niitä saa myös usein tarjouksesta. Takkina on nyt Luhta, mikä ajaa asiansa oikein hyvin. Ostan housuja aina monet niin, että ne kaikki sopivat takin väriin ja sitten vielä yksi toppaliivi varuilta myös samaa värimaailmaa niin hyvin pärjää!

Vierailija
8/11 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mukavasti olen ainakin itse löytänyt S-kokoisia -40% -50% alella. Viimeksi juuri ostin Rukkan Goretex ulkoilupuvun Sokokselta. Ja mitä tuohon miehen mielipiteeseen tulee, niin ONNEKSI oma mieheni ymmärtää, että köyhän ei kannata ostaa halpaa ja ulkovaatetukseen kannattaa sijoittaa ; )

Vierailija
9/11 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kyllä vastauksina linkkejä ja vinkkejä laidasta laitaan, mm Peak Performancea sun muuta.

melba:

Tuo linkki taisi olla tyylikkäisiin kosteussuojatakkeihin, mut vastaanpa minäkin, kun tuskin kaikki muutkaan kaipaa välttämättä sitä tyylikkyyttä.

Vierailija
10/11 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat ulkoiluun myös sateella parhaimmat. Hengittävintä lienee gore-tex, mutta eri valmistajilla erilaisia vettäpitäviä kalvoja mm. Haltin ja Raiskin drymax, helly Hansenin Hellytech jne.

Kunnon ulkovaatteisiin kannattaa satsasta ja koska valikoimaa löytyy nykyään paljon, myös hinnat ovat tulleet alas ja tarjouksista löytyy varmasti sopivia. Esim. urheiluliikkeissä alesesonkienki ulkopuolella yleensä tarjousrekkejä.

Tarjonta ja mallit kirjavaa, joten parhaiten itsellesi sopivat vaatteet löydät vain sovittamalla. Tykkään itsekin Peakin vaatteistä, mutta hinta on kova ja mallit aika kapeita, joten harva vaate niistä on päätynyt minulle.

Tällä hetkellä takkina Helly Hansenin kuoritakki ja housut Columbian goretexit. Kummatkin ovat hengittäviä, mikä on vaatteen toimivuuden kannalta a ja o. Minulla myös Karhun Aquamax-housut, mutta ne hiostavat niin että soveltuvat lähinnä ulkona seisoskeluun.

Kokemusta myös Rukan ja Sastan gorepuvuista ja kummatkin olleet käytössä n. 10 vuotta.

Ihan koko talvea täällä etelässä en pärjännyt kuorivaatteilla, mutta melkein. Alimpana ihoa vasten ulkoilu tai silkkivillakerrasto, yläosassa vielä mikrofleece (sellainen slimmattu, ohut), sitten windstopperfleece (jos oli kylmää)ja kuoritakki. Toimi minulla todella hyvin.

Tsekkaa Stadiumin valikoimat, jos sellainen lähelläsi sijaitsee, siellä usein tarjouksia ja myy myös omaa Everest-merkkiä, joka edullisempaa. Niistä tosin ei ole omakohtaista kokemusta. Stadiumilta tulee myös kanta-asiakkaille usein -20% alekuponkeja.

Vierailija
11/11 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ekaa kertaa kokeilussa Reima/Reimatec 2-osainen välikausipuku.

Miksi aiemmin käyttämistäni merkeistä ei löytynyt sopivaa nyt. Syy 1) Hinta: Reima oli houkuttelevassa tarjouksessa eikä hoitovapaalaisella ole varaa omiin hankintoihin. Syy 2) Peakin ja Sastan takit läpäisevät veden parin vuoden käytön jälkeen ja toivon että Reimatec pitäisi kuivempana pidempään. Syy 3) Ostosreissu, jolla äiti shoppaa itselleen on lyhyt eikä sen varrelta kovin montaa vaihtoehtoa löydy.

Tykkään käyttää kuivilla säillä ikivanhoja Raiskin ja Torstain ulkoilupukuja, lisäksi pukeudun ikivanhoihin urheilukerrastoihin + villavaatteisiin + fleecetakkeihin. Omistan myös Rukan rehellisen sade/kurapuvun eli pukeudun kutakuinkin samoihin merkkeihin ja samanlaisiin vaatteisiin kuin lapsetkin ulkoillessa. (No, ongelmana palelevat/märät kädet, kun ei ole minulla kunnon vk-rukkasia)

Pukeudun lasten tavoin,kun olen ulkoilemassa ja leikkimässä lasten kanssa. Kun menemme sisäleikkikerhoihin/kauppaan/teatteriin jätämme kaikki goreteksit kotinaulakkoon ja siistimpien ulkovaatteiden ostokriteeri ei ole niinkään käytännöllisyys vaan ulkonäkö. Itselläni ei ole täysin vedenpitävää siistimpää ulkoilutakkia lainkaan, koska sateella tulee autoiltua paljon. Saatan käyttää esim. kauppareissuilla hupullista hieman katseita ja vettäkin kestävää parka-takkia. Kompromisseja nämä,kun ei kaikkeen ole varaa...Kyllä käytän sateenvarjoakin rattaita työnnellessä jonkin verran.