♥ ~*~ ♥ KESÄNUPUT to-su ♥ ~*~ ♥
Kommentit (48)
Ompas ollut mukava viikonloppu, ei kiire minnekään. Eilen hommailtiin kotosalla, siivoiltiin vähän ja ulkoiltiin. Illalla käytettiin autoa vähän " kävelyllä" ja ajettiin se pesuun ja sit tankille. Ompahan kaarallakin virkeä olo nyt, ainakin päällepäin ;)
Tänään sisko pölähti aamusta käymään ja tiputti meille ilmaisliput rakennusmessuille. Hänen exänsä edustaa jotain talofirmaa niin sisko saa sitä kautta aina enenmmän kuin tarpeeksi lippuja jos mihinkin tapahtumiin. Käytiimpä sitten vilkaseen siellä messuilla, eipä kyllä mitään jäänyt käteen. Ei niin häävejä messutarjouksia ollutkaan :( Alumiinitikkaat, keittiöön uusi hana, kodinhoitohuoneeseen allas ja hana....olishan tuota laitettavaa, kun tilin saldoa riittäisi...
No mutta saimpa " ihanat" supistukset ja menkkakivut sen messukierroksen jälkeen. Poikakin oli villinä, yli päiväunille meno ajan kun meni, niin ihan mahottomaksi rupesi. Onneksi oli mies mukana, en olisi kyennyt itse tekeen mitään niissä tuskissa.
Ohi meni sitten, kun sais pissalla käydä ja istahti autoon, huhhuh. Ei meikäpojalla kunto ole enää entisensä...vielä kun ajatuksissa kävi eka, että mennään pyörillä sinne messuille!!!! Just joo..äly hoi, älä jätä. Onneksi se ei jättänyt mua.
Nyt on poika nukkumassa ja mulla paituu patongit uunissa. Nam, salaattia ja kaikkea hyvää väliin ja eiku syömään!
Niin, on se Metsola uusi lastenvaateliike Oulussa. Pakkahuoneenkadulla. (lastenmetsola.fi tais olla nettiosoite).
Mukavaa sunnuntaita mammat!
t:Rouva rv 33+5
Tosiaankin on ollut VÄHÄN kiireinen ja ohjelmainen viikonloppu. Pe olin tuttuun tapaan salilla ja samalla hoidimme taas " kaupunkiasioita" poikien kanssa. Illalla olimme miehen kanssa kavereiden kanssamme teatterissa ja syömässä (anoppa ja appi meillä lapsenvahtina).
Lauantai olikin oikein YLLÄTYSTENPÄIVÄ!!!!! Aamulla teimme lähtöä rakennukselle, kun ovikello soi; siellä oli kaksi mun kaveria jotka vaan ilmoitti, että rouva nyt tavarat kasaan ja autoon...
Eli kuten jo joskus aikaisemmin arvelinkin, niin äippä sai hemmmottelupäivän ja tällä kertaa oikein PÄIVÄN!!!!! Mä olen NIIN onnellinen mun kavereista, ne on maailman ihanimpia ihmisiä. Näin ne ystävät muistaa vaikka itsellä elämäntilanne on nyt sellainen että yhteydenpidot on harvinaisia!
Aluksi siis pääsin " brunssille" italialaiseen kahvilaan sitten siitä shoppailemaan ITSELLENI kaikenlaista (mies oli sponssannu etukäteen sievoisensumman rahaa). Seuraavaksi intialaiseenpäähierontaan ja jalkahierontaan. Siitä salaattilounaalle ja kampaukseen kaverille. Sitten vielä illalla ravintolaan syömään ja iltaa istumaan...
Huima päivä kotona olin kylläkin " jo" 22 kun me " mamma" (muitakin möhömahoja) ei lähdetty jatkamaan iltaa : )
Päivänaikana tapasin monia mun kavereita vuosien varrelta. Kaikki eivät siis päässeet koko päivään, mutta ihanasti pääsivät edes johonkin osaan sitä... Loput kutsutut sitten soitteliva/tekstailivat päivän mittaan, kun eivät syystä tai toisesta päässeet.
Eli tallaiset " babyshowerit" tällä kertaa : )
Nyt täytyy palata rakennukselle tupatarkastukseen, tultiin nuoremman kanssa päiväunille kotiin. Esikoinen lähti papan kanssa asioille että isi ja mummi saavat rauhassa maalailla loput seinät.
Ensiviikkoon siis,
art rv 33+6
Ihan mielettömät kaverit sinulla, Art! Mistä sellaisia saa :D Kuulosti aivan ihanalta tuo sinun päiväsi, kyllä oli ajateltu äitiä :)
Minulle ei varmaan tule mitään babyshowereita, kun lähimmät kaverit ovat lapsettomia, joten eivät varmaan ole kuulleetkaan moisista... Ajattelin, että ehkäpä pidän itse jonkun tyttöjenillan, leivon jotain hyvää ja istutaan rauhassa ystävien kesken. Kun ei tiedä, milloin sitä vauvan kanssa ehtii sitten taas hengailla.
Kun meillä remontoitiin, pojat pyysivät hakemaan kaljaa, joten minäkin ostin sixpackin kaljaa maha pystyssä ja likaiset remonttivaatteet päällä. Rouvat katsoivat, että mikä spurgumamma tänne oikein on muuttanut :D
Astuin tänään vaa' alle ja ihmettelin suuresti, kun paino onkin pudonnut reilun kilon verran. Mitä ihmettä... Toivottavasti vauva kuitenkin on kasvanut, se selviää ensi viikon neuvolakäynnillä. Kai se on vaan sitä läskiä ja turvotusta, hyvä niin tietysti. Yhteensä paino on nyt noussut vajaa 8 kg.
Täälläkin on puuhailtu kovasti viikonloppuna, siivottu, leivottu ja järjestelty. Ikkunoita en kyllä ala pesemään, enkä koske imuriinkaan, se on jotenkin niin raskasta. Sen sijaan on tullut hinkattua jotain kaapinreunoja ja ties mitä muita kummallisia paikkoja. Hyvä tämä siivousinto :)
Töitä olisi enää jäljellä 1,5 viikkoa, jippii. En sitten näköään jäänytkään sairaslomalle, kun olo on ihan hyvä ja päiviä on enää niin vähän jäljellä.
Poltsi 32 tasan
ART: ihanaa mitä kaverit sulle järjesti!!! TODELLA upean kuuloinen päivä. Vähänks oon kade...
Ootellaan mitä täällä tuleman pitää, kun kaveri on jo varoitellut jostain kemuista..mistähän lie? Leikin sitten yllättynyttä ja tietämätöntä :))
Paistelin vielä pulliakin, anoppi on tulossa käymään. Kuulosti ikävöivän Lukaa, kun ei olla kahteen viikkoon kuulemma käyty. OHO ja hupsistaheijaa, äkkiä se aika menee tosiaan. Viikonlopuille kun aina ilmaantuu sitä sun tätä hommaa ja ohjelmaa.
Huomenna mulla muuten neuvola :) Kuulumisia sitten tulossa..
Onpas ollut vauhdikas viikonloppu, tottatosiaan! Art, voisit vihjaista kavereillesi, että tervetuloa meillekin käymään;) Ei vaan, ihania kavereita on kyllä mullakin ei voi kieltää, tuollaista vain ei ole koskaan tapahtunut.
Meillä oli eilen tupa täynnä vieraita, kun oli ne pojan 4-vuotissynttärit. Ihan kivaa, vaikka olinkin päivän päätteeksi aivan puhki. Tänään on ollut ihana ilma, ja vietettiinkin koko päivä ulkona. Kädet on haravoimisesta rakoilla, mutta saipas tehtyä jotain fyysistä :) Heti vaan, kun pensaan juurella yritti jotain kyykkiä, rupesi supistelemaan.
Oletteko muuten saaneet tänhetkisä painoarviota vaavista? Mulle sanottiin, et olisi n. 1700g. Aikas iso jötikkä jo! Mutta nyt herkuttelemaan, jäi synttäreiltä kivasti kaikkea naposteltavaa...
Selma
Minä edelleen flunssassa :(
Mutta onneks tänään paljon parempi päivä kun eilen.
Eilen tietysti väsyttikin niin kamalasti kun pe-la yö oli niin kamala.
Viime yö meni suht ok.
Heräsin 2:lta vessaan ja onneks nukahdin melko kohta sen jälkeen. Sit lopullisesti heräsin 6:lta mutta oli sentäs jo ' aamu' :o
Mies lähti aamupäivällä salille. Mä olen vaan maannut, levännyt, ollut, huilinut.. hyvää tehnytkin. En oo muuten ulkona ees tänään käynytkään.
Päivällä sain jopa nukuttua 1h päikkäritkin 12-13, wau!!!
9,5kk ikäinen kummipoika perheineen käväs kylässä tossa iltapäivällä sitten. Ne uskalsi tulla kun hekin flunssaisia. Nyt toivat tullessaan turvakaukalon. Eli nyt meillä on kaikki! Enää vaan vauva puuttuu.. :D
Niin ja se on Britax merkkinen.
Työäpäiviä ois jäljellä 7 kpl! Eipä paha!! Eli tää yks alkava kokonainen viikko ja viikon päästä vaan ma ja ti enää. Sit ois siinä!
Mua välillä aina vihloo alapäähän.. Liitoskipuja? Niin kuvittelisin..
Vauvalla on selkeesti tila alkanut loppumaan kun ei enää pyöri entiseen malliin. LÄhinnä venyttelee niin että maha kupruilee aina mulla ties miten päin :D Ja välillä potkii napakoita potkuja.
ART: mahtavalta kuulostaa tuo sun eilinen päiväsi!!!!! :)
Mähän olen kutsunut 5 hyvää ystävää tänne meille 1kk ennen laskettua aikaa tossa vapun jälkeen viettämään iltapäivää kanssani hyvän syömisen merkeissä. Ajaa ehkä samaa asiaa vaikka itsen järjestänkin ;)) Tuskin vauvan syntymän jälkeen tosiaan on aikaa miettiä tuollaisia..
Hyvää alkavaa viikkoa!
a_j + pötkis 33+3
Iltaa vain kaikille!
Meillä on ollut muuten mukava viikonloppu, päivällä kävimme mökillä vähän haravoimassa. Lapset leikkivät ulkona ja aurinko paistoi ihanasti :)
...mutta...
Kun pääsimme kotiin, laitoin kuopuksen myöhästyneille päikkäreille, nukkui pari tuntia kuin tukki, ja oli herätessään kuin toinen ihminen, ruoka ei maistunut, pää kuumotti kuin kekäle ja oli kiukkuinenkin vielä.
Oikeastaan jo viime yönä huomasin, että hän oli melkoisen kuuman oloinen, muttei sitten aamulla enää lainkaan ja tosiaan sama juttu nyt päikkäreiltä herätessä. Meni puolisen tuntia ja neiti alkoi oksennella. Nyt on koko ilta mennyt sitten oksennuksia siivotessa milloin mistäkin ja mattoja kääriessä suojaan neidin yökkäyksiltä...pesukone on pessyt useamman koneellisen oksupyykkiä...jee, kiva viikko alkamassa...*huokaus* ja tuo mieskin lähtee tiistaina sinne samperin työmatkalle...viime viikkokin oli noiden isompien lasten sairastelua ja nyt sitten tämä... :( Vitsit kun olen julma, mutta oikeasti toivon, että mies saisi tämän taudin niin minun ei tarvitsisi olla täällä yksin, jos me muutkin vielä sairastumme.
Muuten oloni on ihan ok raskauden puolesta, mutta nuo SI-nivelet ovat kyllä ihan vaihtoa vaille valmiit. Joka askelella tuntuu kuin jalat lähtisivät alta ja sattuu seisoin tai istuin, ei ole asennolla väliä kun tuntuu jatkuvasti yhtä pahalta. Tänään on ollut lisäksi pieni virtsatietulehduksen tunne...toivottavasti jää tunteeksi...täytyy yrittää juoda paljon.
Vauva on ollut tänään erityisen vilkas, pieni jalka mennä viipottaa tuossa ylävatsalla terävästi, näkyy sellainen liikkuva muhkura :) ja nyt hän on kaiken lisäksi löytänyt nuo minun kylkiluuni, joihin ei kunnolla pysty koskemaan edes ulkopuolelta niiden arkuuden takia, saati sitten sisäpuolelta... :I Tuntuu ällölle!
Jepulis, ensi viikon kun selviän hengissä, niin selviän mistä vaan!
Kanelisokeri 33+2
Me ollaan taas oltu miehen kanssa nenätuntumalla koko viikonloppu kun kakarat on isällään. Mahtavaa semmoinen pulustelu. Eilen käytiin ostamassa Lastentarvikkeesta Gracon matkarattaat. Tuli ostettua aika roheet, ei sitä Miragea, mikä oli se halpa malli vaan sen mallin nimi oli sport-jotain. Muisti on männy hemoglobiiniarvojen mukana mutta myymälämalli oli ja pari kymppiä halvempi kuin pakasta vedetyt olisivat olleet.
Sitten yhdessä hommailtiin omassa pihassa ja pestiin autoa ja siivottiin penkkejä sisältä. Meikkä puhisi ja puuskutti kyykkiessäni siinä pylly pystyssä ja mies jo kyselikin että onkohan sun hyvä siinä heilua. Eihän siinä muuta ollut kuin että supistuksen aikana ei päässyt kumartumaan eikä kyykkyyn. Minä luotan suht lujasti siihen ettei synnytys näistä supistuksista lähde käyntiin vaan kunhan kiusaa tekee.
Ai joo, pakko kehua. Olin sen kaupunkikierroksen jälkeen niin poikki, huonosti nukuttu yö vielä takana että sanoin köllähtäväni hetkeksi päikkäreille. Sillä välin oli mies keittänyt perunat, tehnyt kastikkeen ja paistanut naudan sisäfileestä oikein mehevät pihvit. Vähänkö olin kuin halolla lyöty kun tuli herättelemään sikeästä unesta syömään. Olisitte ne tuoksut haistaneet! Aivan taivaallinen tuoksu tuli keittiöstä. Meikkä veti piffiä kieli pyllyssä ja naama näkkärillä. Jälkkäriksi sain vielä omenakermajätskiä.
Olen hieman alkanut oppia ottamaan vastaan hemmottelua ja kehua. Kun edellinen mies ei niitä harrastanut paljoa, tai jos harrasti niin se ei ikinä ollut semmoista pyyteetöntä vaan heti tiesi että joutuu jotenkin tämän hänelle korvaamaan. Tämä on 7. taivaasta siihen verrattuna.
Juuri tuli sisälle puhtaaksi pestyjen vanhojen yhdistelmävaunujen rungon kanssa. Kasasin sen istuimen ja vaunukopan. Mies putsasi renkaatkin ja öljysi laakerit. Ei kitise eikä vingu nyt. Onhan nuo rattaat vanhat, jo yli 11 vuotta sitten ostetut. Mutta siistit silti eikä tartte varoa vaikka vähän huolettomammin pieni aikanaan kumpparit jalassa kiipeäisi kyytiin.
Jaha.. tais ukolle tulla nälkä. Grilli lähti tulille juur. Kai sille pitää mennä hakemaan poltettavaa siihen :D
Hei ja joku puhui niistä pinnasängyn lakanoista. Minä nuukana oon ompelukoneella vetäissyt tehdä mittojen mukaan vanhoista lakanoista petivaatteita. Ja kun on se äitiyspakkauksen täkki niin siihen on helppo pussilakanoita myös tehdä. Jotain vanhoista flanellinpaloista viimesi pojan aikana taisin ommella. Ovat kaikki tallella joten ei liene tarvista nyt mitään tehdä. Anttilan varastotyhjennyspäiviltä joskus olen parilla eurolla ostanut jotain lisäksi. Kun kiertelee esim marketteja ja poistokoreja niin sieltä luulis joskus jotain löytyvän. Peruslakanoista ompelee myös moneksi jos semmoisia saa halvalla.
- NuukaPirkko ja punkero rv 30+2