♥ ~*~ ♥ KESÄNUPUT to-su ♥ ~*~ ♥
Kommentit (48)
Piti tulla rentoutumaan koneelle kun sain tuossa ikkunat pestyksi, onmpa kyl ihana nyt katella puhtaista ruuduista =)
Eilen kävin neuvolassa: Vauveli oli yhä pysynyt rt:ssa, verenpaine ok, hemppa oli noussut eli on nyt 123, painoa on tullut nyt yht n5kg ja vauvan syke oli 140. Ensi viikolla on kolmas äippäpolikäynti ja seuraava neuvola vasta 3 vkon päästä.
Pahoinvointi meinaa täälläkin tulla takaisin sekä väsymys, tuntuu että vois 7-8h yöunien lisäksi nukkua ainakin 3h päikkärit =) se ei vaan onnistu kun tuo meidän pian 4v kuopus ei ole aikoihin nukkunut päikkäreitä.
Illalla olisi tarkoitus lähteä käymään kaverilla kylässä ja kotia voisikin sit ajaa karkkikaupan kautta =)
Nyt kahia keittään ettei ala ton ikkunanpesun päätteeksi ramaseen.
Voikaahan hyvin! Ja tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet.
Kauris ja pulla rv31+0
...mutta silti tuntuu että aika menee jotenki hitaammin täälä kotona ollessa kuin töissä. Kaipa sitä on tottunu siihen kiivaaseen työtahtiin mitä meidän osastolla on, että ei oikein osaa olla näin kauan joutenkaan- vaikka en toki pahakseni lepäämistä laitakaan.
Aamupäivän oon tuossa tehny viikkosiivousta- mies saa sitten töistä tullessaan luututa lattiat, ku mulla se on tavannu tehdä kivuliaita supistuksia. Eilen illalla oli myös monta tuntia kestävä supistus-episodi- siis ihan kivuliaita sellasia. En tiedä sitten oliko sillä mitään osuutta asiaan että kävin iltapäivällä kuntosalilla ja sielä alkoi jo yhden liikkeen aikana tuntua vähän ilkeälle- mutta joka meni sitten ohi. Pitää ilmeisesti miettiä sitäkin että kehtaako sinne salille enää mennä jos tällasen olon lykkää reenin jälkeen...:(
Onneks koko eilisen illan oli vauveli tosi riehakkaalla päällä ja potkutteli kovasti niin että maha tärisi ihan silminnähtävästi...Mieskin sattui näkemään kerranki tän tapahtuman (yleensä vauva on aina lopettanu ku on mies oikein yrittäny katsoa) ja vielä sai käsiinsäkin useamman potkun. On se vaan jotenki niin ihanaa ja hellyttävä kasteltavaa ku vauvan liikkuminen näkyy ihan ulospäin -> tämä on siis meille molemmille ensimmäinen kerta, joten kaikki on niin uutta ja jännittävää :)
Pinnasängynki " löysin" eilen, vaikka sitä ei vielä mukaan otettukaan. Stokken Sleepi-pinniksen pähkinäsävyisenä haluaisin kaikista mieluiten, mutta niissä on hinnat niin järkyttävät että se ajatus on pitäny haudata. Anoppi lupasi kustantaa pinnasängyn, mutta hänkin oli sitä mieltä että se Stokke on hänenkin kukkarolleen ihan liian kallis... Se minkä eilen löysin sieltä Lastentarvikkeesta on sellainen valkolakattu ja sitä on sekä umpipäätyisenä, että sellasena missä päädyssäkin on ne pinnat. Mitäs mieltä ootte te joilla on kokemuksia ennestään, onko väliä sillä onko se pinnis umpipäätyinen vai ei? Onko niillä jotain käytännön eroavaisuuksia?
Alkoi hiukan muuten hymyilyttämään tuo Kanelisokerin kertomus siitä raivoamisesta- kuulostaa jotenki niin tutulta :) Minäki oon välillä " pimahtanu" ja saanu vaikka minkälaisia raivo-kohtauksia- laseja en sentäs oo hajottanu, mutta tyynyt on lennelly miehen niskaan sitäkin enemmän...Aika nopeasti sitä sitten sen jälkeen alkaa kans nolostuttamaan, mutta onneks mies on tuntunu olevan melko ymmärtäväisellä kannalla, eikä oo kaikkea ottanu todesta mitä oon suustani päästäny raivo-kohtauksen aikana...Kyllä ne hormonit vaan saa kaikenlaista aikaseksi!!!
Jaa kellokin näyttää taas olevan melko paljon- pitääki lähteä tästä ruoan tekoon ku itelläki alkaa jo vatsa murista siihen malliin ja mieskin tulee kohta töistä.
Ai niin sitä piti vielä kysyä, että onko se joku uusi liike täälä OUlussa- se Metsolat siis? Vai oonko ymmärtäny oikein teidän puheista että se ois täälä suunnalla? Ku en oo siis aiemmin kuullu sellasesta liikkeestä...
Suvi kera maha-asukin rv 32+1
Juu kyllä se on vaan niin että miehet on hyvä pitää vähän varpaillaan. Mitä siitä tulisi jos ihan kaikki menis yhtenä palana nieltynä alas ja vielä tyhmänä pitäisivät. Älä anna periksi vaan jätä kankimies miettimään. Oppiipahan ainakin asiansa esittämään oikein jos ei muuta.
Ai että hykertelin kun tuota kanelin juttua luin :D
Mun mies erehtyi meidän firmaan tulleen vastavalmistuneen 23-vuotiaan ratsastajatyttösen persettä sanomaan hyväksi. Minä oon helevetin paha suustani sille päälle sattuessaan ja osaan sanoa suhteellisen myrkyllisiä. Iltaruoalla pyysi jo anteeksi että jos hän mua sillä loukasi niin ei ollut tarkoitus.
Mutta mikään ei rassaa niin paljon kun mies, joka raivarin kohdalla alkaa naureskelemaan että tuossapa tuo keuhkoaa, heh heh. Exä oli semmoinen. No, hän piti montaa asiaa itseoikeutettuna ja itsestäänselvyytenä, narsistipaska kun on. Eipä semmoinen ota vaimoaan silleen huomioon niinkuin pitäis.
JEsh. Mies tuli töistä. Pitää lähteä Carlssonilta penkkiä ostamaan partsille.
huomiseen :)
Tylsä ja raskas työviikko takana.
Kiitos vastauksista nivuskipuun, eli on luultavasti niitä liitoskipuja. Esikoista kun odotan, ei tiedä onko kaikki kivut normaaleita vai mitä. Edelleen kauheita kipuja, tuntuu kuin toinen nivunen olisi revähtänyt ja vihloo vaan. No, ei auta kuin kestää.
Kiitos myös vastauksista sf-mittoihin. Olen ollut siitä kauhean huolissani jo pitkän aikaa..
Eilen kävin kaikki vauvalle hankitut vaatteet läpi, olihan niitä jo kertynytkin :) heh. Muutama 50cm vaate pitäisi varmaan ostaa vielä, jos ne 56cm on kuitenkin liian isoja aluksi.
Pinnasängyn hankinta on täälläkin edessä, umpipäätyisen ja pinnapäätyisen eroja olen SuviHelenan lailla miettinyt. Onko vain ulkonäkö ero vai jotain hyötyä/haittaa. Ja mikä hitsi siinä stokken sängyssä maksaa. Kauhea hinta, vaikka ihana onkin.
Kanelisokeri, kuulosti niin tutulta sun parisuhdekohtaus. Itse olen myös hormoneissani rikkonut juomalasin, ja pätkät saan helposti miehen työjutuista. Naiskollegasta repisin jo varmaan hiuksetkin. Onneksi täällä on siis muitakin ;) Ja nyt kohtaukset on helppo pistää raskauden piikkiin, vaikka välillä hävettääkin. Omat kohtaukset ovat järjettömän voimakkaita, ja välillä ihan turhasta, mutta kun ne tuntuu niin suuren suurilta asioilta juuri sillä hetkellä.
Nyt mäkkäriin syömään, jee!!
Mariia 30+4
Te ette arvaakaan miten minua lohdutti lukea viestejänne. En taida olla todellakaan ainoa nainen, joka repii perseensä ja silpoaa peliverkkarinsa näissä asioissa :)
Täällä itken ja nauran noille teidän kommenteille :p Terapeuttista, todellakin :)
En ole tuollaista kohtausta saanutkaan kuin viimeksi silloin kun kokeilin parikymppisenä ehkäisypillereitä, jotka saivat minut ihan raivohulluksi. Heitin miestä kovalla työsalkulla kuohahtaessani jostakin pienestä asiasta, mikä tuntui silloin maailman ärsyttävimmältä asialta...ja hävettäähän tuokin, vaikka siitä on jo yli 10v aikaa...
Häpeän itseäni...
T. Kanelisokeri, Mrs Kuohupää
Mulla on kyllä menny ihan toisin päin, eli siis olen raskausaikana ollu hillitympi kuin aikaisemmin. Mieskin sanoi että oon ollut ihan rauhallinen, normaalisti kun saan aina hysteerisiä kohtauksia mistä tahansa pikkuasiasta :) Olen kyllä vähän niin kuin kiukutteleva teini, kun en jotenkin jaksa puhua oman äidin kanssa ollenkaan ja ottaa päähän kaikki mitä se sanoo. Esim. kerroin että hb oli alkuraskaudessa 143, ja nyt enää siis 108, ja äiti huolestui ja neuvoi syömään paljon maksa-ruokia!!!! Kaikkea sekin päästää suustaan...
Pitääpi lisätä ne sängynreunukset hankintalistalle. Jotenkin on sellanen olo että oon unohtanut jotain aivan oleellista. Kaipa sen huomaa sitten kun jotain tarvitsee.
Meidän vauva aina innostuu kun mies koittaa mahaa ja alkaa myllertämään enemmän. Äsken kävi tossa juuri naureskelemassa pientä jalkaa, joka liikkui mun navan kohdalla. Ompa hassua.
Tänään tuli hyvä mieli, kun bussikuski jäi odottamaan kun juoksin pysäkille vaikka olin vielä aika kaukana pysäkistä kun bussi jo oli siinä. Harvinaista herkkua helsingissä :)
sroigh ja vauveli rv 32+2
Hitsi.. mulla taitaa olla flunssa? :(
Aamulla jouduin palaveriin yhteen homehuoneeseen. Menin heti tukkoon ja sitä jatku koko päivän. Nyt tuntuu kyllä ihan flunssalta jo. Mittasin just kuumeen, ei onneks oo.Mutta olo on vetämätön :(
Nokka vuotaa ihan hulluna.
Tai sit tää on allergiaa, nythän leppä kukkii.. ÄRSYTTÄÄ VAAN :(
Viime yö oli aika kamala.
2:lta heräsin pissille. En sit saanutkaan unta. 3 aikaan olin just nukahtamassa kun sit mies alkokin pärskimään ja kävi niistämässä ym. Yhessä valvottiin 4 asti.. Sit mies nukahti ja mä jatkoin valvomista. 5 aikaan oon ehkä nukahtanut.
Arvatkaa olinko ihan tööt kun kello herätti töihin!!! :(
Ihan kamala päivä töissä siis, ihan aaaveena kulkenut sumussa vaan.
Sit päivällä oli todella tukalaa istua ruokiksen jälkeen. En syönyt mitenkään enempää kun ennenkään mutta tukalaa oli. Tuntu että keuhkot painuu kasaan justiinsa. Seisten oli ihan hyvä olla, ei muuten. Sitä kesti parisen tuntia.
Tulin töistä suoraan kotia, ei muuta kun kuumaan suihkuun ja sit yritin nukkua mutta enpäs saanutkaan unta. Pyörin varmaan 45min mutta pidin kuitenkin silmiä kiinni.
Huoh.
Mies on yhessä saunaillassa tän iltaa.. Haen sen sit myöehmmin, 22-23 välillä, baariin se ei kuulemma halua. Ihan kiva niin.
Jospa sinne asti jaksais valvoa..
Ja Kanelisokeri! Kyllä nuo kuohahdukset kuulostaa tutuilta. Itse olen kans melko tuittupää välillä tässä raskaudessa. Ei vaadi paljoa kun olen tosi kiukkunen ja huudan. Ne on niitä ihania känkkäränkkäpäiviä ne. Joskus olen sit tosi enkeli ;))
Mutta, nyt pitää huilia..
Hyvää viikonloppua,
a_j + pötkis 33+1
Ihana kevätpäivä ollut tänään, ja meillä molemmat lapset ovat terveitä, ja olivat päiväkodissa. Meillä oli eilen hieman pelottava ilta, kun rakas koiravanhuksemme sai hengenahdistuskohtauksia. Luulimme jo vievämme raukkaa viimeistä kertaa lääkäriin. Lapsetkin jo hyvästelivät hauvelin. Mutta kyllä se on sitkeä tapaus, olikin vain jokin virus, mikä menee ohi, ja onkin ollut tänään paljon parempi.
Ihanaa Kanelisokeri! En siis olekaan yksin näiden raivareideni ja itkukohtausteni kanssa. Mitään ei meillä ole vielä hajonnut, mutta lähellä on ollut monta kertaa. Eikä siihen tosiaan paljon tarvita. Tämä on kyllä ihana paikka, kun täällä huomaa olevansa ihan normaali ;)
Mulla oli tänään se keskusteluaika äitipolilla, ja olikin oikein miellyttävä kokemus. Oli vain reilun tunnin myöhässä, mutta mullahan ei ollut kiire minnekään, kun sai rauhassa istuskella. JA mikä sharmantti vanhempi mieslääkäri mut otti vastaan! Oli niin asiantunteva ja rauhallinen, että sai kertaheitolla mut rauhoitettua. Ja mukavaa oli myös se, että hän ultrasi ja sitähän mnä olin kaipaillutkin. Ei sitten tarvinnut mennä yksityiselle ultraan. Vaavi oli kääntynyt pää alaspäin ja kaikki oli hyvin. Vastasi viikkoja 31+, miten aina ultrassa on ollut. Sen mukaan mun la oliskin joku 18.6. sen 24.6. sijasta. Noh, mullehan se sopii, jos hieman aikaisemmin syntyisi. Ja sukupuolikin näkyi! Ekaa kertaa meidän lapsista tiedetään sukupuoli etukäteen!!! Eli tyttöä meille odotellaan. Jotenkin tuli vielä todemmaksi tämä odotus!
Mutta oikein ihanaa viikonloppua kaikille, minä leijun tästä kohta saunaan... (oliskin näky, kun tämä valas tästä lähtisi leijumaan...;))
Selma
Selma: hyvä että joku muukin... :-) peloista meinaan. Mulla kolmas synnytys tulossa ja ensimmäistä kertaa tuskanhikeä pukkaa. Aiemmin olen ollut innoissani menossa - ja niin nytkin, mutta ponnistamisesta olen panikoinut koko tämän raskauden ajan. pelkopolia meillä ei täällä ole, mutta kätilön kanssa olen menossa jossain vaiheessa toukokuuta asiasta juttelemaan. Kuulema aika yleistä kolmatta synnytystä odottavilla nuo pelkotilat ;-)
Kiva että käyntin oli sulla noin positiivinen - ja onnittelut tyttöuutisista!
Tytteli: Mulla on usko mennyt kirppiksiin juuri noitten hintojen takia. Yleensä ihan kauheita kulahtaneita lumppuja kiskurihinnoin, toki välillä sitten onnistaa ja tekee noita löytöjä. Nykyään en enää jaksa käydä kovin usein kun omalla kohdallani nuo löydöt tuntuu olevan vaan urbaanilegendaa :-D
Samoin en myöskään enää viitsi myydä omiani kun jää vaan paha maku suuhun. Itse myyn ihan muutamalla sentillä pois (lumppuja en edes kehtaa viedä myyntiin) ja silti ihmiset nyrpiselee nenäänsä jos pyydän kaksi euroa priimakuntoisista äitiysmakuupusseista tai toppahaalareista. Nykyään sitten kiikutan suoraan lähetystoreille ja kierrätyskeskuksiin kaikki kamat.
(kesäisin on tietty ihan eri juttu kiertää ulkokirppiksillä ahkerammin kuin nyt talvisaikaan lapsilauman kanssa ahtailla sisäkirppiksillä ;-))
Ja kiitos kysymästä - ei koskaan ole ollut tätä kipua aiemmin! Aivan käsittämätöntä ja nyt nuo kipulääkkeetkään ei enää auta. Onneksi ei ole enää montaa viikkoa synnytykseen, sen jlk pääsee ainakin tähystykseen jos nyt ei sitten synnytyksen jlk lopu. Pari päivää tuossa menikin ihan kivasti, nyt oli taas eilen itkussa pitelemistä ;-)
Reunapehmusteista: Meilläkään ei pinnasänkyyn pehmusteita kannata edes harkita, sen verran tiuhaan ne sieltä potkitaan pois. Mulla on lapsille ensisängyksi minun vanha rotinkisänky, pinnasänkyä pienempi, ja siihen täytyisi taas joku nätti reunus ommella. (pakkomielteenä että kaikki mahdollinen täytyisi tehdä aina itse...no säästäähän siinä usein muutaman roposenkin)
Kelaltakin tuli eilen päätökset äitiysavustuksesta ja -rahasta. Minimihän tuo meikäläistä odottaa, kuten tiesinkin. Kurjuus sentäs (ei olisi montaa päivää lasketun ajan olla aiemmin niin olisin saanut saman kuin kuopuksestakin.Itku!)
Kanelisokeri: sorry mutta tirskuin täällä issekseni ;-)) Onneksi mun mies matkustaa yksin, tai silloin harvoin kun joku on mukana niin aina miesporukkaa. Muutoin meillä syötäisiin vain kertakäyttöastioista - sen verran hyvin samaistun sun tunnekuohahduksiin ;-) Tosin meillä homma kyllä toimii niin että mitä enemmän mies reissaa niin sitä paremmin parisuhdekin voi, tarvitaan molemmat sitä omaa tilaa. Ja mun on jotenkin helpompi pyörittää arkea ja kolmea lasta yksin kuin että mies vielä pyörisi jaloissa :-D
Mutta että tässä olotilassa työmatkalle naiskollegan kanssa - siinä kuule viikate viuhuisi meilläkin :-D Koitahan kestää!!!!
Miehelle iski kertausharjoitusnakki juuri toukokuun vikalle viikolle. Ekaa kertaa elämässämme kielsin sitä menemästä - tähän saakka en koskaan ole kieltänyt tai edes napissut mistään menoista. Mutta se on vissi että juuri ennen synnytystä en aio jäädä yksin lasten kanssa kotiin kun lastenhoitajiakaan meillä ei ole. Ei oikein houkuta ajatus lähteä synnyttämään kolmen lapsen kanssa :-D
sroigh: nuo vanhempien neuvot saa tosiaan sapettamaan - mun äiti on kaikista pahin, anoppi hyvänä kakkosena, mutta eivät enää uskalla mulle jaella neuvoja kun niin kärkkäästi sanon vastaan ;-)
Pitänee mennä raivoamaan koirille, pirun rakit räksyttää taukoamatta kun kaksi hirveä näköjään on parekkeerannut persiinsä meidän tontinreunoille. Ja kai se on vaan alettava valmistautumaan kauppaan ja viemään tuo meidän kuusivuotias luisteluharkkoihin....
Ihania te olette, aina saa hyvät naurut, kun lukee näitä juttuja :)
Raivoamisesta: itse olen ollut todellinen raivotar raskauden aikana, entistä inhottavampi pomo ja ärsyyntyneempi vaimo. Miehelle on tullut skitsottua tosi paljon muuton ja huonekalujen kokoamisen yhteydessä, kun mikään ei kelpaa... Yritän hillitä itseäni, mutta minkäs niille raskaushormoneille tekee :D
Meillä on pinnis, jossa toinen pääty on umpinainen ja toinen pinnoilla. En tiedä, onko niillä päädyillä mitään merkitystä. Kaikki pehmusteet hankin, kun ei tiedä, miten tuo vauveli aikoo käyttäytyä masun ulkopuolella. Olisi niin kiva tehdä noita itse, mutta olen aika onneton ompelukoneen kanssa. Katsotaan, jos mammalomalla vaikka jaksaisi perehtyä asiaan. Ainakin neulottua on tullut ihan hulluna.
Mistä muusta täällä onkaan ollut puhetta... Minullakin taitaa vauva olla pää alaspäin, näin ainakin terkka aavisteli ja mielestäni liikkeet tuntuvat nykyään aina samassa paikassa. Toivottavasti pysyy oikeinpäin :)
Tänään on kipuillut vatsaa ja selkää, enkä tiedä, mitä nuo ovat, kun välillä on vaikea erottaa, onko esim. selkäkipu lihaskipua vai menkkakipua. Tarkkaillaan tilannetta.
Poltsi 31+6
Nappula: Mullakin tosiaan pelko iski tän kolmannen kohdalla, aikaisemmin ei ole ollut mitään ongelmaa, ihan positiivisella mielellä olen mennyt kohti synnytystä. Tässä ajattelin jo alkuraskauden aikana, että vaadin sektiota. Mutta sitten rupesin pelkäämään sitäkin. Onneksi tuo keskustelu auttoi, ja taas on positiivinen mieli. Onneksi, sillä stressattavaa riittää asunnon myynnistä, kuntoarviosta, uuden hankinnasta sekä koko ulkomaille muutto-rumbasta.
Järjestelen täällä kuopuksen synttärijuhlia, ovat lapset miehen kanssa pallokerhossa, joten rauhassa saa laittaa. Sukulaisia tulee tänään, ja kavereita muutama sitten maanantai-iltana. Mietin juuri, että hohhoijaa, kun näissä on aina hommaa, onneksi vain kaksi kertaa vuodessa. Sitten tajusin, että kolmekertaahan se ensi vuonna onkin ;)
Vedin muuten minäkin eilenillalla herneet nenään tolle miehelle, ja suutuksissa kävin yksin saunassa ja menin pehkuihin. Ärsytti, kun ei jaksanut iloita ' tarpeeksi' mun mielestäni ultrastani, vaan murehti vain asuntoasioita... Noh, olinpahan taas hieman äkkipikainen. Oppilaatkin sano mulle jossain vaiheessa koulussa, että mites sä nyt oot noin tiukkapiponen, tollasiakos naisista tulee, kun ne on raskaana ;) En voinut muuta kuin nauraa ja sanoin, että niinpä, muistakaahan se ehkäisy ;)
Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!
Selma
...eihän nyt mikään sunnuntai olekaan vaan vasta lauantai :-D Hyvä niin!
Selma: meidänkin piti muuttaa nyt keväällä ulkomaille, ihan tässä maalis-huhtikuun vaihteessa. Kaikki oli ihan viittä vaille valmista kun sitten viime metreillä kaikki muuttui ja ainakin nyt toistaiseksi vielä nökötetään täällä kotimaan kamaralla. Joten hieman kade olen teille kun pääsette lähtemään, innolla seuraan kuitenkin aina tositen muuttosuunnitelmia joten kertoilehan ihmeessä miten homma etenee. Oletko esim blogia pitänyt muuttojärjestelyistänne?
[color=green]Puh, ihan puhki tän päivän jälkeen. Sisko oli käymässä ja pitää aina viuhtoa sen mukaan, joten koko meidän perheeltä jäi tänään kunnon ruoka syömättä päivällä. Lapsi ei kerennyt missään vaiheessa leikkiä spontaanisti saati sitten ulkoilla. Sitten olikin melkein riita päällä kun mies oli äkäinen ja mullakin nälkä jo kurni mahassa. Sisko ja äiti ei koskaan syö esim. lounasta. Ne syö sit illalla. Miun on taas pakko saada ihan ravintoympyrän mukaan ruokaa 5-6x päivässä. Nyt illalla nimittäin huomas sekä lapsesta ja itsestä, että puhti oli pois. Tein sit iltaruuaksi nakkikeittoa ja sen jälkeen kaikki rauhoittuikin. Lapsettomien on vaikea ymmärtää, miten tärkeää on mennä lapsen ehdolla. Muuten päivästä tulee katastrofi.
Illaksi ostin sipsejä, en muista milloin viimeks oisin syönyt niitä. Hot Rodeja, nam!
Maanantaina ois aamusta neuvola. Ihan mielenkiintosta saada tietää toi hemppa. Sen verran on vetämätön olo.
Jes, viikon päästä pääsen kampaajalle. Mietin, että pitäiskö ottaa ripsiin kestoväri. Onks kukaan teistä koskaan ottanut? Kestääköhän se väri kauan? Ois ihan helpottavaa vauvan syntymän jälkeen, ettei tartteis laittaa ripsiväriä. Mulla on suht pitkät ripset, mutta puolivälistä alkaen ne on tosi vaaleat. Eli ne näyttää ihan töpöiltä jos ei laita ripsaria.
Pitänee lähteä antamaan esikoiselle iltapalaa. Ostin sille Eloveena-kauramuroja. Ne on ainoita muroja, missä on sydänmerkki. Ainakin vielä sille kelpaa kaikki murot mitä tarjotaan. Ne on mukavan rapsakoita.
Tytteli-83 rv 33+5 (kohtahan sitä kaikki nuput saa 30 viikkoa täyteen, onnea siitä!)
Nappula: Jotenkin tuntuu, että se koko muutto pörrää tossa taustalla, niin kovin tuntuu olevan kaikkea muuta. Odotan sitä hetkeä, kun voi rauhassa ryhtyä muuttoasioita pohtimaan. Työt vievät vieläkin aikansa, vaikka olen jo sairaslomalla, ja lapset ovat sairastelleet. Vauvaankin liittyviä asioita mietiskelen sen verran, että välillä ihan pelästyn, kun tajuan, ettei muuttoon loppujenlopuksi niin kovin kauan ole.
Ensi viikon loppupuolella ollaan miehen kanssa lähdössä paikanpäälle katsomaan asuntoa ja vanhemmille lapsille päiväkotia. Ollaan nelisen päivää, ja kovasti pitäisi saada aikaiseksi tuona aikana. Onneksi sain neuvolasta lentoluvan, vaikka samalla reissulla pyysinkin sairaslomaa ;)
Talon myynti taitaa nyt olla päällimmäisenä mielessä. Pelottaa, että jos kuntotarkastuksessa löytyykin jotain, ja taas tulee lisähommaa ja mutkia matkaan. Ihan kuin ei olisi jo tarpeeksi tässä kaikessa. Mies varsinkin näistä stressaa. Mutta kaikin puolin olen innoissani lähdössä niin kuin koko perhe.
Mihin te olitte muuttamassa, ja vieläkö lähtö on mahdollinen? Meillä soudettiin ja huovattiin kanssa eestaas tosi pitkään, ennenkuin lopullinen päätös tuli. Ja tietysti vieläkin voi kaikkea käydä. Jotenkin mietin, että katsotaan, kun vauva syntyy. Että hänellä on kaikki hyvin ja voimme lähteä.
Mutta päivä kerrallaan tässä mennään. Paljon olisi selvitettävää, kuten vauvan neuvolat ja rokotukset yms. Onneksi on vielä aikaa.
Yritin muuten käydä äsken kävelyllä, kun en ole mitään ehtinyt tehdä ja hirmuisesti tekisi mieli hikilenkille. Mutta vihloi senverran ikävästi alapäästä, että taitaa olla kävelyt kävelty. Oltiin varmaan huvittava näky koiran kanssa, kun molemmat könkättiin ja onnuttiin kotiportille ;) Onnistuisikohan multa vielä uiminen?
Selma
..heippa!
Ja voi voi.. meikäläisellä on aivan kamala flunssa!! :(
Olen niin vetämätön. Nokka tukossa ja kurkkukin välillä kipeenä. Onneks ei oo kuumetta.
Eilenhän se alko tosiaan työpäivän aikana.
Illan yritin lepäillä. Mies ei ollut kauaa saunaillassa,hain sen kotia 21.30 ja ite pääsin sit yrittämään nukkumista jo 22 jälkeen.
Nimenomaan siis yrittämään :(
Oli kyllä ihan kamalan järkyttävä yö. 23-6 välin nukuin tosi lyhyitä pätkiä, nokka valui, en saanu henkeä, kurkku kipee, mikään asento ei hyvä.. voi huoh :(
Sit hain lisää tyynyjä että sain itelle kohoasennon ja se auttoi. Henki kulki paremmin. Ja panadolin voimalla nukuin yhteen putkeen 3h jopa 6-9, oho.
Päivällä oli pakko päästä liikenteeseen. Ruokakaupassa käytiin ja löydettiin samalla myös uudet pihakalusteet terassille. Nyt ne sit tuli heti vastaan kun ei etitty :)
Äsken käytiin saunassa ja nyt vaan ollaan. Jospa jonkun leffan kattois.
Mekin Tytteli ostettiin sipsejä.. :D
Jännittää taas tuo ens yö.. miten sitä saa nukuttua näitten vaivojen kanssa :o
Ihanan keväinen on sää, se piristää!! :)
Kiva Selma että sulla oli hyvä keskustelu äitipolilla! :)
Ja onnea tyttö-tiedosta.. :)
Ja kiva tosiaan kuulla teidän muuton etenemisen vaiheita ym.
Ja Nappula. Ei se mitään jos välillä sekoaa päivissä.. ;) Mutta onneks on kuitenkin la eikä su vielä ;) Kyllä minäkin välillä sekoilen noissa.. ;)
Mukavaa la iltaa!
Mä menen huilimaan eli potemaan..
a_j + pötkis 33+2
Eilen kävin elämäni ensimmäistä kertaa Ikeassa - ja sain tottakai sisustusvimman. Hillitsee vaan kovin semmoinen sivuseikka että rahaa EI ole... Olen tosiaan nyt tehnyt maaliskuun lopusta äippäloman alkuun asti vain 2-3 työpäivää viikossa ja siitähän ei kummoista palkkaa tipahda.
Ikea oli kyllä erittäin inspiroiva paikka, suunniteltiin että mentäisiin kuukauden sisällä uudestaan " paremmalla ajalla" ja niin isolla autolla että kaikkea isoakin kivaa mahtuis kyytiin... Olin kyllä illalla aivan poikki, vaikka varmaan istuin jokaisen firman sohvan ja kahvillakin käytiin välillä.
En tiedä salliiko muiden huumorintaju sitä, mutta Systembolagetissa käydessä mulla ei ainakaan meinannut pokka pitää kun lykkäsin huvikseni maha pystyssä kaverin täyteen tölkkejä ja pulloja lastaamia ostoskärryjä, siellä parit asiakkaat katselivat sitten mua aika pitkään... No, ei mulla ainakaan tulis mieleenkään että se kärryjen sisältö itselleni olis ollut tulossa! Miehelle ostin yhden pullon kirkasta ja vein äidillekin kermalikööriä ja parit siiderit.
Perjantaina oli mulla neuvola, painoa oli tullut nyt 400g/vko ja yhteensä nyt tullut 6kg. Sf oli kahdessa viikossa lisääntynyt sentillä eli oli nyt 31. Hb (116) ei ollut liikkunut mihinkään tableteista huolimatta, joten nyt pitää syödä kahta tabua per päivä.
Ääh, meillä ei ole tekonimiä (eikä vielä niitä oikeitakaan) - joten " toukka" oli tosiaan kääntynyt pää alaspäin niinkuin olin arvellutkin, on nyt selkä oikeassa reunassa ylösalaisin. Liikkuu iltaisin kamalasti, toissailtana nauroin kun katsoin telkkaria selällään sängyllä ja pistin puhelimen mahanpäälle ja se pomppi ja heilui potkujen tahdissa :) Seuraava nla on jo alle 2vko kuluttua ja aikoi varailla mulle äitipolillekin aikaa, (minä kun en ole mennyt niihin valmennuksiin yksin) niin siellä pitäis sitten samalla tutustua paikkoihin. Rupeaa olemaan jo vähän semmoinen innostuneen odottava olo, vaikka alkuun suhtautui sillälailla että ompa hyvä kun on paljon aikaa valmistautua. Nyt tuntuis jo muka että olis vähän kiire :)
Niin ja sukupuolikin näytti edelleen samalta kuin viimeksikin :)
Alcatraz 32+2
Mekin käytiin eilen Ikeassa niin kuin Alcatraz. Mulla on ihan sama juttu, että sisustusvimma siellä käydessä iski tai on se jo iskenyt vähän aiemminkin : ) En nyt kuitenkaan ihan hirveesti ostellut juuri tuon huonon rahatilanteen vuoksi...Ostin kuitenkin lipaston vauvanvaatteille, joten nyt voin niitä alkaa pesemään ja laittelemaan.
Mä olin kans illalla ihan poikki, hyvä että jaksoi yläkertaan sänkyyn kävellä ja heräsinkin nyt aamulla vasta 8.45. Lapset heräilivät jo tuntia aikasemmin, mutta ovat jo sen verran isoja että voivat keskenään katsella lastenohjelmia. Nyt on jo parempi olo : )
Sanokaapa mistä ootte ostaneet vauvan pussilakanoita? Katselin niitä ikeastakin, mutta eihän siellä ollutkaan pinnasänkyyn sopivia, olivat liian leveitä. Lisäksi olen nähnyt muutamia Anttilassa ja Kodin Anttilassa, mutta hinta on ihan hirveä. Lisäksi olen käynyt lastentarvikeliikkeissä, mutta niissäkin hinnat on ihan järkkyjä. Ei kait se auta kun käydä ostaan kangasta ja ommella itse...
Tänään mies tulee illalla reissusta : ) Saampahan illan sitten levähtää jos vaikka huolehtis lapsille iltapalat ja nukkumaan. Ja etenkin käyttää koiraa lenkillä.
Mulla on tullut ihan hirveet liitoskivut ja tuollainen Ikeassa päivän kävely ei todellakaan helpota oloa. Nyt pitääkin ottaa muutama päivä rennommin ja siirtää sitä ikkunanpesua.
Onko teillä muilla vauvan liikkeet yhtään rauhoittuneet tai etteivät liiku niin paljon? Pari viikkoa sitten mulla ainakin mahassa kävi lähes jatkuva liike. Nyt mun pitää aina välillä mennä ihan selälleen ja laskea liikkeitä, että onhan kaikki kunnossa. Kyllä silloin möyrintä alkaa ja liikkeitä tulee ja niin kuin nytkin aina välillä potkuja tuntuu. Aina vaan säikähtää jos ei vähään aikaa ole mitään liikkeitä tuntenut. Alkaahan tilatkin tietty käymään vauvalle ahtaammiksi...
Lähen käväseen kohta tytön kans lähiliikuntahallilla kun siellä on MLL:n lastenvaate- ja tarvikekirppis...
Mukavaa sunnuntaita kaikille!
Tuikku 32+6
Oli kyllä vaan vähän ikävä herätys tähän aamuun ku teksti-tv:stä sai tiedon siitä suomalaisten bussi-onnettomuudesta, joka oli sattunut sielä Espanjan aurinkorannikolla....:( Onneks sielä ei tietämäni mukaan pitäis olla ketään tuttuja ja toivottavasti ei kenenkään teidänkään... Mutta silti tuli vähän ikävä olo :(
Tänne päin ei kuulu mitään sen kummempaa uutta. Eilen leivoin täytekakun ku miehellä tänään synttärit. Pitää yrittää olla ahmimatta liikaa sitä kakkua tänään ku huomenna on se neuvola, ettei puntarin lukemat heilahda liikaa....Mulla kun tuntuu niin helposti kerääntyvän kaikki herkuttelut ja se sitten näkyy lukemissa :( Mä en muuten voi ymmärtää että miten teillä joillakin on tullu niin älyttömän vähän sitä painoa tähän mennessä (jollakin oli vaan jotain 6kg). Mulla on nimittäin tullu kotipuntarin mukaan jo 11,5kg!!!! Tosin ei kai se luulis haittavankaa ku ennen raskautta olin aika hoikissa mitoissa. Ainakaan terkka ei oo kertaakaan saarnannu vaikka ois tullu vähän enemmänki. Sipsiä tekis kans minun mieli mutta aattelin jättää sen mieliteon vasta neuvolakäynnin jälkeen, ettei kostaudu huomenna puntarilla...Mikähän siinäkin muuten on että niin tarkkaan on alkanu seurata niitä puntareiden lukemia ettei vaan nousis liikaa...Normaaliahan tää kai on ja väliaikaista :)
Olikos se Alcatraz joka oli käyny sielä paikallisessa alkossa (ilmeisesti asut ruotsin puolella)? Mä oon kans joskus " joutunu" tuomaan kauppareissulta miehelle muutaman oluen, nii oon miettiny että mitähän noi ihmiset oikeen ajattelee ku maha pystyssä oluita kuskaan...Mutta sitte oon aatellu että siinäpän miettivät ja että eihän se sitä automaattisesti tarkoita että juomat tulis omaan käyttöön. Ihmeen helppoa muuten ollu tää raskaus-aika sen kannalta ettei oo hirveesti ees tehny mieli mitään alkoholia (vaikka ei se ennen raskauttakaan mulle mikään ongelma ollu). Muutaman kerran ollu vaan sellanen olo että ois kiva vähän maistaa jotain uutuus-siideriä...Mutta ehtiihän sitä myöhemminki- aika tiukan linjan oon ottanu täs asias enkä tippaakaa oo maistanu ees mitään ykkösoluita...
Vaikka jotkut sanooki ettei vähäinen määrä mitään haittaa, niin itte ajatellen että nolla-linja on tässäkin asiassa parempi. Ja älkää vaan nyt vetäkö herneitä nenään jos joku on tässä asiassa ihan eri mieltä :)
Täälä meidän masussa on myös vauvan potkut ja liikkeet vähentyny viime viikkojen aikana. Olin siitä vähän huolissani, mutta neuvolan terkka sanoi että se on tässä vaihees ihan normaalia ku vauvalla alkaa tila vähentyä sielä masussa eikä oo enää niin tilaa liikkua. Helpotti huomattavasti :)
Mutta päästetäänpä muutkin kirjottelemaan. Mukavaa sunnuntai-päivää kaikille :)
Suvi ja maha-asukki 32+3
Ai että kun on ihana ilma pihalla. Tekis mieli lähtee vähän kävelemään, muttei oikeen viitti. Tänään pitäs nimittäin siivota ja kun on tullut todettua, että liika rehkiminen ei tee hyvää, niin saa jäädä lenkki tekemättä. Höh! Eilenkin olis ollu ihana ilma olla ulkona, mutta oli muuta tekemistä monta tuntia ja se kulutti voimat ihan totaalisesti.
Eilen illalla väänsin miehelle synttärikakunkin, kun se täyttää tänään 30. Jonkun muunkin miekkosella näkyi olevan sama synttäripäivä. Hauska :) Mitään kemuja ei kyllä laiteta pystyyn, kun mies meni sopimaan itelleen bändiharkat tälle päivälle ja on nyt siellä.
Saatiin töistäkin tiistaihin asti vapaata, niin lähdetään tänään sitten mun vanhempien luokse. Ollaan vaan huomiseen, kun huomenna pitäs hakee vaunut. Kiva! Käydään samalla reissulla kattelemassa, jos löytys parvekkeelle kivat kalusteet. Kauhia into olis laittaa tuo parveke oikeen nätiks. Katotaan, miten onnistuu :)
Lisäks kävi hiukan hyvä tuuri, kun oon ettiny pinnasänkyyn sitä verhotankoa ja koittanu katella niin kaupoista, nettikaupoista kuin huuto.netistäkin ja ei oo löytyny sellasta kohtuuhintasta. Siskolle sitten mainitsin ettiväni sellasta ja se oli menny sanomaan siitä jollekin kaverilleen. Ja sieltähän löytyi sitten ylimääränen verhotanko ja saan sen ilmeisesti ihan ilmaiseksi. Käydään huomenna hakemassa sekin. Jes - pääsee ompelemaan nyt sen verhonkin sitten :)
Joku täällä kyseli, kun mainitsin niistä mun sokereista, että oliko ne paljonkin plussalla. Muistaakseni terkkari käytti termiä " vähän" eli aika epämääränen ilmaus. Mutta sekin sitten sanoi, että saattaa näkyä edellisen päivän makean syömiset ja että toisilla munuaiset vaan päästää herkemmin sokerin läpi. Mutta saa nyt nähdä, miten sitten ens kerralla käy. Toivottavasti hyvin :)
Joo...tällasia tänne. Nauttikaahan keväästä!
makri, 31+4
...Ja taas viikko vaihtuu :D Eipä ole koskaan aiemmin viikot tätä vauhtia raskaana ollessa vierineet. HUI!
Nauroin noille Mansikkapirkon housuliiviostoksille. Teltat saisin varmaan minäkin ostaa, joten pysyn poissa kaupoista :) Vaatekaappini on niin täynnäkin erikokoista vaatekertaa, ettei tosikaan...kun avaan oven, tippuu puolet lattialle. Jouduimme ruuvaamaan jo metallituetkin vaatekaapin hyllyihin kun hyllyt putoilivat vaatteiden painosta alas...
Olen aivan riekaleina. SI-nivelet tuntuvat napsahtelevan pois pakoiltaan kun vähän jalkaansa nostaa :( Kävely on niin vaikeata tuon selän vuoksi, ettei tosikaan...olo on niin " hehkeä" että...
Kävin tänään neuvolassakin. Paino oli tippunut 300g (ostin kiitokseksi itselleni lähikaupasta karkkipussin ;) )
Verenpaine 115/75
Pissa puhdas
Syke 150
Vauva oli terkan mukaan käännähtänyt takaisin pää alaspäin...jipii! olisikin niin ja pysyisi nyt loppuun saakka...
Kaikki ihan ok siis. :)
Parisuhderintamalla kuohahti... :( Sain eilen sellaisen reuhukohtauksen, että ihan nolottaa, mutta se toden totta vieköön puhdisti ilmaa. Tuli rikottua pari juomalasiakin ;) ...ja kohtauksen jälkeen siivosin koko kämpän lattiasta kattoon. Mies lähti evakkoon nuorimmaisen kanssa siksi aikaa. Koko juttu lähti siitä, että mies ilmoitti joutuvansa ensi viikolla kahden päivän työmatkalle ulkomaille, jonkun naiskollegansa kanssa (yritän kuvitella että hän näyttää Ugly Bettyltä). Sekös tieto tuossa reissussa vielä siveli tätä muutenkin niin hehkeää raskausajan itsetuntoa... Muutenkin tuo " työmatka" kuulostaa enemmänkin lomamatkalta minun korviini, lomalta kaukana poissa vaimon ja kolmen lapsen arjen sirkuksesta...Ja mitenkähän saan täällä arjen pyörimään? Pitää varmaan herätä aamuviideltä, jotta pääsen viemään lapset kouluun...Pahin vitutus lähti jo kävelemään kun hajotin ne juomalasit ja kaadoin meidän tuulettimen (joka on minua ärsyttänyt eteisessä viime syksystä lähtien, jolloin se jo piti viedä vinttiin talvisäilöön)
No, joka tapauksessa, kaikkea ne raskaushormonit teettää ja toki nyt vähän jo hävettääkin...Anteeksi en silti pyydä ja kyllähän me jo illalla olimme puhevälissä. :p
Nyt pitää lopettaa kun tuo kuopus on riesapelle taas...
Kanelisokeri 33+0