Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä neuvolassa?? Ja omia tuntemuksia..

16.04.2008 |

Siis mitä mieltä neuvolatädit ja lääkärit ovat tuosta tupakoinnista..? Saarnaavatko hirveasti? Mulla on nyt rv5+0, ja plussasin viikko sitten.. Olen polttanut n. 8 vuotta, 10-20 kpl/päivä.. Nyt todellakin vähentänyt, ehkä menee 1-2 päiväss + jämät.. Haluaisin niin kovasti lopettaa, mutta kun se on niin pirun vaikeeta.. :( Onhan tuo määrä mitä nyt poltan todella vähäistä, että siitä olis nyt hyvä lopettaa, mutta ei.. :( Mutta pakko se on ja lopetanki, mutta kuka tietää, että koska.. Avokkikin polttaa ja se varmaan tekee asiasta vaikeeta.. Olen yrittänyt, että lopetetaan yhdessä, mutta ei suostu..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan silmittiömän suuria vaikeuksia myöskin tämän asian kans. En voi kyllä sanoo, että olisin vielä irti, mutta nyt oon ollu taas kaks päivää ilman. Plussasin viikko sitten ja sen jälkeen jos poltin sain niin hirveitä omantunnontuskia, että ei mitään järkee. Tässä on kyllä motiiivia ihan tarpeeksi lopettaa, en varmasti kehtais mennä neuvolaan sanoon että joo polttelen tässä.

Voi olla että ne pauhaa melkoisesti, riippuu varmaan ihmisestä (en siis ite oo vielä käyny myöskään neuvolassa). Sisko meinas, että lääkärin kanssa voi kyllä neuvotella esim laastareiden käytöstä lopettamisen tukemiseksi, sillä sekin on terveellisempi vaihtoehto vauvalle kuin rööki.

Ja ensimäinen kolmannes on sikiön kannalta hyvin herkkää aikaa. Koita siis sinäkin lopettaa, minäkin yritän kokoajan.

Yks hyvä esim. Jos poltat illalla klo 23 tupakan, on vauva saa normaalisti happee vasta aamulla kuuden aikoihin. Toi pistää ajattelemaan.

Vierailija
2/2 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että on varmasti tosi hankala lopettaa, jos puoliso siinä vieressä käy tupakalla ja tulee viereen haisemaan, ja tupakkaa pyörii asunnossa saatavilla.

Koeta saada puolisokin mukaan lopettamaan! Olisi niin paljon parempi lapselle, jos isäkin olisi savuton. Asiaa voisi ajatella ihan vaikka lähitulevaisuuteenkin; eli esim. sitä, että tupakoiva ihminen ei saa nukkua vauvan kanssa samassa sängyssä. Tarkoittaa siis sitä, että sitten kun vauva syntyy, niin mies (tai sinä&vauva) joutuu evakkoon teidän nykyisestä yhteisestä sängystä. Kun todennäköisesti vauva nukkuu sinun vieressä yöllä! Harvempi vauva nukkuu täysiä öitä omassa pinniksessään, kannattaa tiedostaa se...

Toivottelen tsemppiä! Koeta innostaa mies mukaan vaikka neuvolaan tai UÄ-tutkimukseen, jospa se saisi hänetkin innostumaan tupakoinnin lopettamisesta.

Ja voitte sitten yhdessä keksiä kaikkea kivaa niillä rahoilla, mitä tupakoinnin lopettamisen jälkeen jää yli! Niistähän voisi vaikka laittaa vauvalle rahaston kasvamaan tuottoa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla