Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva syntyi 16 päivää yliaikaisena, painoa 4050g.

Vierailija
16.04.2008 |

Paljon luulet että painoa olisi ollut jos olisi syntynyt ajallaan?

Jossain vaiheessa arvioivat syntymäpainon olevan 3300g mutta otti loppua kohden hirmuisen kasvupyrähdyksen.

En tiedä kuvittelinko mutta tosiaan parin viimeisen viikon aikana maha tuntui kasvavan hurjaa vauhtia.

Ärsyttää vaan kun kaikki kauhistelee pojan kokoa, lohduttaisi jos osaisi ajatella sitä painoa mitä se olisi ollut jos ajallaan olisi tullut.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sopiva tuollanen 4kg vauva.

Vierailija
2/26 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskettua aikaa. Ei kukaan ole ihmetellyt painoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalikokoinen lapsihan tuo oli!

Vierailija
4/26 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ylpeä. Omani (tyttö) syntyi myös paljon yliajalla ja oli samanpainoinen.

Vierailija
5/26 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa mitään kauhisteltavaa ole, hyvänkokoinen vain =)

Vierailija
6/26 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein sopivan ja jämerän kokoisia: helppo hoitaa kun ei tarvitse pelätä että menevät rikki

Vierailija
7/26 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia, jos olisi 4500g tms. Älä turhaan ota mitään päänvaivaa tuosta koosta, toisten lapset vain ovat suuria, toisten pieniä. Siihen on yleensä vähän paha itse vaikuttaa, jollei satu olemaan raskausdiabetesta esim. ylipainoisuuden vuoksi.

Itselläni sattuu olemaan noita suurenpuoleisia ja varsinkin pitkiä (53, 54 ja 54), mutta en ole ajatellut, että sitä pitäisi jotenkin surra tai hävetä. Varsinkin kun ei mitään sokeriongelmaa ole, ja itse olen vielä lyhyt ja siro.

Vierailija
8/26 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata välittää.. Vielä tulee sata muuta asiaa, joista ulkopuolisilla on omat näkemyksensä ja joista muut ihmiset saattaa mielipiteitään ilmaista. Luonnollista minusta kuitenkin, että pitempään mahassa ollut vauva on isompi. Mulle sanottiin synnärillä että normaali painonnousu 40+ viikoilla on n.150-200g/vko.

Vierailija
9/26 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua edes ajatella paljonko olisi painanut ennen LA:ta!

Vierailija
10/26 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuushan on, että lähtökohtaisesti vauva voi sitä paremmin mitä isompikokoinen hän on! Ja kaiken lisäksi suuri syntymäpaino korreloi normaalipainon kanssa aikuisena, kun taas alipainoisena syntyneistä vauvoista useammalla on ylipaino-ongelmia myöhemmin. Sehän on vain hienoa, että vauvanne oli normaalipainoinen, vaikka hän syntyi vähän ennenaikaisena :) Lasketun ajan jälkeen vauvat kasvavat yleensä vähän hitaammin, eli omanne olisi todennäköisesti ollut jokseenkin 4,1-4,3-kiloinen parin viikon päästä.

Ja ennen kuin joku älähtää, niin kerrottakoon, että itselläni ei ole vielä yhtään lasta, olen vain työni puolesta ottanut tästä asiasta selvää aikanaan.

Vierailija
11/26 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis parin viikon päästä lasketusta ajasta (rv 42), nythän pienokainen syntyi jo rv 37+ eli la:n aikoihin painoa olisi ollut ehkä muutama sata grammaa enempi kuin nyt.

Vierailija
12/26 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi tämä asia vaivaa minua näin paljon.

Vissiin ne raskaushormonit =)

Kiitos sanoistanne.

Ap.

Vierailija
13/26 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen kohdalla on oppinut suhtautumaan huumorilla.. :) Ja onpahan terveitä ja hyvävointisia vauvoja olleet molemmat. 11

Vierailija
14/26 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisälukutaidopssani on näköjään taas pahasti vikaa, kun luulin ap:n pojan syntyneen 16 päivää la:n JÄLKEEN... Hyvänen aika, jos siis oikeasti teille syntyi hädintuskin nelikiloinen poika vasta rv 42+2, niin hänhän on ollut suorastaan pieni! Nyt en enää ymmärrä huoltasi ollenkaan :O Itse olen saattanut maailmaan jopa lähes viisikiloisia vauvoja, jotka ovat olleet mitä suloisimpia ja terveimpiä pieniä ihmisiä jo heti syntymähetkellään :)

Vierailija
15/26 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syntyi siis 2 päivää yliaikaisena.

Meillä syntyi tasan laskettuna päivänä ja painoa 4 kg. Ja vauva kasvaa keskimäärin loppuaikana mahassa 150 g / viikko, eli jos olisi syntynyt 42 niin olisi painanut noin 4,3kg.

Vierailija
16/26 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vain, mutta minusta on kyllä ihan sairasta miettiä, että omakin vauva olisi " oikeasti" ollut sirompi(??), suloisempi(???) ja pienempi, jos olisi syntynyt aikaisemmin. Siis huhhhuh! Ole ap onnellinen, että saitte hyvävointisen pojan. Yleensä ongelmana on ennemminkin se, että vauva EI joko kasva riittävästi tai hän syntyy liian aikaisin.

Häpeäisit edes :-(

Vierailija
17/26 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on kaunis ja pitkäraajainen. Minulle ihaninta ja kaunenta maailmassa.

Ehkä asia vaivaa myös sen takia koska olen ylipainoinen ja luulen kaikkien luulevan poikaa sokerilla kasvatutetuksi.

Joo, olen herkkänä.

Vierailija
18/26 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut sinulle vauvasta! Kaikki muut kuten minä ei tule edes raskaaksi yrityksestä (3 v) huolimatta.

M

Vierailija
19/26 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta oli aivan ihana nyytti :) Kun pituuttakin oli vaan 51 cm, niin oli tosi söötti pieni pullurapallero :D

Vierailija
20/26 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvasi ei syntynyt 16 päivää yliaikaisena, vaan 16 päivää yli lasketun ajan 2 päivää yliaikaisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi