Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

synnyttäjän tupakkatauko...

Vierailija
11.03.2009 |

ystäväni joka ei koskaan raskausaikan alopettanut tupakointiaan kertoi viimeisimmästä synnytyksestään. supparit tuntuivat hyvin, eivielä tarvetta kivunlievityksiin.oli lupa kävellä käytävillä. kertoi mulle pokkana että oli yhdessä välissä huikannut kätilölle että menen käymään tupakalla kun vielä kerkeän. otti miehensä mukaan ja nauttivat savuistaaan. järkytyin suuresti, en ollut ennen sanonut mitään hänen tupakoinnistaan, mutta nyt sanoin. aion kertoa hänen kahdelle vanhemmalle lapselleen miksi heillä on astma ja mahd myös uudelle tulokkaalle. onko teistä ihan normaalia mennä tupakkatauolle synnytyksen aikana?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaana (siis sehän oli vielä laillista silloin), joten en ole itse tupakoija, mutta voisin kuvitella, että jos on koko raskauden polttanut niin ei yksi tai kaksi tupakkaa siinä loppuvaiheessa nyt enää sen enemmän tee haittaa, kuin ne kymmenet tai sadat aiemmat raskauden aikana poltetut tupakat. Toki voishan vauvan syntymä ja uuden elämänvaiheen alkaminen olla sinänsä mitä parhain ajankohta aloittaa savuton elämä, mutta en käy nyt sillä asialla moralisoimaan, kun en ole itse kokenut nikotiinista johtuvaa riippuvuutta. En tiedä, sopisko nikotiinipurkka yhtään paremmin tuohon tilanteeseen. Olisko se yhtään parempi lapsen kannalta?

Vierailija
2/45 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin joku sanoi aiemmin ( numeroa en katsonut ) että astma myös periytyy, ei välttämättä johdu äidin tupakoinnista. mutta satin tietämään että kummankaan vanhemman lähisuvussa (ainakaan kolmeen sukupolveen ) ei ole ilmennyt astmaa ja molemmat vanhemmat polttavat esim autossa kun lapset ovat kyydissä. mun sydän itkee verta, kun tiedän tämän ja paljon muutakin asiaa mitkä vanhemmat voisivat hoitaa toisin. en esim anna oman lapseni mennä heille yökylään kun siellä saattaa vanhemmat ottaa "muutaman" saunakaljan ja polttaa sitten pieruissaan olohuoneessa. lapsi parat, ikinä en hyväksy raskaana ollessa tupakointia vaikka joku sitä selittelee...sama kun vetäs sitä lasta turpaan!!!!!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin esikoista odottaessa ja synnyttäessä kävin välillä tupakalla. Tosin loppuvaiheen kovissa tuskissa ei edes tupakka käynyt mielessä. Mulla oli käynnistetty synnytys ja siellä oli samalla asialla paljon äitejä, joista yllättävän monet polttivat.

Nyt 10 vuotta myöhemmin ei tulisi mieleenikään polttaa raskaana ollessa.

Vierailija
4/45 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

röökaajahoron pitäisi omasta pussistaan kustantaa pentujensa astma- ADHD ym hoidot ja kahden röökatun raskauden jälkeen tehdä pakkosterilisaatio.

Vittu mitä saastaa maa päällään kantaa.

Vierailija
5/45 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä röökille kesken synnytyksen. Itse olen nyt kolmatta kertaa raskaana ja kolmannen kerran myös lopettanut tupakan polton.

älkääkä kysykö miksi aloitan aina uudestaan, sitä ei voi selittää kuin tyhmyydellä.

Vierailija
6/45 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

röökaajahoron pitäisi omasta pussistaan kustantaa pentujensa astma- ADHD ym hoidot ja kahden röökatun raskauden jälkeen tehdä pakkosterilisaatio.

Vittu mitä saastaa maa päällään kantaa.

Eikös vain?

Vierailija
7/45 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset huostaan samantien laitokselta jos äiti on polttanut raskausaikana.

Tai vähintään sama linja viron kanssa.

Vierailija
8/45 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mä olin synnyttämässä niin kokoajan joku oli tupakilla... Jos tupakoituttaa niin minkäs sille mahtaa...

Vierailija
9/45 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/45 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedätkö että lastensuojelussa on jo tuhansia lapsia jotka ei saa apua, heidän vanhemmillaan on huume- ja alkoholiongelma.

Vierailija
11/45 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen synnytys kesti mulla 2vrk... Joten kävin montakin kertaa tupakalla...

Vierailija
12/45 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedätkö että lastensuojelussa on jo tuhansia lapsia jotka ei saa apua, heidän vanhemmillaan on huume- ja alkoholiongelma.

Harvinaista av:llä =)

Vierailija
13/45 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kone takkuaa... Kohta kuulen kun en osaa kirjoittaa... =D

14

Vierailija
14/45 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika paljon muitakin ongelmia. En ole nähnyt vielä yhtään tapausta jossa äiti olisi ollut "hyvä äiti" ja polttanut raskaana.

Enemmän ja vähemmän niissä perheissä käytetään myös alkoholia/muita päihteitä. Aika paljon näkee myös lasten ruumiillista kuritusta ja henkistä väkivaltaa.

Vierailija
15/45 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika paljon muitakin ongelmia. En ole nähnyt vielä yhtään tapausta jossa äiti olisi ollut "hyvä äiti" ja polttanut raskaana.

Enemmän ja vähemmän niissä perheissä käytetään myös alkoholia/muita päihteitä. Aika paljon näkee myös lasten ruumiillista kuritusta ja henkistä väkivaltaa.

Taas jonkun iesetekemä mahtava tutkimus! =D

Vierailija
16/45 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt puhu mistään aski/päivä-tupakoinnista.

Vierailija
17/45 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä tunnen 2 tupakoivaa äitiä ja kumpikaan ei käytä muita päihteitä, ovat ihan tavallisia äitejä. mutta ehkä suurimmalla osalla on muitakin ongelmia, minun tuntemilla ei.

Vierailija
18/45 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä poltin raskausaikana ja synnyttämässäkin kävin tupakalla.

En ole ylpeä siitä, etten pystynyt lopettamaan. Kuitenkin entisen aski/pvä sijasta meni päivässä max 5 tupakkaa.

Juon yleensä kerran, korkeintaan 2krt vuoteen. Lapsella ei ole mitään sairautta, tuskin koskaan on kipeänä. Kerran kaksi vuodessa flunssa.

Oppi aikasin puhumaan, muutenkin hyvin kehittynyt reipas lapsi.

Meillä ei ole ongelmia, normaalia perhe-elämää elämme siitäkin huolimatta, että poltan.

Nykyään asun lapsen kanssa kahdestaan. Käyn töissä, opiskelen kotona iltaisin ja muutenkin vietämme ihan normaalia arkea.

Kyllä varmaan on parempi tuon lapsen muualla kasvaa kun äidillä nyt on tälläinen kamala pahe!

Vierailija
19/45 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se rankkaa, varsinkin aluksi. Luulisi kuitenkin, että lapsensa vuoksi pystyy lopettamaan. Ei vaan osta sitä röökiä.

Ja kyllä, poltin kymmenen vuotta ennen esikoisen odotuksen alkamista.

Vierailija
20/45 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan ap:llle tiedoksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän