Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Onko täällä hoitoalan ihmisiä, jotka ovat työskennelleet Ruotsissa?
15.04.2008 |
Olen suunnittelemassa Ruotsiin lähtöä, keikkatyöhön, mutta muutama käytännön asia mietityttää...
Miten saa laillistuksen toimia sairaanhoitajana Ruotsissa?
Miten pääsisi ruotsin kielen preppikurssille, ihan kylmiltään en uskalla tästä lähteä :) järjestääkö esim. työkkäri sellaisia?
Mistä saa yhteystietoja firmoihin jotka välittävät työntekijöitä Ruotsiin? Joskus järjestettiin rekrytointitapahtumia eri puolella suomea, nimenomaan norjaan tai ruotsiin lähteville, mutta enää ei sellaisista ole näkynyt ilmoituksia...
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
en tiedä systeemiä sen tarkemmin. Siis meinaisitko vain tehdä keikkoja? ETtä et muuttaisi Ruotsiin?
Tiedän että joskus jotkut on suomesta käyneet, työnantaja järkännyt ruotsin kurssin, asunnon ja sen työpaikan!
JA ei kai siinä varmaa muuta ole ku se verokortin hommaa. Senkin varmaa työantaja järkkää ja huolehtii, en oo kyllä varma miten verotuksen kanssa tänä päivänä toimitaan.
Olisitko myös suomessa töissä samanaikaisesti?
Itse asun Ruotsissa pysyvästi. Kävin ruotsia opiskelemassa KOMVUX issa, aikuisille suunnattu koulu, jossa voi opiskella melkein mitä tahansa. PAljon siellä on ulkomaalaisia jotka suorittaa jotain kurssia tai ammattia.
Töissä olen hoitoalalla ja kokemukset ovat huomattavasti positiivisemmat entä Suomessa.
Käy työkkärissä kysymässä, siellä varmasti tietävät, sitte voit suoraa soittaa sairaaloihin minne olet aatellut tulevasi töihin.