Teinihirviö terrorisoi joulun?
Voinkohan vaan käskeä vanhinta tytärtäni viettämään joulua lähinnä omassa huoneessaan? Tällä hetkellä tilanne on se, ettei suostu mihinkään yhteistyöhön: ei osallistu pipareihin, siivoukseen, ostoksiin, pakentointiin, kuusen laittoon tai mihinkään. Ei varmaan suostu edes pukemaan lökäreitä siistimpiä vaatteita... Eikä voi mennä ulos, koska on lunta, enkä päästä pikkutennareissa. Ja raivoaa ihan kaikesta. ÄH! Harmittaa, kun pikkusisarukset pahoittaa mielensä tytön hangoittelusta ja raivoamisesta. Itse olen aika hyvin pystynyt olemaan huutamatta, tiukasti vaan todennut, mitä seurauksia on tulossa, kun ei ole mukana. (kännykkä otettu takavarikkoon, kuukausiraha tauolla, tv-aika päättynyt)
Kommentit (191)
Miksi nostit ikivanhan aloituksen? Tuskin ap on enää linjoilla.
Teinin äiti tässä moi! Annetaan teineille tilaa. Ei sen tartte mennä niin millilleen suunnitelmien mukaan. Teini osallistuu kykyjensä mukaan, eikä haittaa vaikka vastaukset olisi murahduksia. Omaa teiniäni en vaadi "esiintymään" tietynlaisena vaan saa tulla puhtaat collarit jalassa joulupöytään. Eilen saatiin hauska yhteinen hetki teinin kanssa kun hän katsoi pressaehdokkaiden tiktok-videoita ja luki mulle ääneen kommenttikenttää. Naurettiin molemmat ihan hulluna.
Se hormonien myllerrys mitä teinit käy läpi, on ihan valtava. Muistetaan rakastaa heitä juuri silloin kun he eivät sitä käytöksellään ansaitsisi. Aika parantaa teinihirviön, ja se pieni yhteys on tärkeää säilyttää vaikeinakin hetkinä.
Hyvää joulua kaikille <3
Joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nostit ikivanhan aloituksen? Tuskin ap on enää linjoilla.
Aloituksen teini todennäköisesti todennäköisesti itkee jo jossain toisessa ketjussa oman vahingon vapaan kasvatuksen tulosta.
Selkäsauna. Toistetaan kunnes haluttu hoitovaste on saavutettu.
Ensin tehdään lapsi jonkun maailman vajaaälyisimmän idiootin kanssa, sitten kasvatetaan sitä ihan päin peetä, esimerkiksi keskittymällä puhelimen ruudun tuijotukseen ja lopputuloksena ihmetellään, miksi tuo teini käyttäytyy huonosti.
Mitenkähän tämä teinihirviö viettää nykyisin joulun?
Meillä ainakin joulu on rauhallista yhdessä oloa, jokainen saa itse päättää koristeleeko kusen vai onko tekemättä mitään...
No ei se pimatsu enää kiukuttele, sillä ikää on jo kolmattakymmenettä vuotta. Lieneekö enää jouluna kotonakaan.
Hei ap! Suositko sinä näitä nuorempia lapsia ja olet ankara vain vanhimmalle?