Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinihirviö terrorisoi joulun?

Vierailija
21.12.2014 |

Voinkohan vaan käskeä vanhinta tytärtäni viettämään joulua lähinnä omassa huoneessaan? Tällä hetkellä tilanne on se, ettei suostu mihinkään yhteistyöhön: ei osallistu pipareihin, siivoukseen, ostoksiin, pakentointiin, kuusen laittoon tai mihinkään. Ei varmaan suostu edes pukemaan lökäreitä siistimpiä vaatteita... Eikä voi mennä ulos, koska on lunta, enkä päästä pikkutennareissa. Ja raivoaa ihan kaikesta. ÄH! Harmittaa, kun pikkusisarukset pahoittaa mielensä tytön hangoittelusta ja raivoamisesta. Itse olen aika hyvin pystynyt olemaan huutamatta, tiukasti vaan todennut, mitä seurauksia on tulossa, kun ei ole mukana. (kännykkä otettu takavarikkoon, kuukausiraha tauolla, tv-aika päättynyt)

Kommentit (191)

Vierailija
81/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:32"]

Kyllä teininkin pitää osallistua joulun laittoon esim siivoamalla ellei sitten niitä pipareita huvita tehdä...meillä ei ainakaan suvaita vapaamatkustajia ja jos ei jouluna osaa pukeutua kuin verkkareihin niin toki saisi pysyä huoneessaan. Tosin sitten jäisi kyllä ne lahjatkin saamatta...piste! Jos ei pysty muuhun kuin kiukkuámaan ja siten pilaamaan toisten tunnelmaa niin ei muuta kuin huoneeseen vaan.

[/quote]

Mun poika , teini, tuli viime vuonna T-paidassa ja boksereissa joulupöytään. Mulle ihan sama, kiva kun edes kerran vuodessa syö mun kanssa keittiöpöydän ääressä. Saa lahjoja, vaikka tänä vuonnakaan ei pukisi muuta. Eipä mullakaan ole kummosempaa päällä, kerta kahdestaan ollaan.

Vierailija
82/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla se vasta kiltti teini on. Meillä ei näkynyt samassa kaupungissakaan, kun oikein räjähti, pipareista puhumattakaan. Ajelin kerrankin satoja kilsoja noutamaan neitiä poliisiputkasta. Onneksi ei sentään mitään rikollista tehnyt, karkasi vaan. Poliisi kertoi sen olevan sen hetkinen buumi, joten hieman huojensi, että muillakin kunnollisilla perheillä tapahtuu...joten annahan teinin rauhoittua, jos ei mitään ihmeempiä ole. Se mieli vaihtuu vielä, monta omituista ja monituista kertaa. Elä ressaa! Kivaa joulua teille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, ehkä joissain perheissä saavat mellastaa ihan miten tykkää?

Vierailija
84/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoamiseen meillä joutuvat kaikki osallistumaan ja jokainen siivoaa omat jälkensä, mutta muita vaatimuksia mulla ei teineille ole. Itse tosin haluavat leipoa pipareita pikkuveljensä kanssa, mutta mä en vaadi osallistumaan kaikkeen "kivaan" ja yhteiseen.

Vierailija
85/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi valita ne taistelut jotka haluaa voittaa.

Itseänikin v..aa koko joulu, ikää on 45v, saati sitten murkkuikäistä joka on juuri menettänyt joulun kihelmöivän jännityksen, ei oikein tiedä mikä on paikkansa maailmassa, onko aikuinen vai lapsi, silloin kuin haluaisi olla lapsi vaaditaan aikuisen käytöstä ja kun haluaisi olla aikuinen holhotaan ja pistetään piparia leipomaan. Minkäänlaisia oikeuksia ei anneta mutta velvollisuudet lisääntyy. 

Miten joillekin ihmisille tulee dementia heti kun murkkuiän on selättänyt, eikä enää muista kuinka ahdistavaa se on.

Vierailija
86/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 jatkaa, että nykysin on tuo raisu teini jo itse kahden äiti, ja todella hyvä äiti onkin. Kuria pitää, ja  komppaniaansa johtaa hienosti. Vaikka "ymmärsin" ehkä aikoinaan liikaakin, oli meilläkin selvät säännöt ja rajat. Niitä vaan yritetään tuossa iässä rikkoa kaikin keinoin.

Vierailija
87/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä potkisin pihalle jouluksi tollasen 15 vuotiaan. Ei kyllä ton ikäinen käyttäytyisi meillä noin, kun ei käyttäydy nuoremmatkaan. Ja nää kommentit täällä?! Ei ihme, että kaikenmaailman teinipissikset hyppii silmille kun kotona annetaan käyttäytyä miten sattuu! Voi hyvä Jumala minkälaisia nuoria te kasvatatte!

Vierailija
88/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan omat teiniajat, äiti suuttui todella paljon kun en halunnut lähteä hautausmaalle käymään, siitä tuli maailmanluokan riita ja loppuilta meni kireissä tunnelmissa. Äiti olisi vaan yksin voinut käydä siellä haudoilla ja rauha olisi säilynyt.

Vierailija
89/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee vaan sinne ovelle lässyttää säännöt säännöt säännöt säännöt säännöt säännöt. Sitähän se teillä on, aina vaan säännöt säännöt säännöt säännöt säännöt. SUN SÄÄNNÖT. Goddamit motherfucker!

Vierailija
90/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit ja mukavaa joulua joka tapauksessa! Ymmärrän fiiliksesi suhteessa nuorempiin sisaruksiin, ei ole reilua, kun yksi terrorisoi koko porukkaa... Mutta kuten joku kirjoittikin, voisi olla pahemminkin.

Vierailija
91/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että rakas tyttäreni tule siskojesi avuksi katsomaan että pipareista tulee syötäviä ja voit osallistua vaikka pipareiden koristeluun jos kiinnostaa. Sitten voit kantaa joulukoristeita tytön sängylle ja kirjoita lapulle että tässä koristeita, koristele huoneesi miten tahdot tai voit jättää koristelemattakin. Anna kännykkä takaisin pienessä lahjapaketissa.

Vierailija
92/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teini- tai murrosikä ole mikään tekosyy kusipäisyydelle. Jossain on vikaa jos käyttäytyminen on tuota luokkaa. Todennäköisesti pennun kyky käsittää asioita on vähän heikko. Tuollaisten takia ruumiillinen kurittaminen tulisi sallia. Saattaisi kiittämätön teinipaskiainen miettiä asiaa vähän uusiksi pienen turpasaunan jälkeen.

Vierailija
93/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti kaikkien mielestä teini-ikä on syy antaa käyttäytyä ihan miten sattuu? Juuri tuossa iässähän se teini koettelee niitä rajoja ja sisimmässään kuitenkin toivoo, että joku ne hänelle laittaisi. Tottakai voi vaatia, että teini osallistuu esim. yhteiseen joulusiivoukseen ja pukeutuu siististi vierailua varten. Se on sitä kasvatusta ja onneksi on vielä ap:n kaltaisia vanhempia, jotka huolehtivat siitä. 

Vierailija
94/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:57"]Mee vaan sinne ovelle lässyttää säännöt säännöt säännöt säännöt säännöt säännöt. Sitähän se teillä on, aina vaan säännöt säännöt säännöt säännöt säännöt. SUN SÄÄNNÖT. Goddamit motherfucker!
[/quote]
Vitun idiootti! Tottakai 15 vuotiaalle pennulle on säännöt!!!! ÄIDIN JA ISÄN säännöt!!!!

Vierailija
95/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä monet on voimattomia teinien edessä, ja jos jotkut edes yrittää, niin kokevat itsensä vielä huonomiksi? En käsitä, miten muuten puolestellaan, että teinit saa tehdä mitä vaan.

Vierailija
96/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:57"]

Mee vaan sinne ovelle lässyttää säännöt säännöt säännöt säännöt säännöt säännöt. Sitähän se teillä on, aina vaan säännöt säännöt säännöt säännöt säännöt. SUN SÄÄNNÖT. Goddamit motherfucker!

[/quote]

No lastenko niitä sääntöjä pitäis asettaa?

Vierailija
97/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käskettiin ja hyvä niin. Pikkusisko teiniangstasi, kiukutteli, vittuili ja räyhäsi koko päivän ja oli päällään toppi jossa oli keskaria näyttävä luurangon käsi ja legginssit, vaikka meillä oli samana jouluna isompikin juhla (isosisko oli mennyt suvulta salaa naimisiin aaton aattona ja juhlittiin sitä aattona) ja vanhemmat toivoi meiltä siistimpää pukeutumista. Isä käski sen menemään huoneeseensa ja pysymään siellä. Lahjaksi ostettu iPhone annettiin serkulle. Seurasi hirveä huuto siitä, miten häntä sorsitaan (sisko sai kaiken haluamasa, keikkalipuista koiraan ulkomaanmatkoihin ja rahaa aina, kun tarvi) Minun mielestä aivan oikein, kakara pilasi kaikkien muidenkin joulun ja siskon hääjuhlan. Mummoille sun muille sanottiin että se on kunnolla kipeä eikä jaksa osallistua.

Vierailija
98/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rangaistuksia puretaan kyllä pienistäkin vaivannäöistä, äsken tuli kysymään (huutamatta!) puhelintaan. Sai sen takaisin, kun oli vienyt paperi- ja pahvijätteet. Ehkä tää vielä!

Vierailija
99/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se tullut jo otsikossa???
Ketä teini-ikäistä nyt huvittaa perhejutut?

Vierailija
100/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:55"]

Mä potkisin pihalle jouluksi tollasen 15 vuotiaan. Ei kyllä ton ikäinen käyttäytyisi meillä noin, kun ei käyttäydy nuoremmatkaan. Ja nää kommentit täällä?! Ei ihme, että kaikenmaailman teinipissikset hyppii silmille kun kotona annetaan käyttäytyä miten sattuu! Voi hyvä Jumala minkälaisia nuoria te kasvatatte!

[/quote]

Jaa, että heitteillejättöä suosittelet ap:n lapselle ja vielä jouluna? Missä on sinun lähimmäisenrakkautesi? Iskikö dementia ja unohdit, millainen riivinrauta olit itse teiniaikana? 

Minä kyllä muistan omat teiniangstini, ja se on auttanut kovasti ymmärtämään teinejäni. Kuten joku jo täällä kirjoittikin, kannattaa valita viisaasti omat sotansa. Teinien kuuluu kapinoida, jotta napanuora vanhempiin katkeaisi. Jos kapinavaihetta ei olisi tullut lapsilleni, olisin ollut kovin huolestunut. 

Minua ei ole yhtään haitannut se, että kuohuntavaiheen aikana olen kohdellut teinejä eri tavoin. Olen antanut löysää ja olen jaksanut myös ymmärtää. 

Teinikuohut menevät myös aikanaan ohi. Ne menivät minulla ja ne laantuivat myös omilla teineilläni. Niistä ei näy enää jälkeäkään.