Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinihirviö terrorisoi joulun?

Vierailija
21.12.2014 |

Voinkohan vaan käskeä vanhinta tytärtäni viettämään joulua lähinnä omassa huoneessaan? Tällä hetkellä tilanne on se, ettei suostu mihinkään yhteistyöhön: ei osallistu pipareihin, siivoukseen, ostoksiin, pakentointiin, kuusen laittoon tai mihinkään. Ei varmaan suostu edes pukemaan lökäreitä siistimpiä vaatteita... Eikä voi mennä ulos, koska on lunta, enkä päästä pikkutennareissa. Ja raivoaa ihan kaikesta. ÄH! Harmittaa, kun pikkusisarukset pahoittaa mielensä tytön hangoittelusta ja raivoamisesta. Itse olen aika hyvin pystynyt olemaan huutamatta, tiukasti vaan todennut, mitä seurauksia on tulossa, kun ei ole mukana. (kännykkä otettu takavarikkoon, kuukausiraha tauolla, tv-aika päättynyt)

Kommentit (191)

Vierailija
41/191 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 11:07"] [quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 09:46"] [quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:32"] Kyllä teininkin pitää osallistua joulun laittoon esim siivoamalla ellei sitten niitä pipareita huvita tehdä...meillä ei ainakaan suvaita vapaamatkustajia ja jos ei jouluna osaa pukeutua kuin verkkareihin niin toki saisi pysyä huoneessaan. Tosin sitten jäisi kyllä ne lahjatkin saamatta...piste! Jos ei pysty muuhun kuin kiukkuámaan ja siten pilaamaan toisten tunnelmaa niin ei muuta kuin huoneeseen vaan. [/quote] Ja sitten muutaman kymmenen vuoden kuluttua ihmettelet, kun et saa kutsuja häihin, sinulle ei kerrota raskauksista ennen kuin joku huomaa onnitella sinua isovanhemmuudesta. Ja sitten kun olet vanha, ei lapsesi käy koskaan katsomassa tai hoida. Sori vaan, jatka noin niin tuo on tulevaisuutesi. Ellei sitten joku lapsistasi hermostu ja käytä puukkoa. Niinkin on käynyt. [/quote]   Siis kun vaaditaan toiset huomioon ottavaa käytöstä, johtaa siihen että voi saada puukosta? Ihanko todella menee mielestäsi näin? Kuinka vanhaksi asti tuolleen muuten saa toimia? Saako vaikka opettajia kohtaan käyttäytyä noin? Olishan se tyhmää vaatia jotain, parempi antaa vaan riehua niin sitten se ei pahoinpitele isompana. Sun mielestäsi lapset nyt vaan on mielijohteidensa, vaistojensa ja tunteidensa varassa eläviä aikapommeja. Ei omaa tahtoa, se mikä tulee vaan tulee.     [/quote] Et tajunnut pointtia... *huoh* koitetaan, jos se ainoa aivosolusi tajuaisi: Jos lapselta haluaa kunnioitusta, pitää lasta kunnioittaa. Ankarilla säännöillä, alistamisella, nöyryyttämisellä ja järjettömillä rangaistuksilla saat vain itseäsi vihaavan lapsen, joka voi jonain päivänä saada tarpeekseen sinusta ja silloin saat puukosta. Lauerman sanoin: psykopaatista kasvatetaan rakkaudella johtajia, väkivallalla sarjamurhaajia. Ja ei, en tarkoita että lapset on psykopaatteja, mutta sama sääntö pätee kaikkiin. [/quote] mielestäsi siis lapsesta kasvaa psykopaatti sarjamurhaaja jos huonosta käytöksestä lähtee kännykkä pariksi tunniksi? :D kyllä se niin on, että teidän pennuista niitä narsistisia kusipää aikuisia kasvaa eikä niiden jotka kasvattavat lapsensa ottamaan vastuuta omista tekemisistään tai tekemättä jättämisistään.

[/quote]

Juuri todistit että se yksinäinen aivosolusi on hyödytön. Ei voi mitään, jos et ymmärrä niin et ymmärrä. Pitäisköhän sun lapset ottaa huostaan että saisivat vanhemmat joilla on useampi toimiva aivosolu? Jos nimittäin olet tuollainen kasvattajana, saamme lukea viim 20 vn kuluttua, miten alistamiseen kyllästynyt aikuinen lapsi tappoi äitinsä.

Ja mikä parasta, kaikki ymmärtävät sitä lasta, joka tuskin saa muuta tuomiota kuin ehdollista. Jos sitäkään :D Katsos, kun noin lapsia kasvattavat ansaitsevat tuon kohtalonsa. Ja jos satut ihmeen kaupalla selviämään, olet vanhana yksin. Lapset hylkäävät sinut taatusti.
[/quote]
No minulla sentään on aivosolu oli hyödytön tai ei. Sinulla se viimeinen puolikaskin on surkastunut. Eihän kukaan nyt tosissaan tuollaista paskaa kirjoita? Siis lapseni tulee murhaamaan minut koska joskus olen huonon käytöksen vuoksi ottanut kännykän jemmaan. Ja tästä syystä lapseni pitäisi ottaa huostaan? :D Kyllä mäkin täällä kaikkea mahdollista oon lukenut mut tää kyllä veti pohjat! Pakko olla provo... P.S puolikas surkastunut aivosolusi ei ymmärrä että kirjoittelet ainakin kahden eri ihmisen kanssa. Ihan näin vinkkinä vain. ;)

Vierailija
42/191 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 14:36"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:57"]

Mee vaan sinne ovelle lässyttää säännöt säännöt säännöt säännöt säännöt säännöt. Sitähän se teillä on, aina vaan säännöt säännöt säännöt säännöt säännöt. SUN SÄÄNNÖT. Goddamit motherfucker!

[/quote]

Voi lapsukaiset kun ne on MUN SÄÄNNÖT niin kauan kun mun katon alla asutaan ja täysihoidossa ollaan. Sitten kun asut omassa luukussasi niin vietät joulua just niinkuin god damn haluat. Tui tui. 

[/quote]

No, juuri tuota en pidä järkevänä. Jos lapsesta haluaa kasvattaa vastuullisen, sitä vastuuta pitää hänelle vähitellen antaa - mutta myös oikeuksia. Jos suhtaudut teiniin edelleen kuten viisivuotiaaseen, hän alkaa kapinoida - ja kapinasta saat kyllä pitkälti silloin syyttää ihan itseäsi.

Arvovaltataisto on turhaa ja typerää, koska teinin saa tekemään ja noudattamaan sääntöjä ihan järkipuheella. Antamalla myös hänen vaikuttaa siihen, miten esim. joulua vietetään.

150

[/quote]

Meillä lapset tietää että jos käyttäytyy kuin 5-vuotias saa 5-vuotiaan kohtelun. Juuri se kasvattaa vastuullisuuteen kun ymmärtää että omalla käytöksellä on aina seurauksia. Hyviä tai huonoja. 

En nyt oikein edes ymmärrä, onko suurin osa sitä siis mieltä että teiniä ei saisi komentaa? Että halutessaan saa tehdä meitä haluaa tai ola tekemättä, ja käyttäytyä huonosti? No meillä ei saa. Ne säännöt on samat kaikille ja aina, joten teini-ikä ei ole mikään poikkeus niistä luistaa. Ei meillä mitään työleirillä pidetä mutta yhteisiin hommiin osallistuu kaikki. Vai mistä tässä nyt puhutaan? Huonoa käytöstä kuten toisille rumasti puhumista ei sallita ja siitä saa rangaistuksen. Kuka sen sille lapselle opettaa jos en minä kotona? Tosin olen opettanut jo 2-vuotiaana niin ei enää tarvitse. 

[/quote]

Missään en ole sanonut, ettei saisi koskaan komentaa. Mutta tuollainen "perkele, sun on toteltava, kun minä määrään ja mun koti ja ja" -asenne, jonka ilmaisit kommentissasi 156, se on hyvä metodi luoda kotiin kunnon kolmas maailmansota.

Muutenkin käyttäisin mieluummin pyytämistä kuin komentamista. Minuakaan ei saa kukaan komentaa, miksi lapsia? Hyvin on meillä toiminut pyytäminen ja järkipuhe, pientä patistamista olen käyttänyt joskus (" eikös sun pitänyt imuroida jo huoneesi, voisitko tehdä sen nyt, niin saan imurin sen jälkeen omaan käyttööni"), mutta käskyttäminen saa yleensä vain karvat pystyyn teineillä.

Joka tapauksessa: kodissa kannattaa pitää säännöt, mutta niitä ei saa olla liikaa. On ihan neuvottelun varainen asia, koska kuusi koristellaan ja tarvitseeko lahjoja paketoida ylipäätään ollenkaan (oman perheen lahjat).

Jossain lehtijutussa ehdotettiin, että kaikille - siis todellakin KAIKILLE, myös lapsille - annettaisiin joulun alla oikeus valita muutama juttu, joka jouluna toteutetaan. Toimisi hyvin, ainakin isojen teinien kanssa. He haluavat jo vaikuttaa omaan elämäänsä ja ajankäyttöönsä toisella tapaa kuin viisivuotiaat.

150

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/191 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa, olen 48-vuotias ja jos mitenkään sallisin, äitini hössöttäisi vieläkin jouluni pilalle. Muistan hyvin nämä ajat, kun "joulun laitto kuuluu kaikille! nyt laatikkoa! nyt lahjoja! nyt kuusia! nyt siivotaan kaapit!". Itse olen lapsesta asti vihannut pakkopyhiä, eikä edes lahjojen saaminen poistanut sitä pahaa mieltä, mitä siitä monen viikon vihamielisestä, ahdistavasta ja pakottavasta hössötyksestä seurasi.

Tietysti myös, vanhanaikaisesti hyvinkasvatettuja kuin olimme, sai koko joulun olla varpaillaan, että käyttäytyyhän nyt varmasti tarpeeksi pirteästi, hyvin ja iloisesti, vaikka äiti itse böönautin partaalla räiski keittöissä  ja tiuskahteli, äyskähteli ja rääkyi, jos vain jonkun perheenjäsenen silmiinsä sai.

Että tälläiseltäkin se "ihana yhteinenn mössönhössönsössön joulunlaitto" voi lapsen ja etenkin teinin simiin näyttää. Ei ollenkaan sellaiselta piparintuoksuiselta hauskuudelta, joksi vanhempi sen mieltää, vaan täysin älyvapaalta törsöttämiseltä parin päivän vuoksi.

Nykyään sulkeuden puolisoni kanssa kahden kotiimme, laitamme kynttilät palamaan, juustoa ja viiniä pöytään. Yleensä emme vaivaudu edes joulukoristeita laittamaan, tai joskus jonkun nauhan jonnekin. Äitini on erittäin vihainen tästä ja riitelemme jouluriidan, mutta se ei minua enää haittaa.

Ihan rauhassa saa mamma kiistellä kaapin siivouksesta kenet kuulijakseen saa, minua ei enää.

Vierailija
44/191 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:24"]

Siinäpä on teini löytänyt äidistä kipeän paikan! No, nyt on pallo äidillä. Kuinka aiot jatkaa tästä? 

[/quote]

Toden totta, nyt on äidillä näytön paikka miten hanskata tilanne :-). Noin yleisesti teinien kanssa ei kannata isoon valtataistoon ja kahnaukseen lähteä pikkuasioista. Itse miettisin aapeena mikä minulle olisi tärkein asia joulunvietossa (vaikka ne verkkarit, jos mennään sukulaisiin) ja neuvottelisin teinin kanssa, että jos piparien leipominen ja jouluaskartelu ei ole se hänen joulujuttunsa niin saa skipata ne ja pitäisin kiinni siististä pukeutumisesta. Kertoisin, miksi pukeutuminen on minulle tärkeää. Kieltäisin verkkarit, ja muuten saa laittaa mitä haluaa. Jos ei kaapista löytyisi mitään sopivaa, käytäisiin ostamassa molempia miellyttävät housut. 

Vierailija
45/191 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 23:20"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:07"]

Voinkohan vaan käskeä vanhinta tytärtäni viettämään joulua lähinnä omassa huoneessaan? Tällä hetkellä tilanne on se, ettei suostu mihinkään yhteistyöhön: ei osallistu pipareihin, siivoukseen, ostoksiin, pakentointiin, kuusen laittoon tai mihinkään. Ei varmaan suostu edes pukemaan lökäreitä siistimpiä vaatteita... Eikä voi mennä ulos, koska on lunta, enkä päästä pikkutennareissa. Ja raivoaa ihan kaikesta. ÄH! Harmittaa, kun pikkusisarukset pahoittaa mielensä tytön hangoittelusta ja raivoamisesta. Itse olen aika hyvin pystynyt olemaan huutamatta, tiukasti vaan todennut, mitä seurauksia on tulossa, kun ei ole mukana. (kännykkä otettu takavarikkoon, kuukausiraha tauolla, tv-aika päättynyt)

[/quote]Teini jouluksi karanteeniin omaan huoneeseen, etkä huomioi mitenkään! Saatana jos joutuisin tuollaiseen tilanteeseen, niin pitäisi teini todellakin turpansa kiinni!!!

[/quote] Ja mitähän vittua luulet silläkin saavuttavasi? Luuletko todella, että tuollainen edistäisi asiaa millään tavalla? Satun itse olemaan 17-vuotias, eikä mulla todellakaan siis ole omia mukuloita, mutta tuon sun kirjoituksesi perusteella olen ihan saatanan onnellinen, ettet ole mun vanhempi. Koska tuollainen on ihan naurettavaa aikuiselta ihmiseltä.
[/quote] no rajat olis pitänyt olla sullakin, että olis toi kammottava kiroilu jäänyt pois.

Vierailija
46/191 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 09:12"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:27"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:55"] Mä potkisin pihalle jouluksi tollasen 15 vuotiaan. Ei kyllä ton ikäinen käyttäytyisi meillä noin, kun ei käyttäydy nuoremmatkaan. Ja nää kommentit täällä?! Ei ihme, että kaikenmaailman teinipissikset hyppii silmille kun kotona annetaan käyttäytyä miten sattuu! Voi hyvä Jumala minkälaisia nuoria te kasvatatte! [/quote] Jaa, että heitteillejättöä suosittelet ap:n lapselle ja vielä jouluna? Missä on sinun lähimmäisenrakkautesi? Iskikö dementia ja unohdit, millainen riivinrauta olit itse teiniaikana?  Minä kyllä muistan omat teiniangstini, ja se on auttanut kovasti ymmärtämään teinejäni. Kuten joku jo täällä kirjoittikin, kannattaa valita viisaasti omat sotansa. Teinien kuuluu kapinoida, jotta napanuora vanhempiin katkeaisi. Jos kapinavaihetta ei olisi tullut lapsilleni, olisin ollut kovin huolestunut.  Minua ei ole yhtään haitannut se, että kuohuntavaiheen aikana olen kohdellut teinejä eri tavoin. Olen antanut löysää ja olen jaksanut myös ymmärtää.  Teinikuohut menevät myös aikanaan ohi. Ne menivät minulla ja ne laantuivat myös omilla teineilläni. Niistä ei näy enää jälkeäkään.   [/quote] todellakin saisi painua pihalle tuolla tavalla käyttäytyvä 15 vuotias. Kun saa painua 12 vuotiaskin jos huutaa ja mesoaa niin että pienemmillä sisaruksilla tärykalvot puhkeavat. Meillä ei muiden tarvi kärsiä siitä, että esiteinillä sattuu olemaan huono päivä. Menköön pihalle kiukuttelemaan. Ja ei, en todellakaan ole itse käyttäytynyt noin teini-iässä. Olen kunnioittanut vanhempiani. Ja niin tulevat kunnioittamaan omat lapsenikin, hyvällä tai sitten pahalla. Meillä ei lapset hypi silmille. Ja tämä ei nyt tarkoita väkivallalla kasvattamista niinkuin joku kohta sieltä varmaan lässyttää.

[/quote]

Just. Mutta eivät ne lapsesi koskaan sinua kunnioittamaan ala. Päin vastoin.

[/quote]

kukaan 15-vuotias ei ole tässä maailmassa yhtään mitään mitä voisi kunnioittaa. Ihan sama miten paljon meluaa, ei siltikään OLE mitään! Ja aika harvasta tuleekaan yhtään mitään koskaan. Jos pystyy elämään muita satuttamatta, se on jo aika paljon, mutta ap:n lapsella nyt on sekin suunta hukassa.

Joten sitä odotellessa, näyttöjen puutteessa, vois edes kantaa vastuu omasta käytöksestään. Vauvatkin osaa huutaa ja potkia, ei se mitään taitoja vaadi. Tee jotain mikä oikeasti on jotain tai edes omaperäistä tai kekseliästä, auta hädänalaisia, perusta yritys, opettele maailman parhaaksi viulistiksi - harvalla vaan osaa. Ja sekös harmittaa. Mullemulleminäminä. 

Kattokaa jotain bangladeshilaista 15-vuotista joka on myyty pariin kertaan enempi vähempi orjaksi, käy töissä jos on onnekas - mitä syytä tällasella ap:n tapauksen pilalle hemmotellulla paskapäällä on huutaa kellekkään tai millekään? "Sillä on huono olo kun se kasvaa", voi helvetti millaista paskaa. Ei sen lapsityövoiman olot tosiaan parane vaikka täällä oltaisiin kun herran enkelit, mutta suhteessa siihen mihin tuokin lapsi olisi voinut syntyä, ei kannata kauheesti isotella.  
[/quote]

Onneksi itse tiedän että todellakin olen mitään, eikä itsetuntoni laske surullisten aikuisten surullisista ajatuksista jotka on suu vaahdossa kirjoitettu vauvapalstalle oman pahan mielen purkamista varten. Ja eipä se itsetuntoni sen puoleen nousekaan muita lyttäämällä, niinkuin joillakin tuntuu helposti käyvän. :)

t. 14v

Vierailija
47/191 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 09:12"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:55"] Mä potkisin pihalle jouluksi tollasen 15 vuotiaan. Ei kyllä ton ikäinen käyttäytyisi meillä noin, kun ei käyttäydy nuoremmatkaan. Ja nää kommentit täällä?! Ei ihme, että kaikenmaailman teinipissikset hyppii silmille kun kotona annetaan käyttäytyä miten sattuu! Voi hyvä Jumala minkälaisia nuoria te kasvatatte! [/quote] Jaa, että heitteillejättöä suosittelet ap:n lapselle ja vielä jouluna? Missä on sinun lähimmäisenrakkautesi? Iskikö dementia ja unohdit, millainen riivinrauta olit itse teiniaikana?  Minä kyllä muistan omat teiniangstini, ja se on auttanut kovasti ymmärtämään teinejäni. Kuten joku jo täällä kirjoittikin, kannattaa valita viisaasti omat sotansa. Teinien kuuluu kapinoida, jotta napanuora vanhempiin katkeaisi. Jos kapinavaihetta ei olisi tullut lapsilleni, olisin ollut kovin huolestunut.  Minua ei ole yhtään haitannut se, että kuohuntavaiheen aikana olen kohdellut teinejä eri tavoin. Olen antanut löysää ja olen jaksanut myös ymmärtää.  Teinikuohut menevät myös aikanaan ohi. Ne menivät minulla ja ne laantuivat myös omilla teineilläni. Niistä ei näy enää jälkeäkään.   [/quote] todellakin saisi painua pihalle tuolla tavalla käyttäytyvä 15 vuotias. Kun saa painua 12 vuotiaskin jos huutaa ja mesoaa niin että pienemmillä sisaruksilla tärykalvot puhkeavat. Meillä ei muiden tarvi kärsiä siitä, että esiteinillä sattuu olemaan huono päivä. Menköön pihalle kiukuttelemaan. Ja ei, en todellakaan ole itse käyttäytynyt noin teini-iässä. Olen kunnioittanut vanhempiani. Ja niin tulevat kunnioittamaan omat lapsenikin, hyvällä tai sitten pahalla. Meillä ei lapset hypi silmille. Ja tämä ei nyt tarkoita väkivallalla kasvattamista niinkuin joku kohta sieltä varmaan lässyttää.

[/quote]

[/quote]

kukaan 15-vuotias ei ole tässä maailmassa yhtään mitään mitä voisi kunnioittaa. Ihan sama miten paljon meluaa, ei siltikään OLE mitään! Ja aika harvasta tuleekaan yhtään mitään koskaan. Jos pystyy elämään muita satuttamatta, se on jo aika paljon, mutta ap:n lapsella nyt on sekin suunta hukassa.

Joten sitä odotellessa, näyttöjen puutteessa, vois edes kantaa vastuu omasta käytöksestään. Vauvatkin osaa huutaa ja potkia, ei se mitään taitoja vaadi. Tee jotain mikä oikeasti on jotain tai edes omaperäistä tai kekseliästä, auta hädänalaisia, perusta yritys, opettele maailman parhaaksi viulistiksi - harvalla vaan osaa. Ja sekös harmittaa. Mullemulleminäminä. 

Kattokaa jotain bangladeshilaista 15-vuotista joka on myyty pariin kertaan enempi vähempi orjaksi, käy töissä jos on onnekas - mitä syytä tällasella ap:n tapauksen pilalle hemmotellulla paskapäällä on huutaa kellekkään tai millekään? "Sillä on huono olo kun se kasvaa", voi helvetti millaista paskaa. Ei sen lapsityövoiman olot tosiaan parane vaikka täällä oltaisiin kun herran enkelit, mutta suhteessa siihen mihin tuokin lapsi olisi voinut syntyä, ei kannata kauheesti isotella.  
[/quote]

Onneksi itse tiedän että todellakin olen mitään, eikä itsetuntoni laske surullisten aikuisten surullisista ajatuksista jotka on suu vaahdossa kirjoitettu vauvapalstalle oman pahan mielen purkamista varten. Ja eipä se itsetuntoni sen puoleen nousekaan muita lyttäämällä, niinkuin joillakin tuntuu helposti käyvän. :)

t. 14v
[/quote]
Lopeta nyt vittu tuo t. 14v kyllä pitää olla kusta päässä, että keskustelupalstoilla aikuiset esittää kakaroita. Mene hoitoon.

Vierailija
48/191 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun esikoinen täyttää pian 15v. (poika). Nämä siivous- ja kotityökiistat on ratkottu jo monta vuotta sitten. Eli tietää että helpommalla pääsee kun tekee mitä pyydetään eikä ala kinata vastaan. Joka päivä joku pikku homma. Tänään on tehnyt jopa kolmekin kotityötä kun on vienyt kaksi kertaa pyykit narulle ja leiponut pikkuveljen kanssa pipairt (minä paistoin). Joka hommasta, jonka tekee vastaanpanematta, saa euron. Jos napisee vastaan, tekee homman kuitenkin muttei saa euroa. Kyllä meilläkin välillä suututaan, karjutaan ja mennään omaan huoneeseen, mutta en hyväksy pitkiä mökötyksiä, joka terrorisoi koko perheen tunnelman. Tämä sääntö koskeee kaikkia perheenjäseniä.

En ole jouluhössö. Minulle riittää vähempikin. Hyvää ruokaa ja leppoisaa oloa ja karkkia. En tarvitse itselleni edes lahjoja. 

Vierailija
49/191 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:07"]

[/quote]

HÖLMÖ! Pistä se ulos niissä pikkutennareissaan ja pidät sen siellä, niin eiköhän opi.

Vierailija
50/191 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 09:12"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 22:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

t. 14v
[/quote]
Lopeta nyt vittu tuo t. 14v kyllä pitää olla kusta päässä, että keskustelupalstoilla aikuiset esittää kakaroita. Mene hoitoon.
[/quote]

Miksi vaikutan aikuiselta? Kiinnostaa vaan tietää.

Vierailija
51/191 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä just luin? En löydä tästä keskustelusta kyllä sitä "teinihirviötä", mutta natsimutsin sen sijaan kyllä löysin. Relaa. Tarviiko jouluna hössöttää niin paljon. Jollei teini osallistu piparien leivontaan tai kuusen koristeluun niin anna olla. Siellä ne perheen pienemmät varmaan mielellään hoitavat sen asian teininkin puolesta. Typerää rankaista tuollaisesta asiasta. Ja mitä sitten, jos menee sukuloimaan lökäreissä? Anna mennä. Joko se teini häpeää itse siinä vaiheessa, kun muut pukeutuvat siististi, tai on häpeämättä. Tuskin kukaan siellä sukulaisissa kuolee, jos joku tulee lökäreissä syömään. 

Ollaan menossa vanhempieni luokse joulupäivänä ja sinne tulee muitakin sukulaisia. Ja todellakin aion laittaa lokäpöksyt jalkaan. Se on varma. Joulu on rauhoittumisen aikaa. Silloin ei kannata ottaa kaikkea niin vakavasti.

On hyvä, että teineilläkin on säännöt ja rajansa, mutta jos kerran viikon aikana vuodessa niistä joustat niin tuskin se teini pilalle menee. Touhutkaa perheen pienempien kanssa, voi olla, että teini liittyy itse seuraan. En mäkään pakottamalla mitään tekisi. 

Maailmakaan tuskin kaatuu siihen, jos yhden viikon aikana siivoat teinin lautaset pöydästä. Tai mainitset pienemmille, että näyttäkääs tolle vanhemmalle mallia, miten siivotaan omat astiat pois pöydästä. Ties vaikka teini ottais härkää sarvista.

Tolla asenteella, et aiheuta muuta kuin pahaa mieltä ja siinä sivussa saattaa mennä muidenkin joulu pilalle. 

Vierailija
52/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän siltä, että viettää joulun vapaaehtoisesti huoneessaan. Minkä ikäinen hän on?

Vierailija
53/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis. ...jos teiniä ei kiinnosta leipoa pipareita tai pukea tavallisena päivänä mitään juhlapukua, niin se on sulle hirveä ongelma? Miksi? Onko joulun tunnelma pilalla, jos teini ei osallistu joulusähelykseen? Onko kyse vain osallistumisesta vai onko hänen kontolleen sälytetty jokin "kokonaisuus" jolloin hangoittelusta on "haittaa" ?

Ihan mielenkiinnosta kysyn. Mulla olisi ollut teininä todella pinna kireällä jos äiti olisi pakottanut mut joulun "juhlavuuteen". Ja onkohan noi sun rangaistukset VÄHÄN ylilyöntejä???? Ja vielä joulun alla! Huhuh

Vierailija
54/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotias, Ja voi tosiaan olla, ettei huoneestaan haluaisi tullakaan :(

Vierailija
55/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä mikä on oleellista. Miksi ihmeessä hänen pitäisi värkätä pipareita tai koristella kuusta? Jos vietätte joulun kotona, anna tytön pukeutua, miten haluaa.
Haluat työntää tytön jouluksi omaan huoneeseensa tai toisaalta haluat hänen osallistuvan kaikkeen kuten lapsuuden jouluissa.
Anna tytön olla rauhassa. Murrosikä menee ohi.
T. Kolme fiksua lasta aikuiseksi kasvattanut äiti

Vierailija
56/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hänen pitäisi olla "mukana"? Jos ei tykkää joulujutuista, niin mikä pakko kenenkään on esim. koristella kuusta tai leipoa pipareita? Niitä tehköön ne, jotka tykkää. Ja eikö ne teinit muutenkin mieluiten juuri ole omassa huoneessaan, vaikea joskus saada ulos sieltä. Ja miksei saisi olla lökäreissä. Oletko jotenkin liian määräilevä?

Vierailija
57/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:11"]Siis. ...jos teiniä ei kiinnosta leipoa pipareita tai pukea tavallisena päivänä mitään juhlapukua, niin se on sulle hirveä ongelma? Miksi? Onko joulun tunnelma pilalla, jos teini ei osallistu joulusähelykseen? Onko kyse vain osallistumisesta vai onko hänen kontolleen sälytetty jokin "kokonaisuus" jolloin hangoittelusta on "haittaa" ?

Ihan mielenkiinnosta kysyn. Mulla olisi ollut teininä todella pinna kireällä jos äiti olisi pakottanut mut joulun "juhlavuuteen". Ja onkohan noi sun rangaistukset VÄHÄN ylilyöntejä???? Ja vielä joulun alla! Huhuh
[/quote] Jos teini odottaa joulua ja lahjoja, on mielestäni edes vähän osallistuttava.

Vierailija
58/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirviö???  Milloin lakkasit rakastamasta lastasi?

Vierailija
59/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisit kuule olla. Noista (kokoluokaltaan kohtuuttomista) rangaistuksista tulee teille kaikille vain entistä pahempi mieli ja teidän kaikkien joulu on oikeasti pilalla. Ota nyt rennompi ote, anna teinin olla ja puuhaile pienten kanssa. Jos saatte pienten kanssa hyvästä joulutuulesta aidosti kiinni, se voi tarttua teiniinkin.

jos ei tartu, niin se on teiniltä pois, ei teiltä muilta.

Vierailija
60/191 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyt siinä iässä että ei vaan kiinnosta hössöttämiset joulusta. Anna suosiolla puhelin takaisin ja anna hänen olla ihan rauhassa äläkä painosta kaikkeen.. ihme natsi touhua.