Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla oli tänään aika aborttiin, mutta leikkauspöydällä sanoin etten pystykkään

Vierailija
15.04.2008 |

Juuri tulin kotiin ja tunteet ovat todella sekavat. Mitähän mieskin sanoo kun tulee kotiin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääti(mme) viime tingassa perua ja olla onnellisia raskaudesta. Se meni kuitenkin itsestään kesken viikkoa myöhemmin.

Onnittelut joka tapauksessa hyvästä päätöksestä.

Vierailija
2/14 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meinasin tehdä saman 11 vuotta sitten, nukutusaine ehti vaikuttaa ennenkuin sain suuni auki, ja abortti tehtiin. katunut olen joka päivä. hienoa että sinä teit sen ajoissa! ihana ihmepelastus lapsellasi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vatvot vuositolkulla asiaa, niin tarvitset ammattiapua.

Vierailija
4/14 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä olivat tunteet kun meni kesken? Mulla vähän sekava olo, jos menisi kesken viikon päästä niin en tiedä itkisinkö vai olisinko helpottunut. Meillä 4kk vauva ja ajattelin etten jaksaisi heti uudestaan (oli vahinko) mutta on moni muukin jaksanut. Miehellä vähän samat tunteet joten päätettiin keskeyttää. Kamala olo että olin edes siellä pöydällä, miten voin antaa anteeksi kun vauva syntyy?

Vierailija
5/14 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se silti koskaan mielestä kokonaan lähde. mutta tällä hetkellä en tarvitse siihen hoitoa, kiitos vain huolenpidostasi.

mutta olen niin onnellinen ap:n ja lapsensa puolesta!

Vierailija
6/14 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse meinasin tehdä saman 11 vuotta sitten, nukutusaine ehti vaikuttaa ennenkuin sain suuni auki, ja abortti tehtiin. katunut olen joka päivä. hienoa että sinä teit sen ajoissa! ihana ihmepelastus lapsellasi!

Lukisipa jokainen aborttia suunnitteleva tämän. Ja ketjun aloittajalle onnea hienosta päätöksestä! :)

Vierailija
7/14 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en päässyt ihan noin pitkälle kun muutin mieleni.

Sairaalalta vielä soittelivat perään, olenko nyt aivan varma ratkaisustani ja päätös pysyi.

Tuossa tuo melkein abortoitu leikkii vieressäni. Kohta menee esikouluun.

<3

Vierailija
8/14 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku harkinnut vakavasti aborttia mutta silti päättänyt pitää lapsen? Kuinka kamalalta tuntui vauvan syntymän jälkeen se että on meinannut tappaa tämän lapsen?

Vierailija
9/14 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan surrut, koska olihan meillä oikeasti syy siihen miksi alunperin keskeytystä harkitsimme. (Mulla oli uusi (unelma)työ alkamassa ja 4kk koeaika siinä...)

Tietenkin tuntui haikealta, mutta uuteen yritykseen lähdimme kun oli oikea aika. Nyt tuon uuden yrityksenkin tulos jo 2,5v. ja kolmas vauva masussa :-)

Vierailija
10/14 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmasti sekaisin tunteidesi kanssa, mutta ajattele niin, että pelastit lapsesi ja annat hänelle mahdollisuuden elämään. Mitä miehesi sanoo, lienee tässä kohtaa " toisarvoinen" (en halua em. vähätellä asiaa, mutta onhan lapsen elämä kuitenkin se isoin juttu tässä kohtaa) asia näin ison asian rinnalla. Olisi hienoa, jos hänkin oppisia iloitsemaan asiasta. Olen iloinen puolestasi, olit rohkea!

Vierailija
11/14 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä se, että on iso todennäköisyys että menee itsestään kesken ja toisekseen muutama viikko lisää aikaa ajatella ja miettiä.

Meitä naistentautien polilta vain ONNITELTIIN hyvästä päätöksestä kun päätimme peruuttaa keskeytysajan.

Vierailija
12/14 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaudet keskeytetään nykyään lääkkeelä, joten tiedoksi seuraavalle provoilijalle.

Vierailija
13/14 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon kans alkanut oottamaan lasta kun mulla oli 4kk vauva, 1v tuli ikäeroa! JA alkuun kyllä pelotti että mitenhän selvitään. Eka vuosi meni ihan siivillä kun oli niin paljon kahden kanssa tekemistä. Tuntui että sai vähän väliä jompaa kumpaa hoitaa. Toisaalta taas lapset nukkuivat pitkään aina samaan aikaan päiväunet, nukuin myös itse monesti sillon.

Välillä ajatukset kävi sitä rataa et ajattelin et tää on ihan hullua ja raskasta, varsinkin jos lapset sairasti tai valvotti, mut sit ku vauva oli yks ja toinen 2 niin helpotti kovasti, lapset aika pian alkoivat leikkiä yhdessä ja viihdyttää toisia! Nyt kun lapset on jo kouluiässä, niin he ovat tosi iso tuki toisille ja leikkivät paljon yhdessä.

Kyllä te selviätte, pitäkää miehenne kanssa huoli toisista, hoitakaa suhdetta ja muistakaa joka päivä antaa positiivista palautetta ja helliä sanoja toisille, varsinkin sillon kun on kaikista rankinta!

Puhukaa miehesi kanssa työnjaosta, ottakaa aina apua vastaan kun saatte. Pyytäkää apua jos sitä ei kukaa tarjoa!

Tuo aika menee kamalan nopeeta kun lapset on ihan pieniä. Pian ovat koulussa ja paljojn kavereitten kanssa!! Sitä ihan joskus haikailee sitä ihanaa vauva ja leikki-ikä aikaa takaisin.

Asennetta on kans hyvä tarkistaa!! Ajattele että minä jaksan, olen vahva, minä osaan! Olen hyvä äiti! jne

Oikeen paljon onnea tulevasta vauvasta! Lupaan että työnmäärä lisääntyy mutta mikä parasta ilokin kaksin kertaistuu! Tulee olemaan paljon enemmän ilon aiheita kun niitä lapsia on kaksi joille saa nauraa!:)

Vierailija:

Mitkä olivat tunteet kun meni kesken? Mulla vähän sekava olo, jos menisi kesken viikon päästä niin en tiedä itkisinkö vai olisinko helpottunut. Meillä 4kk vauva ja ajattelin etten jaksaisi heti uudestaan (oli vahinko) mutta on moni muukin jaksanut. Miehellä vähän samat tunteet joten päätettiin keskeyttää. Kamala olo että olin edes siellä pöydällä, miten voin antaa anteeksi kun vauva syntyy?

Vierailija
14/14 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeillä vai instrumentein?

Keskeytysmenetelmiä on käytännössä kaksi, kirurginen imukaavinta tai raskauden keskeyttävä lääkitys. Kolmas mahdollisuus on leikkaus, niin sanottu pikkusektio, jota tarvitaan silloin, kun keskeytystä ei voida tehdä muilla menetelmillä. Leikkauksissa joudutaan tekemään vain muutama vuodessa. 7. ¿12. raskausviikolla voidaan valita joko lääkkeet tai imukaavinta, joka on lääkitystä nopeampi ja siksi myös suositumpi. Lääkkein tehtävä raskaudenkeskeytys on sitä tehokkaampi, mitä aikaisemmin keskeytykseen päästään. Lääkkeellisessä raskaudenkeskeytyksessä käytetään kahden lääkeaineen yhdistelmähoitoa, niin sanottua antiprogestiinia eli mifepristonia ja prostaglandiinia. Lääkkeellisessä raskaudenkeskeytyksessä on tärkeä varmistaa, että raskaus todella päättyy, koska keskeytyslääkkeet voivat mahdollisesti aiheuttaa sikiöepämuodostumia. Kirurginen imukaavinta tehdään sairaalassa, ja toimenpiteen ajaksi potilas nukutetaan. Ennen keskeytystä kohdunkaulaa pyritään pehmentämään, jotta kohdunsuun repeämisen ja kohdun seinämän vioittumisen riskit olisivat mahdollisimman pienet. Pehmennyshoitona käytetään emättimeen asetettuja prostaglandiinitabletteja. Lääkkein aiheutettu raskaudenkeskeytys on luonnonmukaisempi vaihtoehto. Siksi sitä käytetään yli 12 viikkoa kestäneessä raskaudessa, vaikka keskeytys saattaa kestääkin pitkään, jopa useita vuorokausia. Emättimeen pantavat lääkkeet saavat kohdun supistelemaan, ja sikiö abortoituu emättimen kautta ulos. Tämän jälkeen istukka ja kalvot tarkastetaan. Jos ne eivät ole täydelliset, on usein tarpeen tehdä kohdun kaikukuvaus ja tarvittaessa kaavinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi