Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Öh, saako toisen lasta kieltää esim. leikkipuistossa?

Vierailija
25.02.2008 |

Miten toimitte, jos vieras lapsi tekee jotakin kiellettyä teihin liittyen, eikä hänen mammansa seuraa yhtään, mitä lapsi tekee/kiellä ollenkaan?

Saako tässä tapauksessa korottaa ääntään tai nostaa lapsi pois, jos ystävällisesti sanottu " kielto" ei mene lapselle perille?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämäkästi, sanallisesti.

Vierailija
2/11 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos lapsi on esim. kaahimassa minun rattaisiini, minulla on mielestäni oikeus nostaa pois, jos lapsen vanhemmat eivät itse ymmärrä. Meidän rattaisiin ei tarvi vieraitten änkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi itse on vaarassa, tai käyttäytyy edäoikeudenmukaisesti sinun lapsiasi kohtaan, tottakai saa komentaa. Teen sen yleensä niin äänekkäästi, että vanhempi itse havahtuu ja puuttuu tilanteeseen. Jos ei puutu, niin sitten itse toimin.

Sehän tässä maailmassa mättää nykyään, kun ajatellaan, että toisten asiat ei minulle kuulu. " Koko kylä kasvattaa" -periaate pitäisi olla vielä nykyäänkin käytössä vaikkei kylistä enää olekaan kysymys. Ehkäpä meillä silloin olisi vähemmän ongelmalapsia ja -nuoria.

Vierailija
4/11 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

älähtää heti ja alkaa puolustella pienokaistaan....

Vierailija
5/11 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meiän jäppistä saa komentaa kovastikki, mutta vähä nätimmillä sanoilla.

Vierailija
6/11 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tyytyväinen jos joku kieltää ja komentaa omaani, jos en itse huomaa.

Kieltäisin ja toruisin, nostaisin poiskin, jos olisi sellainen tilanne. Sen sijaan ääntä korottamaan en lähtisi vieraalle lapselle.

Vierailija
7/11 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyrin aina lähinnä selitämään lapselle tai esittämään asian mahd pehmeästi ettei tule väärinymmärryksiä tms.

Lähinnä siksi että on tuttavapiirissä kokemuksia mammasta joka huutaa ihan hulluna kaikille POIKAlapsille jotka erehtyy vahingossakaan tekemään jotain kiellettyä. Omalle tytölleen ottaa joka paikkaan OMAN lelun mukaan josta sitten vaatii tyttöä heti sanomaan jos joku muu lapsi koskee siihen leluun ja annattaa niille sitten ihan hirveesti ja mainitsee vielä vanhemmillekin että toi lelu on sitten tytön iki-iki-oma.. jotenkin tuntuu että se oikein toivoo että saisi huutaa muiden " villeille" lapsille, jotka " omii" leluja..

Vierailija
8/11 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sille sattuu jotakin, et ole vastuussa.

Vierailija
9/11 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

älähtää heti ja alkaa puolustella pienokaistaan....

Vierailija
10/11 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai saisin siitä syytteen. Jokaisella on auttamisvelvollisuus.

Mitä tulee vahingontekoon yms. toki saa ja pitääkin kieltää. Kylä kasvattaa on oikea periaate.

Vierailija
11/11 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tästä usko, voin hyvin kantaa äitinsä luo ja selittää hänelle tilanteen. Muuten jos lapsi aiheuttaa siis itselleen tai toiselle välitöntä vaaraa, puutun tilanteeseen. Jos taas lapsen toiminta muuten kyseenalaista tai sellaista mikä voi johtaa vahinkoihin varmaan sanoisin ensin äidilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi