Miten on mahdollista juuttua keinuun?
Poika juuttui takapuolestaan keinuun - palokunta irrotti
15.04.2008 08:38
9-vuotias tuusulalaispoika joutui maanantai-iltana niin pahaan kiipeliin kesken keinumisen, että palokuntaa tarvittiin apuun.
Asiasta kertoo Helsingin Sanomat.
Poika oli keinumassa puoli seitsemän aikaan rengaskeinussa, kun hän yhtäkkiä luiskahti renkaan sisään ja jäi takapuolestaan ja polvistaan kiinni keinuun.
Turman huomannut pojan äiti yritti ensin saada itse poikaa irti keinusta, mutta soitti sitten palokunnan paikalle.
Palomiehet joutuivat halkaisemaan keinun hydrauliikkaleikkurilla, että poika saatiin irti renkaasta.
Kommentit (2)
kiemuraan sinne keinun renkaaseen. Jalat solmussa ja takapuoli ilmassa hän onkin sitten jäänyt sellaiseen jumiin, jossa hänellä ei ole mitään tukipistettä, josta ponnistamalla pääsisi pois. Jos äiti on esim itse lyhyt, hänkään ei pysty nostamaan poikaa tarpeeksi ylös, jotta solmu avautuisi.
Meidän poika on jäänyt tuommoisiin jumeihin monta kertaa. Aina pitää kiemurrella itsensä kummallisiin solmuihin, joista ei itse pääsekään pois. Mutta minä olen hankkinut ison pakkausalustan ja kottikärryt, jotka voin työntää ponnistusalustaksi sinne, missä nyt tällä kertaa sitten jumiss aollaankaan, joten palokuntaa ei ole tarvittu. Kerran kyllä pelkäsin, kun tämä kaveri oli työntänyt itsensä vessanpöntön taakse vievien vesijohtojen ja seinän väliin... (jossa tilaa oli valehtelematta alle 5 cm. en käsitä kuinka se oli mahdollista. Jouduimme öljyämään hänet saadaksemme hänet sieltä pois)
niin juuttuminen mahdollistuu kun r>a, m. o. t.