Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulta tarkastettu luottotiedot, kun olet hakenut uutta työpaikkaa?

Vierailija
02.06.2022 |

Mistä paikasta ollut kyse? Minä hain vaateliikkeeseen, suomalaisomisteiseen, en päässyt koska merkintä luottotiedoissa :(

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupanalalla ja siivoojilta tarkastetaan luottotiedot.

Vierailija
2/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, siitähän pitää ilmoittaa etukäteen, jos ne tarkistetaan, enkä ole koskaan hakenut sellaisiin tehtäviin. Nykyisessä työtehtävässäni käsittelen koko organisaation talousasioita (pystyn esimerkiksi tekemään suoria tilisiirtoja organisaation tililtä), palkkoja ja hallinnoin yhteensä noin 470 000 euron projekteja. Minulla on myös organisaation luottokortti.

Nykyisin luottotietoni ovat kunnossa, mutta ei niitä ainakaan työnantaja ole missään vaiheessa tarkastanut. En tiedä tarkastaako pankki luottokorttia myöntäessään, mutta ainakin joskus joku minulle sanoi, ettei luottotietojen puute olisi siinäkään este, koska se on nimenomaan organisaatiolle myönnetty kortti ja se vastaa, jos käytän sitä väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettänäinn kirjoitti:

Kaupanalalla ja siivoojilta tarkastetaan luottotiedot.

Häh? Ei minulta tarkastettu mitään vaikka aloitin kaksi kuukautta sitten kaupan esimiestehtävissä.

Vierailija
4/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedoista en tiedä mutta rikosrekisteri kyllä. Esim Nokia

Vierailija
5/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supo-selvitys on tehty, koska olin tekemisissä lentorahdin kanssa.

Vierailija
6/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla harvinaisempaa isoilla firmoilla. Ymmärrän jos joku Kari-Kultaseppä tarvitsee työntekijää omaan pikkufirmaansa ja haluaa tarkistaa luottotiedot. Mutta joku esimerkiksi nyt H&M tuskin kyselee.

Vierailija
7/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla harvinaisempaa isoilla firmoilla. Ymmärrän jos joku Kari-Kultaseppä tarvitsee työntekijää omaan pikkufirmaansa ja haluaa tarkistaa luottotiedot. Mutta joku esimerkiksi nyt H&M tuskin kyselee.

Siis tekeekö menetetyt luottotiedot ihmisestä kultavarkaan? Luottotiedothan menee maksamattomien laskujen takia. Ei rikoksien tekemisen.

Vierailija
8/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tekeekö menetetyt luottotiedot ihmisestä kultavarkaan? Luottotiedothan menee maksamattomien laskujen takia. Ei rikoksien tekemisen.

Miksi niitä luottotietoja sitten tarkistetaan? Minä luulin että henkilön luotettavuuden takaamiseksi. Joillekin ihmisille valitettavasti luottotiedoton = epäluotettava

Vierailija
9/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, siitähän pitää ilmoittaa etukäteen, jos ne tarkistetaan, enkä ole koskaan hakenut sellaisiin tehtäviin. Nykyisessä työtehtävässäni käsittelen koko organisaation talousasioita (pystyn esimerkiksi tekemään suoria tilisiirtoja organisaation tililtä), palkkoja ja hallinnoin yhteensä noin 470 000 euron projekteja. Minulla on myös organisaation luottokortti.

Nykyisin luottotietoni ovat kunnossa, mutta ei niitä ainakaan työnantaja ole missään vaiheessa tarkastanut. En tiedä tarkastaako pankki luottokorttia myöntäessään, mutta ainakin joskus joku minulle sanoi, ettei luottotietojen puute olisi siinäkään este, koska se on nimenomaan organisaatiolle myönnetty kortti ja se vastaa, jos käytän sitä väärin.

Mulle kävi niin, että olin henkilöstövuokrausfirman haastattelussa, ja vasta sen haastattelun lopussa sanottiin, että asiakasyritys tarkistaa luottotiedot, onko tämä ok. Olisivat voineet tuon heti alkuun kertoa niin olisi säästetty kaikkien aikaa..

Ap

10/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ja luottotiedot pitäisi olla merkityksettömät eivät ne kerro luotettavuudesta esim työelämässä vaikka moni sitä tulkitsee niin. Luottotiedot kertoo oletko pystynyt maksamaan jotain henkilökohtaisia laskuja ei muuta. Jos pääsee töihin saa todennäköisesti luottotietonsa takaisin ja pystyy elämään parempaa normaalia elämää.

Tämä luottotietojuttu on tällaista suomalaista tyypillistä alaspäin lyömistä jonkinlaista narsismia sitä näyttää olevan täällä jostain syystä paljon. Samoin kuin kateellisuutta jos jollain menee hyvin halutaan että hänelle tapahtuu jotain pahaa ja saat hänen tavaransa ym en ole koskaan käsittänyt tätä.

Vierailija
11/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä luottotietoja sitten tarkistetaan? Minä luulin että henkilön luotettavuuden takaamiseksi. Joillekin ihmisille valitettavasti luottotiedoton = epäluotettava

Ei sillä mitään yleistä luotettavuutta voi tarkistaa, vaan maksukykyä. Sellainen, jolla on laskujen maksamisen kanssa ollut joskus vaikeuksia voi olla ihan rehellinen työntekijä.

Vierailija
12/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

luottotiedoton= ei ole jostain syystä ole osannut hoitaa asioitaan / on ollut niin tyhmä, että on mennyt takaamaan jonkun kumminkaiman lainan tms.

En palkkaisi. Kertoo aika paljon ihmisestä.

Vierailija
13/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni kyllä, sillä olen ollut pankissa töissä. Meillä oli myös pakollinen huumetesti työhöntulotarkastuksessa.

Hetua kuitenkin kysyttiin vasta valinnan jälkeen, eikä ilman sitä voi tietoja tarkistaa. Ilmeisesti valinta olisi peruttu, jos tiedoissa merkintä olisi ollut.

Vierailija
14/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi niin, että olin henkilöstövuokrausfirman haastattelussa, ja vasta sen haastattelun lopussa sanottiin, että asiakasyritys tarkistaa luottotiedot, onko tämä ok. Olisivat voineet tuon heti alkuun kertoa niin olisi säästetty kaikkien aikaa..

Ap

Tosi ikävään tilanteeseen pistetään hakija, koska tuhlataan juurikin aikaa ja pakotetaan tuossa tilanteessa vieras ihminen myöntämään, jos merkintä on. "Ei saa tarkistaa" tarkoittaa tietenkin samaa kuin luottotietomerkintä löytyy.

15/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yksi syy miksi suomessa on niin paljon luottotiedottomia ihmisiä on se että heidän ei anneta parantaa sitä tilannetta mitenkään. Joka puolelta lyödään ovia kiinni ja matot vedetään alta kaikki menee rahaa jää juuri ja juuri elämiseen jossain läävässä. Heitä kohdellaan kuin saastaa. Olen varma että löytyisi paljon parempia ratkaisuja kuin nykyiset.

Vierailija
16/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mark kirjoitti:

Eli yksi syy miksi suomessa on niin paljon luottotiedottomia ihmisiä on se että heidän ei anneta parantaa sitä tilannetta mitenkään. Joka puolelta lyödään ovia kiinni ja matot vedetään alta kaikki menee rahaa jää juuri ja juuri elämiseen jossain läävässä. Heitä kohdellaan kuin saastaa. Olen varma että löytyisi paljon parempia ratkaisuja kuin nykyiset.

Niin, että ovat ihan täysin syyttömiä omaan tilaansa?

Vierailija
17/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tuossa on myös osalta se, että kun sen sanoo, jos työntekijä reippaasti myöntää ja kertoo syyt luottotietojen menetykseen, niin voi saadakin työn. Mutta en näe, että kovin monessä paikkaa niitä oikeasti olisi syytä tarkistaa.

Vierailija
18/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mark kirjoitti:

Suomessa voi ihan hyvin kuule käydä niin, että sairastuu ja laskuja kertyy koska ei ole oikeutettu esim toimeentulotukeen, tai julkinen TH ei hoida kunnolla niin tulee väkisin yksityisen laskuja. Tai on kokeillut yrittäjyyttä ja sen jälkeen työkkäri evää kaikki tuet. Tai on sairastunut maniaan/psykoosiin ja osastolle ei oteta koska paikkoja on joku yksi 50 tarvitsevaa kohti.

19/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mark kirjoitti:

Missä kohtaa niin lukee? Raha asiat voi mennä vikaan monella tapaa myös niillä jotka luulee että ne on kunnossa ja koko elämää ei kuulu kenenkään roikkua velallisena oli syyllinen tai ei. Joku raja siinäkin.

Vierailija
20/47 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mark kirjoitti:

Suomessa voi ihan hyvin kuule käydä niin, että sairastuu ja laskuja kertyy koska ei ole oikeutettu esim toimeentulotukeen, tai julkinen TH ei hoida kunnolla niin tulee väkisin yksityisen laskuja. Tai on kokeillut yrittäjyyttä ja sen jälkeen työkkäri evää kaikki tuet. Tai on sairastunut maniaan/psykoosiin ja osastolle ei oteta koska paikkoja on joku yksi 50 tarvitsevaa kohti.

Ehkä niin. Mutta kuinka monen tiedot on menneet tän takia? Ja kuinka monella vaan oman perseilyn takia?

Suomessa ei kannata yrittää, se on selvää. Itsellä on mt-sairaus(itseasiassa useampia diagnooseja) mutta olen aina hoitanut asiani kunnolla. Jos sairastuu saa kyllä yhteiskunnan tukea ja jos esteenä toimeentulotuelle on asia X niin sitten kannattaa tehdä asialle jotakin.