Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****SUURPERHEODOTTAJAT VIIKKO 16*****

14.04.2008 |

No niin, uutta pinoa kehiin. Ei ollut kukaan vielä kerennyt joten laitanpa minä :)

Koko viime yö on nukuttu huonosti. Supistuksia tuli ihan koko yön 15-30min. välein. Olin ihan varma että viimeinkin päästään tänään synnyttämään! Mutta kuinka ollakaan, tuossa 8 aikaan tuli viimeinen supistus eikä sen jälkeen enää mitään? Mitä touhua tämä oikein on?? Ihan ihme jästipää tuolla mahassa :D Tässä sitä siis taas vaan istutaan ja märehditään... Laittakaahan kuulumisia niin saadaan aikamme kuluksi lueskella :) Nyt olis muuten hyvä päivä syntyä, Neljäs lapsi 14.4 viikolla 41+4 ;) Onnen numerona nelonen :D

soffala rv41+4

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa ja mieli on iloinen.

Soffalalle onnea huomiseen, toivottavasti kuitenkin vauva päättää tulla ilman käynnistystä maailmaan. Ja muista se että jos käynnistykseen joutuis, keinot aina menee eteenpäin, eli siitä edellisestä käynnistyksestähän on jo vuosia.. sulla on kokemus, jota voi käyttää hyödyksi.. Ainakin yrittää.

Mitenkähähän mirpa, liekö lähtenyt nyytin hakuun?

Mulla kuopus nukkuu ylhäällä ja pitäis tässä laittaa pöperöä valmiiksi perheelle, keskimmäinen leikkii ja touhuaa kaverinsa kanssa ulkona, esikoinen taitaa lukea. Tein hänelle ' hoitoa' hetki sitten, kun hänellä on muka näppylöitä.. putsasin ja hieroin ja laitoin naamion ja kosteusvoiteen kasvoille...ja neiti oli levoton kuin mikä, silmät pyöri päässä ja kädet kävi.. sitten oli mun vuoro hoidolle, hän antoi pallohierontaa... Ihan hauskaa, loppujen lopuksi. Oli vaan sellanen olo, että pitäis tehdä jotain ' hyödyllistä' kun poju on unillaan, mutta kyllähän tuo oli hyödyllistä - siis olla esimurkun kanssa hetki ilman riitaa.

Anopista - mulla on nyt ihan ok anoppi. Vuodet siis on varmaan koulineet niin häntä kuin minuakin. Mutta ei aina ole ollut ok. Monet kerrat anoppi on loukannut minua sanoillaan ja vitsailullaan. Ja minä olen sellainen joka ei ole vastannut vaan hiljaa mielessaan kerrannut että mitä anoppi sanoikaan. Mies onneksi on aina ollut ' minun' puolellani, ymmärtänyt ja tukenutkin. Tosiaan, yhteisiä vuosia on kertynyt 19 pian, joten se kyllä on auttanut näkemään toisissa myös niitä hyviä puolia:) Anoppi ei onneksi naapurissa asu, 8km ja sitähän voi onneksi pitää just niin tiivistä yhteyttä kuin huvittaa. Onneksi hän on vielä ollut työelämässä mukana, nyt kyllä hieman jännittää sillä hänelläkin eläkepäivät on ihan tässä käsillä, taitaa olla kuukausi tai jotain vielä töitä. Että tuleeko hänestä sitten riesa...APUA! Appi taas on eläkkeellä ollut vuosia, hän aina tulee pyörähtämään, jopa päivittäinkin, muttei koskaan ole kiusaksi saakka. On vain kiva kun käy.

Mutta tämä tästä, nyt täytyy mennä laittamaan ruokaa, minä pääsen pitkästä aikaa harrastamaan illalla, joten so long leidit.

sinuvi huomenna rv26!

Vierailija
22/43 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, täällähän mie vielä kotosalla masukin iltamylläyksiä kuuntelen... On täällä ehkä muutama supistus illan aikana tullut, mut ei mitään muuta. TOissapäiväisen siivousurakan ja eilisen kissojen ulkohäkin remontin jälkeenkään ei noita supistuksia tullut - ainoastaan painetta alas ja järkyttäviä iskias viiltoja. Terkkarikaan ei ole enää viikkoon miuta odotellut ;) petän sen aina.. viel olis aika maanantaiaamulle... se onkin miun synttäripäivä, joten saa kattoo tarviiko enää sinne mennä - jos vaikka sais synttärikahvit sairaalassa ;)

Nyt jäi tää kirjoittelu lyhyeen, kun isäntä tahtoo saunaan ja ehkä vähän mieki ;) meillä saunotaan noin 6 kertaa viikossa isännän kanssa...

--Mirpa ja edelleen yksiötään asuttava masukki rv 41+1--

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko illan on supistellut ja nyt on kivut äityneet niin pahoiksi että me lähdemme synnytysosastolle! Ilmoittelen sitten miten kävi! Kännykällä pääsen nettiin myös sairaalassa. Mies ehkä ottaa joku päivä kannettavan sinne mukaan jos minulla käy aika pitkäksi. Nuo meidän vauvat kun tuuppaa olemaan niin rauhallisia että vain nukkuvat koko ajan. Hei vaan!

soffala rv41+2

Vierailija
24/43 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtihän se onnellisesti omilla!!!Hienoa!

Vierailija
25/43 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän tapahtuu! Soffala ilmeisesti on jo tositoimissa, tai sitten jo selvinnyt siitä;)!!!!!

Mitenhän mirpa..saatkohan synttärilahjan vai...;)

... alotin tänne kirjoittaan ja sitten pienin itki kun oli jäänyt penkin ja sängyn väliin jumiin..menin sitä hakeen ja sit unohin koko tietokoneen (raskaus dementiaa!),menin laittaan imurin hörskyttämään...sitten pyykit, sitten vielä tiskikoneen. ja sitten vasta muistin että jäi kirjoitus tänne auki..no ei ollut karannut;)

Riesa! meille voisit tulla vaikka joka päivä siivoamaan...mulla ainaki ottaa hermoon kun en saa pidettyä järjestystä... siis kun siivoilee niin kohta on ihan samannäköistä.. onko muille tuttua...? Puhtaana silti yritän paikat pitää! -tuntuu että tuo romun määrä on ainut ja pahin asia tässä suurperheellisenä olossa!...vaikkaki myyn aina välillä kirppiksellä ja nakkelen roskiin aika ronskisti kun siivoan...aina niitä vaan on.

Nyt ois tarkoitusta lähtä koko konkkaronkan kanssa ulos, kun ni mukavan näköinen ilma! Jopas te muutamat ootte ahkeroinu ulkona!!...täällä on vieläki vaan melkoiset kinokset että ei täällä vielä mitään kasvimaita tehdä....vähän voi siivoilla mitä tuolta lumen alta pilkistelee...

Lupasin jätski autollaki käyä, jos pidettäis karkkipäivän sijaan jätskipäivä!

jesss...illalla tulee lapsille hoitaja, niin päästään kullan kanssa kaksistaan meneen!

tuutski 18+4

Vierailija
26/43 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli testasin viime keskiviikkona selkeän plussan. Menkat olivat myöhässä muutaman päivän ja oli pakko varmistaa asia, etten vain ole raskaana ;) Oli nimittäin tarkoitus aloittaa yritys vasta nyt huhtikuun menkkojen jälkeen. Olimme kuitenkin yhden (ja näköjään sen ratkaisevan kerran) ilman kumia maaliskuussa mieheni kanssa ja elämä yllätti jälleen kerran! Toki tämä on todella ihana ja positiivinen yllätys! Olimme aikoneet sen vuoksi alkaa yrittämisen vasta huhtikuussa, että vauva syntyisi aikaisintaan ensi vuoden puolella, mutta nyt tosiaan menkkojen mukaan laskettu aika on siinä 20.12. tienoilla. Tosin minulla on kaikki kolme edellistä raskautta menneet 11-15 päivää yli LA:n, joten siinä mielessä jos kaikki menee hyvin sinne asti ja vanhat merkit pitävät paikkansa, vauva syntyisi vasta tammikuun puolella... ;) Menkkojen poisjäämisen lisäksi raskausoireena on ollut öisin ihan älytön hikoilu (en yleensä hikoile juuri lainkaan muutoin kuin urheillessa) ja mielialojen poukkoilu (lähinnä kiukkuisuus). Väsymys on myös nyt alkanut hiipiä pikku hiljaa ja olen tänään eka päivää tuntenut pientä etovaa oloakin. Toivon todella, ettei pahaolo pääsisi niin inhottavaksi kuin edellisessä raskaudessa, jolloin jouduin olemaan jonkin aikaa poissa töistäkin sen takia.

Laitoin saman viestin joulukuisten pinoonkin, mutta todennäköisesti kirjoittelen enemmän kuitenkin tänne, koska suurperheelliset ehkä sitten kuitenkin lähempänä omaa elämäntilannetta...

t.Menninkäinen

Ps. Muut lapset meillä 7v., 5v. ja 2v.

Vierailija
27/43 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa menninkäinen ja onnea plussauksesta!

Hienoa Soffala - taisi nyt käydä niinkuin toivoit, että ihan luonnon omalla painollaan ilman käynnistystä! Onnea matkaan, ja kuulumisia sitten odottelemme:)

Tuutskille hauskaa iltaa miehen kanssa!

Mirpa - heittäydy sohvalle ja rupea lukemaan vaikka kirjaa...nauti näistä hetkistä vielä ennen h-hetkeä.. Syö vaikka suklaata! En tiedä teistä muista, mutta mulla makea maistuu, en löytänyt muuta kuin taloussuklaata kaapista, mutta sekin auttaa pahimpaan tuskaan:)

Olen ollut jumpalla eilisillan ja tämän päivän, ja huomenna vielä jatkuis. Eli pilateskurssilla, hieman kyllä olo on kuin ois telan alle jäänyt. Eli iltaa odottelen että pääsee nukkuun. Tuli ehkä turhankin reippaasti tehtyä, vaikka tiettyjä juttuja jätinkin tekemättä. Mutta nyt tulee tuo alkeiskurssi käytyä, niin ainakin sitten synnytyksen jälkeen aion sitten harrastaa tuota, senhän pitäis olla erittäin hyvää palautumisenkin kannalta. Jos olo tulee oleen huomisen jälkeen ok, voisin ajatella että kävisin nyt raskaanakin ollessa. Tuo kevätilma vain houkuttelee olemaan ulkona.. mutta kyllä tuolla jumpalla kun käytiin näitä selkärangan tukilihaksia - ja miten niitä pitäis reenata, niin hyvää tekis myös se. Suap nähä kuin sitä innostuu..

Oikein mukavaa lauantai-iltaa kaikille,

soffalan kuulumisia odotellaan..

sinuvi 26

Vierailija
28/43 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona oli aivan mahtavan lämmintä. Alkupäivä meni kyllä ihan sisällä, kun lapsoset halus kattoo kerrankin lasten ohjelmat loppuun (talvella ollut aina luistelukoulu sotkemassa) ja sit pitikin jo alkaa laittaan evästä. Kuopus nukkui kolmisen tuntia ulkona - ja minä todellakin luin ja lepäsin ;) Iltapäivästä, kun tulin asioilta ja oltiin menossa ulos, niin esikko valitti mahaansa - ja nyt sit koko illan örkkinyt.. Isäntä lähti yöksi töihin, joten esikko meni sitten mein sänkyyn nukkumaan (hänellä parvi, joten sieltä inhottava juosta vessaan), nyt vain yritetään hänet parantaa, ilman et mie sairastuisin....

Oloon ei mitään muutoksia - muutamia supistuksia tulee päivässä, mut ei mitään muuta... taitaa todellakin tulla kolmas härkä tähän taloon - mein lisäksi kaksi skorpparia ja jousimies... eli sangen määrätietoisia koko perhe, eikä ainakaan liian tasaisia olla ;))))

Maanantai, siis miun synttäripäivä sopisi hyvin synnytykseen, kun äidilläni on vapaapäivä. Hän on tosin yksityisyrittäjä ja hänen työntekijänsä olivat ilmottaneet, et tarvittaessa voi heidät vapaalta hätyyttää töihin, et mummo pääsee hoitamaan... Katellaan nyt...

Soffalalla varmaan vauvantuoksua jo kainalossa..

Nyt taidan siirtyä kirjan pariin, et ehtisin lukea loppuun, sen verran jännään paikkaan jäi päivällä... ei olisi muutama vuosi sitten uskonut, et miusta tulee näin himo lukija - jotain hyötyä noista syksyllä alkaneista opinnoista - lukunopeuskin kasvanut... Ei muuten ollut aivot narikassa vaikka miulla olikin kolme tenttiä silloin viiden päivän sisällä ja sit viel 2. pvä tätä kuuta viimeinen - kaikki menivät hienosti läpi. Nyt sitten " lomailen" koko kesän ja syksyllä taas uudella innolla. JOs kesällä on tekemisen puutetta, ajattelin etsiä jo hieman matskua kandisemppoihin, niin ei tarvi panikoida sitten koko syksyä. Mie olen sellainen luonteeltani, et kun kaikki alkaa sujumaan omalla rutiinilla vauvankin kanssa, niin alkaa tuo aivokoppa kaipaamaan tuulettumista - ja se tulee hoidettua hyvin jonkin opintoihin liittyvän asian kanssa...

Mut nyt siirtyy hän sohvalle ;)))

--Mirpa ja neitokolmikko ja masukki-asukki yksiössään rv 41+2--

Vierailija
29/43 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan ja tyttö tuhisee tuossa vieressä. Pikkuinen syntyi silloin yöllä, 19.4 kello 5:22. Painoi 3670g joten ihan hyvä että pysyi mahassa sen pari viikkoa yli. Olisi ollut kyllä liian pieni kun nytkin näyttää niin sirolta. On niin isänsä näköinen että melkein sääliksi käy :D Synnytys oli helpoin kaikista, kiitos spinaalin jota onneksi uskalsin kokeilla! (jatkuu uudessa viestissä koska kirjoitan kännykällä enkä näe muuten)

Vierailija
30/43 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että kaikki meni hienosti!! Kyllä ne kaikki näköjään tulevat aina pois sieltä yksiöstään ;)))))

Täällä edelleen odotellaan sitä hetkeä... Välillä vähän kovistelee tuo masu, mut ei mitään säännöllistä... vielä ehtii huomiseksi, jos tahtoo äitinsä syntäreitä juhlistamaan ;)

Tänään olen menossa vaatekutsuille, ja olen jo tilannut hieronnan noille jaloille, jos vaikka niiden pisteiden hieronta auttaisi miutakin, kun kutsujen emäntää auttoi reilu kuukausi sitten. Hänellä hierontaa seuraavana aamuna meni vedet, joten toivossa on hyvä elää....

Nyt taidan jatkaa tätä evästämistä..... Palaillen...

--Mirpa ja masukki--

Vierailija
31/43 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan tultaessa olin auki 4cm ja supistuksia 5min välein. Kylvyssä kärvistelin ensin. Sitten kivut alkoivat olla niin pahoja etten kestänyt olla siellä enää ja pyysin spinaalin. Silloin 6cm auki. Spinaalin odottelu oli yhtä helvettiä. En tiedä miksi mutta kivut olivat paljon pahempia kuin kahdessa edellisessä synnytyksessä. Silloin hymyilin vielä kun olin 7cm auki. Kun spinaali oli laitettu, odoteltiin hetki että vaikuttaa (jatkuu)

Vierailija
32/43 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kätilö sanoi että seuraavaksi pitää puhkaista kalvot. Kun alkoi katsoa niin huudahtikin että " tämähän syntyy" . Pää olikin jo siinä tulossa. Sai alkaa vaan työntämään ja ekalla työnnöllä syntyi pää. Toisella koko vauva. Olin ihan ihmeissäni kun meni noin helposti. Mahtava lääke! Nyt on ihana tuhisija saatu maailmaan :) ja voi että pientä voi tuijottaa vaikka aamusta iltaan eikä silti kyllästy. Mikä pieni ihme! Tv. Soffala

Vierailija
33/43 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perheelle paljon onnea!! Hyvä että kaikki meni hyvin ja nopeaan.

Itse en noista puudutuksista oikein tiedä mitään...minä kun on sitä " vettä vaan ja vileda" -tyyppiä...eli minun viimeiset ovat syntyneet poreammeeseen ja nopeaan. Sitten kun olen vielä niin pirun pelokas kaikille piikeille niin ei minuun saa ruiskutettua mitään...verikoekin on piina!!! Mutta hyvä että sinulla on mukava kokemus tästä synnytyksestä! Ja että kaikki meni nopeaan ja onnellisesti, juuri niinkuin halusit!! Että käynnistyi ihan itse!!

Tuosta isänsä näköisyydestä sitten. Meillä täällä Ruotsissa sanottaisiin, että Lik pappa men söt ändå!!! :-)

Jaksamista nyytin kanssa nyt! Onko jo nimi päätetty?

Haleja lähettää Riesa!!!

Vierailija
34/43 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis paljon, paljon onnea pienen tyttövauvan johdosta! Ihan tuli haikea olo, kun kerroit synnytyksestä ja pienestä nyytistä siellä :)

Voikaahan hyvin!

M ja viisikko

Vierailija
35/43 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Soffala! Pitkä odotus palkittiin vihdoin! Onnea koko kasvaneelle perheelle. Ihanan kuuloinen synnytys. Kaikkea hyvää vauva-arkeen.

Perästä tullaan!

Noora ja Taimi 36+5

Vierailija
36/43 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se sitten hyvin meni ilman käynnistyksia! Hienoa!

Onnea hirmuisesti ihanasta kääröstä, ja hieno kuulla että kaikki meni hienosti! minä haluaisin myös päästä aikanaan kokeilemaan tuota spinaalia..

Ihanaa vauva-arkea teille....

sinuvi 26+1

Vierailija
37/43 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannesti vaaleanpunaisia onnentoivotuksia Soffalalle ja perheelle tyttärestä! :) Ihanaa, että sinunkin odotus viimein palkittiin! :) Ja hienoa, että kaikki meni niin hyvin.

Meillä pikkuneiti tuli tänään jo neljä viikkoa. Uskomatonta kuinka aika rientää! Justhan minäkin vielä odotin omaa nyyttiäni..

Jaksamisia ja terveisiä kaikille!

Omppis ja viisi murulaista

Vierailija
38/43 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusunpunaiset onnentoivotukset koko perheelle, ihanaa että kaikki meni hienosti ja nyt on pieni suloinen nyytti kainalossa!

Tanni 14 ja risat

Vierailija
39/43 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että pitkä odotus viimein palkittiin! Paljon paljon onnea koko perheelle.

t, Meriutu

Vierailija
40/43 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis perheeltäkään ;) mie olen jo niin tottunut siihen, et mie voin ihan itse kertoa mitä haluan - nyt sanoin, et " matkalla maratonille" -kirjaa olin ajatellut hankkia. VIimeeksi treenasin muutaman eri kirjan tiedoilla, mut nyt vois kokeilla toisella tavalla....

Eilen kävin vaatekutsuilla ja miulle oli sinne kutsuttu jalkahierojakin - vaikutusta ei vain tainnut olla sillä. Nyt aamuyöllä heräsin ihan muutoin vain, ja masukki mylläsi sitten toista tuntia - päätin sitten isännänkin vähän herättyä yrittää sitä viimeistä s:ää..... ja parempi ois tulla jotain apua siitä - muutakin kuin sika väsyny olo.....

Kävin jo terkalla - sain ulko-oven auki, niin terkka jo kurkkasi sieltä kahvihuoneesta (olin eka asiakas) ja aika huvittuneelta tuo näytti. Sf kasvanut edelleen sentin, mut terkka epäili, et vesi on varmaan vähentynyt, kun vauvan kroppa tuntuu ja ajoittain näkyy niin selvänä. Paineet edelleen samassa, hb 136 (raskauden aikana heittoa 134-140 välillä). Sykkeet samoissa kun aina, eli ei mitään uutta silläkään rintamalla.

Nyt vissiin tuon kuopuksen kanssa leikkimään, kun muut lähtee " asioille" <- lue ostamaan sitä lahjaa.... On tää huvittavaa.... :)))

--Mirpa ja masukki (joka vois tänään sanoa vuokrasopimuksen irti) rv 41+4--