Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAKUUN Päivänsäteen viikkoon 16!

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten pikkutarja ja Lillian33 mainitsivat, itselläkin tuli auringonpaisteen myötä hirmuinen siivousvimma. Tosin sitä nyt vähän hillitsee se että meidän pikkuneiti on 39 asteen kuumeessa ja viihtyy vaan sylissä. Harmittaa vähän kun tekisi mieli mennä pihalle haravoimaan ja pestä ikkunoita yms.

(.)Huomenna olisi neuvola. Eli sitä odotellessa.

AngelEyes ja masukki 14+1

Vierailija
22/54 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko tässä kerkeäisi pikaisesti rustaamaan kun muksu nukkuu... Mulla on nyt tänään ja eilen ollut mystisesti pahoinvoinniton päivä ja olokin on ollut yllättävän reipas. Esikoisesta pahoinvointi jatkui tolkuttoman pitkään, joten tietenkin tässä pahat aavistukset alkavat hiipiä pintaan (miten niin olen hermoheikko...?). Tänään on onneksi tytön 1v neuvola, joten voisin ehkä harkita pyytäväni kuuntelemaan sykkeitä... Vaikka periaatteesahan se ¿energinen keskiraskaus¿ olisikin jo parin viikon päästä edessä. Pitää tänään kyllä käydä vierailemassa varastossa ja etsiä tuo kotidoppleri.

Muutama uusikin odottelija oli mukaan tullut! Lämpimästi tervetuloa :)

Ja monet jo tuntee liikkeitäkin! Mäkin vielä viikko sitten harkitsin, että saatan ehkä jotain tuntea, mutta viime viikon ultrassa selvisi, että istukka on etuseinässä, joten eipä ne liikkeet sielä taida tuntua vielä viikkoihin vaikka kuinka elättelisi toiveita :)

Ja ultrastakin pitää vielä jotain jutella. Meillä siis esikoinen on 1v ja hänestä kunnan puolesta oli vain rakenneultra, nyt tilenne onkin muuttunut vuodessa niin, että tarjotaan vain np-ultra. Luin kyllä joskus jostain (eli tosi fakta tietoa siis...), että johonkin vuoteen mennessä kaikkiin kuntiin pitäisi vakiintua käytäntö, että tarjotaan ainakin kaksi ultraa.

[color=purple] Soiliini[/color] kärsi näpyistä, täältä löytyy kohtalotoveri, valitettavasti. Naama on aika hyvässä kunnossa, mutta tuo yläselkä on melkoinen ja samoin niskassa on monta näppyä (pakko suosia ponnareita, niin saapi vähän piiloon), tosi kurjaa, mutta luotan vakaasti, että ajan myötä helpottaa niinkuin viimeeksikin.

Mäkin ilmottauduin kyrsiintyneisiin koiranomistajiin. Meillä on tuollainen pikkanen pitkäkarvgainen koiruli ja joka lenkin jälkeen se on sitten selkää myöten kurassa. Sitten kun sitä pesee ja jynssää sen vartin niin johan saa ruveta putsailemaan kylppäriä kurasta. Kieltämättä hermoja raastavaa :( Saisi noi loskat pikkuhiljaa kadota! Meilläkin kyllä löytyy kurapuku (hommasin moisen vuosi sitten kun totesin, että rv40 on aika kinkkistä kumasrua mahan kanssa pesemään jotain noin pientä), mutta koira saa siedä pukua ollenkaan.

Josko sitä sitten suuntaisi sapuskoimaan :)

Coltsfoot ja miniH 15+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkutarja, Lilian, AngelEyes: mikäs meihin nyt iski, mullakin pukkaa siivousintoa? Ei kyllä selity auringolla, täällä on ollut täysi kevätkesä jo ainakin kuukauden...

Eilen katsoin telkasta sellaista täkäläistä tositv-ohjelmaa jossa ihmisten asuntoja stailataan myyntiä varten, ja johan iski itsellekin into laittaa paikkoja kuntoon. Jotenkin sitä ei itse edes näe kaikkia niitä asunnon puoliksiremontoituja kohtia, tavarakasoja ja puuttuvia lattialistoja! Me ollaan siis muutettu uuteen asuntoon joulun jälkeen, ja kieltämättä muutamakin paikka kaipaisi vielä laittamista.

Onneksi perjantaina tulee vaatekaapin asentajat ja kylpyammeen korjaaja, ja lauantaina ajattelin pyytää anopin avuksi parvekeidenkaunistukseen, on mukavaa seuraa ja lisäksi varsinainen viherpeukalo toisin kuin minä.

Nyt takaisin töihin...

Vierailija
24/54 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, laitoin tämänkin ekaks tuonne ns yleisiin...

Tämä ja ensi viikkokin vielä sairaslomaa... TAAS! Ja lisäks tänään ollu pientä rusehtavaa vuotoa. Voi elämä mä hajoon palasiks tän raskauden kanssa! :( Koko ajan on jotain, ja noi vuodot varsinkin pelottaa aivan hillittömästi vaikka ois kuinka pientä eikä nytkään varsinaista punaista ees näy mukana. Puhuin tuostakin lääkärille joka on siis myös mein neuvolalääkäri. Ei tsekannut tilannetta mitenkään (mitä historiallani hiukan ihmettelin), totesi vaan et jos ei enempää tuu ja menee ohi niin ei tarvi tehdä mitään. Ihan poikki kaikesta huolesta minkä sanoinkin, mut ei tää mitään vaivautunut tekemään. Teki mieli potkaista ja lujaa, mut ei ois tällä selällä onnistua. Oisin ollu vaan ite naamallani lattialla. :D

Määitte & Mini08 14+5

Vierailija
25/54 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä todella ihmettelen omaa huonoa kuntoani ja kaikenlaista kolotusta mitä jo nyt tunnen!

Mun maha on iso, niinku olen aiemminkin maininnut, ja voin vielä kertoa, että työkaverini, jonka LA on 10 päivää ennen minua, on PALJON pieni mahaisempi kuin minä!

Nooh, minä ihmettelen sitä kun tuntuu että joudun jo nyt kantamaan tätä mahaa - tämä siis painaa! Ja kiristää joka suunnasta. Vauvan liikkeet tuntuu vilkkaina ja välillä jopa vähän kipeinä.

Rv siis nyt 16+4.

Selkä särky on myös alkanut (ihana istumatyö) ja aamulla sängystä noustessa käveleminen sattuu! En voi uskoa tätä todeksi...

Esikoiselta lenkkeilin melkein loppuun asti. Tästä en voisi kuvitellakaan lenkkeileväni! 3 tuntia Ikeassa vei kaikki voimat ja seuraavat päivät olin kaamean kipeä.

Vaikuttaako tähän se, että esikoisen syntymän jälkeen olin sairaalassa 3 päivää pyörätuolissa, koska mun jalat eivät kantaneet!?? Menikö ne lantion liitokset vai mitkä lie niin löysäks, että sain sellaisen vaivan. Vauva oli aika iso, 4,3kg.

Onko kellään muulla ollut tällaista?

Minä en nimittäin tällä menolla voi olla enää pitkään töissä! Uskomatonta...

Sunset@ ja masukki

Vierailija
26/54 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikanahan rustot, nivelet ja luuliitokset pehmenee synnytyksen helpottamiseksi. Alaselän alueella on paljon erilaisia niveliä ja luuliitoksia. Usein oireita saa helpotettua kun saa ko. alueen lihakset kuntoon. Joku varmasti suosittelisi myös jonkin sortin lantiotukea tai -vyötä, mutta liikunta-alan ammattilaisena voin luvata sinulle (ja muillekin) että parhaan tuen nivelelle antaa sitä ympäröivät lihakset, kunhan niitä vain huolletaan oikein. Eli jumppaamaan lantionpohjalihaksia, sekä syviä vatsa- ja selkälihaksia. Myös vahvat reidet ja pakarat tukevat rangan oikeaa asentoa. Liian kireät lihakset voivat vetää rangan myös " väärään" asentoon, joten lihasten riittävästä liikkuvuudesta on myös huolehdittava. Raskaana ollessa ei kuitenkaan saa ylivenyttää lihaksia juuri noiden pehmenneiden kudosten vuoksi. Jos tuntuu ettet näillä ohjeilla pääse alkuun, niin suosittelen että otat yhteyttä fysioterapeuttiin tai personal traineriin joka tekisi sinulle henkilökohtaisen kunto-ohjelman ja mahdollisesti seuraisi kehittymistäsi.

Cana & Tuikku rv 16+0

Vierailija
27/54 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alavartalon lihakset ainakin on ollu -uskallan jopa sanoa- hyvässä kunnossa: koko ikäni oon tehny pitkääkin lenkkiä, 15-20 km reippaat kävelylenkit ei oo ollu mikään ongelma ennen tätä raskautta. Ekassa raskaudessa 9v sitten ei ollu mitään ongelmaa edes loppuajasta vaikka maha oli valtava.Moni luuli et odotan kaksosia. Tota särkyä ja kipua on aiemminkin aiheuttanut voimakas notkoselkä, jonka oon riesakseni saanut. Mut nyt tää on ihan tolkutonta. Lääkäri suositteli vaan lämmittelyä edelleen ja liikkumista sen verran mitä selkä sietää, kuten oon tehnytkin.

Mullakin masua jo aikatavalla... (Liikkeitä odotellessa.)

Tuntuu siltä et suurimmalla osalla meistä tuo pahin pahoinvointi alkaa olla takana. Hyvä, kiva! :) Mullakin muuten, mut kylmää ja kovin makeaa ei vieläkään saa pysymään sisällä.

Tsemppiä meille kaikille.

Määitte & Mini08 14+5

Vierailija
28/54 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavampaa onkin, että yötyötä tekevillä raskaana olevilla naisilla on todettu enemmän keskenmenoja. Raskausaikana yötyötä tehneiden synnyttävien naisten vastasyntyneet lapset ovat myös useammin alipainoisia ja syntyvät ennen

laskettua aikaa. Suurentunut keskenmenoriski ja sikiön kasvun hidastuminen näyttäisivät

liittyvän erityisesti kolmivuorotyöhön, joskin tutkimukset ovat jossain määrinristiriitaisia keskenään. Erään tutkimuksen mukaan säännöllinen ilta- ja yötyö

lisäsi ennenaikaisen synnytyksen riskiä vain, jos äiti jatkoi työskentelyä 23:nnen

raskausviikon jälkeen. On myös alustavia tutkimustuloksia, joiden mukaan lapsikuolleisuus olisi Suomessakin vuorotyötä tekevillä suurempi kuin päivätyötä tekevillä.

Kopsasin tuon suoraas ttl:n sivuilta ja tuolta juontaa se muistikuva 23 viikosta. Mutta onhan noita tutkimus tuloksia vaikka millä mitalla, joten en usko yö työn olevan mitenkään hirveän vaarallista raskaanakaan olevalle! ;) Itse teen voinnin mukaan ja muutamia öitä voin tehdä tuon 23 viikon jälkeenkin, jos vointi sen sallii! Mutta tämä siis vastauksi kun joku kysyi tuosta 23 viikosta!

Vierailija
29/54 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsekkaamassa kohdunsuun tilanteen kun on ollut aika reilusti supistelua. Kaikki onneksi ok. Töissä on melkoisen kova tahti ja hieman huonolla omalla tunnolla nyt saikulla. Miten se kynnys hakea saikkua onkin niin korkea vaikka on oma ja vauvan terveys kyseessä....

G rv 17

Vierailija
30/54 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs on monenlaista vaivaa liikkeellä. :(

Määitte: toivottavasti nuo vuodot nyt loppuisivat, niin saisit mielenrauhan!

Mullakin on tuo selkä viime päivinä vaivannut. Tosin tuo on totta, mitä cana sanoi, jumppaaminen varmasti auttaisi. Enpä voi syyttää kuin itseäni. Neuvolasta sain jumppaohjeetkin jo kuukausi sitten, mutta kummasti on jäänyt tekemättä. Nyt kun on selkä kipeä, niin ei oikein pystykään selkälihasliikkeitä tekemään. Kai tässä kohta ollaan saikulla :(

Gelee: onko sulla kipeitä noi supparit? Kirjoitettiinko sulle saikkua ihan lääkäristä? Mullakin on supistukset jatkuvasti lisääntynyt, ja iltaisin ja öisin makuulla ollessa koko ajan supistelee. Mutta ei siis kipeitä. Mulla ne tuskin työn kuormittavuudesta johtuu, kun on kevyt istumatyö ja ne nimenomaan vaivaa vaan makuulla. Siis lepo ei mun tapauksessa varmaan auttais.

Kyllähän sen nyt melkein arvas, että kun paha olo loppuu, niin alkaa muut vaivat. Ihanaa energistä raskauden keskivaihetta siis odotellessa...

elwa 13+4

Vierailija
31/54 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varsinaisesti kipeitä, mutta tuntuvat inhottavalle ja töissä kun on kova tahti niin supistus ikäänkuin jää pääälle pidemmäksi aikaa, eli ei kovetu ja kohta taas " rentoudu" Ensimmäinen raskaus kun oli niin helppo ja nyt taas tuntuu jo paikat prakaavan. Onneksi kohdunsuu oli pysynyt kiinni ja kiinteänä.

G rv 17

Vierailija
32/54 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sitten tuossa aamusella käytyä neuvolassa ja tässä saldo:

Paino: 88,1 -100g/vko

Paineet: 125/73

HB: 125, viimeeksi 140 eli laskusuhdanne alkanut

SF-mitta: 10 cm

Sydänäänet: 150 /min

Pissa puhdas

Varsinkin tuohon painon kehitykseen oon tosi tyytyväinen. Seuraava käynti olisi sitten taas 4 viikon päästä.

AngelEyes ja masukki 14+2

Vierailija
33/54 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tosi pitkän stoorin ja se katsois johonkin:(

Canaa komppaan (myöskin liikunta-alan ihmisenä olleena) noissa lihashuolto asioissa. Määittelle olin sanomassa, että vaikka pitkillä lenkeillä olet saanut hyvän peruskunnon, ei sillä oikeastaan ole tekemistä tuon korsetin kunnon kanssa. Notkoselkää korjaa ja tukee parhaiten selän ja syvien vatsalihasten harjoittaminen. Hyvä korsetti korjaa selän virheasentoa ja parhaimmassa tapauksessa pääsee säryistä kokonaan.

Kohdallani en puhu vain teoriaa, sillä ekassa raskaudessa sain iskiaskivut katoamaan, muuttamalla kuntosaliohjelmaani ja keskittymällä kehonhallintaan ja juuri tuohon selkään ja vatsaan, tein liikkeitä koko raskauden läpi myös kotona ja säännöllisesti. Selvisin koko loppuraskauden ilman vaivaa (iskiaskivut tulivat näillä viikoilla, minulla myös voimakas notko alaselässä).

Kerroin eilen kaikille työntekijöille että syksyllä taas jätän porukan hetkeksi, hyvä vastaanotto oli. Onneksi sain samalla kerrottua uusista rekrytoinneista, oli parempi mieli kertoa omasta poisjäännistä:=)

Oma napa vaan kasvaa, ei vaivaa paitsi eilen tullut migreenikohtaus pitkästä aikaa. Olipas kamalaa, vieläkin on nuppi turvoksissa:(

Rouvaii 15+2

Vierailija
34/54 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas, alkuviikko meni koulutuksessa toisella paikkakunnalla. Aika raskas rupeama olikin kun olotila on muutenkin sananmukaisesti raskas.. Eilen illalla tulin kotiin ja suoraan nukkumaan. Perhettä on aina kauhee ikävä kun joutuu olemaan öitä poissa.

Viikonloppua odottelen ihan hirveesti, tosi lämmintä ilmaa on lupailtu tänne. Ikkunat pitää ainakin pestä ja muutenkin siivota taloa.

Postista hain aivain ihanan vauvan puvun jonka tilasin ja sitä olen sitten hiplaillutkin! Sellanen 56 cm, harmaat housut ja kelta-harmaa raidallinen kietaisupaita, solmupipo ja tooosi pienet tossut!

Sukupuolesta oli juttua, mulla poika-olo on kääntynyt jonkinverran tyttö-oloon.. Mies on saanut iskostettua muhunkin että mahassa asustelija olisi tyttö!

Olotila on muuten aika hyvä, mutta jonkinlaista alakuloa on mulla ilmassa, välillä tuntuu ettei yhtään mikään kiinnosta ja mistään ei saa kiinni... Ja kaikki pitäis olla hyvin tai paremmin kun hyvin..

katjaäippä ja masukki 15+2

Vierailija
35/54 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja istukkabiopsian tulos oli normaali, ihanaa. Nyt ainkakin yksi stressattava asia pois mielestä. Ja sen kunniaksi aionkin lähteä ostamaan pari vaatetta masulaiselle, kunhan mieheni kotiutuu töistä. Ja esikoiselle pitäis hommata kevätrukkaset.

Kuulunkohan nyt siihen odottavien äitien joukkkoon jolla pahoinvointi kestää ainakin vkolle 20 asti jollei pidempäänkin. Ei helpota yhtään ja yhtä tuskaa kärvistellä kun koko ajan etoo:) Sentään oksentamaan en ole joutunut viikkoon, vaikka ähellä ollutkin.

Meillä olis kuukauden päästä etelänmatka tiedossa, enkä yhtään tiedä mitähän vaatteita ottais mukaan..viime kesän vaatteet ei kyllä mahdu. Ja toissa kesän odotusvaatteet taas on liian isoja. No kai se täytyy suunnistaa HM:ään.

Ihanaa kun aurinko paistaa,sais jo ilmat lämmetä. Meillä olis kans edessä ikkunoiden pesu eikä vois vähemmän kiinnostaa.

Vointeja kaikille!

-Tiziana rv 14+5

Vierailija
36/54 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut hyvistä uutisista. :)

Ulkona ois ihana ilma, ja täällä sisällä vaan taas kökitään. Illaksi pitäs raahautua töihin, lapset huutaa ja päätä särkee. Tosi kivaa taas tämä elämä.

AngelEyes ja masukki 14+2 edelleen

Vierailija
37/54 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti helpotti!

Mihin suuntaan olette lähdössä lomalle?

Mä olen kanssa yrittänyt puhua miestä ympäri että pidettäis kesäkuussa yksi lomaviikkoa ja lähdettäis etelässä käymään, en oo kyllä vielä myöntävää vastausta saanut:) ei kuulemma ehdi pitää lomaa kun talonrakennus alkaa pian, mutta kyllä mun mielestä 1 viikko kesässä on pakko voida pitää ihan lomaa, oli mikä oli!

katjaäippä ja masukki 15+2

Vierailija
38/54 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitin listamme, tässä linkki päivitettyyn versioon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12941805&p=1&tmo…

Vierailija
39/54 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maanantaina oli neuvola, kaikki kunnossa. Sydän pompotti pikkuisella hurjasti, oli ihanaa kuulla että siellä tosiaan on elämää, vaikka ultrassakin on käyty ja maha iso, niin silti vieläkin epätodellinen olo. On tää masun kasvu hurjaa, pakko mennä vaate ostoksille, tosin olen jo kaksi keraa yrittäny löytää sopivia housuja mut kaikki liian isoja kokoja. Mulla on hemoglobiini alle sadan, joten vaihdoin nyt obsidaneihin ja kaksi viikkoa pitäis ottaa kaksi tablettia päivässä, yhdestäkin menee vatsa sekasin, ainakin meni viime raskaudessa. Verenpaine minulla on myös matala, ei liian mutta siinä rajalla joten nämä selittää nuo minun rytmihäiriöt ja hengästymiset. Olo on muutenkin ollut tosi heikko ja väsynyt ja päätä särkee jatkuvasti, jos nyt sit helpottais noilla obsidaneilla. Minun painoa th taas mietti kun on alhasempi kun viime kerralla, ihmettelin kyllä kun masu on kuin olis seitsemännellä kuulla. sain kuitenkin vakuutetua että syön hyvin ja säännöllisesti.

soiliini ja coltsfoot: minä myös kärsin näpyistä varsinkin selässä, tosi inohottavia. Tosin esikoista odottaessa ne lähtivät vasta kun olin synnyttänyt että pakko niihin on vaan tottua.

Minulla on tunne että poika tulee, enkä osaa miettiä muita kuin pojan nimiä, vielä ei olla päätetty että kysytäänkö sukupuolta seuraavassa ultrassa, luultavasti ei kysytä.

Voi kun minullekkin tulis siivous innostus. On vaan niin poikki koko ajan ettei kevyetkään hommat onnistu. Lisäksi kauhee stressi vie yöunet, kun olen hoitanut perheessä lapsia ja työsuhde päättyy toukokuun lopulla ja olen yrittänyt etsiä samoja hommia kesäksi mut saas nähdä miten käy. Nyt on alkanu tuntua siltä että voisin mielelläni viettää kesän tytön kanssa kotona ja nauttia raskaudesta, kun tää alku on ollu niin rankka, mut eipä taida olla varaa. Nyt tarvii mennä nukkumaa et kykenee aamulla töihin.

äitykkäinen 14+0

Vierailija
40/54 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsi se on kunnallisten terveyspalvelujen suurkuluttaja.. Tänään taas 12.30. lääkäriin vuodon takia. Eilis illasta lähtien tuo ruskea vuoto lisääntynyt huomattavasti. Mulla on kädet kyynärpäitä myöden ristissä et kaikki on hyvin. Masu parista kohtaa tosi arka. :(

Määitte & Mini08 tänään tasan 15