Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAKUUN Päivänsäteen viikkoon 16!

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vappukausi aluillaan. Illalla kemut ystävien kanssa. Ostin itselleni alkoholinta simaa:-)

Aika epätodellinen olo vieläkin siitä että olisi muka raskaana. Onhan tuo maha turvoksissa, varsinkin iltaisin, mutta silti. Oottelen ens keskiviikkoa ja neuvolassa kuunneltavia sydänääniä.

Viiru 12+5

Vierailija
42/54 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas mä täällä puran, älkää vipatko mua vielä pihalle...

Lääkäri soitti oikein Tyksiin kysyäkseen neuvoa ennen kuin lähettää mut taas sinne. Eli nyt seurataan viikonlopun yli jos vuoto rauhoittuisi. Jos vuoto runsautuu tai tulee selvästi verisemmäksi, voin ensin soittaa Tyksiin ottaako ne mut puhelinsoiton perusteella sinne, tai sit haen päivystyksestä lähetteen viikonloppuna. Sydänäänet lääkäri sai kuulumaan pienen etsinnän jälkeen. Ainoa mikä romahdutti jo pienen helpotuksen tunteen, oli lääkärin toteamus, vaikka se totta onkin ja tiedän sen. Eli kun rouva totesi et: jos tää on mennäkseen kesken niin en mä sille oikein mitään mahda. Toi oli tasan viimeinen asia jonka olisin siinä kohtaa halunnut kuulla! :( Muutenkin stressiä piisannut tän raskauden kanssa vaikka muille jakaa. Nyt sit vaan lepoa ja seksikielto vuodon ajan.

Heh, mies laittoi viestiä kun kerroin sille tekstarilla tuosta, et hän jo luki ensin et seksikielto tän VUODEN ajan... Meinas iskeä kuulemma paniikki. :D

Määitte & Mini08 rv 15 tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määitte:

Heh, mies laittoi viestiä kun kerroin sille tekstarilla tuosta, et hän jo luki ensin et seksikielto tän VUODEN ajan... Meinas iskeä kuulemma paniikki. :D

Määkin luin ensin silleen väärin :D

Vierailija
44/54 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T

Vierailija
45/54 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi toi äskönen viesti aika lyhyeksi, piti kirjoittaa että toivottavasti tuo vuoto loppuu pian etkä joudu Tyksiin.

Aika tökerösti tokaistu lääkäriltä vaikka totta tietysti onkin..! Kyllä noista kommenteista tulee entistä pahempi mieli ja epätoivo. Mutta yritä jaksaa, kaikki menee varmasti hyvin!

katjaäippä ja masukki 15+3

Vierailija
46/54 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määitte: Toivottavasti nuo siun vuodot rauhottuu tuosta, ja vauvalla on kaikki hyvin. Tsemppiä siulle hirmuisesti. :)

AngelEyes ja masukki 14+3

Vierailija
47/54 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiziana: ihanaa kuulla hyvät uutiset! Jännitin hengessä mukana!

Määitte: Ollet varmaan tosi stressaantunu, kamalan ikävä tilanne! Toivottavasti rauhottuu nyt kokonaan että pääset oikeesti itsekin rentoutumaan. Ei tässä muuta voi kuin toivottaa voimia ja onnea!

Äitykkäinen: mulla aika samat " oireet" , verenpaine alhaalla, rytmihäiriöitä ja hengästymistä, hemoglobiini nyt kaks viikkoa sitten 118 jne. Voi tietty johtua vähän aikaa sairastamastani influessastakin, mutta olo on kyllä tosi vetämätön. Oon koko raskauden ajan syönyt kuitenkin raskausajan multitabsia, onkohan niistä mitään apua...

Muuten meillä on jännä vkl tiedossa, mun vanhemmat tulee kylään tänään tuolta Itä-Suomesta ja tapaa ukon vanhemmat eli sellanen " isovanhempien" eka tapaaminen tässä tulossa... Saas nähdä miten tulevat juttuun! Meillä oli sitten eilen hurja suursiivous, oikein vimmassa laitettiin paikat kuntoon, nyt on ihanan puhdasta (hetken...)

Hauskaa viikonloppua kaikille ja paljon aurinkoa!

Saneline 15+2

Vierailija
48/54 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Määitten vauvalla on kaikki kunnossa, pidän peukkuja.

Mulla on sujunut ihan ok. Viime keskiviikkona oli neuvola, ja pienen etsiskelyn jälkeen kuului vauvan sydänäänet, 150 löi. Kyllä meinasi kylmä hiki ensin iskeä, kun ei sydänäänet heti kuuluneetkaan, aikaisemmalla kerralla kun ne kuuluivat heti..

Maha alkaa olla pikkuisen pömpöllään, mutta mitään vauvan liikkeitä en ole vielä tuntenut, ja tuskin vähiin aikoihin tunnenkaan, koska istukka on siinä etupuolella. Nyt huomasin pari päivää sitten, että turvotus on alkanut vaivat, lähinnä nilkoissa. Iltaisin ovat jonkun verran turvoksissa, ja aamulla se on jo hävinnyt. Lienee kai ihan normaalia..? Verenpainekin on mulla jonkun verran kohollaan, tosin se on aina ollut. Terveydenhoitaja ei kuitenkaan ole verenpaineeseen sen kummemmin mitään todennut, tiedossa kun on, että olen kovan luokan jännittäjä..

Tyttö- tai poikaolo ei muhun ole vielä iskenyt, ehkäpä se sitten myöhemmin tulee. Mitään vaatteitakaan en ole vielä vauvelille ostanut. Äitini sen sijaan on ostanut jo muutaman bodyn, kypärämyssyn ja college-takinkin =) Niin, ja äiti myös kutoo parhaillaan myssyä ja nuttua. On se kiva, että mummo jo vaatteita hommailee. Vaikka olenkin sanonut, että onko se vielä vähän aikaista..

Nyt on kauhea nälkä, täytyy lähteä jotain syömään, herkkuja äidin padoista =) Olen täällä vanhempieni luona viikonloppukylässä. Ihana ilma, käytiin veljen kanssa tuossa pyöräilemässä. Muurahaisetkin ovat jo pesissään liikkeellä.. Kesä tulee =)

Aurinkoista viikonloppua!

t: Merrily 15+0

Vierailija
49/54 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määitte: Tsemppiä sinulle! Koita jaksaa ottaa iisisti. Toivotaan, että kaikki menee raskaudessasi kuitenkin hyvin loppuun asti.

Mä haluaisin tietää, onko teillä muilla vielä mitään kipuja?

Mua nimittäin särkee niin kovasti haara-väliin. Eli esim housuja pukiessa sattuu kovemmin - en meinaa pysyä yhdellä jalalla pystyssä. Sit jos nukun kyljelläni, niin kans särkee tosi kovasti koko lantioon. Muistan että sain tuon vaivan esikoista odottaessani vasta aivan loppumetreillä - yritin silloin nukkua tyynyt jalkojen välissä, mutta sekään ei auttanut...

Mutta siis, koko ajan tunnen särkyä, olin miten päin tahansa. Myös alaselkään vihloo ja pakaroihin. Enkä tod ole tehnyt mitään raskasta.

Tiedän, että omat vatsa- ja selkälihakset ovat olleet viimeisen vuoden huonossa kunnossa, koska en ole käynyt kuntosalilla enkä jumpissa. Reilu vuosi sitten vielä kävin usein salilla ja laihdutinkin silloin. Ihan 100% en usko, että nämä mun kivut on kuitenkaan kiinni mun muusta lihaskunnosta, koska tosiaan yksi milloin eniten sattuu, on makaaminen.

Hohhoijaa... kyllä hieman huolestuttaa tämä kipuilu. Jostain luin, että puolessa välissä saattais olla enemmän näitä kipuja. Mutta entä jos nää vaan jatkuu ja jatkuu loppuun asti pahentuen..?

Onko kellään muulla tällaista toisessa tai myöhemmissä raskauksissa?

Kiitos, jos joku viitsiit kommentoida.

Ps. lääkärin tarkastuksessa sanottiin, että mun kohdunkaula on vahva ja yli 5cm pitkä. Mua ei juurikaan ole supistellut.

Sunset@ ja masukki rv17+

Vierailija
50/54 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määitte: jaksamisia sulle ja toivotaan et kaikki vuodot loppus ja pääsisit nauttiin loppuajasta :)

Täällä on ollu paljon kuulumisia ultrasta.Ja paljon muutakin.

Mut tosiaan ite kävin ma np-ultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin vaikka ite pelkää ja epäröi kokoajan :(. Nyt olen yrittänyt vaan uskotella ittelleni et kyl se vauveli nyt jaksaa jo loppuun asti kulkea mun mukana. Vaikka ikääkin mulla on jo niin riskiseulakin läpäistiin ihan kunnialla,huh. Olisin pelännyt lapsivesipunktiota.

Mut nyt aamupuuron keittoon.

Ja kanssasisaret kasvatellaan vatsojamme ja nautitaan tästä ajasta ;D

leipuri 14+2

Vierailija
51/54 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunset@:Voiskohan nuo siun kivut olla noita SI-nivelen kipuja. Se juuri aiheuttaa näitä iskias-tyyppisiä oireita tuolla alaselässä. Googlettamalla si-nivel löytyy juttua tuosta. Itse kanssa kärsin noista oireista ja nyt on alkaneet tosi aikaisin kun viime kertaisessa raskaudessa olin kipiä vasta joskus 30 viikon jälkeen. Miulla noihin auttoi lepo ja sauna, mutta varmaan vähän yksilöllistä mikä tehoaa.

(.) Olin tuolla pihalla pari tuntia haravoimassa ja tuli oikein hyvä olo, kun vähän auringonpaisteessa oleili. Paljon energisempi ja ei enää edes väsytä niin paljon. Ihanaa kun tulee kesä. :D

Masussa ei ihmeempiä. Välillä tuntuu liikkeitä, välillä on hiljaisempaa. Kasvukipuja on taas ollut, varsinkin tuolla lonkissa välillä tuntuu tosi ilkeeltä. Ja häpyluu on ihan sairaan kipiä. Kun miehen kanssa puuhailtiin vähän niin ei voinut ollenkaan nojata siihen kun on tosi arka. :( Ei kivaa.

Eipä tänne sen kummempia.

AngelEyes ja masukki 14+4

Vierailija
52/54 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh, se olikin jo 14+5. Aina sekaisin näistä päivistä. :P

Vierailija
53/54 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en millään muista, mitä mulle sanottiin, kun olin synnyttänyt esikoiseni eivät jalkani kantaneet ollenkaan... Olin siis sairaalassa pyörätuolissa enkä jaksanut esim nostaa omia jalkojani sänkyyn. Harva kai menee niin huonoon kuntoon synnytyksen jäliltä. Muutenhan synnytys meni ok, ponnistusvaihe kesti 21min, tyttö oli 4,3kg.

Mutta siis, sairaanhoitaja sanoi sen olevan jotakin... joku tieteellinen nimi sillä vaivalla siis on.

Huomaan vaan, että nyt tosiaan kärsin siitä vaivasta jo nyt! Pelottaa ihan ajatella miten kipeä olen loppuajasta ja varsinkin synnytyksen jälkeen... huoh*

Mun mielestä nämä kivut kun eivät ole ihan pelkkiä liitoskipuja. Tiedä sitten, kun en lääkäri ole...

Neuvolantätikään ei kovin kuunnellut koko asiaani. Pitänee ottaa puheeks uudestaan.

Seuraavaan neuvokäyntiin vaan on vielä yli 5 viikkoa!

Siitä puheen ollen, miten usein te käytte neuvolassa??

Mulla oli neuvola viimeks 2.4.2008, rv 14+4.

Seuraava vasta 26.5. Rv 22+2.

Ihmettelen...

Sunset@ ja masukki rv17+1

Vierailija
54/54 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hassua että vaihtelee noinkin paljon paikkakunnittain. Mie käyn neuvolassa tasasesti neljän viikon välein. Ja olikohan rv 32 -> kahden viikon välein ja sit rv 36 -> viikon välein.

Elikkä oon jo käynyt neuvolassa rv. 8+6, lääkärineuvolassa rv. 11+2 ja taas tavallinen neuvolakäynti oli nyt rv. 14+2. Seuraava on sitten 15.5 jolloin on viikkoja 18+2.

Ja sit tietysti tuossa välissä oli tuo nt-ultra ja 5.6 on sitten rakenneultra.

AngelEyes ja masukki 14+6, jotka käy näköjään ahkerasti neuvolassa