Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~*joulukuun tähtöset - vko 16 *~*

14.04.2008 |

Onko täällä enää muita joulukuisia kuin minä?

Kierron loppupäiviä mennään, saa nähdä miten käy. Tissit on edelleen todella kipeät, ei pysty edes mahallaan nukkumaan.

Kertokaapa kuulumisia, pääseekö joku testaamaan lähipäivinä?

Rhanna kp 22/26

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä, kuinka tosissasi mietit tuota koirasi mahdollista tiineyttä, mutta ajattelin antaa pienen tietopaketin kuitenkin! ;)

Raskaustesti virtsasta tuskin onnistuu koiralle, muutenhan niitä tehtäisiin eläinlääkärilläkin. Koiran tiineyden voi todeta tosiaan noista ulkoisista merkeistä neljännestä viikosta eteenpäin, verikokeella 21. tiineysvuorokauden jälkeen (kun istukat kiinnittyvät) tai sitten eläinlääkärillä ultrassa neljän viikon tiineyden jälkeen eli viidennellä viikolla.

Milloin sun koiralla oli juoksu? Koira ovuloi keskimäärin 11.-14. juoksupäivä, että siitä voisit arvioida mahdollisen tiineyden keston. Ja sitten voisin laittaa sulle listaa oireista, mitä kyseisellä viikolla on emolla havaittavissa =) Muuten tästä tulee turhan pitkä tietopaketti ilman tarkempaa tietoa ;)

Ihan oikeata valeraskauttahan ilmenee koirilla luteaalivaiheessa muistaakseni seitsemällä nartulla kymmenestä. Sitä ei tarvitse mitenkään hoitaa, koska kuuluu tavallaan koiran lisääntymistoimintoihin. Niitä hoidetaan vasta, jos oireet ovat epänormaalin kovat ja siten haittaa jo niin koiraa itseään kuin jokapäiväisiä hoitotoimia.

Mites sun oma masu? Ymmärsin, että testiajat on käsillä...? (++puhaltelee plussapuhuria++)

Ja anteeksi pinoon " tunkeutuminen" ... Mä oon jo tippunut tammikuisiin...

Vierailija
42/92 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitkin kirjoittanut ihanat uutiset sillä aikaa kun kokosin tietopakettia sulle! =) Mahtavaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Hurjasti onnea plussan johdosta Canttarelli!![/color] :) Ja tervetuloa Joulukuisiin tuonne o-puolelle ;) Niin, ja vielä yksi juttu. Se on sulla hei jo 4+0 ;) Se on aina vain joku+6 asti ;) hihihi!

.:Nar:.

Vierailija
44/92 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti onnittelut Canttarellille, ONNEA!

ON tarkoittaa siis omaa napaa, joku kyseli, en tie onko jo vastattu.

Ja mun omaan napaan ei ihmeitä.. Toivon et joko ois tärpännyt ja tekis mieli jo testata. Mutta toisaalta olo on taas hyvin negatiivinen..

Unta näin, että testasin vanhalla testillä (!!) ja sain siihen plussan. Mut eihän sitä oikein voinut vielä uskoa ja lipittelin sitten viiniä juhlissa ja mies jo kertoi uutisen, että meille tulee vauva :) Hohhoh.. kunpa tuliskin!!!!!

Ei kait muuta kuin +++++ säteitä!!

Emmuli kp 24/30

Vierailija
45/92 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naranja, jos vain maltan niin listaudun o-puolelle vasta kun tädin vierailu virallisesti myöhässä. Kävin siellä jo kurkkimassa ja kivan tuntusta porukkaa! Ja hienot tähtösten listat!

Emmuli, sullapa mukavat unet! Enneuni, sanon mä!

Shania, kiitos paljon tietopaketista. En nyt löydä koiramammasen juoksun alkuaikaa, mutta tuntuu siitä on jo noin 2 kk? Jos valeraskautta on peräti 7/10:llä niin eiköhän se sitten ole juuri sitä. Sellainen oire on, että minusta sen peräpää jäi juoksun jälkeen jotenkin turpeaksi ja karvaa on lähtenyt aivan kasapäin. Ei pitäisi lähteä karvaa ollenkaan, sillä on vesikoira. Ikää on 2.5 vuotta. Ja ainakin tämä lienee merkki siitä, että mussukkani olisi mielestään valmis äidiksi, ja käsittääkseni näitä aikoja onkin hyvä pennuttaa eka kertaa. Kuinka monta viikkoa juoksun alusta on koiralla synnytys? Ja sitten vielä: koira ei itse kärsi mitenkään oireista, joten onhan ihan OK etten vie sitä lääkärille, vaan odottelemme vaan kotona ja mittailen mahan ympärystä ja annan hyvää ruokaa. Ja jos synnytys joskus alkaa niin sitten alkaa?

No mutta, mutta, nyt tuli koiran asiaa enemmän kuin omaa. Mutta ei tässä meinaa nyt töistä tulla mitään, kun vauvan kuvat vaan pyörii silmissä. Loppukuisia on o-puolelle listautunut tosi vähän, joten vielä sinne monta mukaan, PUUUUUUUUUUUUUUH +++puhuria!

Canttarelli rv 4+0

Vierailija
46/92 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mua jännittää:D Testasin äsken apteekin omalla ja sain juuri ja juuri kaksi viivaa näkyviin,sen toisen viivan erottaa just ja just. Piti pyytää meidän esikkoa kattomaan että näkeekö hän sen viivan ja kyllä näki:)) Oli kyllä hieman hölmistyny kun ei olla puhuttu lapsille että halutaan pikku vitonen:) Ei voi miehellekkään näyttää kun tulee vasta illalla kotiin. Ajattelin nyt kuitenkin odottaa muutaman päivän ja testata sitten uudelleen. Oireita ei kyllä oikeestaan ole,rintoja välillä vihloo mutta siinä se sitten on. Meinasin unohtaa että onhan mulla särkeny päätä ja viikonloppuna tuli yht äkkiä vihlova pääsärky. Mulla tosta nelosesta oli koko odotus ajan pää kipeä yötä myöden. Ja se alko ennen kuin ite tiesin olevani raskaana. Mutta nyt pitää laittaa jäitä hattuun:))

Vierailija
47/92 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Canttarelli! Ja Nektariina! Ropiseehan niitä plussia tänne loppukuullekin! :) Ihanaa!

Emmuli, ties vaikka ois enneuni! Mäkin näin viime yönä tosi elävän unen, että olin tukevasti raskaana. Oli niin elävä, että piti miehelle aamulla siitä kertoa. Oliskin enneuni. Karsea kokemus " enneunesta" on helmikuulta, kun näin yöllä tosi elävän unen, että kävin vessassa ja vauvan alku hulahti pönttöön.. Ja samana iltana sain keskenmenon. Aika karsea olo oli, kun myöhemmin muistin tuon unen ja olin siitäkin miehelle kertonut kun oli niin elävä! :( Toivottavasti enneuni nyt sitten tuohon toiseen suuntaan! Kauhea yhteensattuma, menee jo aika ufoiluksi..

Tänään jo totesin, että meneeköhän tää vauvahaaveilu taas överiksi. Katsoin maitopurkista päivämäärää joka oli 21.4. ja ihmettelin, miten meillä voi olla näin vanhaa maitoa, kun on jo 26.pvä. Sitten tajusin, että eihän vielä olekaan, vaan se 26.pv on mun kiertopäivät.. Hih hih!!!!

Vierailija
48/92 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu.. Testasitko aamulla? Kuinka kävi?

Vierailija
49/92 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tyhmätyhmätyhmä menin jostain syystä testaamaan Aconilla, vaikka on vain menkkaoireita :( Tein testin about 16 maissa ja pissaa olin pidättänyt 2h ja negaahan sieltä tuli.Tietty n. 1h kuluttua siinä näkyi ihan häipyvän haalea viiva, joka kyllä sitten on se viivanpaikka.No nyt odotellen menkkoja alkaviksi.Ja harmittaa vietävästi...iski varmaan se 1/2 vuoden masennus :(

Tsemppiä muille loppukuulaisille!

t.hope-a kp 27/26-28

Vierailija
50/92 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tuosta juoksun ajankohdasta varma, ei hauvallesi sitten ole pikkuisia tulossa... (höh) Koira kantaa 9 viikkoa.

Kuten sanoinkin, koirilla valeraskauden oireet ovat hyvin tavallisia luteaalivaiheessa, joka siis koirilla on juoksun jälkeiset 80-90vrk:ta. Tavallisimpia oireita ovat nesteen kerääntyminen elimistöön, ja kasvanut maitorauhaskudos, sekä maidon erittyminen nisistä. Toiset kantavat leluja hellästi mukanaan, tai kuten minun yksi hauveli, hoivaa tässä vaiheessa jopa puruluita... ;) Eläinlääkäriä tarvitaan, jos hoivaus menee niin mahdottomaksi, että koira ylisuojelee leluja (on aggressiivinen, jos leluja lähestytään) tai kieltäytyy syömästä, inisee ja on lähes koko ajan rauhaton. Prolaktiiniestäjälääkitys (joskus yhdessä rauhoittavien kanssa) on todettu parhaimmaksi valeraskauden hoitoon. Tällöin oireet häviää noin viikossa. Mutta kertomasi perusteella oireet kuulostavat normaaliin kiimakiertoon kuuluvilta, ettekä ainakaan tässä vaiheessa tarvitse eläinlääkäriä. Toivottavasti tästä oli jotain apua =)

Onnea Sinulle vielä +plussasta+ ja kiitos plussatoivotuksista! Toivottavasti tämä kierto olisi se... ;)

Shania

Vierailija
51/92 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Canttarelli ja Nektariina! Tuleehan niitä plussia vielä sinne joulullekin!

Pahoittelut kaikille punaisen tädin yllättämille.

).( Olen ihan pihalla! Mulla alko kp26 illalla tiputtelua ja sitä jatkui kp27 ja kp28. Ja sit se loppui (tai vielä on ihan hurjan vähän ruskeaa ´tiputtelua´). Mahaan sattuu ja kipuilee menkkamaisesti. Mulla oli viimeks oudot menkat, taas niukemmat ja paljon tiputtelua molemmin puolin. Pitäiskö testata vai odotella vielä viikonlopun yli, jos täti tulis tai sit jos ei niin sit vois testata. Mulla tosin oli myöhäinen ovis; kp18 tikutin plussan ja fertilityfriend bongas oviksen kp21. Ajattelin jo, että tän kuun mahikset meni koska peitot heilui kp19, eikä sen jälkeen.

No, kaipa tää vaan vaatii kärsivälisyyttä. Jota multa ei ihan kauheesti löydy...

Tsemppiä ja kärsivällisyyttä sekä plussia, paljon plussia, vielä joulunyyttiä toivoville!

Stiin@ kp29/~31, dpo 9.

Vierailija
52/92 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin pitkän pätkän, mut se hävis.. No sitten tulee lyhennettynä.. ehkäpä onneks teitä ajatellen :)

Hope-a: Pahoittelut negasta. Mut älä luovuta, kun täti ei ole vielä saapunut.

Kiitokset tsemppauksesta, et mun enneuni tarkoittais hyvää, mut on niiiiin negaolo.. menkkakivut, turvotus ja niin pirun pahalla päällä kuin ennen tädin tuloa!

Joku oli nähnyt kamalan enneunen, sori en muista enää niminerkkiä! Ja pahoittelut keskenmenosta!

Sit olisin GALLUPpina kysellyt, et mitä te toisen yrittäjät olette käyttäneet synntyksen jälkeen ehkäisynä??

Meillä kumit ja oon vaan kuullut, et tärppää helpommin pillereiden jälkeen.. jotain hormoonijuttuja enemmän vai miten?? Et ois vissiin pitänyt syödä niitä, mut kun en halunnut enkä halua enää ikinä, tekee niin sivuoireita! Mullakin niin sopivan pituset kierrot ja ihan ok kaikki tuntuis olevan, mut en ymmärrä.. onkohan mies käynyt sterilisaatiossa, oli sille hiukan rankka tuo esikoisen vauva-aika. Ei kait..

Mulla vielä tulee maitoa rinnoista, et prolaktiinin (vai mikä se oli) tuotannossa vikaa!?! Et lääkärille sit kesän jälkeen siitä :/ SORI avautuminen tänne taas tästä aiheesta, mut rupee hiukan synkäks vetään tää touhu!

Ei tästä sit sen lyhyempi tullutkaan ;) Edelleen ++++++ säteitä, mut nyt vie enemmän :D

Emmuli kp 24/30 yk 9

Vierailija
53/92 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia oli tullut tänne! Lämpimät onnittelut Canttarellille ja Nektariinille!!!!!!

Tädin yllättämille voimia uuteen kiertoon ja piinaajille hurjasti plussaonnea!!

Narsku, kiitos kannustuksesta :) Lämmitti mieltä sun höpinät :) Mutta kyllä mä oon menettäny toivoni tän kierron suhteen ja uskon, että menkat tulee vielä. Oon jo käyny kattoon yourdays.comista miten seuraava kierto menee ja millon ois parhaimmat puuhastelupäivät. Voi kun osais kuitenki seuraavan kierron olla ajattelematta tärppiä ja muita juttuja. Pitäis kehitellä itselle sellasta tekemistä, mikä vie ajatukset muualle. Tää piinailu ei taida yhtään auttaa raskautumisessa.. Mutta olipa ihana kuulla Narsku sun kuulumisia ja ihana että kaikki on ottaneet teidän vauvauutiset ilolla vastaan :) Nauti nyt isukin hoivasta ja anna hyvällä omalla tunnolla sen pitää sua kuin kukkasta kämmenellä :)

Mä en taida testailla. No yks testi mulla on kaapissa ja jos se kovin kovasti mua alkaa sieltä vainoamaan niin teen ehkä sen pe tai la. Mutta lauantaina menkkojen pitäis jo tulla, joten... :/

Mutta nyt hyökin miehen kainaloon :)

Plussaonnea siskot! :)

Rhanna kp 24/26

Vierailija
54/92 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkään ei mitään muutosta tilanteeseen. Tilasin eilen pari testiä, joten testaan ehkä perjantaina. Inhottaa epätietoisuus, mutta pakkohan mun on olla raskaana. Ihan pakko.

Emmulin Galluppiin: Meillä myös esikoisen jälkeen olleet kumit samoista syistä, kuin sinulla. Kierto on ollut todella täsmällinen. Minä taas luulen, että ne pillerit hidastaa raskautumista. Ainakin täällä pesun sivuilla on sitä luuloa vahvistava kuvaaja. http://metku.net/~pesu/raskaudenalkaminen.php

En nyt jaksa muistaa, kuinka linkitetään kunnolla.

Minulla on työmotivaatio täysin nollassa! Kuinka moni muu roikkuu vauva-sivuilla työpäivän aikana? Täällä sitä taas ollaan. Haluan olla raskaana ja jäädä kotiin!

Terv. Pötkö kp 33/28

Vierailija
55/92 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierron vikaa päivää viedään täällä.Ketäs meitä täällä vielä on? Stiin@,Emmuli81, Rhanna,Pötkö05, Syre...oliko muita? Tulkeehan kertomaan kuulumiset :)

Täällä tosiaan vielä kärvistellään, menkkaoireet tosin NIIN vahvat, että ihme, jos ei muutaman tunnin sisällä ala vuotamaan :((Ärsyttää.Kummallista edellisiin kiertoihin nähden on se, että menkkaoireet on alkanut jo lauantaina, kun normaalisti alkaa edellisenä pvnä,mutta muuten kaikki normit systeemit.

Emmulin galluppiin:meillä esikoista yritettiin reilu vuosi (pillerit ennen yrittämistä) ja tätä toivottua pikkukakkosta lähettiin yrittämään kumien jälkeen ja yk 6 menossa eli meillä ainakaan ei vaikutusta pillereillä tai ilman...ääh, sekava sepustus.

Pötkö05: Jostain luin, että kaikki ei välttämättä jostain syystä saa plussaa pissatestiin koko raskauden aikana, vaikka raskaana olisikin.

Mukavaa tätä päivää...

♥ HOPE-a kp 28/26-28

Vierailija
56/92 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon Nektariina!! =))

En malta näköjään pysyä poissa. :))

Minäkin olen katsonut tässä kierrossa vähän mitä suuhuni laitan, siis yrittänyt tuota ruokaremonttia. Aika hyvin on onnistunut, mitä nyt viime viikonloppuna tilattiin pitsaa, mutta täytyyhän sitä välillä herkutellakin. :) Mutta olen lisännyt hedelmien, marjojen ja vihannesten syöntiä ja liikuntaa myös olen yrittänyt enemmän harrastaa. Jos vaikka sitten noiden avulla tärppäisi. Olen kokeillutkin melkein kaikki muuta kikat helokkiöljystä omenaviinietikkaan (greippimehut ym.).

ON: En malttanut olla testaamatta... vaikka aikainen vaihe onkin vielä. Testasin Aconin herkällä ja testiajan puitteissa en nahnyt kuin viivanpaikan, mutta kuivuttuaan viivan paikkaan tuli vähän väriäkin (testiajan ulkopuolella), mutta viiva ei ole sellainen paksu. Ei taida olla luotettava tulos tuo. Täytyy vielä odottaa muutama päivä. Miten jaksaa... Muita oireita ei oikeastaan ole (minne ne hävisi?), kun että rinnat on arat. Tänä aamuna rinnat oli arat heti aamusta. mutta jotenkin olen sen verran pessimisti etten usko plussaan vielä. En halua pettyä. Tässä kierrossa olen alittanut kaiken peliin kuntokuurista lähtien.

Tsemppiä kaikille!! =) Onnittelut vielä plussanneille! :)

Kp 24/26-30, yk 8

Vierailija
57/92 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minäkin nyt sitten kierron viimesille päiville ilmoittaudun " virallisesti" tänne kuumeilemaan. Eli kolme lasta kotona jo on, neljäs vaavi ois ihana vielä saada;)

Kovasti täällä näyttää olevan monta kohtalotoveria, itsellänikin piina jatkuu yhä, nyt siis kp28/29-30!

Oireita on ollut, lähinnä palellusta ja rintojen arkuutta. Sekä pissalle on pitänyt nousta yölläkin. Lämmöt on edelleen 37`c, mikä minulla aina laskee menkkoja edeltävänä päivänä normaaliksi.

Ostin tänään r-testin kaappiin, jos vaan pystyn, niin testaan vasta lauantaina...Onko muita testaajia?

Onnea kaikille jo onnellisesti plussanneille:)

Vierailija
58/92 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hope-a, toivottavasti täti pysyttelee poissa ja testi näyttää pian plussaa!

Muillekin kärvistelijöille toivon todella kovasti plussaonnea!!

ON: menkkaoireita havaittavissa.. :( naama kukkii, kuten aina ennen menkkoja, ärsyyntyneisyys ja mielipaha on onneksi jo mennyttä. Teen huomenna varmaan sen yhden testin, joka kaapissa mulle ilkkuu. En usko plussaan, mutta toivon kyllä sitä. Tietysti. Mies sanoi aamulla, että uskoo, että olen raskaana, hänen mielestä käyttäydyn just sillai, ku aina raskaana ollessa. Mun mielestä ei ole mitään viitteitä raskauteen, paitsi kipeät rinnat.

Mutta ihanan aurinkoista torstain jatkoa kaikille :)

Rhanna kp 25/26

Vierailija
59/92 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kovasti toivon plussia kaikille lopuillekin joulukuisille!

Mulla tää työ vie onneksi ajatukset niin muualle, että joutuu laskeskelemaan että mikäs kiertopäivä olikaan menossa :) Ja hyvä niin, ei nyt pyöri koko ajan ajatukset tässä kuumeilussa! Mutta kohtapa menkkojen pitäisikin jo alkaa, sunnuntaina! Mietin viime kiertoa ja tätä nykyistä ja kovin on erilaiset: viime kierrossa oli pahoinvointia ja mahakipuja enemmän, nyt taas ei pahoinvointia ollenkaan eikä mahakipujakaan nyt tällä viikolla. Voisiko johtua siitä, että viime kierrossa ovuloin ja nyt ilmeisestikään en?

Annu_81, kp 25/27, yk 3

Vierailija
60/92 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tämän päivän ollut ihan tulisilla hiilillä.Juossut jatkuvasti vessassa tarkastamassa tätitilannetta ;) Täti siis edelleen poissa pysytellyt...menkkaoireet edelleen jyllää. Jos nyt käy NIIN hyvin, että menkat ei ala tän illan tai yön aikana, niin aamulla testaan.Mikähän olisi luotettava testi, joka ei antaisi vääriä plussia? Oisko apteekin oma hyvä?

Rhanna testaa siis huomenna, jänskää!Tule sitten heti aamusta kertomaan kuinka kävi :) Oliko muita tstaajia?

Sorry omanapaisuus :(

t.HOPE-a 28/26-28