*~*joulukuun tähtöset - vko 16 *~*
Onko täällä enää muita joulukuisia kuin minä?
Kierron loppupäiviä mennään, saa nähdä miten käy. Tissit on edelleen todella kipeät, ei pysty edes mahallaan nukkumaan.
Kertokaapa kuulumisia, pääseekö joku testaamaan lähipäivinä?
Rhanna kp 22/26
Kommentit (92)
Naranja: kiitos plussapuhurista! =) Vedä meidät kaikki o-puolelle. :))
Pahoittelut negasta.
Itsekin ajattelin, että jos pääsisi tästä edes lyhyelle lomalle, niin vauva-ajatukset saisi vähäksi aikaa edes pois päästä. Tai edes vähän sivummalle.
Omaa napaa sen verran, että hajut tuntuu TODELLA herkästi. Eilen tehtiin illalla kanan siipiä uunissa ja siinä oli joku sellainen mauste jonka haju ällötti (sellainen makea ällö haju). :/ Nukkumaan mennessä tuntui, että haju tulee makkariin asti. Ja eilen illalla rintoja oikein jomotti, mitä minulla ei ole pitkään aikaan ollut. Hormoonit tasapainoittuu? Tai jotain muuta?? Ovistesti näytti tänä aamuna edelleen puoleksi vahvaa viivaa. Häh??? Nyt loppui sitten ovistestit. Jospa tilaisin herkän r.testin netistä. Tosin viikonloppuna pääsee vasta testaamaan. En malttaisi millään odottaa...
Arvatkaas - mun koira taitaa olla valeraskaana. Tai sitten on melkeinpä neitseellisen sikiäminen tapahtunut. Sillä tulee turvonneista nisistä maitoa ja maha pömpöttää. Pidän sitä metsässä vaapana, joten tosi pikaiset puuhailut on saanut jossain puun takana olla, jos se on onistunut oikeasti raskautumaan. Mutta täällä on siis raskautta ilmassa :) Tai sitten se haistaa minun mahtavat raskausferomonini (joita itse en kyllä tunne!) ja silläkin hormoonit hyrrää... Voi kun me molemmat saataisiin vauvoja! Täällä siis koko pikkuperhe ihan konkreettisesti elää mukana ja jännää tulevia testipäiviä.
Lämmöt ei ole ikinä olleet yhtä korkealla kuin viimepäivinä. Joten ei voi muuta kuin toivoa parasta. Jos tuo koirakin sikiää noin helposti niin kyllä mullakin on vielä mahiksia!
Voikun ois tavallinen 28 pvä kierto, niin ois voinu jo testata!
Canttarelli kp27/~30
Ja jos minäkin aktiivimmin kirjoittelisin ,näin loppu kierrosta.
Pahoittelut kaikille tippuneille ja neganneille.
Täällä menossa kp 26/25-33 ja viime yönä koski ihan oikeesti mahaan ja nivusiin,olin satavarma et nyt alkaa menkat,mut eipä ole vielä näkynyt. Ihme homma. No ootellaan vielä rauhassa. En usko jotenkin, et tärppi olis käynyt. Mut niin pitkään on toivoa, kun tippa tipahtaa.
Ei näy tätiä. Edelleen masua juilii. Ei ole ollut etovaa oloa. Jatketaan ihemttelyä ja odottelua. Ja toivotaan ajoituksen menneen nappiin eikä että ovis olis ollut toisssaipäivänä kun tuli taas isot limat.
T:Vacsuli kp 28/28-40, yk 6
tänään aamulla vatsakipujen kera...eli siirryn taas kerran seuraavaan pinkkaan..masentavaa!
ÄLKÄÄ tulko perässä, pysykääkin pois sieltä! :)
Lila82
Pahoittelut Lilalle tädistä :( onnea uuteen kiertoon ja mukavia tulevia puuhastelupäiviä :)
ON: mä oon jotenkin menettänyt uskoni siihen, että olisin raskaana. Oon ihan varma, että menkat tulee tällä viikolla, oon jo yrittäny tsempata itseäni ajattelemaan uutta kiertoa ja uutta yritystä. Tissit on edelleen niin kipeät, että niitä ihan pistelee ja voi tuska kun illalla ottaa rintsikat pois.. tuntuu että rinnoissa on painoakin ainakin tonni..
Muuten on oireeton olo. Välillä jomottaa munasarjojen (?) kohdilta tai jostain tuolta, molemmilta puolilta ja välillä yskiminen tekee kipeää, vihlaisee alavatsan sivulta todella ilkeästi. Uskon, että menkat tekee jo tuloaan. V*tuttaa. Ja se jos mikä viittaa menkkoihin.
Sori tää mariseminen.
Rhanna kp 23/26
Ja jaksuja muillekin!! Minä täällä taas, ties monettako kertaa tänään... Nyt ihmetyttää tää tänään alkanut tiputtelu ja lisääntynyt jomotus! Menkkojen pitäis alkaa vasta lauantaina, tai aikaisintaan pe. Nyt siis kp 27/30, dpo 12 tai 13. Ei mulla koskaan kai näin aikaisin ole alkanut tiputtelu. Ärsyttää kun vihlonta alkaa olla huomattavaa, ei kuitenkaan tarvi särkylääkettä. Jos tietäisin olevani raskaana niin kyllä tän hyvin kestäis :) mutta pelottaa, että nää lisääntyvät kivut onkin jotain muuta. Jos mun pitää kärsiä helvetillisistä menkkakivuista, niin miks nyt vielä lisäksi useita päiviä etukäteen!!? No ens viikolla on onneksi lääkäri, pääsen valittamaan...
Kävin sit apteekissa, jos tää tiputtelu ei tästä ylly niin ehkä aamulla testaan. Vaikkei toi ovistesti antanutkaan viitteitä plussasta.
Positiivisia tunnelmia muille+++++
syre kp 27/30
mua ärsyttää kaikki tänään ihan tosi paljon. Minulla siis tänään kp31/28 eikä kuukautisia ole näkynyt. En malttanut eilen odottaa, vaan testasin töiden jälkeen Vilja-testillä. No ihan tyhjä ruutu tuli. Sitten kaahasin illalla varttia vaille yhdeksän apteekkiin ostamaan testiä ja testasin aamulla Aconin sillä herkällä testillä, en nyt muista nimeä. Ja eikä mitään näy. Kylläpä on ärsyttävää. Ja mulla on tosiaan jo kuukausia ollut kellontarkasti kierto 28 päivää.
Tapahtuis jotain johonkin suuntaan. Ja tietysti toivottavasti plussan suuntaan. Työt eivät maita tippaakaan. Eilen oli illalla ihan järkyttävä paha olo ja päätä on särkenyt pari päivää. Yleensä päänsärky edeltää kuukautisia, toivottavasti ei nyt. Ja käytiin eilen katsomassa ystävien 4 vkoa vanhaa vauvaa ja mua kuvotti se puklun haju. Eli oireita voisi siis kuvitella.
Tänään toiset ystävät ilmoittivat, että heille on tulossa vauva lokakuussa. Voin vain kuvitella kuinka pahalta muiden vauvauutiset tuntuvat kuukausia yrittäneille, kun minusta nyt jo tuntuu pahalta. Meidän läheisille ystäville on syntymässä tai syntynyt tänä vuonna 6 vauvaa! (kaikki yksösiä) Voikun joulukuulle saataisiin vielä yksi lisää!
Terv. turhautunut Pötkö kp 31/28
aion tilata kohta netistä raskaustestejä. Tilaan ehkä kotitestit.fi:stä. Olisiko teillä muita vinkkejä? Pitäiskö tilata samalla ovulaatiotestejä...
Rhanna: Kuule, äläs yhtään yritä livistää! Mulla oli juuri samankaltaisia oireita, ja päädyin o-puolelle :) Tissit kipeyty muutamii päivii ennen menkkojen oletettua alkua ja noita tollasia vihlasuja juurikin oli myös, ja on kyllä yhäkin, tosin vähenevissä määrin... Ja juur testaamista edellisenä päivänä v*tutti niin, että meinas taivas tippuu niskaan. Olin VARMA, että menkat tulee. Ainoa kummastus oli ne kipuilevat tissit, kun se ei varsinaisesti ole normaali menkkaoire mulla. Joten nyt jäitä hattuun, niin kauan ku täti punainen (esp. tía roja :D) pysyy poissa, niin kauan on toivoa!! :D Ja mä haluun sut (ja muutkin tietty!) tuonne o-puolelle mun kaa, ni sulla ei vaan oo vaihtoehtoja!! :D hihihi! Mä ainakin pidän peukkuja viimeseen asti! bd bd bd bd Koska testaat? :) Ylihuomenna ehottomasti jo herkällä!! Niin mäkin tein samanpitusella kierrolla ;) No ei kai, testaat kun testaat, jos testaat. Mä taustailen täällä ja seurailen teidän kaikkien kuulumisia :)
Siitä puheen ollen: Pahoitteluni Lilalle tädistä munkin puolesta ja vielä entistä enemmän onnea seuraavaan kiertoon ♥ Toivottavasti seuraavaksi tärppää!!
(.) <- turvotusta ja ylensyöntiä :D hahaha! Niin, no tänään myös mun vanhemmat kuuli (tai luki kirjeen muodossa) tästä raskaudesta! Kaikki oli olleet aivan onnessaan 10-vuotiasta pikkuveljeä myöten! :) Voi miten se teki mut iloiseksi! Kyllä mun kelpaa, kun on niin ihanat vanhemmat " uusine" (tavanneet uudet mun ollessa 1v.) puoliskoineen ja appivanhemmat! Jee! Tuntuu niiiin hyvältä, tytöt! :)
Nyt kouluhommien kimppuun!! :) Kullaan taas, ja koittakaahan nyt kalastella niitä plussakaloja sieltä! ♥
.:Narskunne:. rv 4+4
ps. Pakko vielä hehkuttaa, että myös tuleva isä on aivan innoissaan pikku tiitiäisestä :) Se on hyvälä tuulella aivan koko ajan ja kohtelee mua todella hyvin ja hellästi - kuin kukkaa kämmenellä :) Voih, mä en todellakaan oottanu mitään tällasta :D Mut nyt mä niin nautin tästä niin kauan kun tätä kestää! Hihihi! Voi onnea ja auvoa! :D Sori tää kauhee ruusunpunainen unikirjoittelu, mutta on se kivaa, kun välillä voi purkaa onneakin :D :D
Se onkin vasta 4+3, mut kuiteskin :D Heippa!
Vaikka täällä vasta eka yk ja kp 22/mitä tahansa. Toista siis toivotaan, esikoinen 01/06. Esikoinen sai alkunsa clomien avulla (yli vuosi ehdittiin odotella raskautumista), kun kierto oli aivan mitä sattuu, tyyliin 100 päivää. On siis varauduttu siihen, ettei tämä toive täyty ihan äkkiä! Mutta pikkuisen silti piinailuttaa, kun nännit olleet jo muutaman päivän ihan tositosi kipeät ja nyt alkoi mahakipu. Sehän voi olla menkkakipuakin, mutta edellisestä raskaudesta muistan samantyyppisen mutta kaamean paljon kovemman vatsakivun, jota luulin clomien sivuoireeksi. Joten katsellaanpa mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään! Testiä meinasin tehdä ensi viikon alussa. Ja JOS olisi näin ihmeellisen äkkiä tärpännyt, niin la olisi aivan joulukuun lopussa. Tsemppiä kaikille!
Anlii
Tervetuloa Anlii!
Lilalle pahoittelut tädistä. On se aina vaan niin kurja juttu!!!!!!! :(
Canttarellillahan on myötäelävä koiruli :) Toivottavasti saatte jakaa odotusajan yhdessä.. :))
Rhanna, uskoa kehiin! Jospa noi merkit viittaakin raskauteen kuten Naranjakin jo totesi? Tsemppiä! Samoin Pötkö, noi oireethan kuulostaa ihan lupaavilta?
Mukavaa, että käyt Naranja kertomassa noista mukavista kokemuksistasikin! Ihanaa kuulla, hehkuta vain rauhassa täälläkin!
Ja myös tsemppaamassa meitä.
ON tähän väliin.. Illan on juilinut mahassa menkkamaisesti. En tiedä, mitähän tämä on, kun kp:t on vasta 25. Liekö täti sitten jo tulossa. Rinnat on olleet kipeät jo monta päivää. Ja mahaa turvottaa. Ihan samalla tapaa kuin ennen menkkoja. Katsotaan nyt sitten mitä tuleman pitää. Olo on onneksi aika levollinen, säilyisi nyt sitten jatkossakin tällaisena ettei heti taas menisi stressaamiseksi..
Noh, tällaista tähän iltaan. Syre, ilmoittelehan aamulla, mitä testi näytti!
Tinttana 25/29-42 tai jotain..
Täällä oli tarjous raskaus+ovistesteistä, aika edullinen:
http://www.babyplus.fi/epages/Kaupat.gpl/?ObjectPath=/Shops/Jylha/Produ… 20
vinkistä. Toivonpa, että mun hormonit vaan lisääntyvät hitaasti. Täytyy vaan malttaa odotella, kyllä se joskus selviää. Malttaminen on vähän hankalaa...
Mitä muuten tarkoittaa ON?
T. Pötkö
Eli kohtu tuntuu kovalta. Yleensä masu on ihan semmosta tuttua löllöä :) Löllö on kuitenkin sen verran vähän, että kohdun seudun tuntee selvästi. Ja nyt se alavatsa on ihan kova. Tiedän, että se kohtu on ihan pikkuriikkinen, mutta alkaako siellä siis ehti joku kuplinta ja turvotus, jos pikkuinen on tarttunut? Vai liekkö tälläinen aina ennen menkkoja, kun aikaisemmin en ole koskaan tunnustellut enkä kuulostellut?
Meillä on nyt koirulin kanssa yhteinen kuumeiluvihko: minä pistän omat aamulämmöt toiseen sarakkeeseen ja koiran masun ympäryksen toiseen sarakkeeseen. Voisikohan koiralle tehdä ihmisten raskaustestin, jos saisin siltä pissaa purkkiin? Täällä siis mitä ilmeisimmin yksi valeraskas koira-mamma.
Huomisaamuna testataan!
Canttarelli kp 27/30
halaus ja syvät pahoittelut kaikille ilkeän tädin yllättämille! Tunnen luissani, että ensi kussa plussaa tosi moni!
Syre: jos se on nyt kiinnittymisvuotoa, kun alkoi niin aikaisin?
Vielä viimeisiä päiviä tätä kiertoa...
Monella oli kyllä aika hyvänkuuloisia oireita, nyt vaan toivotaan,että se on sitä itteensä.Kukas tänään testaakaan? Canttarelli? odotellaan kuulumisia...
ON: Täällä menkkaoireita edelleen :( Mutta jospa tässä kierrossa menkkaoireet olisivatkin raskausoireita.Vähän pessimistinen olo,mutta salaa toivon kuitenkin..tietty!!Noh huomenna pitäisi menkkojen alkaa, joten kohtahan piinailu jo loppuukin.
Tsemppiä kaikille loppukuun piinailijoille!Niin ja Lilalle pahoittelut tädistä, ja kuka olikaan testannut viljalla negan, tsemppiä sinnekin ja toivotaan, että muuttuu plussaksi.
t.HOPE-a kp 27/26-28 yk 6
epäuskoinen olo edelleen, sillä ainoa oire tähän mennessä eilisiltainen alavatsan turvotus. Minä sanoin, että testaan heti kun mitään tavallisuudesta poikkeavaa ilmenee ja nyt sitten on testattu.
Toivottavasti vauveli jaksaa kyydissä, menkkojen kun ei olisi vielä edes pitänyt alkaa (vasta la), niin varovaisesti vasta tuuletan.
Canttarelli rv 3+7
Tinttana, hyvä että on ollut hyvä loma! Sellaista sitä itsekin kaipaisi :)
Äh ja pöh, menin sitten kokeilemaan sillä yhdellä ovistestillä, joka mulla oli kaapissa... Siihen ilmestyi 7-10 min kuluessa tosi tosi hailakka viiva. Samanlainen kuin ovisplussan jälkeisenä päivänä. En oo käyttänyt noita testejä kuin yhden kierron, enkä tiedä, tuleeko niihin aina jonkinlainen viiva. Kun katselin tätä sivua: http://www.peeonastick.com/opkhpt.html niin kyllä noissa ovistesteissä on mun mielestä jonkinlainen haamu. Eli kaipa tää pitää negaksi tulkita.
Tulis nyt niitä plussia tähän pinoon!!!
syre kp 27/30