Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥ ~ ♥ KESÄNUPUT ma-ke ♥ ~♥

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Miten voikin mieliala olla niin erilainen tänään kuin oli eilen! Rv 30 on nyt sitten täynnä! Ja arvatkaapas mitä? Neuvolalääkäri passitti mut sairaslomalle koko loppuajaksi! Jeeee!!!! Ihanaa, en tosiaan ois jaksanut mennä töihin, ja nyt aurinkokin paistaa. Lääkäri oli vieläpä tosi mukava, jutteli kaikenlaista. SAnoi, että vauva on todennäköisesti perätilassa tai jotenkin hassusti poikittain. Noh, perjantaina menen äippäpolille juttelemaan kun toi synnytys vähän jännittää. Lääkäri sanoi, että todennäköisesti ultraavat myös. Voi kun ultraisivat! Olisi ihana nähdä pientä, ja haluisin sen sukupuolenkin tietää... Tuntuu, että kaikille tutuille on tullut tai tulossa poikia.

Ainiin, lääkäri antoi mulle vielä lentoluvankin, kun meidän pitäisi käydä siellä Prahassa niitä asuntoja etsimässä. Mutta nyt pelaamaan lasten kanssa Afrikantähteä. Ovat vielä hieman puolikuntoisia vatsataudin jäljiltä.

Kirjoittelemisiin, Selma rv 30+

Vierailija
22/49 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kolottaa lonkkia ja mahaa painaa. Oon taas tehnyt varmaan liikaa. Eilen kävin kaverin kanssa Ikeassa, ja kyllähän siellä aikaa kulu. Ihan järkeviä ostoksia mielestäni tein, mutta vauvalle ei kyllä mitään tarttunut mukaan. Nyt oon leiponut piimäkakun sunnuntaiksi ja pessy pyykkiä sekä maalannut eteisen listoja.

Tänään ostin kaupassa käydessä pari pikku purkkia vastiketta varmuuden vuoksi odottamaan kaappiin. Esikoisen syntyessä pyysin miestä tuomaan pari purkkia varmuuden vuoksi kun sairaalassa näin ohjeistivat. No mies katto että toiset ottaa koko levyllisen ja ajatteli että hänenkin pitää ottaa, joten tuli noin 30 purkin kanssa takasin :). Hukkaan meni kun mulla maitoa meni eikä esikoinen edes tykännyt vastikkeesta.

Kahden jälkeen pitäs lähteä hakemaan tyttö hoidosta. Mennään mun kummitädille käymään.

t. SannaNu ja tiuhti rv 33+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoltapa tuo laskuri löytyy mitä olen seuraillut:

http://www.kampanjat.net/raskauslaskuri/ Mulla se näyttää yhden päivän jäljessä.

Mulle iski aivan yhtäkkiä oksetusolo ja päänsärky. Mahassa käy jatkuvasti jytinä, joku nyrkkeilymatsi varmaankin. Tärskyt tulee melko ylös, mutta en tosiaan tuota asentoa uskalla nyt mennä vannomaan.

Yöks. Ei tässä uskalla mitään syödäkään. Mun piti käydä tänään viemässä se palkkatodistus ja käydä uimassa, mutta en taida uskaltaa jos tämä olo jatkuu tämmöisenä.

Alcatraz 31+4

Vierailija
24/49 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muillakin näyttää olevan ajoittain pahoinvointia. Mulla tuntuu vähän siltä kuin olis alkuraskauden pahoinvointi ja väsymys tulossa takaisin. Ei onneksi niin pahana, ainakaan vielä.

Kuulemma vatsanpäältä käsin tunnustelemalla tehty vauvan painoarvio on yhtä luotettava tai epäluotettava kuin ultraäänellä tehty. Riippuu tietysti paljon siitä kuka tekee. Kuitenkin tuntuu jotenkin siltä että luottaisin ultraääneen enemmän. Eilen neuvolassa hoitaja sanoi painoarvioksi n. 1,5kg, kun asiaa erikseen kysyin. Sanoi että hieman keskimääräistä pienempi. Eilen tuli myös yllätys punnituksessa, sen mukaan olin kahdessa viikossa laihtunut yhden kilon! Kokonaispainonnousu on kuitenkin 9-10kg, joten ei yksi kilo sinne tai tänne kai haittaa mitään.

sroigh rv 31+6

Vierailija
25/49 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=MediumSlateBlue]Itse juuri heräsin päikkäreiltä (pojat vielä jatkaa) ja ajattelin lukea TEIDÄN kuulumisia, niin ei yhtään uutta juttua 3 tuntiin!!!!

Keitinpä sitten kahvit ja nyt kirjoittelen ihan itte, jotes siitäs saatte ; )

Pähkäilen tässä samalla että pitäisikö käydä poikien kanssa tontilla viemässä taas muutama pahvilaatikko ullakolle, kun se on nyt sitten vihdoinkin valmis. Eilen käväistiin myös ja nauroinkin miehellni, että toivottavsti kukaan ei ilmesty ovesta kun kuvio oli seuraavanlainen: mies soittelee kitaraa poikienkanssa olohuoneen lattialla ja raskaana oleva vaimo kiipeilee vintille pahvilaatikoita... Joo mutta ihan vapaasta omasta tahdosta tein eikä " tuntunut missään" joten otin siis hyötyliikuntana...

Anoppi ja appi on tulossa viikonloppuna auttelemaan maalauksessa. Sanoinkin juuri miehelleni, että olenkohan jotenkin outo kun viihdyn hyvin niiden seurassa (eikä haittaa vaikka ne tulee useammaksi yöksi)... mun omat vanhemmat on niin tylsiä ja rauhallisia, mutta nuo on jotenkin enemmän " viihdyttäviä" ; )

Joo mutta nyt tää vähän vennähti kun puhuin yhden puhelun tuossa välissä...[/color]

[color=MediumVioletRed]♥ art rv 33+1[/color]

Vierailija
26/49 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm.. paino oli noussut 250g/vko, eli yhteensä on painoa noussut 5,9kg. Tuon kun sain selville niin alkoi harmittaa että viikonloppuna jarruttelin karkin syönnissä :D

luulen että sitä tuli silti syötyä ihan tarpeeksi kun närästi niin pirusti yöllä.

hemppa oli tippunut entisestään, 118 oli vaikka apteekin rautateetä olen napaillut päivittäin. Verenpaineet ja vauvan sydänäänet olivat ihan normaalit, eli kaik´hyvin. pissikin oli ihan puhdas.

Luin vauvakirjasta että 8. kuulla vauva alkaa tukevoitua ja saattaa saada painoa lisää peräti 200g/vko. Jos tuo on totta niin enhän minä sitten ole levittänyt viimeisen 2 vkon aikana peppuani olleskaan. uskomatonta..

Pojan apina oli mukana neuvolassa ja taas tuli prätkähiiret ja minustatuleeisonapoliisi keskustelut käytyä. On silläkin keinot hurmata naisia. Tätit oli ihan haltioissaan kun tämä silmät sinisenä kertoi että kun minusta tulee poliisi niin minä pistän rosvot vankilaan.

Jos poika sitten voisi ruuvailla äiteen parkkisakot silleen... :D

- Pirkko ja töppähönö ja punkero rv 29+4

Vierailija
27/49 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille,

ilmoittaudun uutena mukaan. Olen lueskellut teidän juttuja jo rv5 lähtien, joten aika perille jutuista olen :). Mutta nyt vasta uskaltauduin mukaan. Kauan toivottua esikoista odotetaan syntyväksi juhannuksen tienoille.

Vielä olisi kuukauden verran töitä jäljellä, ja pelkkä ajatuskin itkettää, ei enää mitenkään jaksaisi. Kävely on vaikeaa ja istumatyössä särkee selkä ja maha ahdistaa. Neuvolasta mulla on ollut pääsääntöisesti huonoja kokemuksia, sf-mitta alakäyrillä koko aika, vaikka 4D:ssä sanottiin vauvan koon menevän reippaasti yläkäyrillä. Vähintään 3,8kg vauva kuulemma tulossa. Ihme tätejä tuolla neuvolassa, kun mittaavat mitä sattuu. Viikko sitten rv 29 mitta oli vain 23 cm, vaikka mahan ympärys noin 103cm(lähtö 68cm). Kiloja tullut noin yhdeksän.

Helsingissä asutaan, muutettiin väliaikaisesti pienempään asuntoon kuukausi sitten ja vielä olisi haaveena löytää oma iso asunto ennen vauvan tuloa. Pidetään peukkuja.

Kelan paperit pitäisi viedä tällä viikolla, voi kun muistaisin.

Tänään alkanut kauheat nivuskivut, vihloo noustessa ja kävellessä. Tietääkö kukaan mitä ovat? Vauva punkee itseään ulospäin ja maha vinossa monta kertaa päivässä. Tuntuu tosi ahdistavalta.

Anteeksi valitusvirteni, olin tänään töissä kahden viikon loman jälkeen ja olo on hirveä.

Parempia vointeja teille,

Mariia 30+1

Vierailija
28/49 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariia: Mulla oli samantapaisia kipuja (ja myös istumatyö) rv 27 tienoilla, meni niin pahaksi etten meinannut kävelemään päästä. Jatkuvasti jomotti koko lantiota ja mahaa. Lääkärille läksin peloissani, kohdunsuun tilanne katsottiin mutta ei siellä onneksi mitään hälyyttävää ollut tapahtunut. Ulompi suu hiukan auki. Kuulemma normaalia, kun synnytys takana. Sairaslomille kahdeksi viikkoa ja lepäilyä paljon. Vein pojan aina aamulla tarhaan ja hommailin omia hommia päivät. Meni onneksi ohi tuolla levolla, eikä enää ole tullut samoja kipuja. Eli kait jotain kasvukipuja olivat? Tsemppiä sulle, pyydähän saikkua, jos oikeesti et pysty istumaan tai nousemaan!

Me ollaan oltu mummolassa ja uimassa ja shoppailemassa tän päivän. Saas nähä kostautuuko nyt illalla supistuksilla ja kivuilla...kääks.

t:Rouva rv33

Vierailija
29/49 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Ostin tänään vauvalle kaksi bodya. Muuten on vaatteita, mut noita 50-senttisiä ei ole yhtään. On niitäkin hyvä olla pari alkuun, 56-senttiset tuntuu kauhean isoilta.

Täälläkin on ihana ilma. Loppuviikoksikin on luvattu aivan mahtavia kelejä. Tätä päivää vaan varjostaa aivan järjetön päänsärky. Oon pitänyt hartioita lämpimänä, yrittänyt hieroa hieromakoneella ja käsin, venytellyt koko päivän ja vetänyt jo 2g Panadolia. Tuntuu, että särky vaan yltyy ja yltyy. Ehkä nuo hartiat nyt otti nokkiinsa kun olen niitä hieronut ym. Pitäis oikeesti päästä kunnon hierojalle, ei tästä muuten tuu yhtään mitään. Kumpa sais edes ottaa Buranaa. Tiedän, että yhdellä Buranalla tää kipu helpottais heti, Panadol on mulle ihan yhtä tyhjän kanssa. Mut kun vissiin loppuraskaudesta se Burana on erityisesti pannassa.

Pitää päästää mies koneelle, huomenna lisää.

Tytteli-83 rv 33+1

Vierailija
30/49 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli tänään neuvolassa käynti aamupäivällä.

Kaikki oikein hyvin.

Painoa tullut nyt yht.8,2kg. Viimeks 2 viikkoa sitten neuvolassa oli 7,2kg eli yht.1kg tullut 2 viikossa, 500g/vko. Terkan mukaan ihan hyvä tahti kuulemma..

Sf mitta huiteli taas yläkäyrillä, nyt 32.

Syke 146 ja rt.

Verenpaineet hyvät, pissa puhdas.

Hb oli noussut!! Nyt 129! OHHOH! Mutta jatkan raudan syöntiä.. Tuo Obsidan siis sopii mulle näköjään, vatsakin toimii.

Oli kiva neuvolakäynti tänään. Terkalla oli aikaa ja tunnin siellä istuinkin. Juteltiin synnytyksestä, vauva-arjesta, hankinnoista, mun yöunista ja kolotuksista ym.

Juteltiin myös viime perjantaisesta äitipolikäynnistäni.

Hän kysyi miten jaksan nyt taas töissä. Eilen kun palasin 2 viikon saikun jälkeen taas töihin. Yllätin itsenikin kun sanoin että ihan ok että katson nyt päivän kerrallaan vaan eteenpäin. Heti saan saikkua neuvolasta jos tuntuu etten yhtään enää kykene tai jaksa.

Vielä olis siis 10 työpäivää!! Tuntuu toisaalta aika paljolta mutta toisaalta eihän se ole enää paljoa mitään. Noh,katsellaan...

Tää päivä töissä meni ainakin ihan ok. Ei supistellut. Eilen kyllä. En tiedä onko tukivyöllä merkitystä. Käytin tukivyötä säännöllisesti töissä rv 16-17 lähtien aina tonne rv 28 asti kunnes alkoi saikkuilut supistelujen takia. Nyt sitten eilen käytin sitä mutta tänään taas en. Eilen tuntu että se painoi vaan hankalasti alavatsaa.

Tänään ehkä jaksoi senkin takia kun yön nukuin hyvin. Heräsin ekan kerran vasta 6.30! Ja onhan tuo hb noussut tosiaan..

Huomenna mieskin palaa töihin 3 viikon saikultaan. Ihan kiva.

Tänään on tilipäivä mutta äsken maksoin ison pinon laskuja ja tuntuu että sinne se tili sit menikin, taas.. :o

Oonkin nyt ihan itekseni kotona. Mies on keskimmäisen poikansa koululla tutustumassa ja vanhempainillassa. Eppuluokalle menee sit syksyllä tuo keskimmäinen.

Nyt paistaa aurinkokin! Jee!

Aurinko piristää kummasti..

Minä myös tykkään kovasti -07 äitiyspakkauksesta,kuten Alcatrazkin kirjotteli. :)

Minä olen myös välillä hyvin malttamaton ja haluais jo vauvan syliin. Pitää nyt vaan malttaa ;)

Hikkaa täälläkin joka päivä, joskus monestikin päivittäin.

Tänään on vauva tykännyt tunkea taas peppua navasta läpi :) Ja möyrii sormilla nivusiin ahkeraan. Päätäkin kun kääntelee niin tunnen sen aika hyvin. Tuntuu aika vinkeeltä..

Lievästi taas oksettaa kun tässä illassa ollaan.

Ja Mariia83:lle tervetuloa myös mukaan kirjottelemaan! :)

Mukavaa iltaa,

a_j + pötkis 32+5

Vierailija
31/49 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi päivä poissa ruudulta ja johan on tullut tekstiä :-D

Uusia taas astunut joukkoon mukaan, hyvähyvä ja ahkerasti vaan mukaan kirjoittelemaan!

Mariia: mahtaisikohan olla liitoskipuja nuo sinun vihlontasi? Siltä ainakin kuulostaisi... Itselläkin ollut riesana tosi pahana, nyt onneksi helpottanut. (kop-kop-kop)

Sf-mitoista sen verran että onneksi sf-mitta ja vauvan koko juurikaan korreloi toisiaan. Edellisessä raskaudessani minulla oli ihan sama juttu eli sf oli koko ajan alakäyrillä ja vauva kuitenkin keskikäyrillä. Ihan viimeisillä viikoilla vauva vaihtoi asentoa ja sitten sf-mittakin heilahti ihan rajusti keskikäyrän yläpuolelle :-)

Eilen olikin aivan mahtava ilma - mitä nyt aamukuudelta herätessä lumisade olikin valloillaan - mutta iltapäivällä jo tyttöjen kanssa kerättiin pihalta isot kimput valkovuokkoja maljakkoon ja poitsu jahtasi hämähäkkejä ötökkäskooppinsa kanssa.

Nyt tämä päivä menikin sitten kaupungilla juostessa, ei ihan mennyt suunnitelmien mukaan raahata tuota miestä vauvantarvikkeita metsästämässä mutta sehän nyt ei mikään yllätys ollutkaan ;-)

Tasan yhteen lastentarvikeliikkeeseen suostui menemään kaukaloita katsomaan, ei hermot hällä riitä seikkailla useammissa liikkeissä pähkäilemässä eri merkkejä ja ominaisuuksia. Teutonian jalustallisen kaukalon aikoo kuulema sitten sieltä poimia kun olen synnärillä - väri kun on kuulema valittava vauvan sukupuolen mukaan joten vielä sitä ei siis voinut ottaa mukaan etten minä saisi tietää. Samapa tuo minulle minkä sieltä ostaa, kunhan vaan muistaa sen sitten synnytyksen jälkeen sieltä hakea :-)

Hetken tuumailin josko sittenkin ostaisin valmiin reunapehmusteen sänkyyn enkä ompelisi itse, vaan tsiisus mitä hintoja!!!!!!!! Ne pari hassua mitkä minun silmää miellyttivät maksoi 70-100¿! Juma mitä kiskurihintoja pienestä kangastilkusta! Että pölyt vaan puhaltamaan saumurin päältä ja tällä viikolla kangaskauppoja kouluamaan.

Tarkoitus oli myös muutama vastasyntyneen vaatekin ostaa, vaan kun tili miinuksella olisi vaan vingutettava pelkkää stokkan korttia niin ostamatta jäi: Stokkalla ei ollut sitten yhtään mitään kivaa unisex-vaatetta, niiiiiiiiin tytsyä ja niiiiiiiiiin poitsua väreissä ja kuoseissa että. Ja Zaraan en kehtaa mennä edes kuolaamaan, on ne niin ihania siellä että parempi odotella vaan kesää ja valkattava sitten vauvan sukupuolen mukaan sieltä. Eli nyt vaan joko ommeltava itse tai odotettava miehen palkkapäivää ;-)

Ja vielä ennen kuin sormet lakkaa nakuttamasta niin nopsaan pakko hehkuttaa että kahteen päivään ei ole kipuja ollut juuri lainkaan!!!! Vain yöllä on tarvinnut ottaa särkylääkkeitä ja viime yönäkin ihan vaan panadolia kun tuota häpyaluetta sekä selkää jomotti ja särki niin oudosti. Ihan uusi oire, ei aiemmissa raskauksissakaan ole ollut - mutta ei haittaa kun kummasti saanut energiaa kahdesta lähes kivuttomasta päivästä! Jee, aaltoja :-D

Nyt täytettyjä jalapenoja ahtamaan naamariin ja sohvalle lorvimaan - jos vaan saisi nuo nuhanenät tuolla seinän takana ensin hiljenemään...*huoku*

Nappula ja urpo-Ulla 33+0

Vierailija
32/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään en aiemmin ole uskaltautunut itse kirjoittelemaan. Lueskelen kyllä ahkerasti teidän juttuja ja tuntuu jo, että jotkut teistä aktiivisimmista ovat tulleet jokapäivän tutuiksi.

Viikkoja on nyt 32+6 ja vauva oli jo lääkärin mukaan laskeutunut lähtöasemiin. Onko monilla sama tilanne? Tuntuu aikaiselta..

Turvotusta riittää ja taistelen vastaan mansikoiden ja ananaksen voimin. Väsy yllättää jo helposti, ihan mitä tahansa ei enää jaksa touhuta vaikka haluaisi, sitten suututtaa ja turhauttaa, kun tekemistä riittäisi kyllä ihan yllin kyllin.

Niin ja liitoskivut tulevat helposti myös eli kaikenlaista nivusvaivaa ja tuikkailua liitoksissa..

Leppoisaa keskiviikkoa kaikille

Piiniviini 32+6

Vierailija
33/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ollut hiljainen aamu täällä. Mä valvoin taas viime yön, kun nyt mahatauti siirtyi esikoiseen. Koko yö meni siivoten, hoivaten ja vessassa juosten ;) On se hyvä, että saa taas harjoitella yövalvomisia, ettei sitten ole liian suuri shokki, kun vauva syntyy...

Aamulla kävin vielä töissä vähän valmistelemassa poisjäämistäni, mutta vielä jäi hommaa tekemättä, kun piti kiirehtää kotiin päästämään mies töihin. Täällä nyt yritän siivota asuntoa asunnonarvioijaa varten samalla kun hoidan noita puolikuntoisia. Olen itsekin aivan puhki, kun ei ole tullut nukuttua ja väsyä riittäisi ilmankin. Noh, suklaapiirakan voimilla mennään, kyllä taas kostautuu neuvolan punnituksessa.

Mulla vauva on perätilassa, ja mukavasti tunkee tuota päätään kylkiluihin, auts! Voi kun kääntyisi itsestään, on ollut nyt näin päin koko ajan. Aikasemmat lapsoset olivat alusta asti pää alaspäin, joten saa nähdä miten käy. Mutta nyt ei enää ole tekosyitä, siibota on ihan pakko. Plääh!

Selma 30+1

Vierailija
34/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet : ) Niin ja tulkaahan nyt loputkin " taustailijat" tänne kirjoittelemaan. Aikas moinen joukko meitä kesäkuisia onkin, joten aaltoja sille : )

Käyttekö muuten lukemassa noita Bogeja? Minä olen niihin jäänyt jopa hiukan koukkuun ja omaakin olen silloin tällöin käynyt kirjoittelemassa (tosin lukeekohan sitä edes kukaan?!?) Aamulla bongasin TAAS yhden hyvän kirjoituksen käykääpäs lukemassa. Aika ajatustaherättävä aihe

http://vauva.mederra.com/mblog/post.php?p=1066#respond

Aivan ihana ilma ulkona. Niin keväinen että oikein mieli virkistyy : ) Toivottavasti jatkuu viikonlopun ylitse, niin " työläisetkin" pääsevät nauttimaan moisesta ihanuudesta.

Joo mutta nyt taidan nakata tuon nuoremman päiväunille, niin pääsen itsekkin oikasemaan edes hetkeksi...

art 33+2

Vierailija
35/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myö tultiin pojan kanssa juuri lähäriltä. ihan rehellisellä naminhankintareissulla oltiin. Alkoi niin sairaasti tehdä mieli suklaarusinoita että piti se vaiva nähdä että tuon prätkähiiren kanssa mopoiltiin tuo 300m kaupalle. Siinä vieressä on päiväkoti ja poika kävi pihassa leikkimässä hetken. Mukavaa kun aurinko paistaa ja on lämmin. Onneksi ovat katujen pesun alkaneet. Piti vähän noita koneita väistellä mutta mopokin luistaa paremmin puhtaalla asfaltilla.

Poika otti mopolla mäkeä laskiessa pari mahalentoa ja pesukonetta piti alkaa operoida ihan siitä ilosta. Mikäpäs siinä kerran peseminen noin helppoa on että koneeseen vain laittaa. En oo ikinä ollut hanakka torumaan likaantuvia vaatteita leikeissä kerran on pesukone keksitty. Aikamoinen mutaukko seurasi mua kotiin :D sillä oli hampaatkin kurassa :D

- pirkko ja punkero rv 29+6

Vierailija
36/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en varsinainen taustailija olekaan, silloin tällöin tulee kirjoteltua. Täällä on vaan niin paljon porukkaa, että jos ei joka päivä käy lukemassa ja kirjoittamassa, tuntuu että tipahtaa kärryiltä heti.

Täällä voidaan hyvin eli paksusti. Mahan ympärys on tällä hetkellä 98 cm, on kuukauden ollut sama lukema. Ei ole liiemmin kolotuksia eikä vaivoja. Välilä on vihlaisuja alaosastolla, taitaa vauvan pungertaminen tämän aiheuttaa. On meinaan ollut jo rv 22 lähtien pää syvällä ja alhaalla lantiossa.

Kuusi työpäivää jäljellä ja loma alkua odotan innolla, niin kuin varmaan kaikki meistä. Hommaa kotona riittää, lähinnä kaappien järjestelyä ja tilan raivaamista vauvalle. Olisipa helppoa, jos olisi niin iso asunto että voisi vaan laittaa vauvan tavarat omaan huoneeseensa.

Hyviä vointeja kaikille kesämammoille, ollaan hyvillä viikoilla jo. Kohta voi alkaa arvuuttelemaan kuka " poksahtaa" ekana.

Eliador ja vimpula 32+5

Vierailija
37/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tänään kaskiviikko? kait se on, jotenkin nää viiot vierähtää, ettei raskausdementikko perässä pysy..

MansikkaPirkko: ihan oikeella mopollako te huristelitte? Wau! Mua jäi hekotuttaan, että poijjaalla oli hampaatkin kurassa :)) Mainiota. Oot kyllä melkoinen verbaaliakrobaatti, mukava lukee juttuja :)

Mukava kyllä lukee kaikkien juttuja, eli täältäkin sanotaan, että taustailijat myös kirjoitteleen, ennenkuin jakaantuminen alkaa!

Mun porukat kävi tuossa kylässä, käytti isomummoa meillä ekaa kertaa. Eihän me olla asuttukaan kun muutama kuukausi tässä. Luka juoksi ja leuhotti minkä kerkesi, nukahti onneksi myöhäsille mutta sitäkin tarpeellisille päiväunilla muutamassa sekunnissa. Hyvä että kerkesin suukkoa antamaan ja peitteleen :)

Kerrankin näin helposti.

Eipä tässä nyt muuta, jatkan juttujen lukemista ja päiväkahvin juontia.

Auringonpaistetta jokaisen päivään!

Rouva 33+1

Vierailija
38/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorry, yrittäkää ottaa selevää...

Vierailija
39/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eipä ole tänään ehtinyt juuri pyllyään tuoliin asettaa...

Esikoisen hengitys oli aamutuimaan niin pahankuuloista, että oli pakko käväistä pikasuihkussa ja lähteä terveysasemalle omalääkärin jonoon :) Siellä menikin sitten aamuyhdeksästä puoli yhteen...

Hyvä kuitenkin, että kävimme, sillä kurkunpääntulehdushan sieltä löytyi. Pienten lasten tauti meidän 10 vuotiaalla! *_*. Hain apteekista lääkärin määräämät kortisonipillerit. Toivotaan nyt, että ne toisivat helpotusta. Parin päivän kuluessa saamme CRP- ja nieluviljelytulokset. Pikanieluviljelyn mukaan ainakaan Streptokokki A se ei ole...

Jep, sieltä sitten lähdin tukka putkella mitään koko päivänä syömättä ja juomatta hakemaan keskimmäistä koulusta. Sitä ennen olin paniikissa soitellut koululle ja ilmoittanut tulevani myöhemmin hakemaan kuin mitä olin pojan kanssa sopinut. Tulimme sitten apteekin ja kaupan kautta kotiin. Jestas, mikä reissu :( Olen aivan puhki tämän pinkeän vatsani kanssa!

Joo-o, mitäs muuta? Tänään tuli postissa kutsu siihen synnytystapa-arvioon. Tai ainakin siinä paperissa puhuttiin ultrasta, en tiedä liittyykö siihen sitten sisätutkimusta, mutta ainakin ultraus. Tuo aika on varattuna 13.5. ja tuntuu ihan ikuisuudelta odottaa sinne asti :/ Viikkoja on tuolloin koossa 36+4, että likellä synnytystä ollaan :)

Viime yö meni ihan persiilleen taas...kuopus vaihteeksi koetteli hermoja ulisemalla säännöllisin väliajoin aamuyöstä. Eiliset päikkärit olivat liian pitkät ja se kostautui sitten yöunen pituudessa. Tänään nukkui vain 1,5h unet rattaissa ja koko aamupäivä meni tosiaan siellä terkkarissa.

Kylläpä väsyttää...miehenkin kanssa riitelin illalla ennen nukkumaanmenoa, eikä tuo virkannut minulle aamullakaan yhtään mitään. Ihan typerä riita, mutta ei voi mitään kun nämä raskaushormonit hyrräävät. Silti ylpeyteni estää pyytämästä anteeksi ;) Eiköhän se siitä ajan kanssa.

Nyt pitää lopettaa ja mennä soffalle löhöilemään...Ansaitusti!

Kanelisokeri 32+5

Vierailija
40/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ilmoittautuu " taustailija" , joka teidän juttuja on sivusilmällä seuraillut plussatestin tekemisestä asti. Oli mukava huomata, että on muitakin " viime tinkaan" ilmoittautuneita :)

Omasta taustasta: Ensimmäistä nuppua odotellaan suurella innolla, LA meidän pylleröllä siis juhannusaattona. Täällä Kainuun korvessa asustellaan vielä ainakin toistaiseksi, riippuen minne miehen työt vie nyt kevään mittaan. Opiskelija-statuksella vielä tämä kevät (toivottavasti jaksaa kaikki tehtävät raapustaa loppuun) ja tippatädin paperit pitäisi hamassa tulevaisuudessa saada. Raskausaika sujunut suht normaalisti ja en olisi ikinä uskonut kuinka hauskaa on omaa napaa tuijottaa :D

Kirjottelen myöhemmin lisää, nyt kouluhommat taas kutsuu

hjelmeri ja pyllerö 30+5 (tai ainakin sinnepäin..)