Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥ ~ ♥ KESÄNUPUT ma-ke ♥ ~♥

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvähyvä että muitakin uusia tulee mukaan. Munkin pitäisi tässä vielä jaksaa opiskeluja, mutta jotenkin motivaatio on ihan nollassa kun tietää että kohta on jäämässä äitiyslomalle ja kaiken lukemansa unohtaa kuitenkin.

Miten te voitte tietää miten päin vauva on? Mäkin aina välillä kuvittelen tuntevani potkuja sielä sun täällä, mutta eihän niistä ota aina selvää mitkä on kädet ja mitkä jalat. Neuvolassakin sain epämääräisen kommentin että kai se pää alaspäin tuntuisi ehkä olevan. Noh onhan tässä vielä muutamia viikoja aikaa sitä ihmetellä.

Valaiskaa nyt mua kun esikoista odotan enkä muidenkaan vauvojen kanssa ole ollut, niin että mihin niitä sängyn reunapehmusteita loppujen lopuksi tarvitsee? Huomasin että äitiyspakkauksen laatikkoakin varten niitä myydään.

Vierailija
42/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis se meidän poika huristelee lähärille semmoisella punaisella plaston potkumopolla. metka näky kerrassaan. mummoilla on aina hymy naamalla kun väistelevät vastaantullessaan tuota meidän huimapäätä..

kokeilin taas ullanunelmien sivuilta paria reseptiä, semmoisia palleropikkuleipiä (meinaan niitä tehdä nimijuhliin, ovat niin helppoja) ja vaavin leivospaloja. ne oli ihania, tuli marianne crushia siihen taikinaan.

eiköhän se peppu ala taas levitä ensi neuvolapunnitukseen.. :O

- Pirkko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pinnasängyn suojat on kyllä aika tarpeelliset. Siinä vaiheessa kun vauva alkaa kääntyilemään ja pyörimään, niin pää kolisee pinnoihin aika kiitettävästi. Ja pienikin vauva osaa jotenkin työntää ne kätensä ja jalkansa sinne pinnojen väliin. Suojat estää sitä ainakin ekat puoli vuotta. Itse suosittelen sellaisia, mitkä kiertää koko sängyn. Jos on vaan toisessa päässä, niin ei välttämättä riitä. Meillä ainakin neiti pyöri ympäri sänkyä ja oli useinkin pää jalkopäässä tai poikittain sängyssä.

Mie kävin äsken uimassa, tällä kertaa meni 900m ihan kevyesti. Tuntui tosi hyvältä ja vauhtikin oli ihan hyvä. Ens viikolla taas uudestaan!

Muuten onkin ollut tosi väsy päivä. Onkohan hemppa päässyt laskemaan, en oo syönyt rautaa moneen kuukauteen. No, maanantaina on neuvola, siellähän se selviää.

Sain vietyä jopa pyörän keväthuoltoon. Ihme kyllä se on jo huomiseksi valmis. Odotin, että siellä on parin viikon jonot. Pääseekin sitten viikonloppuna pyöräilemään.

Vauva onkin nyt hiljainen uinnin jälkeen, ehkä sekin rentoutuu... Päivällä pitikin kyllä aikamoista jytkettä mahassa, varsinkin silloin kun menin päiväunille. Alkoi vielä nyrkkeilemään virtsarakkoon, jotta en varmasti sais unta.

Tytteli-83 rv 33+2

Vierailija
44/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat,

Kiva kun taas uusia tullut mukaan, tervetuloa vaan ja ahkerasti kirjottelemaan! :)

Ja kaikki muutkin taustailijat mukaan vaan..

Tänään on ollut taas väsy päivä.

Valvoin yöllä 4-6, voi pöh. 4:ltä heräsin pissille enkä sit nukahtanutkaan heti. Ja 5:ltä vauva heräs ja alotti melkoisen elämän :) Siinä sit valvoin ja koitin ettiä hyvää asentoa..

Sit menin nukahtaan ja heräsin kun kello soi ennen seiskaa. Olin todella tööt! :o

Työpäivä meni aika ok. Yritin taas jalotella paljon eikä mua kyllä sit supistellutkaan. Mutta ei se istuma-asento hyvä ole :((

Nyt tässä oli mun äiti kylässä, vasta lähti..

Toi taas tullessaan vauvalle yhden ihanan bodyn ja lakanoita :)

Kova on melskaus tässä nytkin vauvalla. Potkii potkii kovasti kylkiin ja sormilla kaivelee nivusiin :)

Mä ootan innolla huomisiltaa. Meille tulee kylään kaverit jotka sai toisen lapsensa maaliskuun alussa. Tyttö nyt siis ihan vähän yli kuukauden ikäinen. Voi että :)

Mullakin on KAnelisokeri äitipolille meno 13.5 kuten sullakin.

KAns ultrataan ja katsotaan vauvan kokoa.

Hyvää vointia ja jaksamisia kaikille!!

a_j + pötkis 32+6

Vierailija
45/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keneltä olette saanut ajan äippäpolille painoarvioon??

pääsekö sinne kaikki??

mulle tuli viime neuvola käynnillä sellainen olo et mä en pääsis!!

(ei ollut oma neuvolatäti..tuntu et oli joku harjoittelija ku oli niin nuori)

kyl mie haluan painoarvion, koska sf mitta huitelee ylärajoilla 32.5 ja

rv on 32+3

Vierailija
46/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikki uudet mukaan vain kirjoittelemaan!

82Tintti: Minulle laitettiin lähete neuvolalääkärin toimesta. Vauva on väärinpäin ja taas kerran isokokoinen. Tunnen sen itsekin kun oikein myllää kohdussa, ettei ole mikään sintti. Sf-mittakin 29cm, vaikka vauva on poikkitilassa :-/

A_J: Katsoin sitä minun ajanvarauspapruani, eikä se aika ole äitipolille, vaan keskusäitiysneuvolaan. Pelkästä ultrasta siellä luki, mutta toivon, että synnytystapa-asia tulisi puheeksi siellä myös. Uskon, että asia on niin.

Ai vitsit kuulkaa, että noita iskiashermoja vetelee. Ne vihlovat tuonne pohkeisiin saakka. Eipä siihen taida auttaa muu kuin synnytys. :-/

Tyttelin kanssa olen samoilla linjoilla noiden vauvan sängyn pinnasuojien kanssa, että hyvät on olemassa! Vauva kun huitoo käsillään ees sun taas ja kyllä ne jalat ja pääkin niihin laitoihin muuten kolisevat. Lisäksi vauvalla on turvallisempi olo kun sieltä sängystä ei näe joka suuntaan.

Samoista syistä meillä oli itsetehty kangasvuoraus + röyhelö äitiyspakkauksen " ensikehdossa" kun vauva nukkui siellä uniaan (laitoin kehdon pinnasänkyyn, ja pinnasängyn pohjan yläasentoon, joten ei tarvinnut lattialta sitä vauvaa nostella). Pahviin osuvat kädet ja jalat kuulostavat ikävän kovilta yön hiljaisuudessa.

Kanelisokeri & jättis 32+5

Vierailija
47/49 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=MediumSlateBlue]Pikaisesti laitan vielä juttua näin keskiviikko iltaan vaikkaa aamulla jo uudessa pinossa tavataan¿

Vauvan asennosta: itse kyllä pystyin itse tunnutelemaan tuosta vatsanpäältä miten vauva on. Ihan selvästi tuntuu selkä sivulla pää alhaalla ja raajoista (lähinnä polvista ja kantapäästä) pystyy ottamaan kiinni kun venyttelee itseään : ) Minulla ei kylläkään ole kovinkaan paljon vatsanpeitteitä edessä joten siksikin tuntuu niin selvästi.

Esikoista odottaville: Kanelisokeri ja Tytteli on oikeassa, eli kyllä sellainen ¿pesä¿ on vauvallekkin kiva olla. Juuri äp:n laatikko on hyvä aluksi, kun pinnasänky on NIIN iso. Meillä siirtyi pinnasänkyyn, kun alkoi käsillä huitoilla ja rapistella laatikonseiniä (jos muistan oikein, niin n.2kk iässä)

Laitan tähän pari kuva linkkiä (poista välit) josta pääsette taas tiirailemaan näitä minun aikaisempia virityksiä. Tästä kolmosesta pääsette toivottavasti sitten tuonne kuvagalleriaan, kunhan saavat sen joskus uusilla sivuilla toimimaan : )[/color]

esikoinen ¿pahvilaatikkonsa¿ vieressä ; ) eli pehmusteena siskoni TSI-mallinen reunus¿

http:// www . aijaa.com/v.php?i=1947531.jpg

ja tässä kakkosen ¿pesä¿ eli Stokken MiniSleepy-sänky - tuo verho on muuten myytävänä siihen kuuluvan reunapehmusteen kanssa (ei kuvassa) ; )

http:// www . aijaa.com/v.php?i=1947572.jpg

[color=MediumVioletRed]♥ art rv 32+3[/color]

Vierailija
48/49 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tytär oli kait vähän rauhallisempi liikkeissään, hänellä pidin pitempään. Mutta poika kun oppi kääntyilemään pinnasängyssä, tunki jalkoja ja käsiä niihin pinnojen väleihin vaikka oli suojus. Eli loppujen lopuksi koko lähetys oli rytyssä siellä patjan laitamilla. Otin pois kun ei ollut sen isompaa virkaa sillä. Nyt en ole laittanut pinnasuojaa häkkisänkyyn (ainakaan vielä). Meillä on se uudinverhoviritys ja haluan nähdä pinnasänkyyn joten pinnasuoja on vain tiellä. Meinasin kyllä lisätä sen jos alkaa kova pauke ja ryske kuulua. Pesän teen pyyhkeen avulla, semmoisen makkaran laitan vauvan ympärille lakanan alle ja on sitten siinä kuopassa rauhallinen.

Yyh.. heräsin tänään jo 5 jälestä ja katselin kun mies nukkua tuhisee vieressä. Muutenkin nukuin rauhattomasti ja pätkissä. Piti yöpaita ottaa pois ja olla munasillaan kun kuumotti ja jalat vatkas. Mieskin yöllä lähti valumaan peiton alle. Olin hereillä ja kysyin että minnekkäs sinä olet menossa? siihen Seppo heräsi ja jotain ynähti. Kysyin että oletko menossa vessaan? Vastasi että en ja nousi sängystä. Kävi juomassa vettä ja tuli takaisin. Omituinen vompatti sekin. Sieltä niinkuin peiton ali velui sängyn jalkopäähän ja sieltä sitten nousi ylös. Onneksi ei sentään plafondia purkanut tällä kertaa katosta. Kerran on nimittäin senkin tehnyt. Ihme pogoamista.

Aamulla sain naurut kun kerroin yöllisestä retkestä. :D Nauratti tuo itseäänkin.

Örp kun närästää. Tein eilen ohrarievää. Riittoisaa kun saa nieleskellä pitkin päivää samaa palasta.

- PIrkko ja punkero rv 30 (!!!)

jee 30 rv täynnä \o/

Vierailija
49/49 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Uusille tervetuloa mukaan.

Omasta taustasta vähän, esikoista odotellaan myös täällä etelä-suomessä, tarkemmin länsi-vantaalla. Mammaloman alotin 2vk ennakkoon eli eka viikko mennyt siivoillessa ja järjestellessä kaappeja, sitä toivois että ois neliöitä enemmän mutta mahduttava nyt on näihin 54 neliön sisään ainakin toistaiseksi. Mies opiskelee suomea eli kauhulla odotan meidän tulojen romahtamista, kelakin oli laskenut mamma-rahan -06 mukaan jollon oltiin 6kk pois suomesta (rapakon takana) ja tein valituksen jotai ei kuulunut kunnes soitin perään ja siellä oli mappi ö:ssä, sai adrenaliinin nouseen... vieläkään ei ole tullut uutta päätöstä. Töissä pitäis käydä viemässä lääkärintodistus mutta taitaa mennä ens viikkoon...

Neuvola eilen ja paino taas noussut... ikinä en ole näin usein puntarilla käynyt ja turhan tarkkaan sitä painoa katotaan kun kaikki on niin erilaisia rakenteeltaa ja voi olla turvotusta ym. Eikö ole parempi että se nouse kun laskis joka kerralla... ettei ihan stressiä tule tosta painosta. Nyt on tullut jotai 12kg. Mulle on nyt ihan 2vk:n ainaka ilmestyny raskausarpia alavatsaan vaikka kuinka olen weledan öljyllä rasvannut =( Kaikki ok, sydänäänet hyvät jne. tutustuminen sairaalaan vappuaattona 16.00

Pinnasänky on valmiina mekin laitettiin pohja yläasentoon ja siihen äitiyspakkauksen koppa, sain veljen vaimolta reunuksen siihen niin ettei tarvinnut sitä ostaa tai tehdä. Heräsin vasta 9.30.. ihmetellä täytyy että nukun todella hyvin vaikka käyn kyllä vessassa ja 5.30 vauva potki mutta nukahdin onnellisesti =)))

Hyvät viikonloput ja voinnit kaikille!

Fin-Mex 33+5