Kokemuksia TYKSistä?
TYKSistä ei näytä olleen juttua viime aikoina. Minkälaisia kokemuksia palstailijoilla TYKSissä synnyttämisestä?
Itse synnytin siellä loppuvuodesta 2005, jäi hyvä fiilis sekä synnytyksestä, että lapsivuodeosastolta. Kätilö oli nuori, empaattinen, todella mukava. Synnytysosastolla oli kuulemma kiirettä, mutta sitä emme huomanneet lainkaan. Lapsivuodeosastolla henkilökunta oli avuliasta ja mukavaa, vain yksi lastenhoitaja jäi negatiivisesti mieleen. 2006 lapsivuodeosastot on (kai) rempattu, minkälaisissa olosuhteissa siellä tätä nykyä köllötellään?
Kommentit (4)
Itse olen synnytänyt Tyksissä myös vuonna 2005 keväällä, ja sillloiset synnärin kätilöt tosi mukavia(kaikkiaan 4kpl!, kun synnytys kesti 23 h). Ja vuodeosastolla myös mukava henkilökunta myös yhtä lastenhoitajaa lukuunottamatta. Nyt kun oli samaisessa paikassa 6 vk sitten niin sama meiniki jatkuu... Synnärin kätilöt aivan mahtavia ja tällä kertaa en tavannut kuin kaksi ja sekin siksi kun vuoro vaihtui juuri kun poika syntyi. Tällä kertaa ei kestänyt kuin 2 h!! Vuodeosastolla myös taas tosi mukava hlökunta. Tämän edellä mainitun lastenhoitajan tapasin edellisenä iltana ennenkuin lähdin kotiin, joten hänestä ei ollut minulle " harmia" !
Nyt vaan huoneissa oli todella kuuma!! Onneksi ehdin pois ennenkuin ne hirveet helteet alkoi(synnytin 29.5.), koska jokin ilmastointi ongelma siellä oli menossa!!
Se täytyy vielä todeta, että silloin keväällä -05 ruoka oli pirun hyvää, koska se tuli Heikkilän kasarmilta kun Tyksin keittiö oli remontissa. Nyt ruoka oli ihan syötävää, mutta ei viimekertaisen veroista!
Mäkin synnytin Tyksissä 29.5. ja oli niin pirun kuuma:)
Mulla kesti synnytys 20h 36 min ja ehdin kokea 3 kätilöä, jotka kaikki loistavia. Osastolla oli mielestäni mukava hlökunta, lukuunottamatta yhtä lastenhoitajaa, mutta onneksi olin vaan yhden kerran hänen kanssaan tekemisissä. Kaikilla tuntui olevan aikaa ja halua opastaa tällästä ensisynnyttäjää.
Positiivinen kokemus ainakin mulla Tyksistä!
AE ja Otto 6vkoa ja risat
Esikoisen kävin synnyttämässä myös kesäkuun alussa -05 ja nyt toisen huhtikuun lopussa. Ensimmäisellä kerralla kaikki kolme kätilöä synnytysosastolla olivat mukavia (synnytys kesti 17,5 tuntia) ja synnyttäneiden osastolla henkilökunta oli mukavaa.
Tällä toisella kerralla huhtikuussa kätilönä oli aivan ihana vanhempi nainen ja mukava kätilöopiskelijakin oli mukana. Vauvan jo synnyttyä vaihtui kätilö ja täytyy vaan sanoa, että onneksi en " joutunut" synnyttämään tämän toisen kätilön aikana. Kätilö oli jotenkin kylmän ja ärtyisän oloinen ja myöhemmin kuulinkin kaverilta, jonka synnytyksen kyseinen kätilö on pari vuotta sitten hoitanuti, että oli ollut melko epäystävällinen ja jopa pirullinenkin välillä.
Pahaa sanaa TYKSistä ei ole sanottavana kummaltakaan kerralta. En kyllä tosin huomannut että ainakaan osastoa 310 olisi rempattu vuoden -05 jälkeen, ihan samalta näytti kuin viimeksikin.
Ai niin ja nyt sitten selvisi se ruoka-asiakin :) Ihmettelinkin vähän huhtikuussa, kun ruoka oli mielestäni parempaa silloin kesäkuussa -05 mutta jos ruoka on tullut eri paikasta silloin niin se selittääkin asian.
Olen synnyttänyt tyksissä tammikuussa 04, toukokuussa 06 ja kohta kolmannen kerran.
Remontista kyselin omassa neuvolassani, missä terkkari tiesi kertoa, että määrärahojen puutteessa koko remontti on jätetty tekemättä. Joitain pieniä korjauksia lukuunottamatta.
Ja mitä siihen ruokaan tulee, samat henkilöt sen ruuan on tehneet vaikka toimitettiinkin Heikkilä kasarmilta. Oli henkilökuntakin paossa remontin alta.
Kokemukset synnäriltä ihan ok. Joukossa mukavia ja vähemmän mukavia tösäytteleviä kätilöitä ja hoitajia. Kai se paljon on itsestäkin kiinni, aina eivät kemiat sovi yhteen. Ja voihan sitä pyytää toista kätilöä hoitamaan synnytystä, jos tilanne käy itsestä mahdottomaksi.
Esikoisen osastoaika oli ihan hyvä kokemus, apua ja neuvoja sai aina kyn pyysi, mutta kakkosen kohdalla jätettiin jotenkin yksin. Kuviteltiin, että kaikki on vanhastaan tuttua. Yksi yökkö oli ylitse muiden kakkosen vuodeosastolla numeroa en nyt muista.