Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka olet mielestäsi köyhä?!? paljonko saat yht rahaa kuukaudessa

Vierailija
02.12.2008 |

.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laske kaikki rahat yhteen mitä saat

paljonko saat summaksi?

haluan vain katsoa minkätuloiset pitävät itseään köyhinä, kerro myös perhekoko

tässä minun

minä + 5 ja 7v lapset

lapsilisä 303

elatusapu 118 ja 140

toimeentulotuki 110 euroa (maksavat myös vuokran)

opintotuki 220

en pidä itseäni köyhänä, pärjätään ihan hyvin, toki enemmänkin voisi rahaa tulla =)

Vierailija
2/69 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä, vauva 8kk ja mies

mä saan opintotuen 260€

lapsilisä 100€

kotihoidontuki 280€+joku lisä en tiedä vielä määrää

miehen palkka 1300€

vuokra meillä törkeän halpa

onneks ei ole asuntolainaa ja järkyttävän isoa asuntoa :)

auton rämä löytyy ja miehellä velkaa.

Säästetään asuntoon ja ostetaan sitten kun ollaan saatu tarpeeks rahaa kasaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on palkkansa, jonka suuruutta en tiedä. Mies maksaa suurimman osan laskuista, itse maksan omat ja lapsen menot. Meitä siis 2 aikuista + 1 koululainen.

Vierailija
4/69 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole hoidossa

ja voi saada myös vanhempain rahaa ja opintotukea samaan aikaan!

Tämä selvisi itselleni viime viikolla :)

Vierailija
5/69 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä+mies sekä lapset 1kk, 3v, 4v, 6v ja 9v.

Lapsilisät himpun yli 600

Miehen työttömyyspäiväraha himpun alle 600e/kk

Asumistuki 201e/kk

Lapsilisä+hoitolisä käteen 460e/kk

Toimeentulotukea emme saa, ja tiukalla o talous.

Vierailija
6/69 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun yksin

Tulot n.850 euroa/kk

vuokra+vesi+sähkö+puhelin+netti n. 570 euroa kuussa

Lisäksi jatkuva lääkitys n. 20 euroa kuussa

Vierailija
7/69 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumistuki 400e

lapsilisä 118e

elatus 120e

toimeentulotuki noin 450e

vuokra 615e opintolainaa on vaikka kuin ja muutakin velkaa (otin ääliö omiin nimiini exän velkoja kun piti yhdessä maksaa pois)

rahat ei riitä millään ja epätoivoista on elämä. Asunnon vaihtasin mielellään halvempaan, muttei vaikuta siihen paljonko rahaa käytössä, koska asumistuki pienenisi myös eli asunnon hinta/koko/perusparannus vuosi on juuri niin että jää minimisumma itelle maksettavaksi.

Vierailija
8/69 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mielikuvistuta ja rakkautta kasvattaa lapsensa lähes ilman rahaa.

Vierailija
9/69 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tulot yht n3000e kuussa kun laskee kaikki lapsilisätkin mukaan, ja me ollaan musta köyhiä. 2 aik ja 2 lasta. ostan vaatteet kirpparilta ei oo autoa MIHIN SE MENEE?? en tajua?

Vierailija
10/69 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei istuta baareissa ei käydä konserteissa en oo hitto käyny ees leffassa 3 vuoteen!!!!!! musta ruokaan menee SIKANA mä tykkään kokata ja syödä kunnolla, mut ei me silti mitään naudan filettä tai muuta semmosta osteta IKINÄ kun en raaski Pirkalla mennään, ja joo 24e menee kuussa tvkorttiin, mutta ei oo paljon..

Vierailija
11/69 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joulukuu pistää vähän haastetta lisää, kun lapsella on synttärit myös joulukuussa. Eli nyt keksitään kuinka tehdään taas ilman rahaa joulu ja synttärit ja lahjat. Aika tavalla saa mielikuvitusta käyttää ja alehyllyjä kiertää. Lahjojen etsinnät alotan aina kesällä ku ikinä ei tiedä löytyykö alesta mitään ja joululahjoja yritän kerätä yhden kuukaudessa hintaluokassa 1 - 3e. Sitten yksi kalliimpi paketti eli noin 30 e.

Vierailija
12/69 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia kolme, joista yksi teini ja toinenkin koululainen, nuorimmainen 1 v. Asuvat siis minun luonani.

Itse sairastuin kroonisesti synnytyksen jälkeen.

Kotihoidontuki 386

Asumistuki 620

Lapsilisät 480

Elarit 380

Yht. siis 1866 € jää käteen/kk

Pelkät asumismenot (vuokra + lisät) ovat 1007€/kk, joten sellainen reilu 800 jää KAIKKEEN muuhun kuukaudessa. Ei oikein aina jaksa naurattaa.

Sossu ei avita, kun asumismenot ovat liian suuret. Eipä vain ole vielä onnistunut asunnonvaihtokaan. Sitä ootellessa...

Vierailija
13/69 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulot ehkä siinä rajalla, että onko köyhä vai ei mutta ainakin meillä tekee tiukkaa opintolainojen sun muiden kanssa, kalliiden vuokrien pääkaupunkiseudulla... Auto meilläkin on eli siitä voisimme luopua mutta muuten emme juuri kuluta mihinkään kalliiseen, matkoja emme tee jne. Ruokakuluissa olemme hieman lepsuja, joten niistä säästämällä ehkä jäisi rahaa vähän yli hätävaraksi.

Bruttona eri tuet:

vanhempainraha 940€

työttömyyskorvaus 1200€

asumistuki 150€

lapsilisät 210€

Nettona siis käteen jää noin 2050€.

Vierailija
14/69 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tuli se n.440/kk opintoraha+asumislisä. Siitä sitten vuokra, vesi, sähkö, netti, puhelin yht. n.380. Silloin taisin olla köyhä. Kesätöistä säästettyjä rahoja n.100/kk, eli 160 kuussa ruokaan, vaatteisiin jne...Voi helvetti. Nyt sitten vielä kehtaan miettiä sitä miten pärjään asuntolainan kun palkasta jää käteen n.4000/kk...

Vierailija
15/69 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kulutetaan noin 10e viikossa ruokaan (minä ja koululainen). Mielellään kokkailisin, mutta rahat ei riitä. Vuosien köyhyys on kyllä opettanu keksiin vaikka mitä halvalla ja taas kerran alennuksia kierretää ruokakaupassaki. Ei käydä leffassa. Lapsen harrastus maksaa 10e kk. Itse en harrasta mitään maksullista paitsi netti maksaa 9,99e kk. Kampaamossa en käy kuin noin 3v välein. Hiukset värjään kyllä itse noin 4kk välein. Mitään kasvonputsaus kosmetiikkaa en ole omistanu sitte sen jälkeen kun muutin vanhempien luota. Meikkejä kuluu 2 ripsaria, 1 eye liner, 1 aurinkopuuteri, 1 meikkivoide 1-1,5v aikana. Kirppareilla en voi käydä allergian takia, mutta hillittömistä alennuksista ostan vaatteet. Ei tulis mieleenkään, että ois varaa mihinkää normaalihintaseen vaatteeseen. Niin ja leivät leivotaan kans ite koska ne on nykyisin tosi kalliita. Kyllä tämä musta aika köyhää on. ja taas siis 10 kyseessä.

Vierailija
16/69 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä yksi aikuinen ja yksi lapsi. JA kyllä tunnen olevani köyhä. Joulun aikaan aina ihmettelen, että niitä vähävaraisten hyvä joulu mieli ym keräyksiä on, mutta eipä meille ainakaan ole kuulunut mitään. En usko että Suomessa enää tästä köyhemmäksi pääsee.

Vierailija
17/69 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku kuukausi eletaan yli varojemme, kun ei riita edes perusjuttuihin. Niin paljon lainoja ja velkaa...

Vierailija
18/69 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hoitovapaalla (2 alle kouluikäistä lasta) ja Kelan tuet + kuntalisä on yhteensä n. 500 € (netto).

Lapsilisät n. 200 € (en tiedä tarkkaa summaa).

Miehen nettotulot n. 1500 €.

Eli nettotulot yhteensä n. 2200 €/kk.

Asumismenot vähän vajaa 1000 €/kk.

Ruokaan menee n. 600 €/kk.

Loput sitten laskuihin (vakuutuksia on jos jonkinlaista, Hesari, puhelinlaskut, netti yms.), autoon, vaatteisiin ja harrastuksiin. Nollille menee joka kuussa, mutta just ja just pärjätään näin. Asumismenot on suuret tuloihin nähden, mutta kohta menen töihin ja pärjätään vähän vähemmällä. Lapset ovat saaneet kaiken tarvitsemansa (siis ei kaikkea haluamaansa), enkä usko, että he ovat tästä ns. köyhyydestä kärsineet.

Vierailija
19/69 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä, opiskelijamieheni ja kolme alle viisivuotiasta lasta

kotihoidontuki+hoitolisä+sisaruslisät 650e

lapsilisät 341e

asumistuki 610e (vuokra 930e)

opintotuki 250e

yht 1851e

Vuokran jälkeen jää 921e viiden hengen laskuihin, ruokiin, vaatteisiin jne.

Sossusta ollaan varattu aika jo monta kertaa mutta ollaan aina se peruttu kun ottaa niin paljon ylpeyden päälle mennä kerjuulle.

Vierailija
20/69 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten ainoat tulon lähteemme olivat:

- äitiyspäiväraha n 500€

- lapsilisä 100€

- 80% silloisesta 650€ vuokrastamme

Taloudessa 2 aikuista ja vauva. Pärjättiin ihan hyvin.

Koskaan en ole saanut toimeentulotukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän