Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksisikö joku ratkaisun tähän mun pulmaan?

Vierailija
13.04.2008 |

Olen kotona kahden alle 3v lapsen kanssa. Koetan lukea kovasti valintakokeeseen, mutta ei vaan tunnu aikaa riittävän. Tiedän, etä melko varmasti pääsisin, jos vain saisin rauhan opiskella. Mies käy päivisin töissä ja iltaisin olen tosi naatti lasten kanssa olemisesta. Molemmat ovat nyt sairastelleen jonkin aikaa ja yövalvomisia on paljon.

Opiskelupaikka pitäisi saada.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai päiväuniaikaan.

yöllä lukemisesta ei kaikilla tule mitään

Vierailija
2/24 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu olosuhteet kaatuvan niskaan ja haluaisin niin opiskelemaan. Elämän suuret valinnat riippuvat nyt paljon siitä alkaako opiskelut vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galenos (hammaslääkiksen pääsykoekirja) odottaa hyllyssä lukijaansa, mutta aikaa ei ole. Pääsykoe kans reilun kk päästä. Oon päivisin kotona 7kk ikäisten kaksosten kanssa, iltapäivällä 4 vuotias tulee päivähoidosta kotiin ja siinäpä se päivä sitten meneekin... Kaksoset vielä nukkuu eri aikaan, joten missään välissä ei oo omaa rauhaa. Illalla vois olla, mutta pakko on siivotakin, ku muuten huusholli on räjähdyksen jäljiltä.

Vierailija
4/24 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäksi luettava lasten päiväuniaikaan. Taloudellista satsausta vaatii, mutta jos kuukauden ajalta, niin ei mahdottomia. Onko sula ketään kotiäitituttua, joka voisi hoitaa lapsiasi omiesi ohessa vaikka aamupäivät?

Vierailija
5/24 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremmin kun lapset ovat terveinä ja saat nukuttua edes hiukan paremmin.

Olen opiskelija ja ainoa kunnon mahdollisuuteni lukea tentteihin yms. on illalla kun lapsi menee nukkumaan. Se motivaatio on jostain vain revittävä vaikka kuinka väsyttäisi.

Toisaalta voisitte ehkä tinkiä jostain muusta ja maksaa vaikka kahtena arkipäivänä parista tunnista lastenhoitajalle, joka hoitaisia lapsia kun lukisit.

Vierailija
6/24 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luin aikoinani sekä yo-kokeisiin että pääsykokeisiin aamulla. Nousin neljältä.

Vierailija
7/24 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

askartelua? leipomista?

Jotakin sellaista tekemistä lapsille, jota ei koko ajan tarvitse vahtia ja jäljet voi siivota hieman jäljessä. Yritä myös jaotella opiskelumateriaali mahdollisimman pieniin osa-alueisiin. Kun olet lukenut yhden osa, ajattele sitä aktiivisesti vaikka hoidat lapsia. Voisitko kutsua kylään jonkn kaverin aina silloin tällöin, jonka kanssa voisit keskustella oppimastasi? Näin opittu asia syvenee, kun joudut sen jollekulle toiselle selittämään. Ehkä miehellesi illalla? Pyydät häntä sitoutumaan tähän juttuun nyt kuukaudeksi, koska se sinulle todella tärkeää. Menet iltaisin vaikka vain tunniksi kirjastoon lukemaan?

Vierailija
8/24 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Galenos (hammaslääkiksen pääsykoekirja) odottaa hyllyssä lukijaansa, mutta aikaa ei ole. Pääsykoe kans reilun kk päästä. Oon päivisin kotona 7kk ikäisten kaksosten kanssa, iltapäivällä 4 vuotias tulee päivähoidosta kotiin ja siinäpä se päivä sitten meneekin... Kaksoset vielä nukkuu eri aikaan, joten missään välissä ei oo omaa rauhaa. Illalla vois olla, mutta pakko on siivotakin, ku muuten huusholli on räjähdyksen jäljiltä.

Vierailija
9/24 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät ajan mahdollisimman tehokkaasti sitten kun sitä saat.

Lue kirjaa tai tärkeimpiä kohtia nauhalle ja kuuntele kuulokkeista.

Vierailija
10/24 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Illalla vois olla, mutta pakko on siivotakin, ku muuten huusholli on räjähdyksen jäljiltä.

Vierailija
11/24 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tee työjako itsellesi, tänään illalla siivoat kämppää, huomenna luet ja annat sotkut olla. Siivoat ne seuraavana päivänä vasta.

Ja pyydä ihmeessä mieheäsi jonakin päivänä hoitamaan lapsia töitten jälkeen ja lähde ite kirjastoon lukemaan! Lukusalissa saa tarvittavan rauhan siihen.

Vierailija
12/24 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
13/24 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai olisiko äitisi käytettävissä? Jos hän tulisi teille viikoksi tai ottaisi lapset? Ja sitten lukisit niin maan...

Ja aamulla tuntia kahta aikaisemmin ylös. Ei se käytettävissä oleva aika, vaan ajan tehokas käyttö! Yritä edes!

Vierailija
14/24 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla kun puistotat lapsia. Niin minä tein.

Vierailija
15/24 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosissani panostanut kaiken vapaa-ajan, nyt alkaa vaan paniikki iskeä ja aika tuntuu loppuvan kesken.

ap

Vierailija
16/24 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu ettet saa kaikkea kahlattua, on kaksi mahdollisuutta:

Laadi referaatti ja opettele se.

Tai laske rohkeasti tärpit ja opettele ne ulkoa.

Kolmas vaihtoehto on panostaa ihan niihin viimeisiin päiviin ja lukea yötä päivää kirjaa ulkoa.

Nää on mun kolme kikkaa maisterin paperien takaa. Olin kokopäivätyössä, joten ihan hirväesti ei aina ehtinyt lukea.

Vierailija
17/24 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä nippelitietoa loppupuolelle. Alkuun luet vain suurimpia kokonaisuuksia. Lue kaikkia aineita tasapuolisesti ja jätä pois lukemistosta se, mikä ei suoraan liity pääsykokeidesi aiheeseen. Tee todella hyviä muistiin panoja ja liimaile niistä keskeisimmät vaikka keittiön kaappien oviin. Lue niitä aina silloin kun teet ruokaa, tiskaat jne. Vessa on maailman paras lukupaikka. Olen lukenut useamman kirjan siellä kuluneen vuoden aikana. Joka istunnolla muutama sivu. Lue iltaisin ja väsyneenä kaikkea aihetta sivuavaa. Surffaa netistä kaikki vaikeat termit.

Vierailija
18/24 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan lapset saa jotain ruokaa ja unta ajallaan, muulla niin väliä. Paniikki iskee joka tapauksessa, nyt et luovuta! Hyviä neuvoja olet saanut. älä tee itsellesi tekosyitä että voisit luovuttaa kun alat jänistämään!!! Tsemppiä!

Vierailija
19/24 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen sivumäärän kauhisteluun voi mennä monta hyvää lukuminuuttia!

Vierailija
20/24 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mennä vaikka nukkumaan jos univelka vaivaa.

Tsemppiä nyt kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi