Keksisikö joku ratkaisun tähän mun pulmaan?
Olen kotona kahden alle 3v lapsen kanssa. Koetan lukea kovasti valintakokeeseen, mutta ei vaan tunnu aikaa riittävän. Tiedän, etä melko varmasti pääsisin, jos vain saisin rauhan opiskella. Mies käy päivisin töissä ja iltaisin olen tosi naatti lasten kanssa olemisesta. Molemmat ovat nyt sairastelleen jonkin aikaa ja yövalvomisia on paljon.
Opiskelupaikka pitäisi saada.
Kommentit (24)
Tee itsellesi hyviä " sanakirjoja" , joissa selität termejä. Piirrä kaavioita ja liimaa niitä keskeisiin paikkoihin.
tee asiakokonaisuuksista mind-mappeja (käsitekarttoja) ja ripottele niitä pitkin seiniä, jääkaapin ovia ja vessan seiniä, ja katsele, kertaa, mieti niitä aina kun näet. Todella tehokasta, jo se mindmapin tekeminen (jos et ole tehnyt aiemmin, netistö löytyy ohjeita vaikka avoimen yliopiston sivuilta varmaankin).
Ehdota, että sun lapset menee puoleksi päiväksi kahdesti viikossa niille ja voit vastaavasti ottaa hänen lapset kahdesti viikossa puoleksi päiväksi sun luo. jos lasket puoli päivää esim. 4h 30 min, on se viikossa sulle lukuaikaa 9h ja tämä kertaa neljä tarkoittaa, että ehdit lukemaan pääsykokeeseen kaikkiaan 36 h kuukaudessa.
Pistä mies viikonloppuna lauantaisin ja sunnuntaisin kolmeksi tunniksi kumpanakin päivänä lasten kanssa liikenteeseen tai mene itse kirjaston lukusaliin, jolloin saat 6 h lisää lukuaikaa viikossa eli kaikkiaan 24 h neljässä viikossa. Etköhän saa pari kertaa luettua pääsykokeeseen tuossa 60 tunnissa?
Ystävällisin terveisin: kolmen kotiäiti, yrittäjä ja itskin pääsykokeisiin menevä (tosin vasta kesäkuussa)
ap