Ymmärrätkö sitä että etäisä ei osta lapselleen viiliä, maksamakkaraa koska ei itse tykkää niistä
Eihän hänen niitä tarvitse syödäkkään. Ostaa vain sellaista mistä itse tykkää. Lapsi tykkää kovasti molemmista ja sanoo ettei isi osta hänelle niitä. Kun kysyn miks niin sanoo kun isi ei tykkää niistä. 4v siis kyseessä. Ei meidän yhdessäoloaikanakaan suostunut ostamaan mitään viiliä kun se on niin pahaa. Ostan lapselle aina maksamakkaraa silloin tällöin vaikka on ainoa joka sitä meillä syö.
Kommentit (56)
näin isä toimii. Ei laita lapsen lautaselle kylässä sellaista mistä itse ei tykkää. Kyllä meillä syödään paljon sellaista mistä itse en tykkää, lapset katsos kun tykkäävät
Hänellä on jokin ihme käsitys että lapsenkin mielestä ne ovat pahoja. Tai yleensäkkin kaikkien ihmisten. Muuten todella ihana isä mutta tätä ruokajuttua en ole ikinä käsittänyt. Mämmiä ei kylässä edes tarjoa lapselle, tai siis kutsu syömään
Eiköhän lapselle tee vain hyvää syödä välillä erilaista ruokaa? Ei nelivuotiaan kuulu jämähtää vielä syömään samoja ruokia, vaan opetella syömään erilaisia ruokia. Joskus meille tulee päiväkotiin lapsia jotka osaavat syödä vain Saarioisten maksalaatikkoa ja Valion jukurtteja...
pilaantuisivat kuitenkin kun lapset syö niin vähän
meille ostetaan sellaista mikä tekee kauppansa
sitä ehdottomasti tarvitsisivat kasvaakseen onnellisiksi aikuisiksi...
Vierailija:
No en kai minä mikään masokisti ole, en osta jouluruokia, jotka ovat mielestäni pahoja.
pilaantuisivat kuitenkin kun lapset syö niin vähänmeille ostetaan sellaista mikä tekee kauppansa
Itsekään en ikinä osta esim. valmispitsoja, vaikka niitä olisi kätevä lämmittää lapsille, koska en pidä niistä, vaikka monenlaista muuta jäteruokaa tulee ostettua.
ja juurihan sanoin että meillä kyllä syödään sellaista mistä itse en pidä. Miksi ei syötäisi? Mikä minä olen pakottamaan lasta syömään jotain tiettyä, kerran tykkää toisesta. Ette näköjään ymmärrä pointtiani
Avaa silmäsi ja katso maailman menoa-ymmärtäisit olla edes kiitollinen että sinulla vielä on lapsi jota rakastaa. Englan äidillä ei enää ole.
Vierailija:
ja juurihan sanoin että meillä kyllä syödään sellaista mistä itse en pidä. Miksi ei syötäisi? Mikä minä olen pakottamaan lasta syömään jotain tiettyä, kerran tykkää toisesta. Ette näköjään ymmärrä pointtiani
Lapsia pitää opettaa syömään erilaisia ruokia, eikä heitä opeteta syömään vain lempiruokia.
Justiinsa kirjoitin että nämä ovat vain erimerkkejä tuotteista joihin lapsi ei saa koskea kun isä ei niistä pidä. Ei kylässä, eikä kotona. Kyllä silloin minun sukulaiseni ihmettelivät kun oltiin vielä yhdessä että miksei isä anna lapselle laatikoita ollenkaan jouluna. Ehkä te ette sitten ollenkaan ihmettelisi. Mutta minä ainakin ihmettelen, ei isä voi päättää mitä ruokaa lapsi saa syödä ja mitä ei
Lapsen isä ostaa ruokia joista pitää.
No niin tekee suurin osa Suomen kansasta.
Lapsen isä ei osta viiliä ja maksamakkaraa.
No näitäkin löytyy Suomesta melkoinen määrä.
Lapseni isä ei pidä mämmistä.
No ei pidä monet muutkaan. Monet ostavat sitä vain koska tuntuu siltä, että on pakko pääsiäisenä syödä jotain perinteistä. Aivan älytöntä.
Mut ku lapseni pitää viilistä ja haluaa sitä syödä joka päivä. Hän ei pidä mistään muusta kuin maksamakkarasta. Lapsen isä ei siis saa ostaa kinkkua, koska lapseni ei siitä pidä.
Isänsä lapsi selvästi.
Teiltä menee nyt ap:n pointti vähän ohi, tosin ap ei ehkä ollut kovin selväsanainen vaan lähti purkamaan juttua väärästä päästä.
Ongelmana ei ole se, että lapsi ei saa viiliä ja maksamakkaraa, vaan ap:ta ihmetyttää isän tapa tuomita pahaksi kaikki ruoka mistä hän itse ei pidä. Niinpä jos vaikka kylässä on tarjolla mämmiä jota lapsi haluaisi maistaa, isä ei anna tämän maistaa koska ruoka on pahaa.
Mielestäni vähän outoa, teillä on selvästi erilaiset kasvatuspäämäärät tässä asiassa. Mutta ei siitä lapselle varmaankaan ole haittaa, näkeepähän että ruokaan voi suhtautua monella tapaa.
Viilistä ja maksamakkarasta en sano mitään, mutta kyllä mun mielestä on lapsellista keneltä tahansa aikuiselta sanoa mitään ruokaa PAHAKSI. Ostaa tai ei osta, syö tai ei syö, mutta ei tarvi opettaa lapselle, että joku ruoka muka olisi PAHAA.
Ymmärrän hyvin ap:n pointin - miksei isä voi ostaa jogurtin sijasta viilipurkkia, koska itse sitä ei kuitenkaan syö - lapsellehan se sen ostaisi. Hinta nyt joka tapauksessa on sama; viili jopa hitusen edullisempaa... No, mutta oli miten oli..minkäs uppiniskaiselle paskalle mahtaa... ;)
Viiliä vaan pitää ostaa, ja maksamakkaraa...
haluu/tajuu/viitti maistattaa lapsilla tiettyjä ruokia. Aika tyhmää oikeesti. Kaikilla ihmisillä kuitenki eri makuaisti.
Mitä olen yrittänyt tässä kokoajan selittää
Kuulostaa siltä, että sinä olet avarakatseisine maistattamisinesi kasvattanut lapsen joka ei suostuisi syömään mitään muuta kuin viiliä ja maksamakkaraleipiä, jos tämä asia voi olla ongelma kellekään.