Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen kapakassa nähtyä: äiti jolla mukana n.5v. lapsi!!!

Vierailija
13.04.2008 |

Olimme ystävien kanssa eilen viihteellä ja menimme käymään siiderillä pienessä baarissa. Kello oli silloin 22.00.

Ostimme siiderit ja mitä näimmekään, äiti istui pöydässä ja pieni lapsi oli vieressä nököttämässä!!! Meinasi tippua silmät päästä.

Vieläkin on paha mieli sen lapsen puolesta ja mietityttää onko tuo edes laillista?? Ei varmaan :' (

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttämättä ei ole mitään pahaa tuollaisessa. Jos äiti ei juonut, niin eihän lapsi lyhyestä piipahduksesta räkälässä välttämättä kärsinyt. Ne räkälöidenkin asiakkaat voi olla rakastavia ihmisiä ja äidin ja lapsen kavereita. Omalle lapselle en ainakaan opeta, että ainoat hyvät ihmiset on jotain keskiluokkaisia nukkumaan kello kahdeksalta -tyyppejä. Lasten laiminlyönti on vakava asia, mutta minusta on inhottavaa, että nykyisin kaikkea erilaisuutta kytätään ja lapsia ei saisi pitää suunnilleen missään muualla kuin suljetuissa puistoissa.

Vierailija
22/34 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ovat ulkona vanhempiensa kanssa vielä kymmeneltä illalla....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä laki kieltää kaikkiin, jopa ruokapaikkoihin viemästä lapsia kello 18 tai 20 jälkeen.

Itse en veisi lapsiani koskaan räkälään, vaikka ei mulla niistä kyllä huonoja mielikuvia olekaan. Vietin nimittäin usein lapsena niissä aikaani. Jätskiä sain aina, se oli kivaa.

Vierailija
24/34 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

välttämättä ei ole mitään pahaa tuollaisessa. Jos äiti ei juonut, niin eihän lapsi lyhyestä piipahduksesta räkälässä välttämättä kärsinyt. Ne räkälöidenkin asiakkaat voi olla rakastavia ihmisiä ja äidin ja lapsen kavereita. Omalle lapselle en ainakaan opeta, että ainoat hyvät ihmiset on jotain keskiluokkaisia nukkumaan kello kahdeksalta -tyyppejä. Lasten laiminlyönti on vakava asia, mutta minusta on inhottavaa, että nykyisin kaikkea erilaisuutta kytätään ja lapsia ei saisi pitää suunnilleen missään muualla kuin suljetuissa puistoissa.

Vierailija
25/34 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ravintolatyöläinen

Vierailija:

Ja kyllä laki kieltää kaikkiin, jopa ruokapaikkoihin viemästä lapsia kello 18 tai 20 jälkeen.

Itse en veisi lapsiani koskaan räkälään, vaikka ei mulla niistä kyllä huonoja mielikuvia olekaan. Vietin nimittäin usein lapsena niissä aikaani. Jätskiä sain aina, se oli kivaa.

Vierailija
26/34 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten menevät lapsen kanssa kotiin, äiti peittelee lapsensa hellästi unten maille ja aamulla nukkuvat pitkään ja hartaasti yhdessä.

Vierailija
27/34 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

me vanhemmat juotiin oluet. meillä otetaan janoon olutta joskus eli hyvin harvoin. vahinko et ap ei nähnyt meitä.

ehkä se portsari oli asiasta paremmin jyvällä, kuin sinä.

Vierailija
28/34 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisen tulee olla nukkumassa jo tuohon aikaan. Vielä ymmärrän, jos ollaan lomalla ja silloin usein syödään myöhemmin ja mennään ruokaravintolaan, mutta en todellakaan veisi lastani tuollaiseen paikkaan!

Vierailija
29/34 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli lauantai, alkuiltapäivä ja kun menimme ravintolaan sisälle, se oli aika tyhjää. Siinä syödessä alkoi sitten lähipöytiin kerääntyä paikallista kantajengiä joka oli aika maistissa jo valmiiksi, joten volyymit nousi ja lapsemme ihmetteli kovasti viereisten pöytien menoa ja meininkiä. Kun olimme lopettaneet ruokailun ja pyytäneet tarjoilijaa tuomaan laskua, hän ystävällisesti ja kohteliaasti toivotti meidän tervetulleeksi jäämään jatkamaan hauskaa iltaa... Johon totesin sitten, että et kai ole tosissasi, meillähän on pieni lapsi mukana... Tarjoilija sitten huomasi kömmähdyksensä ja oli aivan nolona. En tosiaankaan olisi halunnut sinne jäädä yhtään kauemmaksi aikaa, mutta otin asian siltä kannalta, että lapsi oppi tästä elämästä taas yhden uuden asian.

Vierailija
30/34 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa on mielestäni on ihan ok, että lapsi käy ulkona syömässä/ on osana vanhempien sosiaalista elämää, kunhan se on tutussa tai turvalliselta tuntuvalta ympäristössä ja tuttujen/ mukavien ihmisten seurassa.

Olen myös sitä mieltä, että esim. viikonloppuisin voi vähän joustaa aikataulujan ja rutiinien kanssa, jollei esim. aamulla tarvitse nousta aikaisin, ja lapsella on itsellään joustava rytmi (eli että ei mene unet viikoksi sekaisin, jos vähän valvoo).

On totta, että etelä-Euroopassa lapsilla on erilainen vuorokausrytmi, ja heitä näkee vanhempiensa seurassa ravintoloissa, jne. Mutta erittäin usein nämä ulkoilut ovat ystäväpiirin tai sukulaisten kesken, ja nimenomaan illallisia säädyllisissä ravintoloissa.

Näin ollen my verdict: ap on oikeassa tuomitessaan näkemänsä, koska örisevät juopot ja räkälän yleinen meininki eivät ole sopivaa katseltavaa pikkulapselle!

Vierailija
31/34 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos olisin tehnyt aloituksen, että " Istuskelin eilen lapseni kanssa iltasella kapakassa juoppojen keskellä. Siinä kuuntelimme yhdessä " vittua ja perkelettä" ja todistimme vierestä pientä tappelun poikasta. Olipa mukava ilta! Nyt taas jaksan hoitaa lastani."

Olisitteko todella sanoneet minulle " kiva, että pääsit tapaamaan ystäviäsi" ???

Ap

Vierailija
32/34 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosin sisälle vaan jätti mut tuulikaappiin seisomaan ikuisuudeksi. Ovesta kulkeneet asiakkaat kutsuivat " pikkuportsariksi" , mutta kukaan ei tehnyt mitään mun hyväksi. Joku antoi rahaa. Äiti löysi mut sieltä kun oli töistä tullessaan ihmetellyt missä ollaan. Kyllä on maailman meno ollut ennen toisenlaista, onneksi nykyään ollaan tiukkoja, vaikka sit tiukkapopoja.

Vierailija
33/34 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista porukkaa tuntuu olevan linjoilla! Eikö sen nyt luulisi olevan itsestäänselvyys ettei pienen lapsen paikka ole juoppolauman keskellä!!

Minun räkälässä käymiset ei liity asiaan hevonp*#*n vertaa.

ap

Vierailija
34/34 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minun räkälässä käymiset ei liity asiaan hevonp*#*n vertaa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän