Rehellisiä mielipiteitä naiset kaivataan (MIESONGELMA)
Eli suhteemme ekan vuoden asuttiin eri paikkakunnilla. Nähtiin kuitenkin viikottain, ja mieskin vaikutti todella rakastuneelta. Minäkin annoin " kaikkeni" ja olin korvia myöten rakastunut. Suunnittelin innolla yhteistä tulevaisuutta. Muutimme yhteen vuoden jälkeen, ja pari kuukautta siitä paljastui yhtä sun toista vuoden ajalta. Mies on selkäni takana:
- viettänyt useita iltoja naisporukan kanssa, ja ei ole yllättäen kertonut minulle mitään. yhden porukan naisen kanssa mies oli suudellut, halaillut, viettänyt helliä hetkiä ja kävellyt käsi kädessä ja kirjoittanut sähköpostia (enää eivät ole yhteyksissä)
- kerran olimme yhdessä juhlissa, joista minä lähdin aiemmin. Mies oli sitten kotimatkalla tullut naisporukan kyydillä, ja takapenkillä oli pitänyt kädestä jotain täysin tuntematonta kaunista blondia, joka yritti iskeä miestäni. Mies antoi blondin nukkua kainalossaan. Tuon jälkeen hän tuli erityisen kiihkeänä kotiin ja kamalalla intohimolla " rakasteli" minua (olipa kiva kuulla tämä jälkeenpäin...)
- mies väitti, että hänellä on täysin platoninen suhde yhteen naispuoliseen kaveriinsa.. Paljastui, että heillä on kuitenkin keskenään paksua flirttiä.. Esim. kaveri sanoo miehelleni " oot todella komea ja haluttava.." ja mies vastaa, että " niin säkin oot tosi söpö ja sulla on kaunis kroppa"
- mies on valehdellut tuollaisista asioista paljon. ne on vähitellen selvinneet, nyt mies on ollut rehellinen (kertonut ilman painostusta käytöksestään) ja vakuuttaa, ettei enää ole hukassa ja rakastaa mua uskomattoman paljon, ja että tekee mitä vain, jotta voin taas luottaa häneen. Ja kuulemma tuo sekoilu on mennyttä elämää. Toisaalta mies puhui silloin aiemminkin kauniita asioita, mutta silti puuhaili aina tilaisuuden tullen jotain epäilyttävää.
Ongelma on siinä, että olen ymmärtänyt miestä paljon, ehkä liikaakin. Olen ollut niin tosissani miehen kanssa ja antanut tuon ensin kerrotun pahimman asian anteeksi. Mutta on kuin isku vasten kasvoja tajuta, ettei mies ole suhteen alkupuoliskolla kunnioittanut mua lainkaan. Nyt miehen käytös on tosiaan muuttunut: hän ei vaikuta enää salailevan mitään, ja hän ottaa mut muutenkin paremmin huomioon.
Arki toimii hyvin ja meillä on hauskaa yhdessä. Minussa ei ole mitään vikaa: olen ollut erittäin hyvä avovaimo miehelleni. Haaveilen perheestä, mutta en tiedä, uskaltaako sitä tuommoisen miehen kanssa perustaa? Mitä mieltä olette tuommoisesta miehestä? Työelämässä hän on niin kunnollinen ja ahkera, hänen perheensä oikein palvoo häntä ja kuorossa puhuu, kuinka kunnollinen hän on. Ja minua hän on jo monesti loukannut.. eniten on satuttanut tuo valehtelu.. kun itse olen ollut rehellinen ja luottamuksen arvoinen...
Kommentit (13)
T: 30v nainen jolla 11vuotta nuorempi mies joka on valmis sitoutumaan ja se näkyy!
Minusta voisit miettiä OMAA kantaasi tähän. Voitko Sinä kunnioittaa miestä tarpeeksi perustaaksesi miehen kanssa perheen? (Mies tuskin on siihen vielä valmis, ja kannattaa sitten TODELLA katsoa, kuinka kauan odotat että mies on valmis. Mulla ei ole lapsia siksi, että odotin väärien miesten aikuistumista!!)
Jos nyt verrataan, niin en pidä tollasia asioita mitenkään järkyttävän pahoina, että pidetään kädestä kiinni tai meilataan. Mutta en olekaan mustasukkainen. Niin kauan kuin mies suhtautuu muihin naisiin, kuten minä muihin miehiin, en usko että on vakavia ongelmia. Mutta jos toinen käyttäytyy ja ennenkaikkea juuri siksi odottaa myös toisen käyttäytyvän samalla tavalla, ja näin ei olekaan, miettisin muutaman hetken.
Käyttäytyykö mies jonka kanssa haluan jakaa elämäni ja perustaa perheen, näin? Millaisen mallin parisuhteen keskinäisestä kunnioituksesta hän lapsilleen antaa? Koetko saavasi tarpeeksi arvostusta, jos mies käyttäyy noin?
25-vuotias suomalainen " mies" ei useinkaan ole vielä aikuinen ja kypsä mies vaan yleensä vielä opiskelemassa ja poikamainen.
Paljon muutakin on saattanut tapahtua.
Noi asiat kaivaisi suhdetta pysyvästi, vaikka olisikin jo muuttunut mies.. En pystyis tollaseen enää luottamaan.
e mitään tosi pahoja. Mutta huolestuttaa miehen valehtelu.. niitä tarinoita kun tulee asioista, joista ei tarvitsisi valehdella. Olen jopa kysynyt mieheltä, että " kerran tuo vehtaus on sulla niin verissä, niin ruvetaanko avoimeen suhteeseen" . Vastaus oli ehdoton, jyrkkä ei. En ole siis nipottaja pahimmasta päästä, minusta esim. miehen flirttailu toisten kanssa voi piristää suhdetta entisestään. En silti hyväksy valehtelua, salailua ja toisten kanssa suutelua ym.. Ja meilailu ei muuten ollut mitään kaverimeilailua, vaan muistelivat yhteisiä hetkiä jne.. ja nuo hetket oli siis aikana, jolloin olin toisella paikkakunnalla autuaan tietämättömänä " ihanan mieheni" touhuista. -ap
on valmis SEURUSTELEMAAN. Mutta avoliittoon? Tuskin. Avioliittoon? Aivan varmasti ei. Lapsia? Pidä huoli ehkäisystä.
Miehellä on vielä paljon kasvamista ja yleensä se vaatii monia kompurointeja joten niitä odotellessa älä laske kaikkea tämän miehen varaan. Kokemuksen syvällä rintaäänellä.
Miehen tehtävähän se on käyttäytyä niin, että sinä voit luottaa häneen. Eli jos hän on muuttunut mies, niin on hänen ongelmansa miten sinulle osoittaa sen, että on nyt luottamuksen arvoinen.
me alettiin yhteen heidän erottua kun mies oli 28 ja sen jälkeen meni vielä pari vuotta että oli ihan suht hyvä, mutta nyt on ihan erilainen, 34v, sanoo itsekin että on kasvanut tässä vasta 30v aikuiseksi ja isäksi, heillä on myös lapsi mutta sen kasvattaminen meni kyllä mieheltä ihan pieleen silloin kakskymppisenä, myöntää itsekin ja nyt on todella erilainen mies ja isä.
tuo on ihan normaalia miehen käytöstä. mies on ajatellut että koska ette asu yhdessä, ei suhde ole vielä niin vakavassa vaiheessa ja pitänyt muitakin ovia auki. Sitten kun on tehnyt päätöksen muuttaa juuri sinun kanssasi saman katon alle, hän on ottanut jo hyvin suuren askeleen. Turha miettiä menneitä, keskity nykyhetkeen ja tee siitä sellainen, että mies ei edes halua ajatella muita.
Vierailija:
tuo on ihan normaalia miehen käytöstä. mies on ajatellut että koska ette asu yhdessä, ei suhde ole vielä niin vakavassa vaiheessa ja pitänyt muitakin ovia auki. Sitten kun on tehnyt päätöksen muuttaa juuri sinun kanssasi saman katon alle, hän on ottanut jo hyvin suuren askeleen. Turha miettiä menneitä, keskity nykyhetkeen ja tee siitä sellainen, että mies ei edes halua ajatella muita.
Mies on siksi mustasukkainen kun tajuaa että pettäminen on mahdollista ja kun on itse toiminut noin niin tajuaa sen että säkin voisit siihen.
Etsippäs tietoa mustasukkaisuudesta! Monesti ne jotka pettää tai flirttailevat, hakevat muutakin seuraa itelle ovat aika mustiksia.
Tietysti voi olla mustis muutenkin. Esim jos on heikko itsetunto tai mies tahallaan käytöksellään tekee toisen mustasukkaiseksi!
Jos hän on sun kanssa kuitenkin kimpassa ruvennut asumaan, se on jo osoitus siihen suuntaan, että on pikku hiljaa aikuistumassa. Tuossa iässä pitääkin katsella ympärilleen, että voi sitten valita monien joukosta sen, jonka kanssa haluaa vakiintua ja perheen perustaa.
Sen sijaan se on pelimiehen käytöstä. Ne ei muutu, kokemusta on hyvin läheltä, yli kolmekymppisestä ja yli nelikymppisestä perheenisästä. Se kolmas jalka määrää tahdin, valitettavasti. Hankalia aviomiehinä ja vakituisessa suhteessa. Läheltä seuranneena, en suosittele.
Voisiko mies kasvaa ja muuttua vastuulliseksi kumppaniksi? -ap