Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~O~ lokakuiset huhtikuun loppupuolella ~O~

13.04.2008 |

tässäpä tämä uusi pino.

pitäiskös sitä esittelyä alkaa nyt miettimään?

tehdäänkö esittelyjä ollenkaan, ja jos, niin mitä tietoja laitetaan?

-e-

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä minäkin saisin moisen...??? Tänään piti siivoilla taas tän vanhan asunnon näyttöä varten, niin voi että oli takkuista... Väsyttää vaan ihan hulluna. Olen ollut vähän tyhmä, ja olen valvonut nyt viikonloppuna kumpanakin iltana melkein kahteentoista. Ja tietty seiskalta herään automaattisesti.. Ja ei tuo seitsemän tunnin yöuni tunnu riittävän...

Se esittelyhommeli olis kyl kiva, kun en enää muista kyllä meidän kaikkien taustoja ja kotipaikkakuntaa yms. Kukahan sen alkais värkkäämään kokoon?

Nuista tisseistä sit vielä... Mulla on kans jo useita viikkoja sitten tullut kainaloihin sellaiset arat patit, jotka mulla oli tytön raskaudessakin, kylläkin vasta puolen välin jlk. Silloin lääkäri tutki ne ja kertoi liittyvän juuri maitorauhasiin. Perjantainakin lääkäri tutki ne jälleen, ja kuuluvat samaiseen asiaan. Onneksi osasin nuita oireita odottaa, kun silloin eka kerralla se säikäytti että mitä mulle oikein tapahtuu...?? Lääkäri vain sanoi, että hormonin määrä elimistössä on aika hurja, kun siellä on kolmekin pientä.

Täällä meidän pinossa on tosiaan ollu hiljainen viikonloppu.

Ens viikonloppuna meillä olisi tarkoitus muuttaa suurimmat tavarat. Molempien vanhemmat, minun sisko ja veljeni ovat onneksi täällä silloin, niin kantoapua on saatavissa! Veljeni nimittäin muuttaa silloin myös Ouluun. Hän aloittaa opiskelut syksyllä täällä. Minä yrittelen malttaa mieleni, ja seurailla tyytyväisenä tavaroiden kantoa. Niin ja keitellä sitä kahvia, jos pannu löytyy jostain laatikosta... :o)

Ihanaa sunnuntai illan jatkoa. Me täällä typyn kanssa odotetaan innolla tanssii tähtien kanssa ohjelmaa. Mies on töissä, tylsää....

Terkuin nallu ja piiperöt rv 13+6 tai 14+0 tai jotain sinne päin. Jihuu näin ne viikot etenee....

Vierailija
2/52 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enniksellä on tosiaan ollut vauhdikas viikonloppu! Kunpa itsekin saisi aikaiseksi... Olen kyllä aloitellut kevätsiivousta, mutta etenen pikkuhiljaa, huone kerrallaan. Osansa saavat vaatekaapit, lattiat, keittiön koneet, ikkunat... Eilen veuhdoin puutarhassa, emännöin kevätkauden ensimmäistä grillaamista (oli vähän ystäviä kylässä) ja valvoin myöhään. Tänään tuo kaikki kostautui ja olo on ollut kammo. Äyk. Toivottavasti huomiseksi helpottaa.

Nallukalle paljon tsemppiä muuttoon, varmasti mukavaa päästä uuteen kotiin (kunhan vaan ensin saa muuttolaatikot purettua ja kotiuduttua...)!

Itselläni on uusi kumma vaiva. Alapäässä tuntuu kävellessä kipua, ihan kuin häpyhuulia polttaisi. Mitäköhän tämäkin taas on...?

Työnhaku stressaa kovasti. Työpaikkoja koulutuksellani ei tosiaan ole auki, vain muutama hassu on tullut vastaan kevään aikana. Olen hakenut vastaaviakin töitä sillä tuloksella että olen päässyt kevään aikana vain yhteen haastatteluun. Yhteen! Naurettavaa. Pakko alkaa harkitsemaan lisäopintoja sitten äitiysloman jälkeen. Mielestäni olen kyllä opiskellut jo ihan tarpeeksi, mutta jollei töitä löydy, niin pakkohan sitä on jotain tehdä. No, siinä tuli taas vuodatusta...

Esittely olisi hyvä idea! Olen itse aika noviisi näissä jutuissa, joten ehkäpä joku muu on parempi esittelyn aloittamiseen :)

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!!

t. Liljis, 13+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lokakuisilla on oma keskustelupalsta/-ryhmä yahoo groupissa (lokakuun päivänsäteet). Siellä meitä on jo monta esittelyineen päivineen. Varmaan osa jo luovuttaneet keskustelut täällä??? Ja miekään en jaksa kahdessa paikassa juuri käydä... Vaan ompa se kiva että täälläkin ollaan aktiivisia niin on jotain luettavaa jos joskus parin viikon välein tänne eksyn.... :) Tsemppiä odotuksiin.

MyrttiMaaria ja jänis 13+6

Vierailija
4/52 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni touhussa ja tohinassa...tosin Ennis se on tainnut olla keikkein reippain tyttö! Mistä löytyy tollanen energiapuuska...sitäpaitsi mä en jaksa/pysty enää tollaseen maratooniin. Kaivoin jo tukivyönkin esiin perjantaina, kun yksinkertaisesti alavatsalta tekee välillä niin ilkeetä, varsinkin kävellessä painaa alamahaa tosi kurjasti. No, toi vyö auttaa onneksi jonkin verran.

Ennis...mustakin tuntuu, että tunnen välillä möyríntää vähän navan alapuolella... ja olen epäillyt voiko olla totta mutta mitä olen jostain lukenyt niin monikkoraskaudet tosiaan voi tuntua paljonkin aiemmin, kun kohtu on kuitenkin jo iso. Siellä ne pyörii ja häärää.hih!

Ja Nallukka se näki taas piiperöiset... onneksi mieli rauhoittui. On se varmaan lääkäreilläkin aika ainutlaatuinen tilaisuus päästä seuraamaan kolmen vauvan kehitystä ja ihmetellä, että mitä siellä kohdussa tapahtuu.

Liljis suunnittelee jo jatko-opiskeluja äityisloman jälkeen...totta, itseäni alkoi ahdistaa, kun tajusin, että nyt tulevien kaksosten jälkeen ei ihan heti töihin tule varmaan palattua, joten tulee kaiken kaikkiaan varmaan 4-5 tauko...apua, mähän putoan kelkasta.

Jessiksellähän on/oli tänään np-ultra,eiks joo? Mitähän sinne pikkusille kuului? Tule-ee keer-too-maan!

Mulla on huomenna neuvola..uskallanko antaa kuunnella vatsan päältä sykkeitä?? Joko teillä kaikilta muilta on kuunneltu?

Mitä jos ei kuulukaan...Plääh, mitä mä teen. Sitten, kun se terkkari vielä pelotteli ettei välttämättä kuule molempien ääniä tai ei tiedä kuuluuko molempien. Onpa rauhoittavaa, eiks neuvolassa käyntien yksi tarkoitus ole seurata sydänääniä, joten pitäisi niillä olla keinotkin sitten, että niitä voi varmuudella seurata myös kaksosraskaudessa...?

Poitsu heräilee... voikaa hyvin mammat!!

kakilu ja Antti+Bentti 12+5

Vierailija
5/52 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin Ennikselle kiitos tuosta seulontainfosta. Ultraajatäti tosiaan sanoi eilen, ettei veriseerumiseula ole luotettava (downin seulonnassa) monikkoraskauksissa. En tiedä sitten mitä muita seulajuttuja on olemassa, mutta meille ei onneksi ilmennyt tarvetta tarkempaan seulontaan tässä vaiheessa.

Nyt sitten törkeästi omaa napaa vaan: Meidän pieni B-vauva oli luovuttanut : ( Oli näivettynyt ihan sellaiseksi minimaaliseksi pikku " klimpiksi" . Siitä ei kuulemma kuitenkaan ole mitään haittaa meidän pirtsakalle A-vauvallemme. Eli A-tiitiäinen oli erittäin virkeä, vastasi viikkoja 12+2 (kun eilen oli tasan rv12), niskaturvotus 0,9mm ja kaikki näytti hyvältä muutenkin. Kovasti hän ojenteli itseään, ja heilutteli käsiään ja jalkojaan. Todella hellyttävää! Istukka on ilmeisesti etuseinässä, mitä lie sekin tarkoittaa, noin käytännössä?

Toki tuo toisen vauvan " menetys" hiukan kirpaisi, mutta toisaalta tästä meidän jäljelle jääneestä tiitiäisestä tuntuu tulleen entistä rakkaampi...

Eilen sitten illalla kerrottiin molempien vanhemmille (miehen vanhemmille kyseessä ensimmäinen lapsenlapsi), ja kyllä uutinen otettiin tosi ilolla vastaan. Töissäkin kerroin lähimmille työkavereille - ja muut varmaan arvaavatkin jo, kun vatsa on mallia jätti.

Pakko kiitää kokoukseen. Mukavaa ja aurinkoista tiistaita!

Terkuin

Jessica ja superrakas tiitiäinen 12+1

Vierailija
6/52 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Jessis mitä uutisia... surullista, että toinen vauva ei ollut jaksanutkaaan kasvaa mutta onneksi tiitiäisellä oli kaikki niinkuin pitääkin. Itsellänikin kävi alussa monesti mielessä, että jos toinen ei jaksakaan....luonto järjestää asiat parhaaksi katsomallaan tavalla, niin kai se vaan on.

Onneksi tunnuit iloitsevan suuresti tiitiäisestä, siitä todellakin tuli varmaan entistäkin rakkaampi nyt kun toisesta joutuu luopumaan. Joka tapauksessa kovasti tsemppiä koko perheelle!

Omaa napaa... illan aikana ja yöllä on kovasti vihlonut oikealta alavatsalta nivuseen päin...menee ohitse asentoa vaihtaessa, joten on kai vaan jotain venymiskipuja, silti laittaa varovaiseksi liikkumisen.

Missä kaikki luuraa...?

kakilu

Vierailija
7/52 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Kaikille!

Voi Jessis, pahoitteluni menetyksestä. mutta superihanaa, että siellä toinen pieni tiitiäinen voi hyvin!! itsekin olen koko ajan ajatellut, että kunpa yksikin vauva saataisiin syliin asti, niin se olisi meille suuri lahja. Toki yksikin menetys olisi suuren surun paikka nyt kun on orientoitunut kolmeen pieneen nyyttiin.

Itse olen vähän hämmentyneenä miettinyt tuota identtisyys asiaa, että miten voi olla mahdollista että alkuun kolme lääkäriä pitää varmana, että erimunaiset vaavit siellä masussa on, ja nyt yhtä äkkiä sit yks lääkäri näkeekin toisin. Noooh, reippaana tyttönä soitin eilen omalle lapsettomuus lääkärillemme ja pyysin hänen kertomaan vähän faktoja asiasta ja perustelemaan tätä tilannetta. Ensimmäinen mitä lääkärini sanoi, oli että ei voi pitää paikkaansa, että olisivat yhteisellä istukalla. Hän kertoi että alkuraskaudessa pystytään parhaiten toteamaan nämä asiat, kun vauvat ovat niin pieniä ja näkyvyys ilmeisesti parempi. Hän sanoi, ettei riskejä siihen että toinen vauva varastaisi toiselta ravintoa ole meidän raskaudessamme. Vähän hän myös arvosteli puhelimessa tätä toista lääkäriä.... Nyt siis taas uusi hämmennys täällä, että kaippa ne nyt sit onkin erimunaisia????? No olen päättänyt etten edelleenkään murehdi tätä asiaa, ja kyselen sit reilun viikon päästä Tekayn mielipidettä asiaan. nyt siis rauhaisa mieli jälleen toisaalta täältä...

Täälläkin on alkanut tupsahtelut masuun säännöllistyä. En edelleenkään ole varma onko ne potkuja, mutta niin päivittäin ne nykyisin ilmenevät. ja tuota möyrintää tuntuu alamasussa täälläkin. ihanaa kun vaavit alkaa ilmoitella itsestään pikkuhiljaa!!!

Päivänjatkoja kaikille!

Terkuin Nallu pää pyörällä täällä töissä.... Enkä saa täälläkään mitään aikaan..... :o)

Vierailija
8/52 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on alkanut jokin kevätflunssa. Kuumetta ja kurkku kipeä. Olo on ahdistava, varsinkin sen takia, että myös vuosi sitten tammikuussa sattuneen keskenmenon aikaan sairastuin flunssaan. Asioilla (km:lla ja flunssalla) ei varmaankaan ollut mitään yhteyttä, mutta huoli vauvan hyvinvoinnista on nyt valtava... Voi kunpa pikkuinen jaksaisi kyydissä...

Jessikselle suuret pahoittelut toisen pienokaisen menettämisestä :( Onneksi toinen vauva kuitenkin voi hyvin!

Nallukka: Hassua että lääkärit näkevät asiat noin eri tavoin! No, pääasia kuitenkin että pikkuiset voivat hyvin. Päivä kerrallaan, niin kai tässä on edettävä itse kunkin.

t. kuumeinen Liljis, 13+2

Vierailija
9/52 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Jessis, olen todella pahoillani! :( Toisen vauvan menettäminen ottaa varmasti koville ja vetää mielen matalaksi. Mutta tosi hienoa, miten susta huokuu kiitollisuus tiitiäisestä!!! Se on tärkeää! Kiitollisia me saadaankin olla näistä meidän aarteista! Voimia sinne!

Täällä jännitetään huomista neuvolaa ja sydänäänten kuuntelua...

Naksu 12+6

Vierailija
10/52 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/52 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoittelut jessikselle toisen tiitiäisen menetyksestä, mutta iloiset onnittelut siitä, että toinen on massussa virkeänä =)

naksulla on hieno maha! =)

mulla on kanssa maha aika moinen jo..

kakilua kiusaa alavatsan julimiset. tuttua.. mä olen alkanut nukkua alati lisääntyvän tyynymäärän kanssa, ja niillä saa asentoa/mahaa tuettua niin, että on mukavampi maata..

nallukalla on aika hämmentävän ristiriitaisia tietoja istukoitten lukumäärästä.. varmaan hermostuttavaa. muakin oikeasti melkein jännittää, mitä se Tekay on tästä sun tilanteesta mieltä. jään mielenkiinnolla odottamaan..

liljikselle pikaista paranemista lenssusta..

täällä vaan ihan omaa pyöreää napaa..

viikonloppuna heiluin hulluna siivousten kanssa, ja eilen olin koko päivän menossa (siitä lisää myöh.), ja tänään koulussa.

no, homma kostautui sillä, että ekat supistukset tuli sitten tänään iltapäivällä.. =(

pitää rauhottaa tahtia..

eilen aloitettiin aamulla pankkiasioilla, ja käytiin sitten sen jälkeen Jyväskylässä miehen kanssa ulkona syömässä.

sitten mentiin rehvakkaasti autokauppaan, ja suoritettiin ennalta sovittu koeajo.. =)

ostettiin 7-paikkainen 2002 vuoden ford galaxy. tummansininen metalliväri.. mun toive oli punainen, mutta kaikkea ei voi saada..

sitten mentiin biltemaan, ja ostettiin kuopukselle oma amme, että vintiöt voi kylvettää yhtä aikaa, kun esikoinenkin vielä tykkää kylpeä. ja muutakin, auton penkin kurasuojasta lähtien löytyi kärrystä.

sitten ampaistiin kodin ykköseen, ja ostettiin 4kpl elfa-korisysteemejä. saadaan kuopuksen ja tulevien kamppeet jonnekin kunnolla järjestykseen..

ja sitten kotiin, ja turvaistuinten kiinnitykseen, jotta lapset pääsi koeajolle..

isompi kävi ainakin 4 kertaa ulkoportailla sukkasillaan tivaamassa, että mä haluan kuulla miltä tuo auto kuulostaa, kun laitoin istuimia.. ei millään meinannut malttaa että pääsee ajolle =)

ja sitten koeajettiin, ja käytiin yhdellä isolla huoltoasemalla. esikoisen suosikkijuttu on, että sitten jos me mennään sinne huoltoasemalle, hän saa pelata autopeliä ja tennispeliä parilla kolikolla. harvoin käydään, niin kylläpä mokoma oli kivaa.

sitten asiaankuuluva raivari kun piti lähteä kotiin..

lopulta kun muksut sitten kotona olivat nukkumassa, olin jo ihan piipussa..

12 tuntia osapuilleen meni jalkeilla/autossa/menossa sen päivän aikana.

auto on kyllä mieleinen, mutta kun on tottunut pienempään henkilöautoon, niin ajaminen tuntuu olevan yhtä luontevaa aluksi, kuin olisi pakettiautoon vaihtanut.

eiköhän tuohon totu pian kuitenkin. aika ketterä kääntymään kokoisekseen.

yöllä heräsin siihen että päätä särki ihan helkkaristi, ja otin särkylääkettä. jumppasin niskoja, ja vaikka mitä yritin.

pari tuntia meni, ennen kuin pystyin nukahtamaan uudelleen.

aamulla taas panadolia ja kouluun. iltapäivällä taas panadolia ja kauppaan.. vieläkin särkee päätä, ja kohta menen saunaan, venyttelen niskan kunnolla ja sitten nukkumaan.

saa nähdä. mulla on tota päänsärkyä ollut edellisissäkin raskauksissa, ja se vetää työkyvyn kyllä ihan nollaan.

ja sitä panadoliakaan kun ei voi ottaa enempää kuin paketissa sanotaan.. 2 tablettia 3krt päivässä, ja edellisillä kerroilla on annettu ohjeeksi, että ei sitä viikkoa kauempaa saa yhtäkyytiin ottaa..

to olis neuvola, pitänee th:n kanssa keskustella tästä päänsärystä. ja vissiin niistä supistuksistakin. ei olleet mitään " pikkupingotuksia" ..

mut nyt, kulmakarvaväri syöpyy kohta ihoon jos en mene pesemään pois..

ja saunakin on lämmin.

palataan ruutuun =)

ennis +otso ja into rv 12+6

huomenna poksuu viikko!!

Vierailija
12/52 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana: Naksulla on ihana masu :) Omakin keskivartalo on pyöristynyt, mutta ei mielestäni näytä vielä vauvamasulta. Vain siltä että olisi vähän kiloja kertynyt :)

Ennis: Sinulla sitä riittää poveria! Mutta ikävän kuuloisia supistuksia olet kokenut, toivottavasti ehdit nyt pitämään hieman kevyempää tahtia. Tosi ihanaa valmistautua perheen kasvamiseen: uusi auto, lisää säilytystilaa, jne.

Itse eilen kuumehoureissa tiirailin kuvastoja ja suunnittelin vaatekaapin ostamista. Meillä kun on tähän asti säilytetty vaatteet kahdessa vanhassa lipastossa makkarissa. Valitsin Ikean kuvastosta suht edulliset vanhannäköiset vaatekaapit: toinen makkariin toisen lipaston tilalle ja toinen tulevaan lastenhuoneeseen. Mukavaa kun Ikea avataan pian tänne Turun seudulle niin pääsee shoppailemaan! Pinnasängyn saamme veljeltäni ja turvakaukalon mieheni veljeltä. Mitäs vielä... Niin, hoitopöydän mies nikkaroi itse. Tarkoitus on tehdä vain taso pienillä reunoilla ja se kiinnitetään makkariin jäävän lipaston päälle (korkeus on juuri passeli). Ihanaa suunnitella :)

Mukavaa kun monella on taas pian neuvola. Itselläni on seuraava käynti vasta toukokuun ekalla viikolaa (täti olisi laittanut sen huhtikuun vikalle viikolle, mutta en pääse silloin menemään). Silloin on neuvolalääkärikäynti mikä on kuulemma lyhyempi kuin normaali käynti. Mitä neuvolalääkäri tutkii? Tehdäänkö oikein sisätutkimus? Kai lääkärikin kuuntelee sydänäänet?? No, jollei meinaa kuunnella, niin kai sitä voi pyytää. Olisi niin kiva taas kuulla että masussa on kaikki hyvin.

Nyt täytyy vaan lepäillä että pääsen tästä flunssasta eroon. Jaksuja kaikille!

t. Liljis, 13+3

Vierailija
13/52 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille ihanaisille sympatioistanne! Kyllähän se toinen vauva vielä välillä kaihertaa mielessä, mutta päällimmäisenä on ihan vaan onnentunne siitä, että toinen tiitiäinen voi hyvin.

Ennis oli painanut pitkää päivää shoppailun merkeissä; ei yhtään ihme että tuollaisen retken päätteeksi olo ei ole kovin kaksinen. Onnea uudesta hienosta ajopelistä!

Naksulla aivan ihana masu! Omakin vatsani on kyllä ihan kookas jo, mutta etenkin aamuisin on vielä vaan sellainen epämääräinen pömppö - ja iltaisin sitten jo ihan oikean vauvamasun näköinen : )

Toivottavasti olet kuullut hienoja sydänääniä tänään neuvolassa!

Liljiksen kanssa ihan samoja mietteitä täällä; kovasti odottelen jo Ikeaa tänne Turun kupeeseen (eikös sen kesällä pitäisi tosiaan jo aueta? Saadaan sitten ajoissa vauvakamppeita sieltä...)

Toivottavasti flunssasi alkaisi jo helpottaa. Lepoa vaan!

Mullakin on seuraava neuvola vasta neuvolalääkärikäynti 5.5. En yhtään tiedä mitä siellä tapahtuu, mutta olettaisin että sisätutkimus yms.

Nallu oli saanut ihmeellisen ristiriitaista infoa. Noh, eiköhän tuo selviä ensi viikolla tosiaan!

Mites Kakilun neuvolakäynti meni?

Niin ja Naksun?

Jessis 12+2

Vierailija
14/52 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksu ole ylpeä ihanasta vauvamahastasi! Se on jo ihan oikea vauvamaha eikä mikään epämääräinen " pömppis" . Itsekin olen kertonut muutamalle " vieraammalle" tutulle, että meille tulee kaksoset, kun ovat ihmetelleet isoa vatsaani...jännästi osa ihmistä reagoi suunnileen " no, on siinä teillä hommaa....mäkin pelkäsin, että jos tulisi kaksi kerrallaan... tai apua, kaksoset, huh,huh ja toiset yhtä spontaanisti " eikä, ihanaa, ajatella kaksi vauvaa kerralla... ja kasvoista näkee, että on vilpittömästi iloinen puolestamme" mutta niinhän sitä on itsekin tarvinut vähän sulatteluaikaa, että on tottunut tähän ajatukseen...enkä ole kai vieläkään ihan sinut asian kanssa, siis epäusko vaan valtaa välellä edelleen voiko tämä olla totta!

Että se ennis sitten jaksaa touhuta...onnittelut uudesta tilavasta autosta...pikkuhiljaa sitä pitää jo alkaa vaan rohkeasti tekemään suunnitelmista totta ettei huomaa makaavansa sairaalassa vuodelevossa ja kaikki on tekemättä ja hankinnat hankkimatta.

Hei, noi sun supistukset kuulostaa " tutulta" mulla on kanssa ollut parina iltana kunnon ikäviä supistuksia muutama, mitkä on menneet ohi levossa mutta tosiaan koko vatsa menee ihan kovaksi ja tuntuu inhottava polte koko vatsassa. On kanssa vähän " pelästyttänyt" .

Liljis kuulostaa ihanan pirteältä..kiva!

Ja nallukka saa vaihtelevaa infoa..muakin ihan tosissaan kiinnostaa jo, että monellako istukalla ne piiperöiset siellä kasvaa.Omituista, että lääkärit näkee noin erilailla, no ,höh..kyllä se selviää.

Ja omaa napaa..neuvolassa ei saatu kuulumaan kun ylimmäisen kaverin äänet....nekin tosi pitkän metsästyksen jälkeen. No, menen perjantaina uudelleen , jos olisi vaikka eri asennossa että kuuluisi. Uskon ja jotenkin tunnenkin, ettö kaikki on kuitenkin hyvin...kyllä siellä masussa ainakin kutitellaan välillä.

Nyt hetkeksi haravoimaan! voikaa kyvin!!

kakilu

Vierailija
15/52 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakilulla oli muuten mainio neuvola, paitsi että toinen vintiö piileskeli jossain. kyllä se varmaan ensviikolla sieltä esittäytyy.

mites naksun neuvola?

muutkin olivat kirjoitelleet, ja kiitokset kaikille autokaupasta onnitelleille=)

nyt vaan nopeasti (.)

päätä särkee edelleen. siis melkein voisis sanoa, että vahintään kaksi kertaa päivässä pitää ottaa kaks panadolia, että olo olisi des suunnilleen siedettävä.

todella ärsyttävää.

huomenna on neuvola, joten täytyy th:n kanssa todella tästä päänsärystä keskustella.

koulustakaan ei voi olla pois, kun ens viikon ke-pe olis näyttökoe, ja nämä sitä edeltävät koulupäivät menee kyllä ihan tarpeeseen, siis pakko-taipua-paikalle-että-opin-riittävästi..

vappua edeltävä viikko olisi lomaa, jos sinne asti jaksaisi puksuttaa..

galluppi.. onko kellään 8kg pyykkikonetta? meillä olisi aika ostaa isompi masiina, kun tolla 5kg ei ehdi oikein hinkuttaa näitä nykyisiäkään pyykkimääriä. on sillä masiinalla jo ikääkin..

ajattelin, jos jollakin on kokemusta, että mikä olisi hyvä kone, tai vastaavasti huono.

siemens olis yksi vahva ehdokas tällä hetkellä.

nyt pakko mennä nukkumaan. aamulla on se neuvola. jännittää onko Otso ja Into kunnossa..

-e- ja I+O rv13+0 POKSPOKS, sanoo viikko =)

Vierailija
16/52 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut niin hurja kiire nyt koko ajan, etten ole ehtinyt edes koneelle. Ja kiire jatkuu, mutta päätin että jostain tämän ajan revin! ;)

Heti aluksi kiitokset kaikille masua kehuneille! :) Kyllä mä oonkin siitä niiin ylpeä, musta se on ihana! Tosin aamuisin on vähän sellainen fiilis, että " Mihin se on hävinnyt" , mutta iltaa kohden on sitten jo oikein kunnon möllykkä!

Nallukka: No onpas kyllä kerta kaikkisen kummallinen tilanne siellä sulla, kun istukoista on noin eriäviä mielipiteitä!!! Mielenkiinnolla jään minäkin odottamaan, mitä Tekay sanoo!

Ennis: Onnea uuden auton omistajalle! :) Huhhuh mitä touhua sä oot pitänyt, koitapa nyt rauhoittua! Mitenkäs tämän päivän neuvola meni?

Liljis: Toivottavasti sun kevätflunssa alkaa jo helpottaa! Kyllä neuvolalääkäri kuuntelee sydänäänet (ainakin täällä). Tekee myös sisätutkimuksen, katsoo että kohdunkaula on kiinni ja ok. Meillä oli ainakin aika pikainen käynti, voinnista juteltiin jne.

Jessis: Mun on nyt pakko sanoa, että sulla on aivan mahtava asenne! Totta kai menetys varmasti tuntuu, mutta musta on todella hienoa että sä osaat nauttia siitä, mitä teillä vielä on - se on kuitenkin niin upean mahtava juttu, että toinen tiitiäisistä on kunnossa!!!

Kakilu: Tsemppiä perjantain neuvolakäyntiin, toivottavasti nyt saavat molempien vauvojen sydänäänet kuulumaan!!

Ja sitten omaa napaa, jaksoinpas odottaa tänne loppuun asti!! :D Meillä oli eilen siis se neuvolalääkäri ja voi että kyllä jännitti taas, vielä kun meillä ei oltu aiemmin kuunneltu sydänääniä! Ja keskenmenneessä raskaudessa huoli nousi, kun sydänääniä ei kuulunut, joten voitte kuvitella että pelotti tälläkin kertaa! Noh, sitten ilouutisiin! :) Siellä se sydän pamppaili, tähän asti kuulemistani äänistä ehdottomasti ihanin!!! Lääkäri sanoi, että on n. 140 luokkaa, mutta mieheni oli dopplerista katsonut, että lukemat vaihtelivat 150-160 välillä. Miksiköhän se lääkäri arvioi mutu-tyyliin, vaikka kone olisi näyttänyt lukeman..? Noh, anyways, kyllä siinä sitten ilon kikatuksia päästelin ja tippakin tuli silmäkulmaan! :D

Hemppa oli tällä kertaa 121, pissa puhdas, verenpaine 113/jotain, en muista :). Painoa oli nyt tullut 0,5kg lisää, ei siis niin paljon kuin olisin kuvitellut tuosta masusta päätellen! ;) Cx oli 3cm ja kiinni. Eli kaikki oli oikein hyvin, ihanaa!!! :D

Mies sitten vielä oli ihana ja oli nauhoittanut kännykällä nuo sydänäänet, kotiin kun päästiin niin soitti ne mulle ja voi että kun olin iloinen! Nyt sitten kuuntelen niitä vähän väliä ja töissäkin oli pakko soittaa sitä työkavereille! :D

Me ollaan nyt sitten huomenna lähdössä Kreikan lämpöön (toivottavasti on lämmintä!!), joten en ehdi koneelle vähään aikaan! Pitäkäähän peukkuja, että kaikki menee hyvin! Vähän jännittää lento (pelkään yleensäkin lentämistä) ja sitten ruokailu siellä paikan päällä, mutta enköhän mä selviä! Kunhan Pullalla on kaikki hyvin, se on tärkeintä!!!

Naksu 13+1

Vierailija
17/52 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

naksulla oli mukavat neuvolakuulumiset =)

hauskaa ja rentouttavaa matkaa teille, äläkä syö mitään epämääräistä ja kuumentamatonta, kuten jäätelöä..

pikaisesti (.) kun kiire täälläkin..

neuvola oli, ja kaikki hyvin.

ensin kurkattiin ultralla, ja I ja O voivat hyvin ja näyttivät saman kokoisilta.

hemo oli 116, ja pissasta ei mitään mainittu, joten ei siinäkään varmaan mitään kummaa ollut.

verenpaine oli 111/74 suunnilleen muistaakseni. että mulle vähän ylhäällä.

sydänääniäkin kokeiluluonteisesti kuunneltiin, ja aika hankala oli saada vielä kuuluviin. saatiin kuitenkin, toinen oli 147 ja toinen 154.

mulle on alusta pitäen siunaantunut tähän mennessä painoa lisää kaikkiaan 2kg. että ihan hallinnassa tuo nousu.

päänsärkyyn sain neuvoksi soittaa jos tarvitsen saikkua, ja varattiin aika tk:n fysioterapeutille, jos vaiva piileekin hartioissa/niskassa, niin saan niihin vähän jumppausohjeita.

sf-mittaakin yritettiin jo mitata samalla kun kuunneltiin ääniä, mutta mittaustulos jäi ehkä hieman epämääräiseksi, kun kohtu ei ole vielä työntänyt kaikenmaailman suolia ja muita pois edestään kunnolla.. mutta siinä 18cm paikkeilla sf lieni.

seuraava neuvola on muistaakseni 5.5.

nyt sitten kotihommeleihin..

voikaahan paksusti =)

-ennis- + Otso ja Into rv 13+1

Vierailija
18/52 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksu; Onnittelut ihanista neuvolakuulumisista! Tuo oli kyl ihana idea nauhoittaa sitä pienten sydänten viuhunaa! Turvallista ja rentotuttavaa matkaa teille, Pulla on onneksi hyvässä turvassa! Pikkusen syömisten perään kun katsoo.... Nauttikaahan

Ennis; Mites neuvolassa. Toi päänsärky on kyllä tylsää. Itselläni on joka ikinen aamu pää kipeä kun herään, mut se sit onneksi helpottaa. Mulla johtuu ihan puhtaasti kireistä niska-hartialihaksista. Toivottavasti sulla pian helpottaisi! Niin ja Onnea minultakin uuden auton johdosta! Supistuksille HUS! Koitahan levätä riittävästi tohinan keskellä.

Kakilu; täällä myös ihmiset joille olen kertonut kolmosista, ovat aika ihmeissään. Toteavat vaan että mua ei sit töissä nähdä varmaan vuosiin. No en nyt olis varma tuostakaan, jos kaikki menee vauvoilla hyvin. Niin tilanteen mukaan tietty sit eletään ja tuo talouspuoli sanelee myös osaansa meikäläisten elämässä. mut osa on kyl sit vilpittömän onnellisia meidän puolesta ja moninkertaisesta onnestamme.

Supistukset hus pois!!! Älä huoli nuista sydänäänistä. siihen vaan pitää yrittää tottua meidän, et aina ei molempia/kaikkia kuulla. Meillä kuultiin silloin viimeksi neuvolassa ne kahdet äänet, mut päätin etten huolestu!! Eikö ole ihanaa kun voi jo hiukan ajoittain luottaa raskauteen ja omaan tunteeseen, et kaikki on hyvin!

Jessica; Ihanaa kun jakselet siellä niin hyvin menetyksestä huolimatta!!! Täälläkin on masu jo melkoinen pömppis. Töissä on kyllä alkanut tällä viikolla ihmiset huomaamaan tän raskauden. Yllättyvät kun kuulevat kuinka ¿vähän¿ viikkoja onkaan. Muistelen kyllä ensimmäisessä raskaudessa et mun maha oli tällainen vasta muutamia kuukausia ennen synnytystä¿.

Liljis; Meillä kans nla lääkäri käynti oli aika lyhyt. Se teki tosiaan sisätutkimuksen ja kuunteli äänet. Sit jutskailtiin jonkin aikaa. Paranemisia sinne!!!

Ihanaa kun on huomenna vapaa päivä! Saatiin tänää muuttolaatikot, joten pakkailu alkakoon. Mies antoi mulle pihalta isosta kuomaperäkärrystä lukkojen takaa 5 muuttolaatikkoa. Tällä hän siis halusi varmistaa, etten rehki täällä koko iltaa, kun hän lähti maalailemaan uuden kotimme seiniä. Hellyttävää, kun hän pitää minusta niin huolta!

Täällä siis kaikki kunnossa, ja aika vähillä oireilla mennään. Tää viikko on kyllä aamuisin ollu vaikeaa, kun yökkäily on taas yltynyt. Pää pöntössä könötän ennen töihin lähtöä, mutta oksennusta ei vain tule. se sit helpottaa kuiten aika nopeesti onneksi!

Jeps, nyt pakkailemaan jotain pientä tuonne.... Ma on sit aamulla neuvola käynti ja torstaina päästään äippä polille.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

T. nalluska ja piiperöt rv 14+3

Vierailija
19/52 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan itku.

tossa keski-suomen rajussa kolarissa saarijärvellä kuoli tänään mun kurssikaveri ja hänen pieni poikansa.

en tuntenut perhettä, enkä kurssikaveriakaan henkilökohtaisesti kovinkaan hyvin, mutta mukava tyyppi oli, ja mulla on kyllä tosi surkea olo.

koko ajan asia on mielessä, ja ihme pelkoja on ilmeentynyt oman perheen osalle.

järkyttyneenä

-e-

Vierailija
20/52 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan pikimmiten toivottamaan kaikille oikein hyvää viikonloppua ja Naksulle ihanaa/rentouttavaa lomaa! Ennikselle extravoimahali, sulta ei nuo vastoinkäymiset tunnu loppuvan...

Jessis 12+4