Olinko liian julma? Laitoin 3v lapsen jäähylle parvekkeelle minuutiksi.
Koko päivän on haastamalla haastanut riitaa, kiusannut koko ajan pikkuveljeä, ei usko sanaakaan ekasta kehoituksesta, on joku rankemman puoleinen uhmakauis menossa. Uhkasin ties monennenko jäähyn jälkeen, ellei riehuminen lopu, niin seuraavaksi saa siirtyä ulos mesoamaan. Ei mennyt kuin minuutti tai kaksi, niin eikös uhallakin alkanut vänkätä saako olkkarin pöydälle kiivetä seisomaan (ihan tasan tietää ettei saa). Koin, että mun oli pakko toteuttaa uhkaukseni tai multa menee viimeinenkin uskottavuus ja lapsi sen kuin testaa. Oli kyllä tosi nolon oloinen ulkojäähystä ja oli loppuillan kiltisti. Silti tuli mieleen olenko liian julma? Mitä ihmettä teen, kun on varsinainen jästipää tuo lapsi? Myös kerhossa on havaittu uhmakausi ja sanottu itsepäiseksi ja haastavaksi.
Kommentit (48)
saatan keksiä itse nimenkin ja sanon että voi että se Maija osaa olla nätisti pöydässä ja kyllä meidänkin lapsi osaa olla jos niin haluaa. Ja ei aikaakaan kun meidän lapsi yrittää käyttäytyä niinkuin äiti sanoo hänen tekevän.
sitten kokeiltu tuota jäähyä. Mitkään kehumiset, lahjonnat, uhkailut tai kiristykset ei nyt tunnu auttavan. Aina ennen on mennyt kivasti, vaikka paljon työtä tilanteet useasti ovat teettäneetkin.
ap
Vierailija:
saatan keksiä itse nimenkin ja sanon että voi että se Maija osaa olla nätisti pöydässä ja kyllä meidänkin lapsi osaa olla jos niin haluaa. Ja ei aikaakaan kun meidän lapsi yrittää käyttäytyä niinkuin äiti sanoo hänen tekevän.
Ei minullakaan ole ollut toisen lapseni kanssa suurempia vaikeuksia, normaalia kiukuttelua mutta hyvin tottelevainen. Esikoinen oli aivan jotain muuta. Kaikestahan sitä voi hakea syytä miksi lapsia toimii noin. Äidin ja isän vika tietysti..
Pyhä yksinkertaisuus sentään kun kaikki ei tunnu tajuavan että lapset ovat omia persoonia, toiset hakevat rajojaan laitoja myöden. Sama se on myös murrosikäisillä. Toiset ovat lauhkeita lampaita, toiset taas aivan ääripäästä.
Vierailija:
Tästäkö johtuu nämä häiriintyneet lapset?
Vierailija:
ja matalalaitainen sänky. Hyvin on toiminut.Minusta on myös tärkeää että lapsi oppii itse ' kuljettamaan' itsensä pois raivaritilasta.
nyt pelkää oma sänkyään
Hän kun kysyi miten 2-vuotiaan saa pysymään jäähyllä.
t. 20
Vierailija: