Kahden pienen kanssa Eilatiin, kokemuksia?
Ollaan harkitsemassa varata ensi kevääksi matkaa Eilatiin. Meillä on kaksi poikaa, jotka ovat silloin 3,5 v ja 1 v 3 kk. Muuten ei oltais menossa näin pienten kanssa, mutta anoppi hauais viettää siellä synttäreitä läheistensä kanssa. Ja toisaalta sen seurauksena lapsille ois hieman hoitoapuakin kun sukulaisaikuisia olis useampia tarjolla. Huoneistohotellissa yövyttäis ja ruokailu tapahtuis ravintolassa ja hotellissa ja varmaan vähän lomitettuna, että joskus päästäis ehkä kahdestaankin miehen kanssa syömään ilman lapsia. Yksi retkipäivä Jerusalemiin olis kanssa haaveissa.
En oo vielä ottanut tarkemmin selvää paikasta ja ominaisuuksista. Lähinnä mietityttää lentomatka/lentokenttämuodollisuudet, rajatarkastukset, bussimatkat, ravintolat, rannat jne. Uskon, että kaikesta kyllä selviää, mutta onko kaikki sen arvoista, että siitä " rääkistä" (?) maksaisi yhteensä noin 2000 euroa! Toisaalta Israel kyllä kiinnostaisi, mutta mieluummin ehkä vasta aikaisintaan 5 vuoden päästä jos lasten kanssa lähtee.
Kommentit (3)
Eilatista mulla on kokemusta ennen lapsia.Kaunishan se on kuin mikä.vesi puhdasta,lämmintä.Hienoa varsinkin jos menisi sukeltamaan,näkisi vaikka mitä=)
Jerusalem oli mielenkiintoinen nähtävyys ja kaikki ne upeat kirkoa ym.
Miinuksena sanoisin sen että rannalla ja kaupungilla oli kurja olla kun kaikki miehet kantoivat rynnäkkökiväriä olallaan ja saattoivat jopa olla ympäri kännissä.Oli välillä inha olo että jospa mun naama ottaa jotakuta päähän...
Mutta nythän israelissa on levotonta.Itse en välttämättä lähtisi lasten kanssa sinne.(vaikka ajatuksissa on kyllä kaunutensa takia käynyt,kieltämättä)
Lasten kanssa,ihan pientenkin kanssa ollaan paljon reissattu.Viimeksi autolla euroopassa(ranska ja saksa)viime keväänä 2 vkoa kyproksella.Nuorin oli 2kk,vanhin10v ja kuusi lasta siis yhteensä.2 kertaa vuodessa ollaan oltu jossain päin maailmaa.
Nautin aina reissussa olosta varsinkin jos hotelli on hyvä ja ns lapsiystävällinen.Palvelut pelaa ja lapset huomioidaan.
Ollan reissattu myös niin että isovanhemmat olleet mukana.Se on ollut varsin antoisaa,ollaan vaikka kaksin päästy yhtenä iltana ohjelmaa katsomaan.
Ihanaa kun ei tarvitse itse siivota,laittaa ruokaa vaan saa keskittyä lapsiin ja lomaan!!
Lapset nauttineet aina.Maitohappobakteereita syöty joka reissulla ja eipä ole vatsatauteja meillä ollut vaikka kädetkin pienillä eksyneet välillä suuhun=)
Nyt ollaan lähdössä espanjaan toukokuun lopussa.
Oliko tästä mitään apua en tiedä.enkä osaa oikeen kirjoittaa sitä mitä tarkoitan.Saat kysyä!!!=)niin osaan vastata!
Tosiaan en välttämättä lähtisi juuri Eilattiin jos on joku muukin mahdollisuus ajatuksissa!
Mutta näin ajattelen minä,joku toimii toisin;)
myöskään Eilatiin lasten kanssa juuri tuota levottomuutta. siitä on aikaa kun olen siellä käyty.
meillä lapset nyt 4v10kk ja 3v7kk reissaaminen onnistuu hyvin ja maitohappobakteereja mekin ollaan syöty.
kesäkuussa mennään kyprokselle, Ollaan käyty mallorcalla viime vuonna, Bulgariassa, teneriffalla, Puerto Ricossa, kreetalla.
olen suosinut tjäreborgin matkoja ja garden hotelleja lapsriperheille, sieltä saa vauva-paketin vuokrata, siinä rattaat ei tarvii kaikkea kiikuttaa kotona.
vaipat viety kotona niin takasin tulessa tuliaisille jaostoksille tilaa :-) ja vaipat voi maksaa ja vaikea löytää. Puerto Ricossa yks vaippa maksoi 0.86e kpl
vauvojen purkkiruuat loppuu usein 6kk ikään
Siis, jos on muissa kohteissa käydyistä matkoista hyviä vinkkejä..