maksa arvoista
Mulla nyt Rv 36+3 ja maksa-arvot nousussa. Viimeksi Afos 146. Käynti olisi edessä äitiys polille maanantaina ja nyt mietinkin mitä ne mahtaa sielä tehdä/sanoa? Onko muita kokeneita? JOs niitä ei saada tuosta laskemaan mahtaako ne alkaa käynnisteleen ennen LA. ?
Kommentit (3)
ja luin sen verran huonosti, että oot joka tapauksessa menossa äitiyspolille, joten kyllä ne varmasti siellä huolehtivat lisäkokeista ja kertovat lisää. Mulle on riittäny kontrollit, käynnistyksestä ei ole ollut puhetta, mutta jos ne arvot pääsee menemään kovin pahaksi, niin sitten voivat käynnistää synnytyksen.
Kyllä on otettu myös muita maksa-kokeita ja niissä ei mitään ihmeellistä ole ollut. uusin sappihappo arvo tulee vasta viikon päästä.
Moi!
Onko sulla otettu muita maksakokeita?
Mulla on ollut myös maksa-arvot, lähinnä ALAT on ollut kahdensadan tienoilla, (viitearvo naiset: 10¿45) mutta onneks nyt laskemassa. Sen takia oon käynyt kontrolleissa äitipolilla muutamia viikkoja. Siellä on seurattu sappihappoja, ja ALAT-arvoja (hepatoosin takia). Mulla on AFOS myös korkealla, mutta se AFOS ei välttämättä kerro koko totuutta kun se ilmeisesti muutenkin nousee raskauden aikana 2-4 kertaiseksi (viite normaalisti 35 - 105) ALAT ja ASAT pitoisuuksissa ei tapahdu muutoksia raskauden aikana. Tossa vähän lisätietoa:
http://cc.oulu.fi/~sisawww/esit/031211.htm
Neuvolassa varmaan voivat määrätä sulle lisäkokeita.
Olga-Severiina 38+4