Odotan lasta miehelle, joka on kihloissa toisen kanssa.
Nyt on alkanut mietityttämään, että onkohan tuo mies kiinnostunut tästä lapsesta. Kun huomasin raskauteni, kerroin hänelle tästä ja hän otti tiedon ihan rauhallisesti vastaan. Tosin sovittiin ettei hänen tarvitse maksaa mitään tai olla yhteydessä lapseensa. Kummatkin jatkaisimme elämää tahoillamme. Tätä siis minä toivoin.
Nyt sitten näämme melkein päivittäin, hän ottaa minut huomioon ja on kohtelias, mutta aina kun puhe kääntyy raskauteeni ja vauvaan, hän menee jotenkin vaikeaksi... tosin huomaan että hänen on vaikea puhua asiasta. Silti saattaa ohimennen esim. silittää vatsaani tai kantaa minulle esimerkiksi jotakin raskaita juttuja. Mitä sen päässä oikeesti liikkuu, kun tästä asiasta ei oikein saa keskustelua aikaiseksi... kommentteja
Kommentit (31)
ja mies on kyllä ihan munaton, kun on kaksi naista näille viivoille saattanut yhtä aikaa (toisen kihloihin, toisen raskaaksi). En tajua miten jaksat. Tsemppiä.
Mutta sattuneesta syystä näemme joka arkipäivä työpaikalla. Tosin ei olla työkavereita. Ja sanoinhan etten odota mitään, mutta mietin vain että jos mies kuitenkin haluaakin olla mukana tässä. Olemme hyvissä väleissä ja jotenkin tuntuu hassulta ettei puhuta tästä kun muuten puhutaan ihan kaikesta muusta.
Olkoon kuinka tahansa sinun " ainoastaan" , ennemmin tai myöhemmin se totuus tulee sinunkin suusta julki ja ollaan vaatimassa yhtä ja toista. Typerää.
Iteppä oot soppasi keittäny niin koita kestää. Ärsyttää teikäläiset ihmiset..
Ja tosiaan rahallista apua en tarvitse, kun tulen kyllä toimeen omillanikin.
Sunkaltaiset onkijat on niitä maailman pahimpia riiviöitä. Häpeäisit edes.
ihan vahingossa vaan sattui munansa ap:n sisälle törkkäämään?!!
hävetkää naiset! kyllä siihen lapsentekoon tarvitaan kaksi!
jotkut kyllä onnistuvat sotkemaan elämänsä. Ei käy kateeksi
Eli miten voit tietää, että äijä on vain kihloissa eikä naimisissa, ja että ei muka ole lapsia? Tunnetko vaimokkeen myös?
Mies valitkoon onko sinun kanssa vai kihlattunsa joka tapauksessa asia tulee saattaa kihlatun tietoon.
Et tarvitse rahaa sanoit, ei isyys ole vain rahaa. Lapsella on oikeus molempien vanhempiensa tuntemiseen ja huolenpitoon.
Saat tietysti kunnalta elatusmaksun kuukausittain jos isä ei ota vastuuta lapsestaan.
laita vaikka tilille lapsen opiskelua varten, jos et itse niitä tarvitse. korvatkoon tuo raha hieman isättömyyttään :(
Vaihtoehtoina on:
-Valehdella että isä on kuollut
-Huijata lasta luulemaan että isäpuoli on hänen isänsä (olettaen että siäpuoli ilmestyy jostain kuvioihin lapsen olle pikkuinen)
-Kertoa totuus kuka isä on
Jokaisessa noissa on " riskinsä" . Biologinen isä voikin yks kaks tupsahtaa lapsen elämään, ja lapsen maailmakuva romuttuu. Tai sitten joskus lapsi tunkee itsensä bioisänsä ja tämän perheen elämään =saattaa olla niin että useamman ihmisen elämä romuttuu.
Minusta tulee aina olla rehellinen! Vaikka tämä mies ei halua kihlatulleen lapsesta puhua, niin on ap:n VELVOLLISUUS kertoa hänele missä mennään...!
Jokainen voi omalle kohdalleen miettiä, miltä tuntuisi jos miehen lehtolapsi ilmestyisi yhtäkkiä kuviohin, ja oletettavasti romuttaisi vuos(kymmenien) avioliiton.
On eri asia jos kerran kännissä pettää tmv. ja jättää sen kertyomatta, mutta LAPSEN salailua kumppanilta en ymmärrä -tuskin kukaan muukaan ymmärtää.
On sen miehen kihlatun OIKEUS itse valita haluaako jatkaa miehen kanssa joka on pettänyt ja toisen siittänyt raskaaksi. Miettikää että joskus tulevaisuudessa hän puhuu " esikoisestamme" jne. autuaan tietämättömänä että miehelle lapsi on jo 2. :( Ja sitten joskus esim. 15-vuotias teini ilmestyy ovelle ja kertoo että " Risto on mun isä" =koko suhde on perustunut valheelle.
Naiivia kiristysmentaliteettia. Ei ole oikein pakottaa ketään isäksi vasten tahtoaan.
Oma ensimmäinen, yhteinen lapsi ei yllättäen olisikaan miehen ensimmäinen. Vähänkö tuntuisi pahalta. Kuitenkin on halunnut ja haluaa antaa rakkaalleen kaiken, ja luulee niin tehneensä.
Vierailija:
Oma ensimmäinen, yhteinen lapsi ei yllättäen olisikaan miehen ensimmäinen. Vähänkö tuntuisi pahalta. Kuitenkin on halunnut ja haluaa antaa rakkaalleen kaiken, ja luulee niin tehneensä.
Ja aborttia en halunnut tehdä. En mielestäni saata tätä miestä väkisin isäksi. Tai olishan ollut mahdollista tehdä abortti ettei vaan vahingossakaan saatettais viatonta miestä isäksi. Minulla on nyt itselläni hyvä parisuhde, jossa mies tietää ettei lapsi ole hänen, mutta olemme valmiita jatkamaan ja hän hyväksyy asian. Sitä siis mietin että haluan puhua tämän asian nyt lapsen isän kanssa kunnolla selväksi, ettei myöhemmin tule ongelmia..
ap
Tällä hetkellä kun vauva on vielä sun mahassa, asiat voivat vaikuttaa helposti järjestyviltä jne. Mutta aika usein ne ovat/menevät solmuun kun lapsi syntyy ja arki alkaa. Entä jos lapsi on synnyttyään jotenkin vammainen tai sairas ja hoito vie rahaa suuria summia. Itselläsi ei ole varaa, oma miesystäväsi inhoaisi lasta sydämensä pohjasta ja lapsen isä ei todellakaan halua olla missään tekemisissä sinun eikä lapsen kanssa. Puhumattakaan että auttaisi kuluissa?
Ei hyvää päivää...
Kertoisitko hieman tästä tuplaehkäisystä?
jos ei virallista isyydentunnusta tehdä ap ei taatusti tule montaa euroa lapsen isältä saamaan.
miksi ihmeessä tapailette jos mies on kihloissa toisen kanssa? haluatko todella synnyttää lapsen moiseen sekamelskaan?
toivottavasti ei ole mun mieheni (olen kihloissa) sillä jos on, niin saat pitää!!!