Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teidän perheessä mies ei jäänyt koti-isäksi?

Vierailija
11.04.2008 |

Meillä mies on kotona lasten kanssa ja minä töissä, tuttavapiirissämme aika harvinainen ratkaisu. Osa ihmisistä ei oikein tiennyt miten kommentoida kun kerroimme tästä, osa piti minua suorastaan huonona äitinä kun raaskin jättää 1v lapseni ja palata töihin. Tuntuu että usein saa olla puolustelemassa ja selttelemässä tätä ratkaisuamme.

Nyt kysyisin toisinpäin; miksi teillä miehet eivät ole jääneet kotiin lasten kanssa?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tulee rahan vaikutukseen miehen valinnassa, niin en pidä sitä ensisijaisena valintaperusteena mutta kieltämättä silläkin on merkitystä. Jos siis olisin rakastunut kahteen mieheen joista toisella on huomattavasti parempi palkka mitä toisella niin tottakai raha vakuttaisi tuossa.

Vierailija
22/35 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun palkalla ja kotihoidontuella ei meidän perhe eläisi. siinä syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntisin väkisin itseni elättäjäksi tuollaisessa suhteessa ja kokoajan miettisi onko mies kiinnostunut minusta vain rahan takia.

Saman verran tienaavan kanssa olisi varmasti helpointa, ei tarvisi kenenkään ajatella noita. Meidän tapauksessa mies kuitenkin tienaa enemmän mitä minä ja tämä tuntuu turvalliselta ja luonnolliselta. Olen kai vanhanaikainen kun minun käsityksessäni mies on se perheen ensisijainen elättäjä.

Vierailija
24/35 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mun palkalla ja kotihoidontuella ei meidän perhe eläisi. siinä syy.

mies tienaa 5000 ja sinä 2400

Taitaa olla liian paljon menoja?

Vierailija
25/35 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun perheellesi heillä voisi olla liikaa menoja, mutta ehkä omiin tuloihinsa nähden ei

Vierailija
26/35 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipasin taukoa työelämästä, ja mies taas halusi opiskeluvuosien jälkeen päästä työelämässä eteenpäin...

Vierailija
27/35 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies puhi raskausaikana koti-isyydestä ja kieltämättä se pelotti. Olin aina haaveillut pitkästä kotiäitiydestä ja olisi ollut kamalaa palata töihin miehen jäädessä kotiin lapsen kanssa. Onneksi sitten mies vaativaa vauvaa aikansa katseltuaan totesi että mielummin käy välillä töissä lepäämässä ja antaa minun hoitaa kodin.

luulee itseasiassa yhä että olisin toivonut hänen kotiinjkäämistään ja nyt yrittää hyvitellä minulle itsekästä ratkaisuaan kaikella mukavalla :)

Vierailija
28/35 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja hetkeä myöhemmin oli lähtenyt ulos vauvan kanssa! Vähän olin että häh, soitin perään eikä vastausta. Textarina saapui äsken mieltä ylistävä " haista vittu" .

Vierailija
29/35 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin mies tienaa liki kaksinkertaisesti sen mitä minä. Ajateltiin kuitenkin alusta asti että myös mies saisi olla alsten aknssa kotona ja siksi ollaan suhteutettu elämämme niin että myös minä kykenen perheen elättämiseen.

Ei siis olla vielä hankittu sitä omakotitaloa josta haaveillaan, vaan asutaan yhä tässä kerrostalokolmiossa kahden lapsemme kanssa. Miehen palkasta ollaan laitettu " ylimääräiset" säästöön, lyhennelty lainaa reilummin ja käytetty esimerkiksi tämän asunnon remontointiin (saa asua viihtyisästi ja aikanaan paremman hinnan kun myydään pois).

Parhaillaan siis onnistuu hyvin niin että minä lähihoitajan palakallani elätän tätä perhettä ja mies saa olla vielä liki vuoden kotona lasten kanssa. Kun hänkin sitten aikanaan palaa töihin niin aletaan etsimään sitä unelmiemme kotia.

Koettiin siis että lapsille on tärkeä saada olla molempien vanhempien kanssa, pitäisin sitä tämän ikäisille (4v ja 1,5v) vielä tärkeämpänä kuin tuota hienoa taloa. Kaikki vaan kummastelee meidänkin valintaamme...

Vierailija
30/35 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

..ja hetkeä myöhemmin oli lähtenyt ulos vauvan kanssa! Vähän olin että häh, soitin perään eikä vastausta. Textarina saapui äsken mieltä ylistävä " haista vittu" .

No, vastataan nyt niinkuin miehille vastaavassa tilanteessa: miehesi on väsynyt. Lapsen hoitaminen on 24/7 työtä. Anna hänelle omaa aikaa. Voit myös yllättää hänet pikku iltapalalla, viiniä ja kynttilöitä etc. Sitten hierot hartioita, annat hänen nukkua muutaman yön keskeytyksettä ja varaat yllätyksenä vaikkapa Karibian risteilyn. Älä loukkaannu jos yllätys aiheuttaa vaan itkua ja vittuilua, hän nyt vaan on niin väsynyt. Muista myös tehdä 50-100% kotitöistä, eihän työssäkäyvä saa vaan lepäillä työpäivän jälkeen!

Vierailija
31/35 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöistä teen toki osani kuten ennenkin, mieheltä vaan tuppaa jäämään nuo omat hommat tekemättä...

Vierailija
32/35 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jo 4v:lle ja 1,5v:lle löytyy omakotitalosta paljon sellaista mikä kerrostalosta jää uuttumaan. Haluttiin tarjota lapsille oma koti heti alusta asti ja onneksi se pystytään yhdistämään 3v kotiäitiyteen. Ei olisi tullut mieleenkään kieltää lapsilta tätä vain sen takia että mies haluaa hetken leikkiä koti-isää.

Vierailija
33/35 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toinen vielä isompi syy on se, ettei hänellä ole itseluottamusta olla koti-isänä. Hän pelkää jättäytyä työelämästä ja hän pelkää olla pienestä lapsesta yksin vastuussa. Leikki-ikäisen kanssa hän on ihan ok - ja pienemmänkin kanssa, mutta ei joka päivä useita tunteja.

Vierailija
34/35 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että toinen vanhemmista on kotona. Tuskin moni mies kustantaisi vain kotisiivoajaa naisesta.

Vierailija
35/35 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei olis ollut sitä vastaa mitään, mutta mun mies olis pitkästynyt, se on yrittäjä tykkää tehdä toitä. Jos tiedätte sellasen ihmistyypin joka ei osaa olla tekemättä mitään, niin mun mies on sellainen. Eikä se muutenkaan ole tyyppi joka osaisi hoitaa kotia ja lapsia kokonaisuudessaan päivästä toiseen, käydä kaupassa, siivota, hoitaa lapset yms.

Ihana mies se on ja lapsille hyvä isä. Mutta enemmän sellainen leikittäjä, mä taas en oikeen osaa leikkiä. Lapset kuitenkin tottelevat isäänsä, ehkä jopa paremmin kuin minua.

Joo, ei meillä mies vois kotiin jäädä. Mutta onneksi mä itse tykkään puuhailla täällä himassa lasten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi