Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huvittaa naisten tekopyhyys perheen raha-asioissa!

Vierailija
11.04.2008 |

Kun on puhe pitkään kotona olevasta naisesta jonka tulot käytännössä nolla, vedetään esiin kaikki mahdolliset verukkeet:

-avioliitossa on elatusvelvollisuus

-oikeassa PERHEESSÄ ei lasketa kuka tienaa ja mitä

-on pinnallista mitata perheen onnea rahassa, meillä on tärkeämpiä arvoja

-me puhalletaan yhteen hiileen

-köyhä ei ole yhtä kuin laiska, kotiäiti tekee hulluna töitä

Silti, kun kysytään voisitko perustaa perheen tai edes seurustella köyhän kanssa, SUURIN OSA VASTAA EI!

Kun nyt ajatellaan että asumme maassa jossa nainen voi kouluttautua niin pitkälle kuin haluaa ja hakeutua juuri sille alalle mikä kiinnostaa, ei voi kuin hymähtää.

Tämä vahvistaa sen ajatuksen mitä olen epäillytkin: nuo kaikki hienot korulauseet " me olemme perhe, meillä on kaikki yhteistä" joutaisivat romukoppaan sinä päivänä kun nainen olisi se enemmän tienaava, joutuisi heräämään joka arkiaamu töihin kun mies jäisi kotiin nukkumaan tai puuhastelemaan lasten kanssa.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mistä kenkä puristaa? Me olemme onnellisia näin. Minä olen kotona lasten kanssa, mies käyn töissä. Yhdessä olemme kaikki päätökset tehneet. Miehen aloitteesta olen vielä vuoden kotona, itse jo kaavailin töihin menoa. Hänestä on ihanaa, että minä ja lapset jäämme vuoteisiimme vielä hetkeksi köllimään, kun hän lähtee töihin. Töihin lähtiessään hän laittaa meille aamiaisen valmiiksi. Pitäisikö kieltää? Hänestä on tärkeää, että pienet lapsemme hoidetaan kotona.

Voisinko perustaa perheen köyhän kanssa? No vastaisin kaikkiin voisinko perustaa kysymyksiin en, koska minulla on jo perhe ja vaikea ajatella nyt muuta, ainakaan mitään sellaista joka heikentäisi perheemme tilannetta. Oletko ap humaani ihminen, kyllä? Voisitko perustaa perheen skitsofreenikon kanssa? Ai et vai, no oletpas tekopyhä. Mikä on pointtisi? Kateus, vaikeus sietää erilailla ajattelevia ihmisiä... mikä, kerro?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla