Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myisitkö oman alastonkuvasi 100 000 dollarilla?

Vierailija
11.04.2008 |

Meillä käytiin miehen kanssa juuri seuraavanlainen keskustelu.

Luin hesarin nettisivuilta jutun Carla Brunin alastonkuvan huutokaupasta ja tokaisin:

- Kyllä mustakin sais tollasen kuvan ottaa, jos maksaisivat noin paljon.

Mies:

- Mä en kyllä myis sua tosta hinnasta. Olisitko sä valmis myymään itsesi tosta summasta?

Minä:

- Noh. Ei sillä mulle ois niin väliä.

Sitten mies sanoi pahoittaneensa mielensä tosta mun vikasta kommentista. Äsken sain tekstarin:

- Pettäisit mua siis jos vaan maksettais 100 000 dollaria? Illalla jutellaan.

Mä vastasin, että en tietenkään. Ja kyllä mä koen, että miehellä on jonkinlainen omistusoikeus ja sananvalta tollasissa asioissa. En siis tekisi noin, koska mies ei haluaisi, mutta jos oisin yksin, asia ois mulle yks hailee. Tai siis varmasti noi rahat ottaisin tuollaisesta kuvasta.

Niin, ensinnäkin kysyisin, olisiko joku julkinen alastonkuva teistä pettämiseen rinnastettavaa toimintaa?

Antaisitko itsestäisi otettavan tuon Brunin kuvan tyylisen kuvan tuosta rahasummasta?

Asetelmahan on sinällään hypoteettinen, että kukaanhan ei mun kuvasta tollasia summia maksaisi.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mäkin hieman yllättynyt tästä miehen reaktiosta. Tosin noi kuvat on ollu mulle itsellenikin suuri asia ja moraalinen ongelma. Ehkä juuri siksi, että en osannut sanoa ei, vaikka en tuntenut oloani kovin hyväksi. (Suomeksi sanottuna en koe omistavani minkäänlaista omistusoikeutta omaan ruumiiseeni, ja ihan suosiolla luovutan sen oikeuden miehelleni. Parempi sekin, kun että sanon joo aina jos joku pyytää mitä vaan.)

ap

Vierailija
22/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolestuttavalta. Siis sä et koe, että sulla olisi omistusoikeutta omaan ruumiiseesi? Voiko sulle tehdä mitä vain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei hätää, mä olen just saamassa lähetteen terapiaan, koska tajuan itsekin ettei tällein oo ihan viisasta ajatella. Mulla siis edellisessä suhteessa oli sellainen mies, jonka mielestä mulle sai tehdä mitä vain ja mä jotenkin juurrutin sen ajatuksen itseeni. Mun nykyinen mies on kyllä ihana ja hellä, enkä ole mitenkään kokenut häntä autoritääriseksi tms. näissä asioissa. Kyllä mä ymmärrän sen näkökannan siitä, että se ei haluaisi mun alastonkuvaa kaiken kansan näkösälle.

Mutta tää ei nyt ollu tän ketjun pointti.

ap

Vierailija
24/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin kysymys on hypoteettinen sikälikin, että Bruni ei niitä rahoja saanut vaan valokuvaaja. Malli saa vaan sen mallin palkkion, kuvan oikeudet on kuvaajalla.

Vierailija
25/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olikos se summa tarkalleen jokin 89 000.

ap

Vierailija
26/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ilmaisin itseni jotenkin oudosti, mutta kysehän oli siitä, että möisinkö minä ja eikö se haittais mua. Ei mua, mutta kun se haittaa miestä, niin sit en voi niin tehdä enkä siis tee. Eikä siitä, että tekisin niin heti kun joku tarpeeksi maksais.

ap

Vierailija
27/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku huolisi. Ei tarvitsisi päivähoitomaksujen korotuksista itkeä.

Vierailija
28/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan parisuhteessa aina kyse toisen omistamisesta - enemmän tai vähemmän.

Eihän naisen alastonkuva ole mieheltä pois. Mutta ei ole pettäminenkään. Ymmärrän hyvin tuon vertauksen pointin.

Eli mitä SINÄ menetät, jos miehesi käy panemassa jotain toista? Olisiko asia ok, jos hän saisi siitä rahaa?

Ei ole ok, vaikka ei se pippeli siitä panemisesta kulu. Et halua jakaa miestäsi, eikä hän halua jakaa sinua. Siitä on kyse.

Vierailija
29/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mua kummastutta, että mikä tässä nyt on ongelma, kun sanoin, etten miehen takia tekisi sitä nyt, mutta yksin ollessani tekisin? Sehän poistaa tästä hypoteesista sen omistusosuuden.

ap