EIKÄ! Mitä mä NYT teen??!!!
Tlilä ikeesti nolla euroa, ruokaa on kyllä pariks päiväksi, mut seuraavan kerran saan ensi ke rahaa. Soitin diakonille mutta hän on sairaslomalla. En nyt vaan jaksa.... mitäköhän tapahtuu, jos ei vaan ole ruokaa? Viedäänkö lapset pois? :(
Kommentit (36)
No ei kai lapset voi nälässä olla? En mäkään kyllä voi...
voi se syntyä, kun tulee äkillisiä kuluja. Olen vast ikään eronnut, eikä ole paljoa rahaa. Kuluja kyllä.
ei ole sellaista sukulaista, muuten olisin jo kysynyt. Mutta ei voi mitään, onneksi on päiväkoti ja koulu.
Kai sinulla edes pari tuttua tai sukulaista on jotka voisivat kympin tai pari lainata?
ei tule palautuksia, jos tulisi niin ihanaa! Mun meili osoite on josefina75@luukku.com jos joku haluaa kysellä tarkemmin..
mites jos otat jonkun pikavippi lainan, mutta varo ettei niistä tule tapaa!!
Itse otin vastaavassa tilanteessa kerran 50€ ja maksoin takas parin viikon päästä 65€. Korko on kova, mutta hädässä oli pakko.
Tuossa pitää olla gsm liittymä omalla nimellä.
Voitko lainata vanhemmiltasi, sisaruksiltasi yms. rahaa?
Myy jotain vaikka pikahuutona huutonetissä!
Mutta kannattaisiko hieman ennakoida ensi kerralla. Kaipa sinä jo viime viikon lopulla ymmärsit, että rahat ei riitä siihen asti kun saat lisää.
kiitos kovasti avusta. Olen onnellinen ihmisistä, jotka aidosti on empaattisia ja osaavat eläytyä toisen asemaan. He saavat varmasti paljon iloa elämäänsä.
KIITOS!
tule tällaisia tilanteita yllättävien kulujen edessä....
ihan vaan jonkun verran voisit pitää aina varalla sukanvarressa tällaisia tilanteita varten, olisi sitten henkisesti helpompaa eikä tartte jännittää niitä etukäteen.
niin meillä monella muullakin on ja joskus joudutaan myös yllättävien menojen kouraisemaksi.
ja hieno homma että asiat nyt tälläkertaa tulivat kuntoon, ja jos tosiaan on sellaisia ihmisiä jotka vilpittömästi uskovat tähän hätään ja ovat valmiita auttamaan.
Tähän vuodenaikaan alkaa pummit ja rosvot pyörimään.. Yrittäjänä tiedän kyllä varsin hyvin tämän..
Teen sen mielelläni, jos minulla on siihen mahdollisuus. Nyt oli.
En halua elää elämääni miettien, entä jos. Uskon hyvään ja sen kierrättämiseen. Kun ihminen saa apua, hän haluaa sitä myöhemmin myös muille tarjota.
Itse saan paljon enemmän siitä, että autan, kuin käännän puukkoa haavassa ja esitän "näppäriä" kommentteja siitä, kuinka asia olisi pitänyt hoitaa. Jokainen meistä joutuu joskus tiukkaan paikkaan ja sillä hetkellä saatu apu pysyy muistissa aina - saattaa jopa muuttaa koko ajattelumaailman.
J
mä ajattelen ihan samalla tavalla!
paitsi, ettei ole edes pariksi päiväksi ruokaa. Soitin sossuun, mutta sieltä tuli suoraan kieltävä päätös. Seuraavat omat rahat tulee vasta ennen Joulua kun lapsilisä tulee. Nyt ollaan lirissä, tiedän. Mies jäi tyttömäksi, saan minimin kotihoidontuen, eivätkä ratkaise munkaan uutta kotihoidontukihakemusta ennenkuin miehen tyttömyysraha selviää, eikä kelalla tunnu olevan asian kanssa mitään kiirettä. Sossusta taas sanottiin, että eivät voi maksaa koska saamme kuitenkin sitten takautuvast ne työttömyysrahat, ja kun summaa ei tidetä, niin ei myöskään toimeentulotukea tuule.
Yritin kirkolle soittaa, mutta en oiken löytänyt numeroa mistä apua voisi pyytää, eikä kukaan sittne kertonut vaikka kysyin:(
olet todella hyvä ihminen.
me myös tosi vähävaraisia ja ymmärrän ap:n hädän. itse myös haluaisin auttaa sitten kun oma tilanteemme on sellainen että pystymme. kun rahat on loppu tuo 20€:kin on iso raha.
hyvää joulumieltä tuot, ihanaa kun maailmassa on anteliaita ja hyviä ihmisiä. ap:ta ei tosiaan auttanut yhtään täälä muiden päänaukominen.
paitsi, ettei ole edes pariksi päiväksi ruokaa. Soitin sossuun, mutta sieltä tuli suoraan kieltävä päätös. Seuraavat omat rahat tulee vasta ennen Joulua kun lapsilisä tulee. Nyt ollaan lirissä, tiedän. Mies jäi tyttömäksi, saan minimin kotihoidontuen, eivätkä ratkaise munkaan uutta kotihoidontukihakemusta ennenkuin miehen tyttömyysraha selviää, eikä kelalla tunnu olevan asian kanssa mitään kiirettä. Sossusta taas sanottiin, että eivät voi maksaa koska saamme kuitenkin sitten takautuvast ne työttömyysrahat, ja kun summaa ei tidetä, niin ei myöskään toimeentulotukea tuule.
Yritin kirkolle soittaa, mutta en oiken löytänyt numeroa mistä apua voisi pyytää, eikä kukaan sittne kertonut vaikka kysyin:(
sosku teillä. meillä kyllä sosku antaisi rahat ja ottaisi sitten ne takautuvat.
olinkohan 29
Soita keskukseen ja esitä asiasi. Jos eivät osaa sieltä laittaa asiaa eteen päin, niin soita päivystävälle papille ja esitä asiasi, hän osaa antaa asaa hoitavan diakonin numeron.
Olen pahoillani tilanteestanne. Olisiko jotain sukulaista, joka voisi auttaa? Veronpalautukset? Ne maksetaan huomenna.
Tuskinpa sulta lapset viedään.. Mutta ehkä jotain apua tarvitset raha-asioihin?