Otin tatuoinnin tallinassa ja nyt luin että virossa
on eniten HIV tartuntoja kun muualla euroopassa. kannatiskohan mun mennä testeihin?
Kommentit (16)
Mutta onhan testi helppo tehdä (AIDS tukikeskuksessa maksuton ja nimetön ja ihana henkilökunta ainakin Helsingissä)
Mutta millainen tatuointipaikka oli? Olisiko syytä epäillä heidän neulojaan?
en kyllä usko että sieltä olisin mitään saanut mutta mielessä kyllä kävi kun sen jutun luin. vai pitäisköhän silti varmuuden vuoks testeissä käydä? mä olen kyllä sillanen hermoilija että taidan käydä että saan mielenrauhan.
t ap
epäillä. ei tollanen asia ole käynyt edes meilessäni ennen kun luin sen jutun.
T. eräs, joka panikoi ja stressasi, kun teki Keniassa kadulla jalkahoidon, jossa samat välineet kaikilla ja tuli haava jalkaan. Testeihin menin siis oman mielenrauhan takia ja kannatti
tatuoinin otto oli ihan extempore juttu.
nyt siis vaan tuli mieleen ku luin jutun missä oli että virossa eniten hiv-viruksen kantajia kun muualla euroopassa.
t ap
ja aina kun luen jotain, joka liippaa johonkin, niin kauhee paniikki. Mutta kyllä se siitä!
No voihan samalla reissulla katsastaa paikat mihin tulee tatskan poistamaan, kun siihen kyllästyy..
Ei saa yhtään asiallista ketjua. Voishan sitä nyt mielummin tukea ja neuvoa ap:ta kuin syytellä
ja niin kun sanoin tämän kuvan otto oli ihan extempore juttu kun liike vastaan tuli.
enkä ole kuvia pois ottamassa koska niistä tykkään.
kai mä siihen testiin varmuudenvuoksi menen.
soitanko siis ihan terveyskeskukseen ja sanon että haluan hiv testin?
T Ap
vai missä asut? Siellä helpointa, ei tarvi sanoa edes nimeään ja maksutonta. Terkkarista en tiedä
Vierailija:
nyt siis vaan tuli mieleen ku luin jutun missä oli että virossa eniten hiv-viruksen kantajia kun muualla euroopassa.
t ap
Testiin kannattaa mennä vasta n. 3 kk mahdolisesta tartunnasta, että varmasti näkyy testeissä.
ja samalla miettiä että on mahdollisesti HIV:n kantaja. Etenkin kun toi tartunta ei edes heti näy testeissä. LIsäksi siinä on joku aikaraja, joka pitää olla tatuoinnin oton jälkeen, että saa luovuttaa eli ap joutuisi myös valehtelemaan..
Helpointa on varat terveydenhoitajalle aika ja selittää tilanne ja pyytää testi. Ja lisäksi ilmaista.
Mutta en nyt usko, että likaisia neuloja käyttävät. Oliko paikka muuten siisti ja asiallinen?