Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikein,etten saa työttömyyskorvausta,ennen

Vierailija
09.04.2008 |

kun olen hankkinut lapselle hoitopaikan? Meneekö se näin?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun olen hankkinut lapselle hoitopaikan? Meneekö se näin?

Vierailija
2/29 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin vasta äsken,että ei kai sen näin pidä mennä,ja kirjoitin allekin tuon suunnitelman. Vittu mä joskus sanoin täälläkin,että en pyllistäkän siihen lafkaan päin,mut nyt oli pakko ja tässä tulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitopaikan,kun työ löytyy? ap

Vierailija
4/29 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan hajalla jo muutenkin,ja tää on nyt ihan viimeinen niitti,kohta joudun suljetulle....

Mä kirjoitin sitä " pakko hehkuttaa" -juttua ja nyt alkaa koko paska kaatua niskaan ja mua pelottaa,et tää koko riemu leviää käsiin kohta....ap

Vierailija
5/29 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti olet oikeutettu päivärahaan, en ole koskaan kuullutkaan tollasesta.

Vierailija
6/29 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos työkkäri määrää töihin, sinun on voitava mennä sinne heti kun työ alkaa. Joten käytännössä se tarkoittaa sitä, että se työ voi alkaa heti huomenna ja lapset on saatava johonkin hoitoon. On sitten eri asia, miten tarkasti eri virkailijat tätä noudattaa.

Eli kun ilmottaudut työkkäriin, sinulla pitäisi olla lapsille hoitopaikka, muutenhan et ole heti työmarkkinoiden käytössä.

Kunnan kahden viikon aikaraja hoidon järjestämiseen on ihan eri asia.

Vierailija
7/29 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kylläkään saa olla estynyt ottamaan työtä vastaan, joten jonkinlainen varasuunnitelma pitää olla. Kerrot niille, että vaikka isovanhemmat hoitaa hetken aikaa jos tarve tulee. Tai että miehelläsi on jotain lomia pitämättä, jotka voi sitten pitää jos niikseen tulee. Kyllä jotain keksit! Ei kannata tuon takia jättää rahoja saamatta.

Vierailija
8/29 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullut moisesta vaatimuksesta. Itse olen ollut lukuisia kertoja pätkiä työttömänä ja sitten taas töissä, eikä lapset ole työttömänä ollessa olleet hoidossa.

Kunnalla on velvollisuus hankkia hoitopaikka kahdessa viikossa, mikäli pääset töihin ja sen pitäisi työnantajallekin riittää. Harvaan työpaikkaan kukaan heti huomenna pääsee. En usko, että tuo on laillista edes vaatia tuollaista.

Olet ehkä ymmärtänyt väärin tai sitten työkkäri on väärässä.

Vierailija
9/29 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl mä sen paikan saan,siis hoitopaikan,luulisin,mutta tää virkailija on ollut mun kimpussa ennenkin. Ja näin kun ero on jo vireillä ja tulevaisuus ihan auki,niin eikö ne ole kohtuuttomia? Voikohan sitä virkailijaa vaihtaa,me nimittäin ei tod. tulla toimeen! ap

Vierailija
10/29 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädilleni kerran sanottiin, että työpaikkaa ei ole pakko ottaa vastaan alle kahden viikon varoitusajalla (valitti, kun sai karenssin, kun ei voinut aamuviideltä tulleen soiton jälkeen heti lähteä jollekin syrjäiselle kyläkoululle keittiöhommiin. Karenssi siis kumottiin tuolla perusteella.)

Eli jos työpaikkaa ei tarvitse ottaa alle kahden viikon varoitusajalla ja kunnan pitää kahdessa viikossa järjestää hoitopaikka, mitään ongelmaa ei pitäisi olla.

Vierailija
11/29 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kuulu työkkärille miten hoidat lapsen - pääasia että olet työmarkkinoiden käytettävissä. Voihan sulla olla vaikka oma äiti joka hoitaisi jos yhtäkkiä työllistyisit.

Sen sijaan jos saat kotihoidontukea, se vaikuttaa työttömyyspäivärahaan.

Ja huom! Äitiyslomat ja hoitovapaat lasketaan pois siitä ajasta, jonka persuteella esim. ansiosidonnainen lasketaan, eli saat ansiosidonnaista viimeisten työtulojesi mukaan ennen äitiyslomaa.

Ja oman kokemukseni mukaan: Ellet ole rekkakuski tai tarjoilija, ei ole juuri pelkoa työllistymisestä työkkärin kautta ;)

Vierailija
12/29 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla on tuossa edessäni paperi minkä mä idiootti menin allekirjoittamaan. Siinä lukee,että kun lapsen hoito on järjestetty,on oikeus työttömyysturvaan. Mut kun mun pää on ihan sekaisin muutenkin,oon juossu kelat,pankit,isännöitsijät,asuntosihteerit,oikeusaputoimiston ja päässä on ihan liikaa kaikkee,niin tuo meni mulle läpi! Että voi ihminen olla pässi;((((((((ap

Vierailija
13/29 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paperiin,kun kysyttiin " esteitä,mm. sairaudet ym." niin siihen kohtaan lastenhoidon!!!!!!!!!!Vittu mä oon tyhmä. ap

ihan saan itseäni syyttää....

Vierailija
14/29 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudestaan ja pyydät selvittämään asian kohta kohdalta. Kelalle riittää että olet ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi, eli hae kelalta ne laput, täytä ja palauta kelaan. Eihän työkkäri niitä tukia maksa, vaan kela. Ja kelan ainoa vaatimus on, että olet ilmoittautunut sinne työkkäriin.

Vierailija
15/29 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei maksa mitään ennenkuin on saanut työkkäriltä lausunnon.

Vierailija
16/29 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin on se hoitopaikka! Mä silloin voi mitään korvausta saada,sitäpaitsi mulle maksaa YTK. (jos maksaa)

Vierailija
17/29 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin saadaan ositus tehtyä,mä olen ihan puilla paljailla;( ap

Vierailija
18/29 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai joltain naapurilta? Voisit ilmoittaa, että hoitopaikka on järjestetty. Laitat tietenkin (jos et ole jo laittanut) hoitohakemuksen kuntaan.

Työkkäri on sikäli oikeassa, että sinä et ole työmarkkinoiden käytettävissä jos lapsille ei ole hoitajaa. Mutta en ole kuullut että se noin tarkkaa olisi....

Vierailija
19/29 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyydät selvittämään miten asia oikeasti menee. Jos tämä virkailija, kenen kanssa sukset menevät ristiin, ei suostu, otat yhteyttä hänen esimieheensä ja pyydät selvityksen häneltä. Soita. Nyt. Heti.

Vierailija
20/29 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on muutenkin niin vaikee tää juttu. Tänään pillahdin itkuun yhtäkkiä. taidan olla aika poikki tästä kaikesta. Mut tukiverkko on,et siinä mielessä mul ei sillai hätää ole. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi