Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menikö tämä nyt oikein (lääkäriasiaa)?

Vierailija
02.12.2008 |

.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksessa

Vierailija
42/45 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei keskenmeno silti ole sairaus. Haloo...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina pitänyt kolme päivää palkallista tilapäistä hoitovapaata, vaikka lapsi olisi sairastunut viikonloppuna (siis la tai su), ja kyllä pomokin sen on tiennyt eli siis on laskettu maanantaista nuo sallitut palkalliset poissaolot. Eri asia olisi sitten, jos lapsi sairastuu perjantaina (eli olen jo silloin pois), sittenhän maanantaina pitää olla lääkärintodistus ja poissaolo on palkatonta. En ole muuten varma onko meidän työehtosopimuksessa tullut muutos ja palkallisia päiviä on neljä, no asia ei nyt kosketa minua kun olen hoitovapaalla.

Mutta minustakin tuo lääkäri teki siinä väärin, että kirjoitti takautuvasti sairaslomaa. Sinun tilanteessasi itse en olisi edes tarvinnut sairaslomatodistusta, koska meillä ei edes tarvita lääkärintodistusta kolmen päivän poissaolosta, oli sitten kyse omasta itsestä tai lapsesta.

Ja ap:lle lohdutukseksi, opit sitten ajan kanssa taktikoimaan, miten kannattaa toimia lapsen sairastuessa. Aika kikkailua se on meidänkin perheessä ollut, jos lapsen sairaus jatkuu yli kolme päivää. Lisäksi kun osittaista sairaslomaa ei lapsen vuoksi voi saada (oman työni kannalta sopisi, että olisin esim. aamupäivät töissä ja sitten päästäisin miehen töihin illaksi, mutta ei niin ei, sekin on selvitetty aikanaan). No nyt työnantajalla on tuo sairaan lapsen hoitopalvelu käytössä, mutta sitä ei olla vielä käytetty. Ja itse karsastan ajatusta että jättäisin lapsen vieraan hoidettavaksi, kun on sairaana, siis juuri silloin kun eniten tarvitsee vanhempiaan.

Vierailija
44/45 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa lääkärin tekemiin päätöksiin, esim. lapsen hoitoon liittyen. Ajatellaan vaikka kolmatta päivää oksentelevaa ja ripuloivaa kuumeista lasta ... jos äiti valehtelee taudin alkaneen tänään .... ----> lapsi saattaisi tarvita nesteytystä yms. muttei saa, koska lääkäri olettaa taudin vasta alkaneen.

Ei siis kannata valehdella! Ja mielestäni kyllä ne sairaslomapäivät palkalla olisivat arkipäiviä, niitä kolme!

Vierailija
45/45 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämmöisistä pakottavista syistä. Esim ap:n ei olisi tarvinnut miettiä asiaa yhtään jos olisi vaan sanonut että aamulla nousi kuume. Moniko jättää lääkärireissun seuraavaan päivään tms näistä syistä kun systeemi oikein kannusta "kikkailuun" ?

Onneksi oma työnantaja on aika joustava noissa. Maanantaisin on ihan turha haikailla lääkäriaikojen perään ja jos menee päivystykseen niin siellä menee matkoineen 3h vähintään. Kiva lähteä sairastavan lapsen kanssa sinne, paraneminen viivästyy taas päivällä. Saa olla kotona ilman todistusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi