Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menikö tämä nyt oikein (lääkäriasiaa)?

Vierailija
02.12.2008 |

.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistelen joskus koulussa kuulleeni, että niin olisi... Vai mainittiinko siitä sanomalehdessä?

Vierailija
22/45 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa outo lääkäri, ei sillä ole mitään väliä milloin sairaus on alkanut, vaan sairaan lapsen hoitovapaa on aina se työehtosopimuksen mukainen määrä. Meillä teknologiateollisuudessa se on 4 päivää/lapsi. Minäkin olen käyttänyt joskus lastenhoitoapua kun on ollut kovasti kiireitä töissä, eli olisiko silloin pitänyt vähentää nekin päivät hoitovapaasta jolle kuitenkin jouduin muutamaksi päiväksi jäämään. Meillä saa olla 4 päivää pois ja jos lapsi on edelleen sairas niin sitten haettava lastenhoitoapua, jäätävä palkattomalle tai käytettävä kertyneitä vapaita.

Millä alalla Ap työskentelet?

Sinuna taistelisin oikeuksiesi puolesta, lapsiperheet ovat muutenkin aika ahtaalle ajettu kun tämä nykymaailman meno on niin kiireistä ja työntäyteistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei keskenmeno silti ole sairaus. Haloo...

Vierailija
24/45 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikka kuin poskiontelontulehdus, johon itsestään selvästi annetaan sairaslomaa.

Vaikka sinua ei hetkauttaisi keskenmeno, niin useimpia muita hetkauttaa - ei fyysisesti niinkään mutta henkisesti.

Ajatella, olen näin viisas vaikken ole edes itse kokenut keskenmenoa.

Vierailija
25/45 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kolme päivää saa olla töistä poissa, ja kyllä meille on aina ne kirjoitettu työpäivistä eikä mistään viikonlopuista. Jotenkin vaikuttaa, että lääkäri halusi olla tahallaan ilkeä tai hankala. En ymmärrä. Voisihan tuonne terveyskeskukseen varmaan soittaa, ja kysyä, onko tuo tosiaan heidän yleinen linjansa.

Vierailija
26/45 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset tuntevat itsensä sairaammiksi kuin toiset.

Lääkärillä on silti tietyt kriteerit sille, milloin hän kirjoittaa siitä sairauslomaa. Eikös vain?

Ja jos joku kykenee hyppäämään flunssassa kampaajalla ja kauneushoitolassa, tuskin täyttyy edes flunssan sairausloma-kriteerit, vai mitä?

Se että jokin asia hetkauttaa on ihan jokaisen oma asia - ja monelle sitten kasvun paikka. Ei se silti ole sairaus. Vai mitä?

Vierailija
27/45 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on niin tampio, ettei ymmärrä, että fyysisten vaivojen lisäksi on myös henkisiä, niin ei sille mitään voi. Veikkaan, että Siperia opettaa.

Vierailija
28/45 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sinun keskenmenosi sitten jotenkin merkityksellisempi kun paruit pidempään?

Mutta empatiakykyä on. Jos km on fyysisesti ja henkisesti niin kova juttu että ihminen ei ole kunnossa niin silloin sairausloma on ihan aiheellinen.

Kyllä se km on sinuun jotkut jäljet jättänyt, vaikutat katkeralta. Löytäisitkö mistään vertaistukea tms?

*halaa*

Vierailija
29/45 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on hoitaa itseänsä. Jos flunssa -> lepoa

jos keskenmeno -> hyvän olon tunteen hakemista (toisilla töitä, toisella lepoa, kolmannella kasvohoitoa)

jos onnettomuus -> kuntoutusta

jne.

Tästä on ihan oikeuden päätöskin. Eräs masentunut törmäsi laskettelurinteessä pomoonsa, joka irtisanoi "aiheettomasti saikulla olevan". Pomo joutui maksamaan korvaukset koska irtisanominen oli aiheeton. Potilas oli laskettelemassa, koska masennuksen liikunta ja ihmisten parissa oleminen ON hoitoa.

Vierailija
30/45 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tk:n puhelin on koko ajan varattuna.

Soitin töihin ja maksavat minulle ilman todistusta vielä tämän päivän palkan :)

Jätän ketjun keskenmenosta keskustelijoille :)

Vierailija
31/45 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyykin sitten soittaa työkaverille joka sai juuri keskenmenon viikolla 23

että töihin sieltä, laiskimus! Työn sankarit kunniaan!

Rv 22 jälkeen kyseessä on synnytys ja kohtukuolema. Äiti on oikeutettu 105 pv äitiyslomaan.

Vierailija
32/45 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 VIIKKOA sairaslomalla, koska en pystynyt keskittymään erityistä tarkkuutta vaativaan työhöni kunnolla. Lääkäri kehoitti minua hoitamaan itseäni mm. ulkoilemalla ja hemmottelemalla itseäni. Ei sairaslomalle jäävän tarvitse välttämättä potea mitään fyysistä sairautta, riittää että on työkyvytön.

Ap, sinuna soittaisin TK:een ja kysyisin hoitajalta asian oikeaa laitaa. Uuden todistuksen saat varmasti ilman uutta lääkärikäyntiä.

Ja sille, joka kertoi ettei vie lasta lääkäriin vkonloppuna tai valehtelee sairauden alkamisajankohdan, on aika vastuuton. Kyllä lääkärin pitää diagnoosia tehdessään tietää tautin tarkka kuva. Etkös sinä vie lastasi lääkäriin saadaksesi hänelle hoitoa? Vai sairaslomalappujen takiako lääkärissä vaan käyt?

Vierailija
33/45 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä sairaslomatodistusta kuuluu takautuvasti kirjoittaa! Töistä poissaoloon taas lasketaan ne vapaapäivätkin (jos kerrot työnantajalle että lapsi sairastui jo viikonloppuna)

Vierailija
34/45 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole korvaamaton työssäni.

Oli kyllä outo lääkäri. Mutta jos näytti siltä, että lapsi on pelikunnossa tiistaina?

Vierailija
35/45 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpailkaa keskenmenoistanne!

Vierailija
36/45 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkuntoinen ei potilas silti ole.

Vierailija:

mutta ei keskenmeno silti ole sairaus. Haloo...

Vierailija
37/45 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä sairaslomatodistusta kuuluu takautuvasti kirjoittaa! Töistä poissaoloon taas lasketaan ne vapaapäivätkin (jos kerrot työnantajalle että lapsi sairastui jo viikonloppuna)

Jos kerrot työnantajallesi, että lapsesi sairasti viikonloppuna vaikka lauantain ja sunnuntain, etkä tuo siitä todistusta työnantajallesi, hän vähentäisi viikonlopun palkastasi? Enpä usko, että kovin moni sellainen työnantaja, jonka alainen ei työskentele normaalisti viikonloppuisin, tekisi noin.

Vierailija
38/45 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI LÄÄKÄRI SAA TAKAUTUVASTI SAIRASLOMAA KIRJOITTAA!!!

Mulla on käynyt muutaman kerran niin että en kyene töihin esim. Maanantaina ku oon tosi kipee enkä pysty meneen hakeen sairaslomaa kyseiseltä päivältä. Sitten kun menen seuraavana päivänä niin lääkäri sanoo että ei voi kirjoittaa sairaslomaa edelliseltä päivältä, koska en tullut silloin lääkäriin.

Vierailija
39/45 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä, että jos keskenmeno ei tunnu henkisesti yhtään miltään, niin sitten on ihan hyvä jatkossakin olla hankkimatta niitä lapsia. Jos tuohon pystyy niin on niin kolkko ihminen että ei kyllä pysty tasapainoisia lapsia kasvattamaan.

Vierailija
40/45 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes toimenpiteiden jälkeen.

Sairauslomalla ei yleensä ryysitä kasvohoitoihin, vaan ollaan oikeasti sairaita, vai mitä?

Jos on työkseen vaikka sairaanhoitaja kroonikko-osastolla ja nostelee vihanneksia päivät pitkät, saa varmaan sairaslomaa sellaisissa tilaneteissa, joissa joku toimistotyöntekijä ei saisi. Kuten kaavittu km. Ja sellaisella sairaslomalla voi ihan hyvin käydä vaikka siellä kasvohoidossa. Vai pitääkö ihan muodon vuoksi lojua kotona, kun kerran on sillä sairaslomalla? Pitäiskö vaikka maata sängyssäkin, että olisi oikein tylsää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi